Spring naar bijdragen

woensdag 29 november 2006


joann

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 76
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ook een goedemorgen allen. Hier in het westen zonnig weertje. Ook een beetje duf vandaag, toch wel goed geslapen.
De wasmachine draait weer( wanneer niet!) Volgens mij jonkt het in die wasmand. Wat zal ik eens gaan doen? Ga maar wat soppen, geeft achteraf toch wel weer voldoening. Vanmiddag weer de gebruikelijke ritjes naar de clubjes.... Ik moet ook nog maar een lijstje maken wat we weer geven met 5 dec.!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Visje,

Misschien helpt een tweede wasmand tegen het jongen van je wasgoed..

Ik ben vanochtend ook zo duf als een Koh-nijn. Komt misschien door de relatief warme nachten. Ik voel me alsof ik gisteren teveel gedronken heb. Zwaar hoofd, beetje dizzy... Net heb ik boodschappen gedaan en de buitenlucht heeft me wel wat goed gedaan, maar de dag is nog jong en moet dus nog maar afwachten hoe het verder gaat.
Nu ook eerst maar weer de huishoudelijke taken zoals stoffen, stofzuigen, afwasmachine leeghalen etc... En dan weer fijn schilderen. Vanavond ga ik weer lekker blote dames tekenen. Hoewel, ik weet niet wat voor model er komt. Kan ook een man zijn... Als het model maar niet te jong en glad is. Hoe meer rimpels en plooien hoe mooier om te tekenen...

Goed, ik ga wat doen.. Een fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja goedemorgen (kan nog net)

Ik was gisteren echt de hele dag op pad.

Zeeman, (ik tiepte per ongeluk Zeemand ook grappig ik heb iets met wasgoed) het verhaal komt , maar ben net thuis en Zoon is ziek.

Hoofd gaat beter. Nu effe brood maken voor de gassies. Vanmiddag redelijk rustig. Huis ziet er niet uit.

C U later, alligator.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede-net-nog-morgen Houtje,

Ik heb niets met wasgoed, tenminste niet gevoelsmatig, maar toch heb ik het vandaag over wasmanden.

Visje, ik hoef je toch niet uit te leggen hoe je die twee manden dan moet gebruiken? Ze zijn juist tégen het jongen van je wasgoed....

En naakt poseren is ook niets voor mij. Te koud en te weinig hobbels en bobbels..:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke succes vanmiddag, met het gesprek op school.

Anna, weer een beetje opgeknapt?

Knuffie, Goed, dat je de derde niet hebt gedronken.

Koh-nijntje, jammer dat je vandaag zo duf bent, maar misschien gaan vanavond de oogjes wel open, als je een mooi naaktmodel krijgt:D

Ga zo naar de narcotiseur, dus ik zie wel hoe het gaat.
Het begint nu toch wel een beetje te kriebelen, nu het dichterbij komt,terwijl ik al zo vaak geopereerd ben en dit eigenljik niets voorstelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een hoop gedoe toch weer in line. Een vriend van mij heeft een laptop geinstalleerd maar had geen tijd om het helemaal af te maken. Mijn oude bakkie kan ik niet gebruiken on line maar met dit ding kan ik niets zelfs mijn persoonlijke mail openmaken. Pff wat een gedoe.


Ik zag dat Femmy weer terug is, fijn om je weer te lezen. Zelf heeft Antabus mij ontzettend geholpen om wat postieve reinforcement te krijgen. je zelfvertrouwen groeit weer en je kan veel meer hebben en dus ook gemakkelijker nee zeggen.


Anna, hopelijk word het leven wat gemakkelijker voor je nu je de juiste diagnose hebt gehad. Wees niet bang voor medicatie soms heb je het gewoon tijdelijk nodig. Ik ben zelf ook zomaar verslavingsgevoelig als de pest maar sommige dingen daar ben ik zo voorzichtig mee dat ik niet bang ben dat ik er
verslaafd aan raak.

Zelf zit ik wat verward thuis. Ik ben altijd behoorlijk open geweest over mijn alcoholgebruik wat de huisarts er toe heeft bewogen om mij maar als een fles te behandelen. Nu blijkt dat ik al twee jaar behoorlijk ziek ben. Als je iets niet test komt het ook niet naar boven bij bloedonderzoek! Na twee jaar ellende weet ik zeker dat mijn lever nog goed werkt. Twee jaar boos zijn op jezelf omdat ik dacht dat ik het niet aan kon en een waardeloze vrouw was. Opnieuw beginnen met drinken en bijna gelijk zo'n grote fout maken dat ik nog steeds moeite heb om mijzelf in de ogen te kijken.
Misschien was dat wel nooit gebeurd had ik geweten dat ik met de ziekte van Pfeifer aan het worstelen was. Het fles zijn heeft me al een baan gekost en mijn huidige baan hangt nu in de weegschaal.
Verwaarlozen van Pfeifer heeft geleid tot een imuunsysteem dat nu mijn schildklier aan het aanvallen is
en je schildklier kan behoorlijk te keer gaan. Ik zit nu thuis en moet de volgende twee weken allerlei testen ondergaan. De symtonen waren overduidelijk al die tijd! Niets vaag gedoe maar een drankprobleem kan alles zwaar vertroebelen ook al drink je niet, je huisarts moet je wel geloven!

Het zal even duren voordat ik echt besef dat ik niet zo boos op mijzelf hoef te zijn. Dat het niet was dat ik het niet kan maar dat mijn lichaam niet meer kon. Ik moet toegeven dat ik heel veel gehuild heb de laatste paar dagen. Het is ook moeilijk te bevatten. Voor de mensen om mij heen moeilijk want ik reageer nu ontzettend fel op disrespect en ze zijn er aan gewend geraakt om maar van alles tegen mij te kunnen zeggen. Ik snap het wel, ook zij zagen dus duidelijk alleen een fles.

Ik vertel dit omdat het aangeeft in wat voor moeilijk pakket we zitten. Dat drinken echt veel meer kapot maakt dan je lief is. Ik heb mijzelf ook als een fles behandeld ook al wist ik dat ik soms maanden niet had gedronken. Ik heb over mijzelf laten walsen en zelf ook over mijzelf gewalst.

Hopelijk heeft iemand hier wat aan, ja alcolisme is afschuwelijk vooral voor je omgeving maar laat je niet verleiden om je eigenwaarde geheel te verliezen.

Ik hoop dat misschien iemand hier wat aan heeft.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anjo,

Wat een verhaal. Geen wonder dat je zo moe was. Het is misschien begrijpelijk, maar ik vind het ook onvergeeflijk dat niet alleen je huisarts, maar de hele medische stand (je hebt toch pas die herkeuring gehad, waaruit bleek dat je 'niets' hebt?) volledig voorbij is gegaan aan wat je mankeert. Ik zou daar verschrikkelijk kwaad van worden. En het ergste is dat je, door je ziekte te verwaarlozen, nu nog verder van huis bent. Meid, ziek goed uit en neem de tijd voor jezelf. Voorzover ik weet heeft dit zijn tijd nodig. En ze kunnen je niet zomaar ontslaan omdat je ziek bent, jou valt niets te verwijten. Als je huisarts het al niet constateert, hoe had jij het dan moeten weten?

Heel veel sterkte, en ik hoop dat je computer het nu weer een tijd doet. Ik ben (tussen de bedrijven door) tot nu toe bezig geweest de mijne aan de praat te krijgen, dus dat gaat ook lekker.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, hier even een berichtje aan iedereen die het gister niet droog heeft gehouden, ook ik ben gister de fout weer ingegaan. De spanning in mijn lijf zorgde ervoor dat ik weer op m`n gewone nivau qua drinken zat als voor mijn besluit om te minderen. Een fles wijn en 2 halve liters bier later en ik was weer eens niet trots op mezelf. Gelukkig heb ik wel een goed gesprek met m`n oudste gehad (in het begin van de avond, toen ik nog niet zoveel ophad) En heb hem een passende straf gegeven die bij zijn gedrag van de afgelopen dagen paste. Een week geen vrienden over de vloer. Ging tie met een maatje op de stoep bij de voordeur zitten, kreeg bijna medelijden met hem, maar heb voet bij stuk gehouden. Toen hij even later (alleen) binnenkwam had ie al een hele andere houding(positiever) en hij begreep toch wel dat ie te ver was gegaan met zijn gedrag. Dit schrijf ik niet om mijn drinken van gister goed te praten maar is meer om het even van me af te schrijven. Maar vandaag is gisteren niet, dus we gaan erweer voor, nieuwe ronde nieuwe kansen! groetjes van Monique.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, inderdaad, je drinkt gewoon al je emoties weg, ook de goeie. Wat ik aan mezelf merk als ik een paar dagen niet drink is dat ik me dan gelukkiger voel, de prettige gevoekens komen dan weer naar boven. Dan is het toch stom als je dit weet, het toch weer op een zuipen gaat zetten? Maar dat is de gewoonte die er in de loop der jaren in is geslopen. Ik ben ooit als sociale drinker begonne(wie niet) en hoop dat ik dat weer kan worden, de tijd zal het leren. groetjes van Monique.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie voor jullie lieve woorden, Marieke en Anna.
Mijn baan hangt wel in de weegschaal omdat je schildklier echt hele gekke dingen met je doet. het beinvloed je zijn en hoe je reageerd op dingen. Leerlingen zijn net honden, ze voelen een heleboel aan.
Ik had het al eerder geschreven dat ik ineens niet het contact had waar ik aan gewend was.
Een vriend van mij raadde me aan om niet te veel te gaan piekeren maar af te wachten hoe ik me ga voelen als ik behandeling krijg.
Ik werk nog maar zo kort bij deze school dat ik niet de kans heb gekregen om krediet op te bouwen.
Hopelijk duurt het allemaal niet te lang en krijg ik dan de kans om te laten zien wat ik kan als het boeltje wel functioneert.

Monique,

Fijn dat je zoon het zo goed heeft opgepakt. Jammer dat je van je fiets bent gevallen maar er gewoon weer op stappen en doorgaan. Het is niet gemakkelijk om een gewoonte van jaren te doorbreken.


Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, ik heb er geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat je heel anders reageert als je schildklier niet goed werkt. En natuurlijk pikken je leerlingen dat op. Ik hoop dat men zich op die school realiseert dat het niet jouw fout was als je misschien af en toe de plank mis sloeg, maar dat dat kwam door je ziekte. En dat ze je de kans geven om beter te worden, en als je helemaal hersteld bent te laten zien wat je kunt. Neem er de tijd voor, probeer niet te snel jezelf weer te forceren.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hier knuffie,

Ik ben ook wel trots dat ik het gisteren na 2 heb kunnen laten, mede dankzij jullie!!!
Ik weet nu dat ik tot maandagavond zeker alcoholvrij zal zijn dus voel ik me nu goed!!
Het volgende moeilijk moment dat ik zal hebben zal dus maandagavond zijn want ik wil dan een pintje om mezelf te belonen dat ik zolang niet gedronken heb, begrijp je? Het is dan ook weer de eerste avond dat ik niet moet gaan werken...!
Zo, Ik zal soms even komen piepen hier en alvast aan allen bedankt voor de steun en tot later,hé!!
Veel groetjes van knuffie!!

Marion, véééél sterkte!!

Monique, veel moed en succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo uitglijders,

Ik begrijp, dat jullie spanning opbouwen, maar om dan weer alcohol te pakken is geen oplossing. Daar door kom je in een visuele circel en begin je steeds opnieuw.
Beter is de spanning aan te pakken, door b.v. te gaan wandelen, hardlopen, fietsen, water drinken. Echt er zijn zoveel mogelijkheden om de spanning af te bouwen. Dat is mijn ervaring. Voor mij is dat hardlopen. En vooral als je pas bent gestopt.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allen,

Ik fiets, nee ik race van afspraak naar afspraak naar hockeyveld naar supermarkt vandaag. Gelukkig geen tijd om aan A te denken. Bovendien ook na 13 maanden is dit een rotmaand dus ben gezellig aan de Refusal ik beschouw het als nicotine-kaugom. Helpt wel, trek of geen trek, drinken doe je niet.

Sterkte en tot morgen

voor je verhaal Zeeman !!!!

Anjo fijn dat je er weer bent, wat rot van je ziekte.
Anna, mucho veel sterkte met auto en vervolg huisarts.

We houden het ook vanavond gewoon droog, okee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry, ik ben het volkomen met je eens. Ook ik vind het best begrijpelijk dat je, als je erg veel spanning hebt opgebouwd, struikelt en toch weer naar drank grijpt. Ik heb op het moment ook regelmatig weer heel veel trek. Maar laten we er met al het vergoelijken en alle begrip die we hebben, wel voor waken die struikelingen goed te praten, of niet te doen alsof het er niet toe doet.

Zoals Ferry zegt, een andere afleiding zoeken is veel beter. Voor de een zal dat hardlopen zijn, voor de ander een douche, iemand opbellen, of schrijven op het forum. Maar het belangrijkste is dat je het doet! Zoek een afleiding die jou helpt niet te gaan drinken, want we zitten hier allemaal juist om de alcohol de baas te worden.

Knuffie, ik ben het absoluut niet met Monique eens. Als je maandag voor het eerst geen nachtdienst meer hebt, verdien je het om nuchter en helder te blijven, en de volgende ochtend weer fris op te kunnen staan, zodat je er gezellig kunt zijn voor je kinderen. Werk ze, en ik duim alvast voor maandag.

Het is vijf uur geweest, en vanavond drink ik niet!

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...