BamBam Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Goedemorgen allemaal,Buiten giert de wind om het huis, de regen valt met bakken uit de lucht.Nieuwe ronde, nieuwe kansen, we gaan er weer voor.Verspil je energie niet teveel aan negativiteit.Heb een goeie dag allemaal.BB Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zeeman Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Goedemorgen allemaal,En ook hier valt het met bakken uit de hemel, lekker binnen met de kachel aan.Mensen hou het droog vandaag, nee ik bedoel niet de regen, en tot later Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 23 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Marion, wat goed dat je het gisteren droog gehouden hebt!Weer een positief streepje erbij, vandaag weer?Enne die sneeuwandeling wil ik ook graag meelopen en daarna pannekoeken met stroop en suiker, mmm Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 23 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 ***** Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 23 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 De regen houdt, voorlopig, aan.Ik ga maar poetsen vandaag, klusjes in huis. Muziekje aan en de zwabber erdoor. Niet teveel nadenken op dit soort sombere dagen.Joann hoe is het met je en je kk en de was.Maare die substantie op de muren en plafond???Werkse en als beloning een overheerlijk kopje thee of ee lekker kopje koffie met geklopte melk. Hou het droog, stap voor stap, minuut na minuut, kwartier na kwartier, uur na uur! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Goedemorgen,Ik heb geen zin de dag met azijn te beginnen, doe mij maar een kopje koffie.Graag wil ik iets heel anders met jullie delen, wat te maken heeft met de reden dat ik hier schrijf. Ik heb gisteren mijn 6-weken vragenlijst ingevuld op de site van Tactus. Het was fijn om weer even contact te hebben met mijn begeleider. En ik moet jullie bekennen dat ik zo trots was als een pauw, dat ik bij de vraag hoeveel ik de afgelopen week gedronken heb, bij iedere dag 0 in kon vullen. Een prachtig gezicht, zeven nullen onder elkaar!Heel even voelde ik me weer dat kleine schoolkind, dat trots is op haar goede rapport. Pas over vijf maanden nemen ze weer contact met me op. Dat duurt lang, heel lang. Zover ga ik niet vooruit kijken. Maar met dat rijtje nullen nog in mijn achterhoofd, neem ik me voor: vandaag drink ik niet!Laten we maar proberen in onze gedachten de zon achter al die regenwolken te zien.Een fijne dag allemaal!Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Goedemorgen allemaal,Ben iets te laat naar bed gegaan gisteravond...dus wat minder frisjes opgestaan....maar nog altijd beter dan ik ooit s'ochtends ben opgestaan toen ik nog dronk en gebruikte...Geen schuldgevoel , geen knoop in mijn maag van de spanning en nervositeit...ook niet misselijk en depressief....of soms was het totale paniek wanneer ik wakker werd want ik wist niet zeker of ik alle sporen van mijn cocainegebruik had uitgewist beneden...en dan lag ik nog in bed en was mijn partner al beneden met de kids...pffffff....ben zelfs wel een spul verloren in huis en heb het toen op het punt gestaan om het op te biechten aan mijn partner om het samen gaan zoeken want stel dat een van de kids het vind op de vloer...heb ik uiteindelijk niet gedaan want stel dat ze denkt dat ik gek ben..ja ik was niet bezig met iemand anders belang dan alleen mijn eigen belang...zelfs niet van mijn kinderen...bizarre tijd.... en als ze mij aansprak over hoe ik mij gedroeg dan begon ik te ouwehoeren dat hoe durfde ze te twijfelen aan mijn integriteit...en hoe zielig ik was en dat ze me niet begreep...wooaahhh.....de verslaving had mij veranderd in een egoistisch beest...mijn pijn gaf ik aan haar...mijn instelling was altijd als ik me rot voel dan zorg ik ervoor dat jij je ook rot en schuldig voelt als je geen aai over mijn bolletje gaf en aan me vertelde dat je het vervelend voor me vond en of dat je me op een of andere