cato39 Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 Thanx PetraEn ik hoop maar dat je gelijk hebt en dat ik mentaal weer aansterk wanneer ik een paar weken niet heb gedronken.Welterusten BamBam, mooie droompies... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ben Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 Mensen, het is ongeloofelijk, internet thuis is uitgevallen, maar moest nog iets doen op internet. Dan maar even langs bij de coffeeshop om de hoek die tot drie maanden geleden mijn vaste leverancier was van THC. Nu bevorderd tot nood-internet-station. Nog even snel langs bij ADB, om te zeggen dat ik midden in de shop zit te internetten zonder ook maar de minste trek. Ik stuur dit op, betaal de centjes voor het surfen en het AAtje en ga weer lekker naar huis filmpie kijken. Iedereen nog een hele fijne avond zonder alcohol, joints of snuifjes gewenst. En anders morgen stoppen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lady Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 quote: Originally posted by: BamBamNee Lady van op je donder krijgen ga jij niet minder drinken. Probeer na te gaan waarom het zoveel erger was gisteren en wat eraan ten grondslag gelegen kan hebben. Pas als je de valkuilen herkend kun je iets veranderen. En nu niet gaan denken, moed verloren, al verloren. Gisteren was niet oke maar vandaag kun je gewoon weer verder gaan. Schouders er weer onder. Schrijf mee, juist als je trek hebt en niet pas de dag daarna. Ik kan niet zo gemakkelijk schrijven hier, mijn hoofd en hart zijn altijd zo vol en als ik lees dan voel ik zoveel mededogen en herkenning en soms ook zoveel afwijzing (in mezelf) dat me ook weer veel te denken geeft.Ik realiseer me dat ik denk dat ik uniek ben maar dat is misschien natuurlijk een gedachtenkronkel, maar ik lees ook weer allemaal unieke verhalen van unieke mensen en dan vind ik iedereen weer uniek, inclusief mezelf.Ik denk te moeilijk.Dat is me altijd al voorgehouden vroeger.Ik ga me aanmelden voor de internet-behandeling, ik kan het niet alleen.En ik was zo trots, wat een sterk mens dacht ik te zijn, NOT.Ja, vandaag kan ik weer verder gaan.Dank je Bam Bam voor je aandacht.Ik denk momenteel niet dat ik zoveel kan schrijven hier als dat ik zou willen.Het is iedere dag zoveel en ik kan mensen niet de aandacht geven waarvan ik denk dat ze het nodig hebben of gewoon verdienen.Ook dat roept een gevoel van falen in me op.Mogelijk is de drang gisteren zo ontzettend sterk geworden dat ik deze niet kon weerstaan omdat ik maandagmiddag een behoorlijk belangrijk gesprek heb en hier erg tegenop zie.Maar ik heb de laatste maanden al meer moeilijkheden doorstaan en ik vond de beloning van 't niet drinken zoveel groter, ik ben eigenlijk gewoon geen vriendin van de alcohol; ik funktioneer/ voel me zoveel beter zonder!'t Is al met al behoorlijk complex. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 O jee, misschien te laat....Trusten Bammie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petra Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 quote: Originally posted by: AnnaIk denk dat degenen die zeggen dat ze na enkele maanden, een jaar of maakt niet uit hoe lang niet drinken nooit meer die drang voelen, niet weten hoe het is voor degenen die die dat wél nog steeds voelen. Ik drink niet, maar de gremlins (of TIQ's, maakt mij niet uit) vliegen jankend door mijn huis. En omdat het nog steeds fout kan gaan, is de drank nu buiten mijn bereik. Anna Oei, lieve Anna, nu voel ik me aangesproken.Ik begrijp heel goed hoe die trek aanvoelt hoor, heel goed. Het heeft bij mij ook zeker een half jaar geduurd voor het weg was. Maar dat gevoel echt niet meer zo te hoeven strijden is de moeite waard. Snap je?En ik mag nog wel wat zeggen toch?Zoals je in het begin van de week je voornam om jezelf in acht te nemen, zo ver ben je nu toch weer over je grenzen gegaan.Omdat je zo'n prettige vrijdagcollega hebt. Omdat je donderdag wel kon omdat je woensdag vrij was geweest.Etc etc.Zie je hoe je het tóch jezelf aandoet? En dat mag ik wel zeggen, denk ik, want