Spring naar bijdragen

Maandag 4 December


Zeeman

Aanbevolen berichten

Beste BamBam,
Ik ben nieuw en zit sinds vorige week op het forum. Ik ben zo nu al een uurtje of wat van alles van iedereen aan het lezen. Bij jou vond ik "Alleen vandaag drink ik niet". Ik ben nu zowat een week droog. Ik dronk ongeveer één keer per week, maar dan wel veel te veel. Ik had me voorgenomen om te beginnen met twee weken niet te drinken, maar ik neem vanaf nu jouw leuze over. Waarom zou ik meer hooi op mijn vork nemen dan nodig.
Bedankt, Topi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 158
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Joanneke,

Laat je zoontje nu even over aan de zorgen van je Hubbie. Je bent er niet bij en kunt ook niets doen nu. Concentreer jij je nu maar even op wat anders, op het forum bijvoorbeeld. Even je zinnen verzetten en rustig adem halen... Ga desnoods -als je verder niets weet- even je tenen krommen bij de X-factor. Hebben we hier op de achtergrond ook aanstaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Topi, goed plan, vandaag drink ik niet. Doe ik ook niet vandaag.

Ik zit al de hele avond op autotrack.nl te snuffelen, en geloof me, daar word ik niet vrolijk van. Kan iemand mij uitleggen waarom een schade-expert zegt dat de dagwaarde van mijn auto een bedrag is, waarvoor ik een auto van hetzelfde merk en ongeveer dezelfde kilometerstand koop die vijf jaar ouder is? En men beweert dus dat je in principe voor die dagwaarde dezelfde auto zou moeten kunnen kopen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi anna,

je hebt waarschijlijk gelijk als je zegt dat ik het mezelf moeilijk maak door er op voorhand al zoveel over na te denken maar het lijkt of ik alleen maar daaraan kan denken als ik beslis om niet te drinken!!!
Vanavond is het niet gelukt want ik ben bezig met mijn derde pintje, stom van me, ik weet het!!!:$

@joann

Hoe oud is je jongste zoontje? Heeft hij al eerder last gehad van astma?
Ik hoop dat alles snel weer goed komt !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo sterke mensen, Goh Joann, wat vreselijk als je dan thuis zit en niets kan doen he, ga er maar gewoon vanuit dat de mensen daar er alles aan doen om je ventje weer op te knappen. De rest heb ik niet bij gelezen. te druk gehad. Wat grappig om te lezen hoe mensen zich bij een fysiotherapeut voelen, ja, ik ben ook zo"'n peut, een vrouwelijke dan. Maar met hele stevige handjes! Ik wil daarom wel even iets zeggen, mede door mijn achtergrond. Ik kan niet goed op de computer reageren op mensen en ook mijn eigen dingen hier niet op kwijt. Ik ben gewend aan face to face, iemand in de ogen kunnen kijken en zien en voelen wat er gaande is. Ookheb ik natuurlijk veel lichamelijk contact met mensen en dit maakt het contact nog veel hechter. Ik lees hier veel en herken en voel veel, maar mis het intieme moment!( snap mij goed met intiem!) het face to face contact bedoel ik, daar kan ik zo veel uit lezen. Ik schreefal eerder aan Kohtje en Joann, ik zou jullie willen vasthouden en voelen als een van mij. Dat heeft te maken met mijn achtergrond. Zonder dat voelen en zien is er niets, dat geldt ook voor mijn contacten, geen gevoel dan niets. Dus als ik niet veel reageer, niet uit oninteresse, kan mijzelf op zo'n toetsenbord niet volledig geven.xxx. Visje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuffie, ik denk dat je veel te krampachtig met dat drinken op je vrije avonden bezig bent. Je maakt je er ruim van te voren al zo druk om dat het bijna logisch is dat je gaat drinken. Onbewust, of misschien zelfs wel bewust geef je jezelf steeds een excuus om een pintje te pakken. En hou je jezelf en ons voor de gek. Dit is hetzelfde als wat Anna zegt, maar ik zeg het dan ook maar een keer... Je zult echt anders moeten gaan denken en doen wil je wat bereiken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat je het hierbij laat Knuffie, beter nog, dat je dat derde pintje niet opdrinkt. En zorg morgen maar dat je een flinke berg wasgoed klaar hebt liggen of zoiets.

Ik weet het, dit patroon doorbreken is heel erg moeilijk. Daarom zei ik ook dat je moet zorgen voor afleiding. Bijvoorbeeld door hier te schrijven, of door iets anders te gaan doen. Je komt nu pas op het forum, nu je aan je derde pintje bezig bent. Waarom heb je niets gezegd voordat je aan het eerste begon? We hadden je op zijn minst bezig kunnen houden.

Ik heb ook trek in afleiding hoor, na al het slechte nieuws dat ik vandaag weer te verwerken heb gehad. En het is waar dat de zucht na 17 weken minder sterk is dan die eerste week , en helemaal dan die eerste dag. Maar je moet toch een keer de knoop doorhakken om het NIET te doen, zelf al heb je er nog zoveel trek in.
Maak voor jezelf maar een lijstje met alle redenen die je hebt om niet meer te willen drinken, en kijk daarop, iedere keer als je trek hebt in een pintje. En drink in plaats daarvan veel, frisdrank, thee, alles wat je maar lust.

Joann, wat een schrik. Ik weet dat zo'n aanval heel naar is, en je schrikt als ouder heel erg omdat je zo machteloos staat. Fijn dat Hubbie thuis is, en in kan springen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kohtje

Het is hard om te lezen wat je schrijft maar ergens kan ik het begrijpen. Sorry als het overkomt alsof ik jullie voor de gek hou want dat is zeker niet mijn bedoeling!!! Ik weet dat ik het anders zal moeten aanpakken om te bereiken wat ik wil bereiken en daarom kom ik ook hier op dit forum!!!! Om steun en begrip en vooral veel tips te krijgen van hoe je ermee moet omgaan!!! Ik voel me nu héél slecht door je berichtje en denk dat ik misschien beter ergens anders hulp zoek want ik ben hier toch 'maar' de enige belg, hé!!!
Verdrietige groetjes van knuffie!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi visje, nu schaam ik me over mijn uitspraak over die fysiotherapeut. Hij was echt heel aardig hoor, en ook verschrikkelijk grappig, vandaar dat ik zo moest lachen. Dat brak wel het ijs, want anders was ik zo gespannen als een veer geweest. Denk niet dat ik geen respect heb of zo.

Bij jouw beroep kan ik me wel iets voorstellen van wat je zegt, de behoefte aan face to face contact. Voor mij is het eigenlijk precies andersom. Ik kan er op papier (of beeldscherm) alles uitflappen wat in me opkomt, en face to face niet. Voor mijn gevoel heeft iemand iets schrijven ook iets intiems. Je richt je toch heel direct op een persoon, ook al zie je die niet. Ik denk dat dat voor iedereen anders ligt. Je hebt natuurlijk ook niet voor niets voor dit beroep gekozen, die behoefte aan direct contact zit waarschijnlijk in je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Visje,

Wat jij daar zegt over persoonlijk contact komt me bekend voor. Ik heb het daar met Joann ook over gehad, het gemis aan gezichtsuitdrukkingen en stemintonaties. Die kunnen boekdelen spreken in een fractie van een seconde en dat mis je hier. Maar de annonimiteit van dit forum kan voor velen ook een barrière wegnemen als het gaat om intieme verhalen. Dit is een voordeel van het forum wat je niet uit moet vlakken.
Ik hoop dat je ons nog niet helemaal gaat verlaten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuffie, je moet je niet meteen zo aangevallen voelen. We proberen je te helpen, maar wijzen je er ook op dat je het op dit moment eigenlijk verkeerd aanpakt. Dat heeft niets met je nationaliteit te maken. Probeer er eens rustig over na te denken.

En je bent niet de enige Belg hier hoor, er zijn er nog een aantal. Wel minder dan Nederlanders, maar ja, dit is ook een Nederlandse site hè. En je bent hier net zo welkom als iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi anna

Ik heb niets gezegd voor ik eraan begon omdat ik bang was dat jullie gingen denken "daar is ze weer, hoor!!", begrijp je? Ik heb hier reeds geschreven voor ik iets dronk maar kreeg weinig respons, sorry, flauw excuus, zeker?!! Ik weet ook dat jullie elkaar al langer kennen en ik hier nieuw ben, dus ..;
Ik wens je bij deze alvast veel moed om het hoofd te bieden aan je problemen en proficiat dat je dan niet naar de drank grijpt!!!

verdrietige groetjes van knuffie:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei Joann, wat een schrik als je hummeltje in het ziekenhuis moet blijven, en dat net voor Sinterklaas. Misschien is alle spanning hem wel teveel geworden. Maar er wordt goed voor hem gezorgd hoor, en meestal knappen ze snel weer op aan de vernevelaar. Sterkte meid, dit zal wel hard aankomen.

Mensen, ik ga nog een rondje met de hond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuffie,

Ik snap dat je nu boos bent. En ik moet wat terugnemen, ik zei dat je ons voor de gek houdt. Dat mag ik helemaal niet zeggen, ik had moeten zeggen mij... ik kan niet namens anderen spreken.
En ik wil je hier helemaal niet weg hebben. Juist niet. Ik wil best helpen om je van je pintjes af te houden. Maar je zult er zelf wel wat voor moeten doen. En dat heeft niks met Belg zijn te maken. Je bent overigens niet de enige hier....
En niet verdrietig zijn, boos op mij, okee, boos op jezelf, okee, maar niet verdrietig. Tranen drogen en vechten.... Vanaf morgen weer..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuffie, als iemand hier steun zoekt om ze het moeilijk heeft, denkt niemand "daar heb je haar weer". Dan proberen we je erdoor te trekken. En het kan nu eenmaal gebeuren dat er niet op een berichtje gereageerd heb.
Het overkomt mij heel vaak dat ik een berichtje zit te typen, en dat er nadat ik het geplaatst heb alweer 4 berichtjes boven staan. Dat heb ik niet altijd in de gaten, dus reageer ik daar dan niet op. Ik denk dat dat voor de rest ook geldt. Het is geen kwaadwillendheid of desinteresse, maar het is bijna niet te doen om overal op te reageren. Als je een keer geen reactie krijgt, hoef je daar niet meteen iets achter te zoeken, begrijp je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jakkie, Joann.

Iemand anders (wie ook alweer?) vroeg ook al of ie daar al langer last van heeft. Of kwam dit nu ineens opzetten? Sterkte ermee meiske, en denk erom om afleiding te zoeken hè? In elk geval is ie in goede handen... al snap ik dat je hem liefst gewoon thuis hebt.... Zal voor jullie duimen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi kohtje

Waarom heb jij het gevoel dat ik je voor de gek hou?? Dat is echt niet mijn bedoeling!! Ik heb wel al gemerkt dat ik soms misbegrepen wordt hier door mijn taal, raar maar waar!! In belgie hebben we soms woorden, uitspraken,gezegden...enz die door nederlanders anders begrepen worden ,begrijp je? Ik zou graag hebben dat je me laat wten waarom jij je zo voelt ten opzichte van mij8 Alvast bedankt!!
Je mag wel zeggen wat je wil en ik zal eerlijk antwoorden ,ok!
Ik ben nu na het vierde pintje gestopt (echt waar!!) en blijf hier nu wat lezen en schrijven want dat heeft me de vorige keer ook geholpen!!
Ik ben wel verdrietig, deels door jouw reactie maar vooral doordat ik toegegeven heb aan 'het' pintje!!

By the way, het was ik die vroeg aan joann of haar zoontje er al langer last van heeft!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna, ik snap je wel hoor. Ik maak met patienten ook heel veel lol. Niet voor hun, om ze gerust te stellen, maar ik vind het ook heel leuk om zo met mensen om te gaan. Niet zo witt jasserig, nee, als mense onder elkaar met onze makken, psychisch en lichamelijk, maar ook de lolletjes erbij. Alleen weten ze van mij niet wat mij bezig houdt. Hoeft ook niet, ik ben er voor hun niet zij voor mij. Soms wil ik dat wel hoor, iets van mij delen met hun, maar deze diepgaande dingen, nee dat hou ik voor mijzelf.
Hoi, Koh, leuk dat jij je hierin herkent. Nee, ik sluit absoluut hetr voordeel van dit forum niet uit om je intieme dingen te vertellen. Heel veel mensen kunnen hier iets mee. Dat is goed en fijn, maar ik mis toch het intieme...., Dat beeldscherm blijft voor mij koud en kil, ik zou iemand willen bellen ofzo dat klinkt warmer...
Heeft iemand nog een grotere kom? wordt gek van dezelfde rondjes zwemmen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi anna

Bedankt!! Ik weet dat het bijna onmogelijk is om op iedereen te reageren maar als ik het moeilijk heb wil ik direct veel reactie, begrijp je? Erg hé, net of de wereld dan alleen draait rond mij en mijn probleem!! Nogmaals bedankt voor je lieve woorden!!!
Enne... Ik ben gestopt na mijn vierde!!!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuffie,

in de allereerste plaats wil ik je zeggen dat ik niet boos op jou ben en dat ik met je taal geen enkele moeite heb. Je bent heel duidelijk in wat je schrijft. Daar heeft dat gevoel van voor de gek houden dan ook niks mee te maken... dat heeft te maken met het feit dat je elke keer zegt dat je het moeilijk hebt in de weken dat je niet hoeft te werken en zo graag van de drank af wilt. Dat snap ik, dat heb je ook duidelijk beschreven. Maar na een hele week nachtdiensten en niet drinken ben je nog niet goed en wel vrij en je begint al weer aan de biertjes. Terwijl je een hele week hebt kunnen nadenken over de valkuil die op je lag te wachten. Als je dan zo gemakkelijk toch weer toegeeft aan dat bier krijg ik een beetje de indruk dat je jezelf voor de gek houd, dat je eigenlijk helemaal niet wilt stoppen. En dat je mij voor de gek houdt door steeds te zeggen dat je wel wilt stoppen. Snap je? Daar ben ik niet kwaad om maar ik wil je erop wijzen dat je een beetje dubbel op me overkomt. Dat je voor jezelf een knoop moet doorhakken...
Dus niet weggaan, maar hier proberen duidelijkheid voor jezelf te krijgen.

Lieve groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kohtje ik reageer even op jouw bericht aan Knuffie. Ik ben zelf ook nog steeds aan het heen en weer wippen. Nog niet ADb, kan dit blijkbaar nog niet op dit moment, de vraag is kan ik beter wegblijven hier tot ik wel de knoop heb doorhakt? Ik denk het zelf wel, want met verhalen aankomem van Ja sorry jongens vandaag lukte het even niet, daar kunnen jullie ook niets mee, en ik ook niet. Ik voel mij schuldig met mij verhalen van d ene dag weer wel en de andere dag weer niet. Misschien terugkomen op het moment als het kwartje wel is gevallen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...