Spring naar bijdragen

verandering gebruik forum


helder

Aanbevolen berichten

Helder, ben niet zo helder als het computers aangaat. Ik geloof dat ik je voorstel niet helemaal begrijp maar gezien de reacties van anderen lijkt het ze wel wat. Toch Tactus maar vragen.
En als zij het niet begrijpen kunnen ze Joan bellen, die weet hoe het moet.

Ik heb het nog een keer gelezen en ik denk dat ik het snap. Je kunt er dan zelf voor kiezen om mensen toe te laten, net msn, toch? Ja ik ga heus wel met de tijd mee, alleen wat langzamer.
Is misschien wel wat voor te zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry hoor ik begrijp het niet.

1. We doen samen ons best ADB te worden. Ja of Nee?

2. Elke steun is welkom heb ik begrepen, oud of nieuwe leden. Ja of Nee?

3. Waarom wordt Helder dan niet gewaardeerd maar verwezen naar "een eigen draad"? En als PietjePuk reageert mag ze ook ongeveer opzouten naar de oude deelnemers-draad.

4. Helder heeft een fantastisch goed idee dat naar de Cactussen moet, zeker en gewis. Dat niet iedereen dat meteen 100% begrijpt geeft helemaal niets, hij legt het perfect uit, Anna en Bambam binnen het te begrijpen, die doen hun best.

5. Daar heeft iedereen voordeel bij en het bevordert de individuele veiligheid, vooral het gevoel van veiligeheid, dat is een groot goed.

6. Ook Joan en BamBam zien dan in.

7. Waarom moeten Helder, Pietjepuk en ik dan opzouten?

8. Het voelt ondankbaar, als je probeert te helpen en te steunen (dit is geen zieligheidsact, dat voor de goede orde. Ik maak een grapje aan Zeeman, een hart onder de riem, een tip hier en daar).

9. Zou het niet fijn zijn als de nog-niet-zo-lang-ADB-ers de langer-ADB-ers (om oud en jong maar te vermijden) waarderen om hun inbreng en steun?

10. Ik ken niemand die meeschrijft om na te trappen.

11. Joan, een kort lontje, natuurlijk is je dat vergeven, het is nogal een strijd zeg. ADB, kinderen ziek, ik zou zeggen, meid, gooi het eruit.

Maar wéér zeg ik, wij zijn hier samen met één doel: buiten stroomt het vies, laten we binnen zorgen dat het "droog" blijft.

Een vraag aan de breiclub: ik heb een aller-schattigst vestje gezien, maat 92 ongeveer, aan één stuk gebreid, met gemêleerd garen, pennen 2,5 à 3 schat ik, red ik dat nog voor de Kerst? Een dikke maand. Wel een mooie klus en ik heb al een baby op het oog die het krijgt. Graag advies van ervaren breisters.

Verder had ik gisteren een rot-dag. Vreselijk. Ik kwam om 23.00 uur thuis, ruzie met puber, kleren kopen is een drama, nette schoenen, ho maar. Maar ja, met kistjes vol blubber de kerk in naar Kardinaal Simonis is ook zo raar. Wanneer kun je die gasten kleedgeld gaan geven en zeggen: bekijk maar wat je aandoet? Ben het nu al spuugzat. (let op: vraag van "jonge" pubermoeder aan "oudere"pubers-moeder, zo helpen we mekaar toch?

Ik had iets wat ik NOOIT heb: zin in een VAAS whisky met weinig ijs. Erg toch? Ik heb er maar Spa Rood van gemaakt, maar het is maar goed dat ik dat spul niet in huis heb. Ging veels te laat naar bed (verkiezingen) maar ja. Goeie smoes. Als ik om 23.00 uur thuis kom kan ik niet door-racen naar bed.

En vanavond: patat met biefstuk, meer krijg ik er niet uit. Biefstuk uit de reclame van de Lidl, ingevroren. Kost geen drol, en een hoop lol.

Mijn jongste zit 3 km. verder op school, als het weer zo hoost om half 4, ga ik met de auto en laat haar fiets maar op school. Of ben ik dan een zeikerd? Graag jullie mening.

Zeeman, het verhaal is niet zó interessant, maar gewoon geinig. Anders val ik weer tegen. :brokenheart::D:brokenheart::camera::clock::huh:B):wacko::$:devil::angry::musicnote::heart::light::sun:

--------------------------------------------------

Eerst maar vandaag, en dat is genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koekie, ik sluit me volledig bij je 11 punten aan. En ik ben benieuwd of Tactus nog iets met het idee van Helder gaat doen. Hoe meer ik erover nadenk, des te beter bevalt het me.

@7 Helder, PietjePuk en jij hoeven van mij natuurlijk niet op te zouten. Sterker nog, ik hoop jullie hier nog vaker te zien. Maar ja, ik ben maar een persoon van de meer dan 500, dus ik hoop dat nog anderen zich bij mijn mening aansluiten.

Wat betreft je breivraag: in de tijd dat ik nog breide zou ik dat wel gered hebben voor de Kerst. Waarbij opgemerkt dient te worden dat ik toen nog niet deelnam aan het forum, en ook niet (bijna) fulltime werkte, dus dat scheelde bakken met tijd.

