Spring naar bijdragen

maandag 20 november


Kohtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 246
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Katrina, we zijn niet allemaal zo Annie M.G. Schmidttig hoor..
Ik vind het wel een grappig voorbeeld.. Vooral dat "en ik bleef erbij"... Dan wel uit de lorum, of in elk geval proberend die lorum kwijt te raken...
En altijd beter dan "ik bleef er bah".
Ook Hihihi, hahaha vind ik wel passend in dit geval...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sneeuwwitje en Anna en Kohtje en alle anderen,

Nog een paar uurtjes, dan ben ik inderdaad 15 weken adb. Lief dat je me nog niet vergeten bent en dat je het ook zo juist hebt. Dat zegt iets over jouw geheugen. Of misschien heb ik veel indruk gemaakt.:D
Ik volg de discussies wel degelijk nog, maar schrijf zelf niet veel. Dat heeft twee redenen; ik ben de afgelopen 6 weken veel weggeweest en ik kwam erachter dat ik mogelijk een nieuwe verslaving aan het opbouwen was. Van het Forum namelijk.

Ik moet wel iets opbiechten.
Begin november ben ik met m'n beste vriend naar Spanje geweest om te klussen aan zijn huis daar. Hij noemt me Rufus Rechtervoet omdat we iedere keer de 1500 km sneller afleggen. Tevens fungeer ik als achtervang en doe boodschappen, geef ongevraagd advies, kook eten, krijg op m'n kop als hij iets verkeerd doet, sjouw etc. etc. Net een goed huwelijk, dus. Hij had al aangekondigd dat hij me wel weer aan de drank zou krijgen. Die flauwekul moest maar eens afgelopen zijn. Bij het boodschappen doen bij Carrefour kwam ik behalve een heerlijke Torres rode wijn voor meneer gelukkig naast de pepsi ook een nieuwe heerlijke frisdrank tegen voor mezelf. Iets met bessen voor euro 1,20. 's Avonds toen ik de pasta stond klaar te maken en dorst kreeg, leek het mij een goed plan om de nieuwe frisdrank eens te proberen. Heerlijk! Al roerend in de pan voelde ik me wat vreemd en dacht ik: "Jezus, man, je moet even gaan zitten, je bent zo moe als een hond". Ik voelde me compleet draaierig, misschien te weinig gedronken en ik besloot nog maar wat van de lekkere nieuwe frisdrank in te schenken. Toen sloeg ineens de twijfel toe. Nee he! Ja, toch! 4 1/2 %!!! Geschokt las ik het etiket nogmaals. Op dat moment kwam mijn vriend de keuken binnen, zag mijn gezicht, nam de fles uit mijn handen en bekeek het etiket ook even. Met de handen op z'n buik en de tranen in z'n ogen zei hij hikkend: ik zei het je toch dat ik je wel weer aan de drank zou krijgen. Dus 15 weken adb met een glas fris van 4 1/2%. Ik heb besloten dit niet mee te tellen. Maar wel te onthouden hoe lekker ik het vond.

Mijn 13 weken adb hebben we gevierd in een bekende Tapas tent en daar (ik dronk water) kwam de eigenaar aan met een gevuld wijnglas. van het huis, zei hij en no alcohol. Ik dacht aan een geintje, een slokje geproefd. Lekker! Dus verdacht. Blijkt 'mosto del ubas' te zijn. 'Most' blijft volgens mij over nadat de druiven geperst zijn. Lekker en onschadelijk. Ik heb het in Holland nog niet weten te vinden.

Ook een gevecht met een jonge palmboom van 90 kilo heb ik verloren. Tijdens het planten maakte het onwillige boompje een zwieperd met als gevolg een diepe hoofdwond. De nieten (echte, die er met een niettang in geramd werden zonder verdoving) zijn er net uit. Vier stuks, ze kostten 50 euro per stuk.

Met de gezondheid gaat het goed, met de geestelijke gesteldheid ook. Opgewekt, zelfs vrolijk, slaap lekker nu, lijf voelt goed (de cursus Yoga heeft daar een goede uitwerking op), voldoende energie.
Als je dat vergelijkt met drie maanden geleden, dan ben ik onherkenbaar veranderd.

Ik kan iedereen aanraden te stoppen met drinken, al was het alleen maar om te ontdekken hoe groot de kwaliteit van je leven kan worden na zo'n korte periode van onthouding. Zelfs de problemen die je hebt worden makkelijker hanteerbaar en zelfs oplosbaar.

Af en toe komt nog steeds die kwaadaardige Gremlin op mijn schouder zitten en zegt: "toe maar, nu kun je je wel een wijntje permitteren, het is nu niet link meer"! Het kreng! Ik weet zeker dat ik dan voor de bijl ga. Dus dat blijft nog wel een gevecht, maar steeds minder intensief.
Aangeleerd verkeerd gedrag/gewoontes vervangen door andere ongevaarlijke gewoontes, heeft mij door de allerlastigste momenten geholpen.
Om vijf uur een pot thee zetten, als vervanger van de eerste fles wijn, helpt.

Ik heb mijn kans op de internetbehandeling blijkbaar verloren, want toen er begin september plaats was en ik me opnieuw aanmeldde en wachtte (tevergeefs) op nader bericht via mijn e-mail, bleek me op 14 oktober dat ik op 14 september was aangenomen, maar wel werd dit meegedeeld op mijn persoonlijke pagina van de behandeling. Ik had 14 dagen de kans gehad om nog eens nadrukkelijk te zeggen dat ik die behandeling wilde. Dat heb ik dus op 14 oktober gedaan, maar helaas. Nu denk ik, het moest zo zijn. Misschien heeft een ander er meer behoefte aan. Ik ben zelf al best ver gekomen in m'n eentje. In ieder geval ben ik nu het langst zonder alcohol in veertig jaar en niet van plan opnieuw te beginnen.

Fijn om zoveel nieuwe namen te zien en ik heb bewondering voor hoe jullie je schouders eronder zetten. Een fout moet kunnen, desnoods meer dan een. Wat telt is de wil om verandering te brengen in iets wat volledig uit de hand is gelopen. Dit Forum helpt en het gezeur van een enkeling telt daarbij niet mee.

Liefs aan iedereen van Rufus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Rufus, ik kan je dus inderdaad feliciteren met je 15 weken: proficiat
Wat moet dat een raar gevoel hebben gegeven, als je geest denkt dat je frisdrank drinkt en je lichaam aangeeft dat het alcohol is.
Ik vind zeer zeker, dat je het ook niet mee mag tellen.

Joann, fijn dat je de kookwekker, weer af kunt zetten en dat het verhaal van Rufus je er weer door heen heeft gehaald.
Zo zie je maar weer. HET FORUM WERKT ECHT.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rufus,

een amusant en opmerkelijk verhaal. Het meest opmerkelijke vind ik nog dat je na al die weken, maanden zelfs al, nog steeds in uren telt. Je weet dus, denk ik, heel nauwkeurig, op het uur af, wanneer je gestopt bent...

Goed te horen dat je je zo prima weet bezig te houden en dat het je goed gaat... op wat ongelukjes na. En ook fijn te merken dat je nog steeds binding voelt met het forum..

In elk geval gefeliciteerd met je 15 weken.
\
En Anna en Ferry ook uiteraard. Het RAF trio dendert door...

(=rufanfer trio)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...