Kohtje Geplaatst 20 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Okee, mensen. Genoeg...bedankt allemaal. Ik ga even de balans opmaken en dan ga ik boodschappen doen. Ideetjes genoeg voor deze week... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zeeman Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Ellie,kop op, gewoon doortellen als het bij die ene uitglijder is gebleven. Misschien moet je het zien als een "sociale borrel", niet zo hard voor je zijn. 1 keer een uitglijder, so what ?? Op deze manier haal je nooit een jaar ADB, de eerste drie weken heb je al en die staan.Nou gewoon doorgaan met tellen, zou ik doen .............. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Hier ook andijviestamppot, maar dan vega. Met extra taugé er door en kaas. Jamjam.voor het niet-vega kind een balletje gehakt (voor de jus). de wel vega's los gekruimeld vega-hakt. Of als ik zin en tijd heb ook in een balletje (één grote bal, even aanbraden, in de oven op 160 graden met magnetron erbij = combi dan heb je een mega-bal. Zo maak ik ook gehaktbrood maar dat is weer wat anders.Met de jus is het altijd leuk heel ouderwets !!! We maken allemaal een kuil in onze stamppot (term aan boord vroeger moet Zeeman kennen "stimp-stamp" toch? rauwe andijviestamp? ff tussendoor) dan jus in de kuil, metselen met het vega-hakt aan de buitenkant en wie het eerst de jus laat ontsnappen heeft verloren en moet afwassen. Nog leuker met rookworst maar je moet één keer weten wat daar ingaat dan eet je het nooit meer, net als knakworst, gewoon gehakt, griezel griezel.Er was gisteren (leuk, leuk) een pak suiker in mijn keuken-la opengevallen (zo'n la met allemaal potjes erin grrrrr) en ook nog een etage lager. Ben net enorm druk geweest, lades leeg, uitsoppen, alles opruimen, heeeeeeeeeerlijk. Had ik nou maar de moed om de rest van de keuken ook onderhanden te nemen maar daar ben ik te moe voor. Oh ja Kooh: ik doe dus niet stiekum maar ben dus Koek en Houten en Houtje, en kan kiezen hoe ik inlog (met wie). Snap je? Het maakt niet uit met welke naam ik inlog, ik ben dezelfde.Zeeman, hoe is het gisteren met je klusjes gegaan?Marieke 44, ik heb bewondering voor je. Je gaat ontzettend de goeie kant op. Verhuizing achter de rug, nieuw evenwicht, en geen nachtelijke rondtrek-partijen meer. Super !!!! Ik weet nog hoe anders het was toen je begon.Ik denk dat ik vast de piepers jas, vanmiddag moet mijn oudste hockeyen (en dat is die-hard sport, weer of geen weer). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ellie Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Kohtje zal ook met onzekerheid te maken hebben maar het is ook zeker de gewoonte!! Gaat bijna vanzelf dat als er gevraagt word wat drink je!? Wodkacola inplaats van cola het is maar 1 woord minder maar zo moeilijk !!!En de oorzaak van de roes willen hebben tja daar ben ik nog mee bezig!Vandaag weer dag 3.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Voor de nieuwsgieringen onder ons: hier komt ie: de keukenwekkermethode (onovertroffen tijdens het zogenaamde tandhakken tussen 5 en 8) nee niet 's morgens zooooooooooo erg is het ook weer niet. Als ik heel erge trek heb zet ik de keukenwekker (hema, 3 euri) op 10 minuten. Dan ga ik wat anders doen of tv kijken/lezen. Na 10 minuten gaat ie af. Denk ik: goed van me, dan ga ik nog eens proberen. Zo dus. Dan red ik wel, wat ik één keer kan, kan ik ook twee keer denk ik dan..... Dan na 3 keer, heb ik het een half uur uitgesteld en intussen ga ik wat eten of een kop thee of bouillon of heeeeeeeeeeeeeeeeel veel water drinken. Weer 10 minuten. Dan denk ik wat ik 40 minuten kan kan ik ook een uur. Dus op naar het uur. Dan is het al een stuk minder. In de Tactus therapie heb ik geleerd, de trek die dan komt (ik rook al jaren niet meer, maar snak dan naar een sigaret) gewoon "over me heen te laten komen" en het te accepteren en niet te gaan denken: o o o o wat heb ik een trek, maar een soort ontspanningsoefening te doen. Ik kan je zeggen na jaren en jaren van een fles witte wijn per dag die ik helemaal niet mag voor mijn medicijnen tegen epilepsie, ben ik vandaag 60 dagen nuchter. Dit is dus geschreven na 2 maanden en ik ben nu 120 dagen alcohol de baas, ook niet altijd broodnuchter, maar de Cactussen hebben uitgerekend dat ik normaal op een fles ww = 7 per dag zat zeg 50 per week, en nu nog niet de helft in 4 maanden !!! Weet je ik heb twee kinderen, mijn liefste bezitten van 8 en 10 en ik wil niet dat ze hun moeder later kunnen opzoeken in de goot. Of in een tehuis voor Korsakov-patiënten ik vond dat nogal schokkend. Maar dat is lange=afstandsdenken, tegen de trek moet je per minuut vechten, nee, uitstellen dus met die wekker.