Als "oudere puber moeder" (bah, ik wil me niet oud voelen) kan ik je het volgende meedelen. Ik heb de strijd gewoon opgegeven, en zie, nu valt het reuze mee. Nu scheelt het misschien dat ik zelden naar de kerk ga, en mijn kinderen alleen eens in de zoveel jaar als dit door opa en oma gewenst is. Maar hun opa en oma zijn zéér kritisch over hun kleding, en ik heb me daar een aantal jaren geleden ook druk over gemaakt. Tot ik begon in te zien, dat ik het probleem dat anderen hebben met hun kleding tot mijn probleem maakte. Dus als mijn oudste zijn haar weer eens gemillimeterd heeft en/of een t-shirt aan heeft met een shockerende tekst, mijn jongste zijn haar veel te lang heeft en een te wijde broek draagt met rafels onderaan omdat hij over de grond sleept, dan haal ik bij het commentaar mijn schouders op en zeg dat dit ongetwijfeld een fase is, die weer overgaat. En dat hun verzet alleen maar groter wordt naarmate ik met tegen hun keuzes verzet. En zie, tegenwoordig vragen ze mijn mening over welke broek (niet dat mijn jongste een écht fatsoenlijke heeft hoor) of trui aan te doen als we op bezoek gaan. Mijn raad aan jou dus, maak je niet te druk. Zie het als wat het is, een voorbijgaande fase. Het hoort nu eenmaal bij de pubertijd. Acceptatie en wederzijds respect (waarvan ik veel gewonnen heb door niet te drinken) dragen enorm bij aan de rust binnen het gezin. En die rust is weer enorm helpend bij de strijd om ADB te blijven.

Geniet van je biefstukje! En ach, ik haalde (en haal) mijn kids ook nog steeds wel eens op als het zo'n hondeweer is.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hèhè ik voel me een stuk beter.

Het is zowaar een soort van droog (niet echt maar overleefbaar) dus ik sprint even naar de Super voor iets groente-achtigs bv. zuurkool vermomd als patat waarom is dat nog niet uitgevonden?

Als we ook van dat belachelijke witte brood hebben zogenaamd met vezels?

Ik ga lekker dat vestje breien, goeie afleiding. En niet met Kerst, dan maar met Pasen. Toch? Brei ik er een ranje aan, lijkt het langer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees hier regelmatig om eventueel mijn voordeel te doen met opmerkingen over alcholgebruik. Ik participeer niet omdat de stijl en de vele onbegrijpelijkelijke en kinderlijke ruzies ver van me afstaan.
Nu wil ik dan toch eens meedoen over het prinicpe 'pb'. Ik heb me talloze malen afgevraagd waarom zovelen dit fenomeen als een ego-verlengend privé domein zien dat bij ongewenst betreden tot grote verontwaardiging, veel emoties en consternatie leidt. Alsof je pin-code gejat is...
Waarom is zo'n 'pb'-mogelijkheid gebruiken nou zo veel anders dan reageren op de 'dagdraad'? Als iemand vervelend doet via een 'pb' verwijder je zonder te reageren dat bericht toch gewoon? En waarom wordt er zo over geroepen op die dagdraad? Schreeuwen om aandacht? Weer een aanleiding voor een ruzie zoeken? Op de dagdraad blijven vervelende berichten voor iedereen leesbaar staan. Dat is toch veel vervelender? Er is zelfs iemand die het woord 'onveiligheid' hanteert en de organisatie schijnt te worden verzocht andere constructies te bedenken voor het privé betreden van iemands 'heiligdom'.
Waarom wordt er toch zo'n ophef gemaakt van die ongewenste 'privé-berichtjes'? Kom op mensen, dit is toch gewoon een chatbox met twee communicatiemogelijkheden: direct aan iemand gericht (waarbij echt geen enkele échte privé aangelegenheid in gevaar komt) of voor iedereen bestemd op een draad.
Als er geen aandacht aan wordt geschonken zal een vervelende pb-er vanzelf wel ophouden. Waarom richten de discussies zich nou niet alleen op de drank-zaken zonder al te veel gefixeeerd te zijn op de eigen ergernisjes en muggenzifterijtes...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Rebos

Lijkt inderdaad een beetje raar soms maar het is een emotieel proces dat stoppen met drinken.
En ik hoop ook over enige tijd wat stabieler te zijn zelfs zo dat je mijn pin mag weten ha ha hele vent die mijn pasje weet af te pakken he geintje.

maar best veel wat geschreven wordt is zo persoonlijk en open dat het daarvoor ook mogelijk is andere te kwetsen, dat is inerent aan zo een diep probleem met elkaar op te lossen.

En bijvoorbeeld als je in een pbtje zou schrijven zo denk jij dat je de organitie bent geworden dan is dat bedreigen en beschuldigend .

En hier in het open is het anders een kleine twisterij misschien, maar hoeft dan niet eens speciaal op mij te slaan dat is het verschil he this minder op de man.


Het lijkt klein maar gevoels matig he licht dat toch net anders

Groetjes

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder wat kan ik nog zeggen luitjes op dit draadje?

Gelukkig heeft Tactus ons gewezen op een tussen oplossing vandaag die ook kan werken dus daarmee is mijn plannetje, even naar achter gezet is prima natuurlijk, en ik ben blij met de overwegend positieve reactie,s


Groetjes Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...