manier kon helpen....ik vertelde altijd aan mijn partner dat ze me het best kon helpen door mij te laten drinken en gebruiken en mij moest aanvaarden zoals ik was...ik wilde respect hahahaha....ziek ziek ziek....Deze ziekte sloopt niet alleen mij maar ook mijn omgeving (die ik altijd de schuld gaf van mijn problemen) totdat de omgeving verdwijnt...en toen werd het heel donker...ik ben daar geweest en ik kan je vertellen dat het afschuwelijk eenzaam is....Ik ken ook alcoholisten die in het donker terecht komen zonder te drinken.....omdat ze niets veranderd hebben behalve niet drinken....lijkt me helemaal afschuwelijk...ik ken ze ook die psychotisch zijn geworden zonder drank....Ik wil niemand bang maken hier maar schets de realiteit zoals ik hem nu ken....Dus al met al is dit een heerlijke ochtend voor mij....Ik wens iedereen een hele fijne dag en succes met alles wat je wil bereiken....Ziza Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 23 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Dat herken ik Ziza, ik sta niet altijd fit op maar hoef me geen zorgen te maken over wat er de dag ervoor is gebeurd. Ik drink niet en dat heeft mijn leven een stuk gemakkelijker gemaakt.Haha en wat je schrijft over de ander de schuld geven, DUUUH dat kon ik ook heel goed. Ben het nog niet helemaal kwijt hoor maar het scheelt enorm.Het geeft mij rust en dat vind ik erg fijn.Ziza, ik vind het heel knap dat jouw reacties altijd vanuit jezelf komen. Je vult niks in voor anderen, schrijft vanuit je eigen verhaal en oordeelt niet. Daar heb je hard voor moeten werken maar het resultaat mag er zijn, vind ik.Heb een goeie dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Beterschap Joann, kruip maar lekker in bed, en ziek uit. De boel blijft toch wel liggen.Ziza, top, een niet zo frisse, maar toch heldere dag. Zo voel ik me ook. En ik hoef me nergens voor te schamen, net als jij. Een heerlijk gevoel.En nu ga ik gauw aan de slag, ik ben hier al veel te lang. Een fijne dag!Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 23 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Joann, kun je mij nog een keer vertellen hoe jij pbs opslaat.Ben aan het frobelen geweest maar dat lijkt niet helemaal goed te komen.Hoeft, gezien je staat van zijn, niet vandaag. Het heeft geen haast. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 23 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 okido, ga het straks proberen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 23 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Anna, een voor je rapport!En ook met de lange donkere, kille, koude avonden voor de boeg ga je het redden.Je hebt belangrijke stappen gezet en kunt van daaruit verder. Goed gedaan.Kun je je rapport ook uitprinten en ergens ophangen, voor de moeilijke momenten zeg maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Een goede morgen allemaal,Joann en Marieke, beterschap. Anna, Proficiat met je vragenlijst. BB succes met het bewaren, mij lukt het nog niet. Maar blijf proberen.Verder iedereen die last heeft van het slechte weer en er depri van wordt. Nog een paar maanden en het is weer lente (geintje).Het is inderdaad erg slecht weeren dat doet wel de trek toenemen. Maar ik hou vol en drink niet.Tot Later.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 23 november 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Gefeliciteerd Marieke, good for you!!!En ja die vermoeidheid, dat kan soms lang aanhouden, volgens mij hebben veel mensen daar last van.Veel water drinken, veel fruit en groente eten en de rest een beetje over je heen laten komen, denk ik.En naar de dokter als j last blijft houden van die blaasontsteking want dat is niet goed natuurlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Admin Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Beste Forumleden,Helaas was de toon van de afgelopen dag niet zoals wij dat willen op het Forum, namelijk positief en ondersteunend. We zagen persoonlijke aanvallen in plaats van uitwisseling van ervaringen en gesprekken over hoe je de alcohol de baas kunt worden.Inmiddels hebben we een aantal maatregelen genomen en we hopen dat daarmee de rust terug keert op het Forum.Mocht je persoonlijke berichten ontvangen waar je geen prijs op stelt dan kun je de afzender blokkeren. Maak vooral gebruik van deze mogelijkheid.Met vriendelijke groet,De Moderator Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Beste Moderator,Voor jullie misschien een weet, maar voor mij een vraag.Hoe moet ik dan de afzender blokkeren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Moderator, voortaan wat eerder ingrijpen?Dit heeft veel te lang geduurd, en zeker mensen geblokkeerd te reageren, ofwel terughoudend te zijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Stien, ik ben het helemaal met je eens.Marieke en Anna, jullie zijn kanjers, echt waar: Proficiat:musicnote:Bammetje, Leuk, dat je meegaat met de boswandeling.Ferry, klopt we zijn er nog lang nietJoann: Je zegt wel zo mooi, dat Hubbie ziek door gaat, maar vergeet jezelf niet, want als je zulke kleine kinderen hebt moet een moeder ook altijd door. Ik hoop dat je snel weer opknapt.Katrina, als je het kookpunt bereikt hebt, zou ik het vuur uitzetten en rustig wachten tot het afgekoeld is.Zo ga nu even naar mijn ouders, tot straks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Mensen ik reageer maar kort, ben blij dat moderater heeeft ingegrepen had wat mij betreft wel wat eerder gemogen. Maar is niet anders.Ik wil ieder bedanken voor de reacties van gisteren, heb ook hier weer bruikbare tips uitgehaald.Heb teruggelezen en is echt te veel om op allen persoonlijk te reageren.Wie ziek is beterschap!Wie ADB is gefeliciteerd, al is het maar een dag. (Marieke 5 weken!!!)Ziza, je hebt je eigen cacus geschreven, heb ik bewondering voor!Ferrie stopt met schrijven? Eerst zien dan geloven. Als ieder zich goed bedenkt op welk, aan wie, en waarvoor we op dit forum schrijven kan het niet meer stuk. Zullen we ons voordeel uit kunnen halen. zeker nu de moeilijke feestmaanden in aankomst zijn. Voor ieder sterkte met ADB, en de kookwekker blijft geduldig, maak er gebruik van! (tip van Joann). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ellie Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Goede Middag!Het is hier donker en nat het lijkt wel avond brrrrr....Gelukkig voel ik me best prima anders word ik altijd depri van dit soort dagen...Anna goed he al die nullen :present:voor jouw! Ik moest gisteren m,n laatste vragen lijstje invullen is al weer een half jaar geleden dat ik ben begonnen met ADB eerst natuurlijk geprobeert te minderen en nu bijna helmaal gestopt.Ik had 6 keer nul en 1 dag gedronken (+/-7 glazen)dat was de algelopen vrijdag. Als ik dan terug kijk naar waar ik mee begon tussen de 30 a 35 glazen per week ben ik aardig voor uit gegaan al zeg ik het zelf!!Fijne dag allemaal en vandaag drink ik niet!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ellie Geplaatst 23 november 2006 Rapport Share Geplaatst 23 november 2006 Ziza heel herkenbaar jouw verhaal niet speciaal voor mezelf maar het heeft wel met mij te maken. M,n ex vriend waar ik jaren geleden een relatie mee had was ook duidelijk een alcoholist die het zelf niet zag... Hij was egoistische en alles draaide om hem en zijn moeilijke leven en behoefte aan aandacht enz enz...De relatie ging uit en meneer dronk nog meer niemand die er nu wat van zei en natuurlijk was het nu goed gekeurd want meneer was zielig.. Tot dat hij zoveel had gedronken op vakantie bij een vriend van hem en hij met z,n dronken hoofd van een afgrond is gevallen ze hebben hem naar 3 dagen gevonden dood! Dit is 5 jaar geleden gebeurd....Wilde dit eigenlijk niet echt schrijven maar het kan mensen misschien best helpen om te zien dat alcohol meer kapot maakt dan je lief is!!En wij hebben geluk dat we zien hoe we ervoor staan en er wat aan doen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden