Spring naar bijdragen

maandag 4 december 2006


Kohtje

Aanbevolen berichten

Goedevandaag allemaal,

Weer een nieuwe (werk)week voor iedereen. Hopelijk komen we die allemaal goed door.
Doet me denken aan de behandeling... Elke zondagavond als iedereen weer in de kliniek kwam na een weekendje thuis werd meteen gevraagd of er wel of geen terugval was geweest. De eerste weken was er altijd wel iemand die het weekend niet ongeschonden door was gekomen. In het weekend van mijn laatste terugval waren er zelfs vijf terugvalgevallen geweest, waarop de maandag daarop zelfs een crisisrooster werd samengesteld... Verderop in de behandelingen werd gek genoeg het aantal terugvallen steeds minder ondanks het feit dat er steeds mensen waren weggegaan en weer nieuwe voor in de plaats waren gekomen. Toen ik zo'n beetje halverwege m'n behandeling was kwamen we op nul terugvallen in de groep en dat heeft zich tot ik wegging, zo'n tien weken later, voortgezet. Een precieze oorzaak was niet aan te wijzen maar waarschijnlijk was een soort "wedstrijdsfeertje"ontstaan waarin niemand wilde "verliezen", iedereen wilde laten zien hoe goed ie ging... we stimuleerden elkaar zodanig dat we zelfs in de weekenden gesterkt waren. Dit was een positieve, stimulerende periode.
Het zou mooi zijn als we elkaar hier op het forum op soortgelijke wijze konden steunen en stimuleren. Ik bedoel dat hier diezelfde "winnaarssfeer" zou ontstaan, zonder dat iemand die uitglijd zich niet meer durft te vertonen, want warmte en begrip voor missers mogen nooit verloren gaan..
Ja, ik weet wel dat dat dagdromerij is, maar het zou toch mooi zijn?? Ja toch? Niet dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje het zou mooi zijn als iedereen het zo zou zien! Maar ik denk dat er ook veel mensen zich hier aanmelden en dan als het moeilijk wordt afhaken!!

ZONDE ik denk dat bijna niemand het heel makkelijk vindt om z,n leven te veranderen en niet of minder te drinken.......En ik wil sowieso graag winnen ik ben nu al weer iets langer dan 2 mnd ADB waarvan ik 3x uit ben gegaan en wat heb gedronken. Ik ben al erg trots op me zelf en ga er nog steeds voor!!

Dus alle nieuwe mensen schrijf mee doe mee!!! Niet alleen lezen ook reageren......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...