----------------------------------Ahhhhh, toen was ik twee maande ADB zo zie je maar, je begint met een dag en je kunt heel ver komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ellie Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Marieke ik lees net jouw oproep heb een paar dagen niet geschreven hier.. Maar snap absoluut waar je het over hebt dat het niet leuk is als je geen respons krijgt!! Blijf wel gewoon schrijven hoor! Je gaat zo goed joh! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zeeman Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Koekie (monster) en Joann,Klussen gisteren allemaal geklaard, hehe werd tijd, zeg het maar.Bordje erbij, graag, maar dan wel met van die vette jus, het liefste gewoon het spekvet van de spekkies en de speklapjes, heeeeeeeeerlijk, goed voor m'n cholestorol, jammie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Ellie wat jammer voor je. Ik hoop dat je wel genoten hebt op het feest.Knap uberhaupt dat je er naar toe bent gegaan, ik probeer alles nog steeds te ontwijken. Het is wel de enigemanier om er achter te komenof je sterk in je schoenen staat. ik lef met je mee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zeeman Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Dat zij ik ook, gaan met die banaan...........Geen Adonis, Michellin poppetje dan, hahahahahahaha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Mooi verhaal uit-de-oude-doos:Mijn ex vertelde dat hij ooit zijn eerste woordjes Frans had geleerd (of zijn broer, dat vertelt de Historie niet) en dat ze in Frankrijk op vakantie waren, meer dan 40 jaar geleden nog een reusachtige uitstap, en toen in een winkel een enorm dikke man tegen kwamen: waarop het manneje (ex of broer doet er niet toe) in aller-aller-keurigste School-Frans vroeg: "Vous-êtes l'homme de Michelin" of te wel: Bent u het Michelin-mannetjes? Ouders blakerden Roodgloeiend weg en zeiden dat kind mond moest houden, kind nog vragen (onschuld, pure onschuld) of hij een fout had gemaakt in het Frans..... ik moet er nog steeds om lachen.Dus Zeeman.... vega-hakt en waterige jus voor jou uit de krochten van 't kombuis hiero. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ellie Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Stien ja met het ontwijken van feestjes weet je zeker dat je niet drinkt..doe ik inprincipe ook. Maar je wilt toch ook soms wat leuks doen!! Ik heb nou eenmaal veel vrienden die van uitgaan houden als ik ze wil zien moet ik toch af en toe naar een feestje!!Knap van je dat je het jhelmaal niet doet trouwens voel je je zelf niet saai dan? of heb je er gen last van? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Joan en Koekie,bedankt voor het lesje kookwekkeren, nuttige tip, ga ik uitproberen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 20 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Ellie, volgende keer misschien een kookwekkertje mee naar het feestje. Krijg je aandacht en misschien medestanders... Kan nog een leuk wedstrijdje worden, wie het het langst zonder alcohol op een feestje uithoudt.. Degeen die het eerst de mist in gaat moet na afloop van het feest opruimen of zoiets... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zeeman Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Koekie,bij jou kom ik niet eten, allemaal te mager Wel een schitterend verhaal, kijk daar moest ik nou om lachen, heeeeerlijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Ellie, van de jongeren op mijn werk hoor ik vaak dat er voor het feest eerst moet wordeningedronken, als ik daar ook nog aan mee moet doen kan je me meteen wegbrengen!Dus feestjes waar ik onderuit kan, dat doe ik dan ook. Saai? ach wat heet saai. Dit weekeinde heb ik veel achter de computer doorgebracht, dat vind mijn man saai. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zeeman Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Joann,wat wordt het toetje .................. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 20 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Sterkte Joann, 't is pokkeweer... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Katrien,bedankt voor de tip, met tactus ben ik nog niet zover. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ellie Geplaatst 20 november 2006 Rapport Share Geplaatst 20 november 2006 Marieke,Ik weet eigenlijk ook best wel dat het niet saai is om niet te drinken! Alleen voel ik dat soms zo...het zit absoluut in mezelf dat idee.... stapje voor stapje komen we er wel!! Goed hoor dat je weg bent gegaan op tijd! Valt het je dan ook zo op hoeveel mensen eigenlijk drinken zonder probleem.....Als je zelf mee doet zie je dat niet maar als ik soms kijk naar mensen b.v op m,n werk hoeveel er word gedronken denk ik wow...Er zijn soms gasten die alleen zijn en dan gewoon een fles wijn opslurpen tijdens het eten...Kohtje,Leuk idee maar dit soort feestjes waar ik kom zullen mensen en zeker het bar personeel niet blij met dit soort spelletjes zijn hihihihi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden