Spring naar bijdragen

Alweer vrijdag 8 december

Houtje

Aanbevolen berichten

Dag Tom,

Gefeliciteerd met je 2 weken en 5 dagen nuchter zijn.
Op je vraag of refusal en een snuifje coke samengaan weet ik het antwoord niet. Maar als ik een antwoord mocht verzinnen zou ik zeggen Nee, dat gaat niet samen... ik weet dat je dat niet wílt horen.
Als het je lukt om te stoppen met drinken én roken, waarom dan niet met die coke?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 207
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

A; wat denk je er zelf van Tom

B; ga ik je geen advies geven over of ref en een snuifje samen kunnen gaan. Vraag dat lekker aan je huisarts of iemand anders die er verstand van heeft.

C; moet ik zeggen dat het mij ietwat tegen de borst stuit dat je hier advies over vraagt.

D; goed van je dat je al een tijdje niet drinkt.

E; is deze site voor mensen die afkicken van een verslaving. Het lijkt mij toch raar dat je dan advies vraagt over of een snuifje samen kan gaan met ref. Of zie ik hier iets over het hoofd?

Anna, waar ben je!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allen goedeavond, ik wil jullie bedanken voor de respons van gisteravond.
Ik heb wat terug gelezen, heb mijn huiswerk voor de komende dagen weer opgekregen van tactus.
Hierbij moet ik een beslissing maken of te minderen of te stoppen en wel wanneer.
Met minderen was ik al knap mee bezig geloof ik, juf was tevreden. Maar voor mijn gevoel toch nog uitglijders, zeker emotioneel gerelateerdt. Daar het de feestmaand betreft voor het gemak toch nog gekozen om in het "weekeinde" iets te mogen drinken. Dit om niet nog extra spanningen tijdens de feestdagen op te bouwen. Met kerst heb ik bewust twee avonddiensten aangevraagd, en gekregen.
De decembermaand is toch een moeilijke maand en durf niet te garanderen deze droog te doorstaan.
Januari daarentegen is de maand voor totale drooglegging waarbij geen uitglijders meer toegestaan zijn voor mijzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

De dagdraad van vandaag is me iets te lang en ingewikkeld om overal op te kunnen reageren. Na mijn stukje vanmorgen ben ik niet meer in de gelegenheid geweest mee te lezen.

Wat ik heb opgepikt is dat Eva er weer even was, leuk Eva. Ik hoop je af en toe toch hier te zien. En dat Marion inmiddels weer thuis is na een geslaagde operatie. Fijn Marion, ik hoop dat je een voorspoedige herstelperiode hebt.

Cato, fijn dat je opnieuw de beslissing hebt genomen te stoppen. Schakel alle hulp in die je daarbij kunt krijgen. Je hebt al eerder bewezen dat je het kunt, je kunt het opnieuw. En laat je niet klein krijgen door een lerares waarmee je niet op kunt schieten, of medestudenten die je niet begrijpen. Ik heb een leidinggevende waar ik niet mee op kan schieten, en als ze me weer eens hoog zit janken de gremlins ook in mijn oor. En toch wil ik vanwege haar niet drinken. Het gaat echt niet beter met drank.

Ik heb een zeer lange en vermoeiende dag gehad. Kon gelukkig met een vriendin mee boodschappen doen, dat scheelt weer voor morgen, maar eigenlijk ben ik daar op vrijdagavond net iets te moe voor. En de fysiotherapie daarvoor hakte er ook in. Die man is een genie in het opsporen van heel gemeen pijnlijke plekjes.
Oververmoeidheid op vrijdagavond is levensgevaarlijk voor mij. Ik heb al eerder gezegd dat ik 3 flessen wijn in huis heb, al maanden. Ik heb er net een door de gootsteen gekieperd. De andere heeft mijn zoon weggehaald (niet gevaarlijk voor hem, hij lust geen wijn) en ik weet niet waar ze zijn. Ik heb binnenkort enkele verjaardagen van kennissen, en die krijgen ze cadeau. Ik heb werkelijk megatrek in wijn nu, en kan de aanwezigheid ervan na vier maanden niet meer verdragen. Waarom ik het vier maanden wel heb gekund? Geen idee, maar ik voel dat ik op dit moment geen drank in mijn omgeving kan hebben.

Het kan me geen donder schelen of ik nu alcoholist ben, of alcoholverslaafde, of ik de alcohol rond mijn problematische leven gedrapeerd heb, of mijn leven juist rond de alcohol. Wat ik weet is, dat ik me heel graag vol zou laten lopen op dit moment. En wat ik nog meer weet, is dat ik NIET meer terug wil naar dat leven. Ik drink al 28 jaar te veel. Van die 28 jaar heb ik vele jaren ontkend een probleem te hebben. Ik heb jaren geprobeerd te minderen, en viel steeds opnieuw terug. Dus ik heb begrip voor iedereen die nu begint met stoppen. Ik heb ook begrip voor iedereen die (nog) geen definitieve knoop wil doorhakken. Ik heb begrip voor iedereen die terug valt. En ik begrijp iedereen die geen beslissing voor de eeuwigheid durft te nemen, en daarom per dag, zelfs per uur, beslist niet te drinken. En ik heb respect voor iedereen die het toch steeds weer opnieuw probeert, al is het nog zo moeilijk, en al gaat het nog zo vaak fout. Want ook van iedere misstap leer je (woorden van mijn cactus!).

Ik denk dat degenen die zeggen dat ze na enkele maanden, een jaar of maakt niet uit hoe lang niet drinken nooit meer die drang voelen, niet weten hoe het is voor degenen die die dat wél nog steeds voelen. Ik drink niet, maar de gremlins (of TIQ's, maakt mij niet uit) vliegen jankend door mijn huis. En omdat het nog steeds fout kan gaan, is de drank nu buiten mijn bereik.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo lieve Anna.

Mooi geschreven. Hou vol, dat ga je ook doen. Goed van je dat je de drank door de gootsteen hebt gekieperd!!!

En het maakt idd niet uit of en door wie en hoe het allemaal zo is gekomen. Je wilt niet drinken, hebt megazin om te drinken en GAAT HET NIET DOEN.

Ik voel met je mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve sterke Anna,

GOED dat je die wijn hebt weggekiept!!
Laat de gremlins maar janken en vliegen en amok maken,
ze doen hun best maar want JIJ geeft niet toe punt

Ik heb heel veel bewondering voor je, ik kan jouw trek van vanavond bijna proeven door het stuk wat je schreef.
Morgen ben je trotser en sterker uit deze strijd gekomen en wedden dat je je goed voelt ?!

Voor vanavond ben jij mijn voorbeeld!!

Cato

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vrees dat ik het niet in mijn uppie trek, ik heb een terugval gehad gisteren.
Ik moest gewoon drank kopen; bier, niets kon me weerhouden.
Eerst nog een kadootje gekocht voor m'n kind en mezelf, toen toch, tegen alle ratio in, in de supermarkt m'n karretje onder andere gevuld met blikjes bier. Schaam, schaam, schaam.
Nu pas begrijp ik wat die 'trek' is!

Dat het nu zo vreselijk aangenaam was te drinken kan ik niet echt zeggen en ik stond op met een kater...lichamelijk vond ik 't niet zo'n probleem, psychisch wel degelijk!
Ik voel me een 'loser'...na acht weken zomaar zo lak hebben aan mijn goede doel, voorbij gaan aan mijn inzet en overwinning!
Ik vind het zo zwak van mezelf dat ik me zo liet overvallen en gaan.
Ik haat dit.
Geef me maar op m'n donder, doe ik zelf ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Lady van op je donder krijgen ga jij niet minder drinken.

Probeer na te gaan waarom het zoveel erger was gisteren en wat eraan ten grondslag gelegen kan hebben. Pas als je de valkuilen herkend kun je iets veranderen.

En nu niet gaan denken, moed verloren, al verloren.
Gisteren was niet oke maar vandaag kun je gewoon weer verder gaan.
Schouders er weer onder.

Schrijf mee, juist als je trek hebt en niet pas de dag daarna.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joann,

je hebt me niet begrepen. Ik weet donders goed wat trekmomenten zijn en ik kan niemand helpen zijn of haar trekmoment te bestrijden. Ik kan een ander niet uitrusten, ik kan een ander niet huilen, ik kan een ander niet ontrafelen.
Maar jij bent nu erg boos en op zoek naar een schuldige. Als het je oplucht wil ik die schuld wel op me nemen maar je zult tot de conclusie komen dat je daar niks mee opschiet. Je zult misschien zelfs nog bozer worden.. Je zult moeten erkennen dat alleen jijzelf jezelf kan laten stoppen met boos zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
cato39

Tot slot, de laatste paar keer dat ik hier schreef was ik behoorlijk aangeschoten/lazurus. Als ik mensen het gevoel heb gegeven dat ze me gekwetst hebben; dit is niet zo, niemand heeft mij gekwetst. Het zal eerder andersom zijn en als dit zo is dan spijt me dat erg.

Cato

Is niet erg Cato, ik vermoedde het al aan de wanhoop waarmee je schreef.
Het was een gokje natuurlijk,maar ik herinner me nog heel goed hoe ik zielig was (dacht ik) als ik gedronken had.
Dat toontje hoorde ik bij jou ook. neem die refusal gewoon als het je helpt.

sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

wordt nu een beetje moe van al die mensen die hier vragen of ze moeten gaan drinken, of ze moeten gaan snuiven, hoeveel ze moeten snuiven, hoeveel ze moeten drinken, of ze met de Kerst gaan drinken.

Ga godverdomme zelf bedenken wat je wilt doen en val mij hier niet mee lastig. Zuip als je dat wilt, en gedraag je als een vent m/v maar jank er niet over de vo;lgende dag!

Neem een besluit, wat wil je. Ga je drinken oke maar doe het dan en kom tot een conclusie.
Conclusie 1: Het was een goed idee
Conclusie 2: het was geen goed idee
Conclusie ": Ik weet het nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,

als ik jou was zou ik toch voor de nul gaan. Als je toch enorme trek krijgt kun je daar voor je therapie veel informatie uithalen die van belang kan zijn. Als je van tevoren toch weer een buffer inbouwt is een stuk van je onderzoek verloren. En je staat nu zo mooi droog, zeg je zelf. Waarom daar niet mee doorgaan, in elk geval als streven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...