Spring naar bijdragen

goedemorgen, vandaag weer nieuwe kansen


visje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 210
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi allemaal,

De laatste tijd vliegen allerlei medische recepten over het forum...melatonine , seroxat...

Mensen wees voorzichtig....en ga niet voor eigen doktertje spelen....de meeste van ons hebben dat zelf al lang genoeg gedaan toen ze nog dronken en gebruikten....

Laat eerst een test doen bij de dokter of de anti-oxidant melatonine niet genoeg aangemaakt wordt in de hersenen, dat kan volgens mij uit een bloedtest bepaald worden en als dan blijkt dat het niet genoeg wordt aangemaakt kan je het op dokters-recept krijgen... men weet nog steeds niet of er op lange termijn schade kan worden aangericht door dit middel te gebruiken...

Seroxat is een anti-depressiva , tegen depressiviteit , angststoornissen , dwangneuroses , paniek en sociale fobieen...best wel een rijtje toch ?? Het zal niet als verassing komen maar vrijwel elke alcoholist en verslaafde hebben last van angst in vrij serieuze mate...zelf heb ik ook last van paniekaanvallen (wordt steeds minder en minder) en ben ik altijd bang geweest hoe andere mensen over mij dachten....

Wat ook belangrijk is voor mij zou de motivatie zijn om spullen te slikken...want als ik het doe om mezelf beter te voelen dan is dat voor mij exact hetzelfde als drinken en gebruiken....eerlijkheid hier is het belangrijkst... toen ik net stopte met gebruiken en drinken duurde het ongeveer 3 maanden totdat mijn slaapritme enigzins normaal was...ik heb niets gebruikt in die tijd...dus dat is mijn ervaring...

Elke alcoholist die net stopt met drinken heeft in meer of mindere mate last van afkickverschijnselen...het beste is om naar een arst te gaan en deze te informeren over hoeveel je gedronken hebt maar niet zelf te gaan experimenteren...
Eenmaal gestopt zit een alcoholist vol schuld , schaamte , angst en boosheid... als je dat gaat behandelen met weer nieuwe drugs zoals anti--depressiva dan raak je daar weer aan verslaafd...want je neemt het (net zoals alcohol) omdat je je rot voelt... en geloof me er zijn zat verslaafden op doktersrecept .. en de dokter maakt het echt niet zoveel uit hoor.. hoe meer middeltjes hij verkoopt hoe beter het voor hem is financieel...

Laat je eerst goed onderzoeken bij een dokter en wees eerlijk over je situatie....

Als je in de Verenigde Staten bij een dokter komt vragen of naar een psychiater gaat om persoonlijke problemen te bespreken dan vragen ze eerst of je veel drinkt / alcoholist bent...als ze het vermoeden hebben dat je er een bent sturen ze je naar de AA en weigeren ze met je te werken...en dat is ook wel logisch want met een nog drinkende alcoholist valt niet veel te bespreken...en na 6 maanden droog te staan mag je weer terugkomen om je problemen te bespreken...en wat blijkt bijna geen alcoholist komt terug....als ze eenmaal op het juiste pad zitten....

Ik wens iedereen een hele fijne dag en succes toegewenst met alles wat je wil bereiken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede reactie Ziza,
Ofschoon iedereen zijn eigen verhaal heeft m.b.t. drank en geen drank, ben ik het in grote lijnen met je eens.
Somberheid, angst, moedeloosheid zijn stemmingen die bij het normale leven horen, die je niet kunt ontvluchten. Een paar dagen onder een deken op de bank en uitzweten kan best normaal zijn, vervelend, of ongewoon heftig, maar het is verenigbaar met het leven.
Net zo goed als stemmingswisselingen in vrouwelijke cycli.
Als je een tijd gedronken hebt ben je niet in een goed contact met je gedachten, gevoel, stemmingen, het is allemaal onecht en onduidelijk. Wie herinnert zich niet dat hij / zij zich heel anders voelde, heel anders dacht op een feestje, uitbundig was en de volgende dag zie je alles heel anders, in de kater. Wat was nou echt?

Wat echt is, bij je hoort kun je alleen ontdekken als je niet drinkt.
NIET DRINKT.
dus ook niet af en toe een dagje wel, of nou ja, een uitglijder.
Zonder alco pas kom je jezelf tegen en dat kan een opluchting zijn (bij mij af en toe!) of een teleurstelling (ook bij mij af en toe), maar het is wel écht.

Niet zo makkelijk omgaan voor jezelf met "af en toe een drankdag".
Gewoon besluiten dat er geen drank meer bij je hoort.
Het klinkt simpel.
Maar het is ook simpel als je echt wilt.
Die moeilijke dagen zijn er alleen in het begin heel heftig, daarna komen er allerlei authentieke stukjes van jezelf boven. Daar doe je het toch voor? Een integer leven zonder drank, met jezelf zoals je bent?
Zonder pilletjes van de dokter, want die weet ook niets anders te verzinnen.
(niet hij wordt er rijk van , dat zijn vooral de grote multinationals in de farmaceutische hoek, met hun Bolkesteins etc)
Anders blijf je gewoon doordrinken,
dat is altijd een optie
voor iedereen......................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal,

Ben blij, dat ik gisteren de fles heb teruggezet!! Ik voel me nog wel duf, maar dat kan ook komen door al die sigaretten die ik wegeploft heb..
Daar wil ik straks ook weer vanaf. Ik was net een jaar van het roken af en dat beviel me zo goed..maar ja alles met de tijd.

Ziza wat die medicijnen betreft....ja ik denk ook wel dat het misschien beter is om niet wat te gebruiken, maar toen kon ik gewoon niet anders, ik had ondersteuning nodig....
Ik zou het ook het liefst helemaal op eigen kracht willen doen. En ik hoop, dat dat in de toekomst ook nog gaat lukken.
Maar goed "one thing at the time".........

Een fijne dag nog lieve mensen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me goed voorstellen dat veel mensen terugvallen in oud gedrag. Je stopt ff met drinken om tot de conclusie te komen dat het voor je leven(nog) niet zoveel uitmaakt of je wel of niet drinkt. Tenminste, dat denkt je.
Het leven met al z'n leuke, vervelende, grappige, verdrietige, frustrerende momenten komt in volle hevigheid op je af.

Na de stijgende lijn de afgelopen week een moeizame week. Niet fit, beetje grieperig, veel hoofdpijn en veel trek. Teleurstellend vond ik dat. het heeft me veel moeite gekost niet toe te geven. En, eerlijk is eerlijk, zonder steun van mijn lief had ik het niet gered. Dat is niet erg, het is fijn dat iemand me zo tot steun kan zijn.
Het is voor mij belangrijk om me te realiseren dat alle emoties erbij horen. Belangrijk om de moed niet te verliezen en te denken; ach het maakt toch niet uit. Want het maakt wel uit.
Ook al voel ik me niet zo tof, toch ben ik elke ochtend blij dat ik niet heb gedronken.
De walging van mezelf dat ik er toch weer aan toe had gegeven, mezelf een sukkel vinden, dat heb ik nu niet. En dat is fijn, elke dag weer.

Me niet zo fit voelen had ik ook toen ik wel dronk. Toen dacht ik dat het kwam van teveel drank. Dat is nu niet het geval en daarom is de teleurstelling soms ook groot als ik me niet lekker voel.
Maar ik zet door, stap voor stap, dag na dag.

Vandaag trakteer ik mezelf op een saunaatje. Tot vanavond.


Alleen vandaag drink ik niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Joann,

Jou mening is net belangrijk als mijn mening....en zo hoort het ook....

Ik respecteer je eerlijkheid....en ik mag je graag lezen...

Maak je zelf niet te gek he (knipoog)...grrrrrr... hahaha....

Ik grom ook wel eens hoor !! hahahaha... naar mijn mening nog te vaak hahahaha....

groetjes,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, bedankt voor je wijze woorden. Jij zegt precies waar ik ook bang voor ben met betrekking tot medicijnen. Ik voel me al een paar weken niet geweldig, en ook deze week was moeilijk. Mijn sombere gevoelens en het idee dat alles me boven het hoofd groeit vliegen me vaak aan, en dan wens ik ook dat ik een pilletje had om dat allemaal iets beter aan te kunnen. Maar ik ben ook bang afhankelijk te worden van medicijnen (ik heb daar aanleg voor) en durf er daarom niet om te vragen.

Toen ik deze week bij de huisarts was, was ik ergens teleurgesteld dat hij me geen medicatie voorstelde. Ik heb 18 jaar geleden in een heel moeilijke periode diazepam geslikt, en werd daar heel afhankelijk van. Het heeft me heel veel tijd en moeite gekost om daar weer van af te komen. Ik had toen een andere huisarts en woonde in een andere stad, maar mijn medisch dossier is doorgestuurd, dus het staat er nog steeds in. Daarom is deze huisarts, net als mijn vorige, heel terughoudend met het voorschrijven van medicijnen om beter te slapen of tegen depressie. Soms teleurstellend, maar waarschijnlijk goed voor mij. Ik denk dat ik in feite blij moet zijn met een huisarts die niet maar klakkeloos iets voorschrijft.

Waarschijnlijk heeft het feit dat ik nog steeds werk, en op het oog behoorlijk functioneer, er ook iets mee te maken dat ik geen medicatie krijg. Ik weet heel goed de schijn op te houden dat ik het allemaal wel aankan, terwijl ik van binnen een grote hoop ellende ben. Maar ik weet in ieder geval wel zeker dat dit MIJN gevoel is, niet bizar uitvergroot, of juist onderdrukt door overmatig drankgebruik. En ook niet afgevlakt door medicijnen. Ik kan me ook voorstellen dat in bepaalde gevallen voor sommige mensen medicijnen gewoon noodzakelijk zijn. Als je niet meer in staat bent 'normaal' (want wat is normaal?) in het dagelijks leven te functioneren, dan moet daar een oplossing voor gezocht worden. Bij voorkeur tijdelijk, maar het kan net dat extra zetje geven. Ik denk wel dat het dan het beste is als dit in overleg met een arts gebeurd.

Het is waar wat Petra zegt, soms blijkt de jezelf die je tegenkomt als je een poos niet drinkt heel erg mee te vallen, en dat is een opluchting. En soms valt het tegen, en moet je even slikken omdat je moet accepteren dat je dit toch echt zelf bent, en niet iemand anders die dingen doet, of niet doet, onder invloed van. En het leven wordt ook niet een groot feest omdat je niet drinkt. Als dat zo was, waren we er allemaal nooit aan begonnen.

Ik ga net als BamBam verder, stap na stap, dag na dag, soms per uur.

Een fijne vrijdag!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag allemaal,

Vandaag ben ik redelijk fit opgestaan. Heb zin in schilderen, alle problemen die er zijn even terzijde gezet en denk alleen even aan mezelf. Waarbij ik niet voorbijga aan het feit dat ik een paar basale verantwoordelijkheden heb zoals de boodschappen in huis halen, hondjes uitlaten en stofzuigen, maar daar heb ik vrede mee...

Fit voelen zie ik al een tijd niet meer als de ultieme beloning van niet meer drinken. Ik voel me nog steeds lang niet altijd fit, of voel ik me steeds altijd lang niet fit? 100% fit voel ik me nooit, ook daar heb ik vrede mee. Dat was ook al zo toen ik nog niet dronk. Wat is 100% fit? Ik weet het niet... Misschien als je 's morgens opstaat, fluitend al je karweitjes doet, je niks aan trekt van weersomstandigheden, afspraken die je na moet komen zonder morren nakomt, moeheid niet in je woordenboek voorkomt, alles wat je doet van een leien dakje gaat, je geen tijd te kort komt voor sommige dingen etc. etc.
In dat geval is 100% fitheid voor mij niet weggelegd, zo heb ik me nog nooit gevoeld en ik weet dat dat ook nooit zal gebeuren.

De ultieme beloning voor niet meer drinken is dat ik zonder drank me gewoon niet 100% fit kan voelen en dat ik dat mag van mezelf. En weten dat de oorzaak niet aanwijsbaar is, niet door de drank komt. Alle ongemakken die ik nu ervaar horen voor mij gewoon bij het leven, daar is volgens mij niets abnormaals aan. Accepteren dat het zo is is doorslaggevend om toch te kunnen genieten van de dingen die ik doe.

Als ik aan m'n omgeving maar laat merken hoe ik me voel, dan weet die waar ze aan toe is en hoef ik me niet te verontschuldigen voor dingen die niet helemaal goed gaan of me te verstoppen voor de omgeving om maar niet met eventuele reakties geconfronteerd te worden.

Ik geef toe dat dit me ook nog niet altijd even makkelijk afgaat, maar ik kan me op deze levenshouding "resetten" als het even moeilijk dreigt te worden. Zonder te hoeven vluchten in de alcoholroes.

Groetjes en een fijne dag allemaal,

Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allen een goede morgen,
Wat zijn jullie schrijfs vanochtend, en niet onzinnig ook. Ik heb alles twee keer gelezen, Ziza,Petra, Joann, heftig om terug te lezen. Ik moet overal nog even goed over na denken. Die melatonine laat ik nog maar even, wel de lekkere theetjes en mogelijk lavendel druppeltjes.
Bedankt voor de info, kan ik wat mee vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, je schrijft:

quote:


Originally posted by:
Anna

Waarschijnlijk heeft het feit dat ik nog steeds werk, en op het oog behoorlijk functioneer, er ook iets mee te maken dat ik geen medicatie krijg. Ik weet heel goed de schijn op te houden dat ik het allemaal wel aankan, terwijl ik van binnen een grote hoop ellende ben. Anna



Dat zou kunnen, er gaan alarmbellen rinkelen als iemand zich ziek meldt, dan pas.
Daarvóór moet je zelf aan dat belletje rinkelen, maar de grens van 'normaal' functioneren bepaal je in principe zelf.
Er is zeker wel iets voor te zeggen als je je werk redelijk kunt verrichten om toch voor je zelfrespect en je dagritme te blijven doorwerken.
Thuis zitten niksen is zeker niet bevorderlijk voor je eigendunk.
In mijn geval was ik net met een veel te ambitieus plan gestart, waarin echt heel veel kleine en grote logistieke tegenvallers en onmogelijkheden tezamen optraden. Enorme bergen energie en weerstand had ik nodig en daar schoot het net te kort, met 3 uur slaap per nacht, een andere baan ernaast en een gezin.
Dat kon deze mevrouw, niet voor een kleintje vervaard in het algemeen, niet meer trekken.

Thuis zitten is niet altijd prettig. Maar het noopt wel tot bezinning op nieuwe of oude kansen.
Nieuw elan.
Deze maand ga ik weer opbouwen in uren, volgende maand in dagen werken.
Met het stokje achter de deur van 20% korting op je uitkering als je lang ziek bent.
Maar vooral omdat ik weer wat energie heb en enigszins normaal slaap. Nu zonder pillen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook mij is het regelmatig te veel, en net als Anna kan ik ook heel goed de schijn op houden.
Vaak zeg ik tegen anderen, wees blij dat je mag werken! Zelf moet ik mij vaak een trap geven om weer te gaan. Start dan met grote energie explosie en ben tegen 11.00 murw, bijna niet meer vooruit te branden. Kan dan als ik thuis kom niets meer aan. Petra wat goed dat je weer gaat uitbreiden, doe a.u.b rustig aan, in het verleden ben ik te vroeg begonnen. Waar anderen een jaar voor nodig hadden om te herstellen voor ze weer volledig aan werk gingen, daar deed ik 2 maanden over. Toen trots op, nu niet meer. Nu ondervindt ik de gevolgen maar kan het niet meer terug draaien. Ik deed dit omdat ik bang was mijn baan te verliezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ziza ik geef je gelijk kijk uit met medicijnen nemen en zeker met antidepressiva de artsen geven het je erg snel. Wanneer je een beetje depri bent krijg je het al en het is niet zomaar dat je het kan nemen je moet er ook hulp bij krijgen! Maar goed ze verdienen er op!! Melatonine daar aan tegen kan je best even gebruiken het is ook niet dat je daar aan moet blijven hangen. Je moet het zien als een hulp om je ritme weer goed te krijgen en dan doe je het alleen... lijkt me nog altijd de beste oplossing.
En het is altijd beter dan nachten lang wakker zijn met alle frustratie vandien....

Petra ik vind jouw stukje ook echt een knaller lekker eerlijk en gewoon niet zeuren of je stopt of je gaat gewoon weer drinken!! Je hebt een keus neem je die of niet! Ik geef je gelijk.....Alleen is het natuurlijk tussen door soms moeilijk!!

Gisteren had ik een paar meiden op visite dat doen we een paar keer per jaar.Normaal zuip ik lekker mee en als iedereen weg is stort ik in en voel ik me eenzaam! Gisteren niks gedronken lekker aan de thee en natuurlijk was de vraag neem er nou 1....Doe gezellig even met een wijntje mee joh! Waarop ik zei; Nee ik doe heel ONgezellig mee met m,n kopje thee! Iedereen even stil en klaar was het geen enkele vraag meer!
Natuurlijk kwamen de gespreken over het drank gebruik hoe erg het soms is.1 vriendin ging bezopen naar huis enz enz ik dacht ja dit was ook m,n leven....

Voelde me echt sterk kon heel (on)gezellig mee lachen en babbelen en toen iedereen weg was voelde ik me super en een keer niet eenzaam!!!

En vandaag drink ik weer niet!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke ik heb ook zins ik niet meer drink veel minder last van depressieve buien. Alcohol versterkt dat ook! Nou denk ik dat ik sowieso altijd al last heb van een beetje depri buitjes als het donker weer is. Alleen na jaren drinken weet je eigenlijk ook niet precies meer wat wel en niet echt van je zelf is......eng he!!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ellie, wat leuk dat je zo (on)gezellig mee kon doen met je kopje thee. Ik vind trouwens een pot thee op een theelichtje wel iets gezelligs hebben. Ik denk eigenlijk dat jij juist heel gezellig was, in tegenstelling waarschijnlijk tot die vriendin die dronken naar huis ging.

Ik heb gisteravond trouwens een pot Marokkaanse thee (van Lipton) gezet, en die was erg lekker. En toch wel een stuk goedkoper dan een pak fris, dus ik denk dat ik dat er maar in probeer te houden. Ik ga gewoon verschillende smaakjes proberen, en kijken wat me bevalt. Ik zou alleen willen dat je om te proberen ook kleine verpakkingen kunt kopen, want als ik nu iets niet lekker vind zit ik daar met een heel pak thee.

petra, wat jij zegt is heel erg waar, dat je vóór je je ziek meldt zelf aan het belletje moet rinkelen. Maar dat is nu precies waar het bij mij ook aan schort. Ik zit bij een arts zo beheerst mijn verhaal te vertellen, en vertel bovendien nog niet eens de helft (er zijn nog patienten achter mij hè) omdat ik dat veel te moeilijk vind, dat het allemaal nog heel erg mee lijkt te vallen. Ach ja, en misschien valt het dan ook wel mee. Maar zoals Kohtje gisteren ook al zei, ik moet duidelijker mijn grenzen stellen, ook voor mijzelf. Dus niet maar doorgaan omdat iets zonodig af moet, of omdat een collega het ook moeilijk heeft, maar aan de bel trekken als ík het niet meer trek. Ik heb me ook zeker voorgenomen om dat vanaf nu te gaan doen. En die winst heeft niet drinken me toch wel opgeleverd. Niet meer een extra fles naar binnen gieten en doorgaan, kater en hoofdpijn of niet, maar voor mezelf bepalen wanneer mijn grens bereikt is.

Mijn auto is inmiddels bij de garage, en wordt maandag getaxeerd. Maar het is al wel duidelijk dat hij waarschijnlijk total loss is, met dank aan het (waarschijnlijk) telefonerende grietje. Dus meer dan de dagwaarde zal ik er niet voor krijgen, en daar heb ik geen nieuwe auto voor.
Momenteel slinger ik dus zo'n beetje heen en weer tussen wanhoop en extreme woede. Ik denk dat ik zo maar een oude mok ga zoeken om tegen een muur kapot te gooien. Misschien lucht dat mij ook op. Moesje, bedankt voor de tip.

Nu ga ik maar even met mijn hond over de dijk lopen, ik hoop dat het een beetje waait. Mijn kop tegen de wind helpt voor mij ook altijd om mijn woede en frustratie de baas te worden.

Tot later!
Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna lipton thee ken ik nog niet ga ik ook eens proberen... Toch heb je van veel merken kleine pakjes met verschillende soorten om te proberen!
Goed idee om lekker te gaan wandelen het helpt je even om je hoofd leeg te maken!!

Fijne dag allemaal ik ga leren!

Ik drink vandaag niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, Ik ben net terug met de hond, lekker even weer een frisse neus, maar nu wel verschrikkelijk moe..................
Ga maar even met zoonlief en hond op de bank...pfffffffffffff de afknapper van de week.

En Anna gooi die oude mok maar kapot hoor, misschien helpt het jou ook wel!!:)
Zou het in de lucht zitten dat we allemaal een beetje opstandig zijn?

Nou ik ga ff liggen..

liefs Moesje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ellie, zo zie je maar het kan dus wel gezellig ongezellig zijn. Je houdt er een tevreden gevoel aan over.
En ja wat die deprie gevoelens betreft, daar kan ik in meevoelen. Juist met die donkere dagen als ik alleen thuis ben. Gisteren was zo"n dag van mij, er kwam niets uit mijn handen. Ik heb het gewoon over me heen laten komen en dacht, morgen weer een dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke,

Het waaide hier niet hard genoeg, het had wel een beetje mogen stormen. Maar het is toch altijd wel lekker, zo'n wandeling. Kan ik je aanbevelen. Heb je nog lang wakker gelegen gisteren van die klappende deuren? Hoe houden die mensen het vol zeg.
Nou, zullen we dan maar met die mok? Als jij hem er ook even bijpakt geen we zo gelijk. Dubbele klap, dubbele voldoening zullen we maar denken. In jouw geval zou ik hem tegen de muur naast je buren aankeilen. En als ze er iets van zeggen gewoon antwoorden: "ik herrie? nee hoor, hoe kom je erbij!".

Ellie, je hebt heel veel soorten van Lipton, maar ik had nu dus Marokkaanse kruidenthee, dat is nieuw. Erg lekker.

Moesje, amuseer je met zoonlief en hond op de bank. Zou mijn hond helemaal geweldig vinden, is alleen voor mij nooit zo rustgevend, want hij kan uren doorgaan met hardhandige poten geven (en die komen echt overal terecht) en proberen mijn gezicht af te lebberen.

Mijn zoon is op de fiets boodschappen voor me aan het doen, lief hè.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Anna,

Die Marocco thee van Lipton hadden wij vorig jaar al uit Frankrijk meegenomen. Hier konden we het nergens vinden. Eén keer bij de C 1000, daarna niet weer. Dus afgelopen zomer hebben we 8 pakjes meegenomen uit Frankrijk en een paar pakjes Marrakech Mint Tea, ook van Lipton. Waar haal jij die Marocco thee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...