Spring naar bijdragen

Zondag 19 november

BamBam

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 134
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Rust en regelmaat is wat het forum nodig heeft!

Ja, dat zou fijn zijn.
Rust creéer je ook door de mening van anderen te respecteren.

De mening van veel anderen is dat het prettig is een draadje te openenen op de dag waar het over gaat. En dan niet om 0.00 exact maar sóchtends. Na een nacht slapen. Oude koe maar ja die zijn er ook he.

Wel of niet drinken. Heb de discussie gevolgd en ik vind het lastig. Iemand die 2 of 3 wijntjes heeft gedronken is niet dronken, zeker als je kijkt naar de hoeveelheden die wij met z'n allen naar binnen kieperen.

De niet drinker kunnen het gevoel hebben dat ze niet gesteund worden. De wel drinkers die daar moeite mee hebben en daar steun voor zoeken hebben ook een punt.

Is er een weg tussenin?
Ik kan dat voor niemand bepalen. Ik heb zelf bij de berichten s'avonds, van de mensen die aangeven wel es te drinken, nog niet vaak het gevoel gehad dat ze onzin uitkraamden.

Maar ja, het blijft lastig.

Laten we proberen de verschillen niet uit te vergroten maar de overeenkomsten te zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch vind ik um wel weer grappig Zeeman.

Ik hat het draadje als thema wel Recalcitrant mee kunnen geven, hihi.

Ik werk aan dat opstandige maar ja het valt niet mee, soms.

Plannen voor vandaag Zeeman op je vrouwvrije dag.
Ben je ook bang dat je 'trek' krijgt als je alleen bent?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo BamBam,

Onderstaand had ik al geschreven op het andere drradje, is eenn vraag al beantwoord:

Goedemorgen allemaal,

Zo weer een nieuwe dag, begin van een nieuwe week. Het grote voordeel van de zondag is dat het over 5 dagen alweer weekend is, jaja.
Vandaag heb ik het rijk alleen. Moeders en de meiden naar een of andere beurs in Utrecht. Normaal is dit dan een dag waarop ik me laat vollopen, ben dan alleen thuis geen aanspraak, beetje eenzaam ?

Gisteren op mijn sterke moment de slijter dus maar voorbij gelopen, kijken hoe we de dag doorkomen. Of in gepaste dronkenschap of helemaal droog, In elk geval gaan we voor het laatste.

Luitjes ik log nog wel een keer in vandaag.
Allemmal een fijne dag en we gaan er weer voor, weer voor een droge dag.

Astalapasta

UNQUOTE

Zo alles weer op een draadje.

Nou BamBam, vervelen hoef ik me niet. Ik heb ze een kwartier geleden uitgezwaaid en moeder de vrouw had een briefje achtergelaten met "klusjes".
Dus deze jongen heeft de was alweer opgehangen, nieuwe machine met was draait alweer, vaatwasser moet zometeen leeg worden gehaald, TV aansluitingen bij de kinderen op de kamer moet worden nagekeken. Ik word er helemaal GEK van. Mijn vrije dag, kan wel janken ;)
hahahahahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BamBam,

Dank je voor de uitnodiging, maar ik houd niet van thee, ja met 7 scheppen suiker, gatver.
Helaas meid.
Ramenm lappen deed ik ook, op de eerste verdieping buitenkant op de ladder, maar nu komt er een keer in de zoveel tijd een glazenwasser langs.
Dus ook dat werk is uitbesteed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Vandaag heb ik het rijk alleen met mijn dochtertje...mijn partner gaat weg naar een vriendin met ons zoontje... Als ik nog steeds zou drinken/gebruiken zou dit onmogelijk zijn geweest...want ten eerste zou ik zelf waarschijnlijk deze afspraak niet nakomen en ten tweede wie laat zijn kind alleen met zo'n onbetrouwbaar figuur als ik...toen ik nog dronk en gebruikte loog ik altijd over het feit dat ik onder invloed was...en bijna altijd was ik onder invloed als ik op de kids paste...want ja ik hou van mijn kinderen he....zoveel dat ik dacht dat wat ik deed normaal was en wel meeviel (auto rijden onder invloed , kid mee naar de dopedealer om cocaine te halen etcetc.)....wat gewoon pure waanzin was....toen ik nog dronk en gebruikte was ik alleen maar met mezelf bezig...tuurlijk ik liet een hoop krokodillentranen over het feit dat ik ze zo weinig zag maar de waarheid was dat ik mijzelf zo zielig vond en niemand om mij gaf...het ging helemaal niet om mijn kids..het ging om MIJ..... en alleen om MIJ.....

Dus ik ben zo blij en dankbaar om nuchter en clean te zijn vandaag....en er te zijn voor mijn gezin....
Nu weet ik en begrijp ik dat de hele wereld niet om Ziza draait...en het is heerlijk om me comfortabel te voelen zonder alcohol en drugs in het gezelschap van andere mensen....niet altijd natuurlijk maar het gaat beter en beter....

Zeeman....geweldig dat je al die dingen kunt doen....in huis....en ik vind het plezierig om te lezen....

Fijne dag iedereen

Groetjes,

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi BamBam,

Ze vonden het geweldig !!! .... heerlijk om die spanning op hun gezichtjes te zien....
We hebben vanochtend alweer het Sinterklaasjournaal gekeken......te gek.... mijn partner had haar uitslaapdag dus ik was er al vroeg uit....

Leuk dat je dat vraagt....

Alles goed met jou ?

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Ziza,

Veel herkenning in je verhaal. Moeders was ook altijd een beetje "huiverig" als ze wegging en ik alleen thuis achterbleef. Ze wist dan dat als ze thuiskwam er weer iemand vol van zelfmedelijden en alcohol op haar te wachten lag op de bank (in coma natuurlijk).
Vandaag is ze met een goed gevoel weggegaan, dus een reden om droog te blijven en dat vertouwen niet te beschamen.
We gaan er gewoon voor, tjakkaaa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza leuk he die spanning op die kindersmoeltjes. Kan me haast niet voorstellen dat wij daar vroeger ook zo stonden.

Met mij alles wel. Still going strong, met zo nu en dan moeilijke momenten. Maar dat lijkt me logisch en onvermijdelijk. Is ook niet erg. Vorige weekend soms zeer emtioneel maar ben ook daar goed doorheen gekomen. Zonder alles weg te duwen of mezelf geweld aan te doen.
Stap voor stap en alleen vandaag drink ik niet.

Voel me bij vlagen nog erg moe maar probeer me er wat aan over te geven. Bedenk me dan dat ik niet jaren kan zuipen en verwachten dat ik na een paar weken alles op de rails heb. Een aantal weken geleden voelde ik me hier teleurgesteld over. Nu is er iets meer berusting en probeer ik mijn tempo wat aan te passen. Je zult begrijpen dat dit de ene dag beter gaat als de andere!
Ik accepteer nu ook meer dat het stoppen met drinken een goede eerste stap is. Maar daarmee ben ik er nog niet. Maar ik hou vol. En ben, meestal, vol vertrouwen.

Leuk om te lezen dat het jou ook goed gaat. Geniet van je dochterdag, ik wens jullie veel plezier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gesproken Zeeman. En een fijne motivatie toch, het vertrouwen van je vrouw en kinderen niet(weer) te beschamen. Succes.

Ik ga zo een blokkie lopen met de hond en dan toch zelf de stofzuiger en zeem ter hand nemen. Helaas geen schoonmaakkabouters hier in dit huis. Jammer!!!
Of is schoonmaken ook helend, lekker bezig zijn met de basis, voel de aarde, of in dit geval de natte spons en droge stofdoek!!!!!??? hihi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BamBam,

Ja dank je voor je reactie. Ben al aan het klussen, versterker tussen de kabels gemonteerd, nu nog kabeltes trekken, stekkertjes eraan en hopen dat alles goed werkt. De eerste resultaten zijn al goed.
ij ook lekker werken, medestrijder op het huishoudelijke slagveld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zo langzamerhand het gevoel dat ik me moet verantwoorden dat ik af en toe meeschrijf.
Ik zal het voor ééns en voor altijd uit de wereld helpen:
Ik schrijf hier, omdat ik een probleem had met alcohol, nou zeg maar rustig heb. Ik heb nu bijna 13 maanden niet gedronken, en had een enorme verandering verwacht, een soort Pheunix uit de as herrezen.
Mooi niet.
Wat wel veranderd is, daar begin ik nu pas de vruchten van te plukken. Dat wil ik met de mensen delen, die nu zo aan het knokken zijn, en die ik zo herken ik hun strijd, je zoekt in het begin zo naar een vervanging, voor Vriend Alcohol, die je aan de kant hebt gezet, omdat de Vriend geen Vriend bleek maar een onbetrouwbare Vijand.

Daarom, niet meer en niet minder.

Als er door anderen niet prijs op wordt gesteld, vind ik dat ook prima.

Ik vind het alleen wel vervelend, dat de geschiedenis uit ons verleden, en met ons bedoel ik een groepje mensen die nu niet meer op het forum schrijft, zo te pas en vooral te onpas wordt aangehaald. De discussie uit het verleden , of discussie, zeg maar gesprek, gesprekken, zijn voorbij, over en uit.

Daar komt ook dat malle woord Tandhakken vandaan, maar iedereen die om 5 uur 's middags naar de Witte Wijn snakt en denkt "ik wil het niet willen maar waarom wil ik het zo graag" voelt op zijn klompen wat dat woord betekent. Ik heb echt maaaaaaaanden lopen tandhakken, niet omdat ik de wijn per krat achterover sloeg maar omdat een gewoonte van 20 jaar moeilijk slijt.

Daarom wil ik jullie ook meegeven, dat pas als de strijd met het tandhakken voorbij is, er ruimte komt voor nieuwe dingen, en dat het daarom ook zoveel zin heeft om door te zetten. Volgens mij heb ik mij de afgelopen periode alleen maar in positieve, ondersteunende zin uitgelaten door een soort hand te willen uitsteken aan de knokkers, jongens HOU VOL het is de moeite waard.

Verder wordt hier e.e.a. gezegd over hulpmiddelen, medicatie e.d. en dan denk ik: kijk op het draadje Tips en Truuks (of hoe het dan ook heet). Daar staan zóveel goede manier en hulpjes uitgebreid op besproken.

Maar wat ik bepaaldelijk NIET waardeer, is dat ik in negatieve zin wordt aangehaald : zoals Houtje wel weet, bla-die-bla.

Bij deze verzoek ik iedereen, IEDEREEN, zich dan ook bij de discussie van vandaag te houden, en niet terug te grijpen op zaken uit het verleden die voor nieuwe(re) schrijvers geen nut hebben, noch zin, noch amusementswaarde, alleen maar verwarring.

Als voorbeeld zeg ik: Tandhakken is een functioneel woord, dat geef ik jullie graag mee om beter jezelf in deze strijd te begrijpen.

Ik ga ook niet in op wat anderen zeggen, maar vertel mijn eigen ding, waarvan ik denk dat het anderen kan helpen, dat hoop ik en daarom ben ik nog steeds hier.

Alors, mes amis, ook vandaag (vanmiddag) is een risico-moment: grijze middag, geen TV, geen zin om te klussen in huis, dus neem je maatregelen vooraf, bak een cake en eet die op, zet enorme potten kruidenthee, maak limonade van uitgeperste sinaasappels, ga douchen of wandelen met een paraplu, lichaamsbeweging verzet de zinnen.

Ik wens jullie allemaal alle goed, en bedenk, als je vanavond in bed ligt, dat je weer trots kunt zijn op jezef.

Houtje/Koekie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedendag allemaal,

Houtje, dank je voor je bijdrage. Zoals altijd geeft jouw stukje stof tot overdenken, en motivatie om door te gaan. Ik hoop niet dat je je gestoord hebt aan mijn gebruik en uitleg van het woord tandhakken? De uitdrukking werd regelmatig gebruikt op het forum toen ik me eind juli aanmeldde, door de mensen die daar toen schreven. Ik begrijp dat zij hem weer overgenomen hebben van jou, en een aantal anderen. Zoals je zelf zegt, het beschrijft precies dat gevoel dat ook mij nog regelmatig bekruipt om vijf uur 's middags.

Sneeuwwitje, ik ben erg geschrokken van jouw berichtje van gisteravond. Gaat het weer een beetje? Gelukkig dat je de tegenwoordigheid van geest hebt gehad om je zoon te bellen, en dat je die medicijnen niet meer gebruikt. Ik kan me voorstellen dat je ook niet helemaal gelukkig bent weer terug te zijn bij je oude medicatie, omdat je daar zo'n droge mond van krijgt dat je veel te veel water drinkt. Ik hoop echt dat je samen met je psychiater hiervoor een oplossing kunt vinden.

Zeeman, ik wens je een fijne, en nuttige dag alleen. Stel je vrouw niet teleur als ze thuiskomt hè.

Ziza, jij een hele fijne dag met je dochtertje. Ik weet niet hoe het bij jou is, maar hier is het heel slecht weer. Dat betekende vroeger bij ons een knutseldag. Lekker samen een Sint, Piet of boot maken voor bij de schoen, en maar hopen dat er de volgende dag wat in zat!

BamBam, heel herkenbaar zoals jij je voelt. Je gaat goed meid, houden zo. We komen er wel.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb even terug gelezen van vandaag, veel wijze woorden gelezen, woorden waar ik wat mee kan, woorden waar ik wat mee heb enz. Wordt weer even warm van binnen. Nu weet ik het weer zeker, dat was en is de reden waarom ik ingelogd heb op dit forum. Ik voel me niet alleen, voel me weer verbonden in de strijd. Allemaal bedankt voor het weer even goed wakker schudden, al is het bijna middag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrien,

Hierbij een expliciet verzoek:

Ik schrijf algemeen om anderen tot steun te willen zijn met mijn ervaringen.
Dat heeft natuurlijk nul-komma-nul amusementswaarde, spaar me. Dit, en onze strijd tegen de alcohol is een uitermate serieuze zaak.

Blijkbaar heb jij aan de dingen die ik aan anderen probeer mee te geven géén behoefte waarvoor nogmaals alle respect. Maar wil je dan ook respect naar mij tonen? En gewoon niet meer naar MIJ persoonlijk toe reageren? Ik schrijf ook niet naar jou persoonlijk noch haal ik jouw stukjes aan.

En overigens, wie zich wil laven aan de betekenis van Hoofdletters moet het boek "A prayer for Owen Meany" van John Irving eens lezen of "Laten wij bidden voor Owen Meany" in het NL. een van de meest ndrukwekkende boeken ooit vind ik.

Conclusie:

Ik schrijf om anderen te helpen. Toen ik het nodig had waren er anderen op het forum om mij te helpen en nog lees ik hier over mensen die elke dag weer knokken en daar ben ik trots op dat ik die mensen op het forum zie en lees en dat wil ik uiten, meer niet. En ik wil af en toe vertellen hoe het mij vergaan is en vergaat omdat ik hoop dat anderen er wat aan hebben. En dat denk ik dus, anders zou ik hier nooit meer zijn.

Ik heb nu nog één zeer duidelijk verzoek aan jou:
Ik heb in mijn vorige stukje op geen enkele wijze verleden en heden door elkaar gehusseld. Dat jij dat anders ziet, prima.

Maar: Wil je niet meer expliciet op mij reageren. Ik doe het ook niet op jou. Minus dat ik het hier noem, maar daar gaat het niet om. Het zaait verwarring voor de anderen, en wat ik veel erger vind: het gaat m.i. voorbij aan het doel waarom we hier zijn. Dat is een vriendelijk, doch zéér dringend verzoek.

Iedereen schrijft hier omdat hij/zij hier iets vindt en iets geeft. Zo zoekt iedereen zijn balans en dat is een verdomd knap stukje werk en daar mogen we allemaal trots op zijn. Ik zie Zeeman, en Anna, en Bambam en denk: een jaar geleden waren wij allemaal net zo ver, en die herkenbaarheid wil ik aan hen terugspiegelen. Blijven hangen op enkele woorden en die accentueren en overbelichten heeft geen enkele zin, voor niemand niet. Ik vind het forum weer een warme plek om te vertoeven, in alle menselijkheid, een waardevolle aanvulling op de Tactus-therapie.

Dank je wel.

Houtje/Koekie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Katrina,

qoute :

"Je hebt Houtje niet gekend.
die weet vast nog wel dat
schreeuwen op het schoolplein
dom is als bij iemand de koffie
al een hele poos klaarstaat". dit berichtje heb je gisteravond geplaatst om 0:24

Dit is toch verleden tijd of lees ik het verkeerd...en niet eens over jezelf maar negatief over een ander...
of ik moet het niet begrijpen...

quote :

" Laat ik nu gisteren op het Anna-draadje
gezegd hebben dat ik in het heden wil.
Maar om de één of andere vage reden
laat het verleden op dit moment,
MIJ niet met rust wil laten". dit berichtje heb je geplaatst om 10:52 nadat Houtje heeft gereageerd op jou...

Een vage reden .... mmmmmm..... wie rakelt nu wat op.....lees hierboven......

quote :

"Nog een berichttaakje erbij
Een bericht schrijven naar Houtje.
Ik wilde dat IK wat hulp had ipv
het helemaal alleen te moeten doen".

Er zijn zat mensen op dit forum die je willen helpen en ook ik ben bereid je te helpen Katrina....
Ik heb absoluut geen hard feelings naar jou toe..... ik heb medelijden met je... geloof me , ik weet hoe het voelt....om alleen te zijn...maar vandaag heb ik een keuze....ik kan direct om hulp vragen als ik het nodig heb...heeft een tijdje geduurd voordat ik dat kon want ik was veel te trots en was bang dat andere mensen mij "zwak" zouden vinden...en dit is waanzin want ik voel me rot van binnen maar andere mensen moeten denken dat ik in orde ben...en die houding vernietigt mij....en maakt me alleen maar kwader en kwader....en in het verleden richtte ik al mijn pijlen op anderen want dan hoefde ik niet naar mezelf te kijken...ik gaf alles en iedereen de schuld....en daarmee gaf ik de de mogelijkheid om zelf te veranderen op.....

De reden dat ik je "gequoted" (nieuw woord) is dat je hopelijk inziet dat het niet de anderen zijn maar dat je zelf de veroorzaker bent van je eigen ellende...en geloof me Katrina...ook ik heb zat issues waarmee ik het moeillijk heb...natuurlijk komt het wel eens voor dat anderen iets doen wat niet leuk of negatief is en raad eens ..in 99% van alle gevallen heb ik zelf het "balletje" aan het rollen gebracht....

Dit is mijn mening en hoe ik het tegenwoordig ervaar.....ook op dit forum.....

Ik hoop dat je hier wat aan hebt...

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag allemaal,

Nou nou, weer "even" bijlezen van gisteravond en vandaag levert me tijdens het lezen zoveel momenten op waar ik even zou willen reageren dat ik -nu ik alles doorgelezen heb- helemaal niet meer weet wat ik eigenlijk ook al weer aan wie ook al weer wilde zeggen. Dus zeg ik maar even niets, sluit me weer aan bij het voortmarcherende peloton en zie wel hoe het verder loopt...

Gisteren een gezellige avond gehad met onze buurtjes. We wonen nu al ruim twee jaar naast ze maar het was er nog nooit van gekomen ze een keer uit te nodigen. 's Middags wat lekkere dingetjes in huis gehaald, waaronder ook wat bier en wijn... Die lieverds weten van m'n probleem met alcohol en hebben wel honderd keer gevraagd of het geen probleem voor me was als zij wat zouden drinken. Ik heb ze er honderd en één keer van moeten overtuigen dat dat totaal geen probleem was... En dat was het ook werkelijk niet. Ik heb alles zelf ter hand genomen, flessen kopen, 's avonds openen en schenken. Zonder ook maar de minste behoefte er zelf ook maar een te nemen of zonder ook maar een vleugje jaloezie.. ik heb me er geen moment zielig om gevoeld, heb genoten van een voor mij nieuw smaakje Dubbelfris (Wild Berry) en van de avond op zich.. Voor ons doen is het een latertje geworden, pas om half twee lagen we in bed. Mijn vrouw had twee glaasjes wijn gehad en dat rook ik wel maar ik vond het ergens wel schattig... En vanochtend een half uurtje later op, tot groot misnoegen van onze hondjes.
De jongste van de twee is vandaag jarig (4 jaar) en heeft een nieuw speeltje gekregen. Een rubberen inktvis. Was ie wel aan toe want z'n oude speeltje (een rubberen draak) was kleurloos geworden in drie jaar tijd en werd aardig dun. Het verdriet om het afscheid van z'n draak was groot, maar de inktvis is met enthousiasme ontvangen..

Zo, nu ga ik door weer wat mee te lezen proberen de draad (jes) weer een beetje op te pakken. En lukt dat niet dan is dat ook goed. Het is per slot van rekening zondag, dus kallumpies an...

Liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ekeim, Ziza,

Je kunt in deze strijd een houvast goed gebruiken. Daarom schrijf ik hier. Als één iemand zegt: ik heb er wat aan, is dat voor mij voldoende. Zo kan ik mijn ervaringen nog méér gebruiken dan alleen voor mezelf.

Fijn dat jullie er wat aan hebben. Al een cake gebakken voor vanmiddag?
Ik heb laatst ontdekt dat als ik trek heb (niet zo vaak gelukkig) en ik kan geen voldoende afleiding vinden, dat een zakje snoep met enorm veel suiker ook nog wel eens helpt.

O ja, en ik dronk altijd bij het eten koken. Dan ging de fles witte wijn (ww) open. Vreemd genoeg kan ik na het eten prima zonder wijn raar hè. Gisteravond heb ik een pak Mango/rode peper achterover geslagen (de zwarte pakken van Royal Club zal ik maar zeggen) maar het is echt lachen. Ik heb twee niet zo grote kids, en die waren stom verbaasd dat ik om half vijf de gehaktballen al op tafel smeet, haha en dat allemaal om mijn risico-moment te vermijden.

Dat is me de afgelopen periode wel geleerd, wat die momenten zijn. Inmiddels loop ik om 19.00 weer door een Supermarkt zonder naar de wijn te kijken, dus echt, het slijt !!!

Een cake of taart met veel suiker compenseert ook. Sterkte allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...