Spring naar bijdragen

Mijn eerste keer

Lot

Aanbevolen berichten

Goedemiddag allen, graag stel ik mij even voor.
Ik ben Lot en 42 jaar.

Sinds enkele jaren is mijn alcoholgebruik behoorlijk de spuigaten uit gelopen.
Ben ik ook soms 's ochtends gaan drinken om de kater te verzachten.
Ik ben eigen baas dus meestal maak ik mijn eigen tijden uit.
Het begon dan met een' reparatiewijntje', max 2 maakte ik mezelf wijs.
Tuurlijk ging die fles leeg en een andere open.

Ik las al enkele dagen mee met jullie en heb toen voor het eerst 3 dagen niet gedronken.
Gisteren ging het weer radicaal mis, eerst met vriendin daarna alleen en toen weer met mensen.
Vreselijk ordinair was het weer. Lallend over straat met weet ik veel hoeveel glazen op.
Ik schaam mij diep en heb er genoeg van!

Een tijd geleden presteerde ik het zelfs om aangeschoten bij mijn schoonmoeder aan te komen en
om nog meer wijn te vragen. (ik dacht zelf namelijk dat ze dat niet door zou hebben).
Wodka had ik inmiddels ook ontdekt omdat je dat niet zo ruikt

Mijn werk gaat eronder lijden, mijn huwelijk en sociale contacten. Ik zeg steeds vaker af of meld
me ziek als ik een belangrijke opdracht heb. Die smoesjes en dat liegen, vreselijk.
Inmiddels heb het mijn man eerlijk verteld, die had natuurlijk ook door dat ik een flinke drinker ben, maar het schijnt dat ik het overgrote deel aardig geheim heb kunnen houden.

Nu zit ik op de bank met een vreselijke kater, dat gepaard gaat met paniekaanvallen, en besloot
me aan te melden bij jullie. Ik wil op dit moment stoppen en heel misschien in de toekomst :
een wijntje bij het eten. Maar als ik zo door ga, maak ik alles kapot.

Van gisteren heb ik nog een halve fles wijn over, ik blijf er vanaf!
Ik hoop dat het me gaat lukken. Vandaag dag 1 zonder alcohol voor mij!

Het is heel fijn om eindelijk eens zo vrijuit te kunnen praten; goed dat er zo'n forum is waar je elkaar kan steunen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Lot,

Welkom!
Je bent hier op de juiste plaats....allereerst zou ik die halve fles wijn weggooien.
Als je toch van plan bent om eraf te blijven kun je beter nu beginnen door die fles meteen door de gootsteen te mieteren.
Alle begin is moeilijk, ik weet er alles van.....
Voor mij heeft het geholpen om voor alle momenten die zo standaard erin waren geslopen (bij het koken, bij de computer, na de boodschappen etc) meteen een vervanging te zoeken.
Nu staat steevast s'avonds de theepot al klaar. Niet dat ik geen trekmomenten meer heb hoor, die zijn er nog wel degelijk, bij mij vooral bij spanning en stress.
Ze hebben me hier een zin geleerd, die zul je nog wel vaker horen, die ik heel vaak tegen mezelf zeg en waar ik de volgende dag weer enorm blij om ben:

Ik neem vandaag de eerste niet! (komen 2 en 3 etc. ook niet).

Heel veel succes!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hI Lot, wat goed dat je je hier hebt aangemeld, veel succes in de strijd, zelf is dit mijn 4e alcohol en rookvrije dag weer, na afgelopen zaterdag weer te zijn terug gevallen :$ dus weet zo goed wat je bedoeld, hopelijk vindt je hier veel steun, en neem vandaag de eerste niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lot, welkom hier:present:

De tip om je restant wijn weg te gooien heb je al gehad...Mij hielp verder ook om niets in huis te halen qua alcohol, het drankenpad in de winkel te mijden, andere vervangers voor wijn in huis te halen (thee, frisdrank, Crodino) en zelf pak ik bij hevige trek chocolade:P Alles beter dan alcohol:)
Verder kijk ik niet te ver vooruit, maar bekijk ik het per dag: vandaag drink ik niet.
Bij moeilijke te voorziene momenten (verjaardag, feestjes, feestdagen) spreek ik vantevoren met mezelf af niets te drinken. Ook denk ik na over de manier waarop ik nee ga zeggen tegen aangeboden drank. Op die manier wapen ik mezelf tegen mogelijk moeilijke momenten.
Misschien heb je er wat aan.

Heel veel succes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie fijne reacties en tips, ik ervaar dit echt als steun!
Vandaag ga ik alcohol-loos dag 3 in.
Het gaat redelijk, wel houd ik mijn hart vast met morgen een etentje en daarna feestje.
Gezien ook dat die vrienden van een aardig glaasje houden.
Ik heb mij voorgenomen aan het schaamteloze dronken gedrag te denken in gezelschap,
het vergeten wat mensen gezegd hebben en aan de kater de volgende dag, als ik in de
verleiding kom.

Ik laat het weten!
(doe ik dat overigens bij wie is wie? of is dat alleen om kennis te maken?)

Ik wens verder iedereen ook veel kracht toe om de zucht naar dat duivelse gif de kop ingedrukt te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Lot.

Proficiat met je derde dag alv.vrij.
Dat etentje en feestje overleef je wel en moet je oppassen...het is veel leuker. Bejijk het positief en denk niet maar ja ik mag niet. Nee, jij WIL niet. En als het lukt ben je achteraf heel trots.

Schrijven kun je bij Ditjes & Datjes. Hoop je nog veel te lezen.

Samen zijn we sterk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dinah,
Ja, zo ongeveer de zelfde hoeveelheid.
O, ik wil er ook echt voor gaan om dat gif te laten staan.

Tot nu toe (ik ben sinds 2 maart alcoholvrij, vergissing;ik keek naar de datum) gaat het redelijk
en voel me eigenlijk best goed.
Is het voor jou de eerste keer dat je stopt? ik zie dat je je sinds oktober jongstleden hebt aangemeld.
Jij ook heel veel toitoi voor aankomende week!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...