in die val loop ik ook zo vaak................Altijd een tandje erbij, nog even doorzetten, kom op, ik kan het wel, blablabla.En dan is er niemand die zegt: goed gedaan meissie.En dan heb je in elk geval je maatje, de fles, nog.Waar of niet waar?Niet drinken nu.Hartstikke knap van je.En je lesje leren, heel goed gezien ja!knuffel voor je, op je zere schouders Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 Lady, je moet je niet verplicht voelen op elke discussie, en op iedereen te reageren. Niet iedereen heeft evenveel gelegenheid om hier te lezen en te schrijven. Je pikt eruit waar jij iets aan hebt, en je schrijft wat je graag met ons wil delen. En of je dat veel of weinig doet maakt niet uit, je bent gewoon welkom.BamBam, ik hoop dat je je binnenkort beter voelt. En je schrijft gewoon wat jij vindt, daar is niets mis mee.Joann, gaat het weer een beetje met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 Och Anna, dit was me nog niet opgevallen. Door de quote van Petra zie ik nu pas wat je zei. Ook ik weet nog heel goed wat trekmomenten zijn hoor en ik ben er als de dood voor. Dat ik ze nu al zo lang niet meer heb gehad ben ik heel blij mee, maar zeg niet dat ik niet zou weten hoe erg die drang is en hoe funest ie kan uitpakken.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 Nog op tijd Koh, truste, tot morgen allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 Ik ben benieuwd of het bij mij na een half jaar beter gaat Petra. Ik hoop het. Maar als ik Houtje mag geloven zijn er ook mensen bij wie het na een jaar nog steeds moeilijk is. Waar dat verschil in zit weet ik niet, maar het is er.Wat het over mijn grenzen gaan betreft, dat is ten dele waar. Maandag en dinsdag waren zwaar. Gisteren en vandaag ging het op mijn werk goed. Werken is soms iets te veel voor me, maar lang thuis zitten is voor mij ook niet goed. Gisteravond had ik het na een verder fijne dag ineens 's avonds moeilijk, thuis. Mijn gemoedstoestand kan soms zomaar ineens omslaan, zonder dat ik daar een directe oorzaak voor zie. Zo zit ik nou eenmaal in elkaar, en het is iets waarmee ik stapje voor stapje leer te leven nu ik geen vluchtweg meer heb in alcohol.Vandaag had ik ook een goede dag, maar had ik ná mijn werk iets te veel hooi op mijn vork. Als ik gezegd had dat ik nÃet vanavond mee ging shoppen, omdat ik te moe was, had ik dat morgen op de fiets moeten doen. Zou ik dus morgen een rotdag gehad hebben. Snappie? Het was een keuze, en achteraf voel ik dat het iets teveel was, maar het geeft me morgen wel meer rust. En de ruimte om 's middags iets leuks te gaan doen met een vriendin.Ik ben inmiddels trouwens alweer voldoende afgeleid, dus de gremlins zijn moe gevlogen en gegild, en in hoekjes gekropen. Ik heb weer even rust.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 :beer::huh::light:;):)Fijn he die afleiding Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ellie Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 Anna mooi!!! laat ze lekker in de hoek blijven die rare beesten....Ga lekker wat leuks doen morgen dat heb je verdient na een zware week werken....Fijne dag morgen..Ik ga op de bank ploffen, weltrusten voor straks..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ellie Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 Bambam ga je bedje in hihihihihih:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 Nog afleiding nodig BB :huh::$;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lady Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 BammerdeBam, van mij krijg je een virtuele Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 Ik heb echt een gigantische zin om met mijn hond door de regen te gaan lopen (), dus dat ga ik nu maar even doen. Hij heeft er ook zin in (de hond bedoel ik).Latersssss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lady Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 Ja, dat is leuk Anna, ik hou er ook van om door weer en wind door het park of langs de dijk te lopen, het liefst als het ook nog stormt. En de avond/nacht maken het extra bijzonder!Nah, ik heb mijn e-mail adres achtergelaten bij Tactus, momenteel is de therapie niet toegankelijk voor mij daar er teveel mensen nood hebben.Deze stap is echter gezet en dat is oke!Misschien ben ik wel minder alleen dan dat ik me voel! Een goede nachtrust gewenst lieve luitjes en sweet dreams. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 Dat hoop ik niet Joann. Ik informeerde alleen even hoe het met je is, en met je zoontje. Alles weer een beetje terug naar de normaalstand? Ergste emoties inmiddels wat geluwd?Lady, ik weet niet precies hoe alleen je je voelt, maar je bent het in ieder geval niet. Slaap lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 Bedankt voor jullie lieve berichtjes.Joann, ik kom ook op de koffie hoor.Anna, knap dat je ze weer verslagen hebt.Cato, Ik dronk net als jij , ook om de ene dag en dan ook zoveel, dat ik de volgende dag laveloos was.Goed van je, dat je het weer opnieuw gaat proberen.Ook al is het een alcoholverslaving of alcoholmisbruik, beide zijn wel een alcoholprobleem en daar zijn we hier toch voor.Bammetje welterusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 Hoi Marion, hoe voel je je nu? Nog erg moe, of gaat het al wat beter? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 Anjo, ik ben het met je eens. Ik heb nu 3 weken geen campral meer.Ik ben hier mee gestopt omdat ik al zoveel medicijnen slik. Ik voel totaal geen verschil, maar waarschijnlijk komt het omdat nu mijn drijfveer groter is om te stoppen.Dus zoals jij al aan gaf, je gedachtengang moet anders wordenMet campral had ik ook ontzettende trek.Hier wil ik dus duidelijk mee aangeven, dat het bij mij niet werkt, maar dat iedereen er anders op reageert. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lady Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 quote: Originally posted by: AnnaLady, ik weet niet precies hoe alleen je je voelt, maar je bent het in ieder geval niet. Slaap lekker. Erg alleen vaak Anna.Alsof het nooit meer goed komt.(Komt mogelijk somber over, maar ik ken niet anders en voel me blij met alles dat het leven me geeft, begrijp je?).Nooit meer goed kan komen ook, alsof het mijn lot is.Wat kan dit 'slachtofferig' overkomen.Zo bedoel ik het niet.Ik heb zelf ook aandeel hierin, daar ben ik me, mogelijk zelfs wel teveel, bewust van.Ik heb niet het volste vertrouwen in anderen en het leven zoals ik denk dat sommige andere mensen dat mogelijk wel hebben. Daar kan ik soms jaloers op zijn.Ik probeer het wel, meer dan 100% zelfs vaak, maar het is en blijft tot nog toe een basisgevoel.Een onveilig gevoel als basis.Een basisgevoel van leegte met een sterk dankbaarheidsgevoel voor alles wat meezit en mooi is.Ooit in mijn jeugd mogelijk, ben ik zo in mijn zijn beschadigd, dat het me tot nu toe altijd moeite kost om het gevoel te hebben 'er te mogen zijn'. Ik ken de vanzelfsprekendheid hiervan niet.Ik denk dat veel mensen op deze (veelal onbewuste) wijze beschadigd zijn.Dat is triest.Ik hoop mijn kind zorgelozer op te voeden, met een stevigere basis, daar ga ik voor, al vanaf het moment dat ik zwanger wilde worden.Met vallen en opstaan.Drinken is geen goed voorbeeld, ik weet het van mijn vader die veel te vroeg stierf aan de gevolgen van drank; hij had slokdarmkanker.Er zit iets destructiefs ook in mij, die keerzijde; die we allen hier wel kennen....en de duivel of gremlin of weet ik wat dan ook noemen. We geven het 'beest'je een naam.De drank is echter een gezicht, een uitdrukking van ons oorspronkelijke probleem, denk ik.En ik heb niet de oplossing om dit te fixen.Sorry voor mijn ernstige bijdrage., ik bedoel het goed en ik hoop dat jullie al lekker liggen te slapen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 Hallo Anna,Vandaag gaat het een stuk beter.De pijn is minder en ze hebben het met een kijkoperatie weg kunnen halen.Geen litteken, alleen 5 gaatjes in de buik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 Lady,Wat erg, dat je je zo eenzaam voelt.Is dat vooor jou ook de reden om te gaan drinken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden