Spring naar bijdragen

Alweer vrijdag 8 december


Houtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 207
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hoi ben ,bedankt voor jou raad ,maar ik ben een ervaren gebruiker ,(25 jaar ),en mijnervaring is ,en velen delen deze met mij,beter een joint gerookt ,dan een paar biertjes gedronken.belangrijkste reden je blijft tenminste nuchter,en voor mij geld ik kan dan beter functioneren. gr jahman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marion, ook ik ben blij te horen dat het goed met je gaat. Ik heb de afgelopen week veel aan je gedacht, gek is dat he? We kennen elkaar alleen via dit forum, en toch zijn we zo betrokken, is wel een mooi iets. Rust maar lekker uit, en veel beterschap toegewenst. groetjes van Monique:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zullen we maar helemaal geen bedwelmende en stemmingsverbeterende middelen gaan propageren?
Ik weet wel een goede oppepper trouwens, die je hersencellen helemaal niet aantast:
sporten.
( en ik weet nog wel een activiteit, maar daar gaat de moderator toch s*** van maken:D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het nu eens met de moderator eens. Censuur is dringend gewenst t.a.v. dit soort activiteiten!
Petra raadt heel verkeerde oppeppers aan.
Ik heb een keer gesport. Ik kopte toen met voetballen, en zeker zeventien hersencellen zijn toen blijvend beschadigd!
En wat haar tweede activiteit betreft: ook een keer gedaan en was toen tíjden bedwelmd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rense,

Ik heb ook de nodige euro's weggeblowd. Velen jaren bijna elke dag. Eerst alleen blowen, later ook in combinatie met alcohol. Misschien is het laatste nog wel het onverstandigste, maar elke dag blowen is hoe je het ook went of keert niet goed. Feit dat het ook zeer lastig is om er mee te stoppen geeft ook al aan dat je er verslaafd aan kan zijn. Bij mij was het gewoon of alcohol of blowen of allebei, maar in ieder geval niet nuchter. Met alleen blowen kan je misschien beter functioneren dan met flink wat alcohol achter de kiezen, maar het is toch een staat die verre van nuchter is. Er is op www.jellinek.nl een zelfhulp-therapie te vinden voor mensen die willen minderen of stoppen met blowen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

]
Beste Ben,

Misschien zit ik helemaal fout maar als je niet aan de smack zit heb je het verkeerde geneesmiddel.
Alhoewel misschien is dat wel hetzelfde als Revia wat ook gebruikt wordt bij alcohol verslaving.
Mijn kennis van dat soort zaken is wat vervaagt. In ieder geval Revia wordt gebruikt als campral, als een
middel ter bestrijding van zin of trek. En nu volgt mijn persoonlijke opinie, zo'n middel bestaat niet, drinken is een reflex geworden en daar kan alleen aan gewerkt als jij je persoonlijke trigger ontdekt.
Wat zet mij aan toe drinken en hoe stop ik dat. Revia is link spul, krijg jij een autoongeluk dan kunnen ze je geen pijnstillers geven.
Dus terug naar je huisarts en vraag om Campral, nog beter is Refusal of Antabus omdat je dan niet kan drinken en dat voor velen al de zal ik het wel of zal ik het niet weg neemt.
Je huisarts had je dit moeten vertellen al weet ik dat veel huisartsen het niet doen.

koffie of sigaret had hier geen invloed op moeten hebben maar je moet wel terug naar je huisarts en aan hem vragen wat gebeurt er als ik een ongeluk krijg? Mag ik dan Morphine?
Ik weet dat N. een laagje legt om je receptoren in je hersenen.Herione kan niet door dat laagje en geeft dus geen effect. Maar ook sterke pijn bestrijders zoals morphine hebben dan geen effect.

Je leert nogal wat in een kliniek, dus snel een nieuwe afspraak maken!!!!!

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

dank je voor je bezordheid. Ik heb de Naltrexon (of Revia) niet van mijn huisarts, maar van de verslavingsarts van de Jellinek. Dat het de trek in alcohol verminderd is wetenschappelijk aangetoond. Het volgt ook uit het werkingsmechanisme. Naltrexon is een zuivere antagonist van opioïden via een competitieve binding met receptoren in het centrale en perifere zenuwstelsel. Dit zijn dezelfde receptoren waar ook alcohol op werkt, door de antagoniserende werking van naltrexon is er minder trek om alcohol te drinken en heeft het drinken van alcohol niet een plezierig effect, hoewel je er niet ziek van wordt.
Het is waar dat het gebruik ervan invloed heeft op pijnstillende medicijnen die werken op dezelfde opiaat receptoren. Ik heb dan ook een medisch paspoort meegekregen, waarin staat dat ik het gebruik. Er zijn ook pijnstillers die werken via andere rececptoren die dan gebruikt kunnen worden, of de dosis van een opioide pijnstiller kan worden verhoogd om beter te werken.
Mij is specifiek Naltrexon voorgeschreven en niet Campral, omdat het voor mij geschikter zou zijn, aangezien ik last heb van een erfelijke vorm van alcoholverslaving.
In principe kan ik naast het gebruik van Naltrexon ook nog Refusal gebruiken, maar als het goed moet de werking van Naltrexon alleen voldoende zijn.
Ik denk overigens niet dat ik een heftige werking ondervond van de Naltraxon doordat ik koffie dronk en rookte. Heb dit inmiddels twee keer herhaald zonder problemen, verder voel ik mij ook weer uitstekend.

Liefs, Ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Arme Danny Blind,

Als je 1 keer de toegestane limiet drinkt dat is 0.5. 3 maal zoveel is 1.5, dan ben je dronken. en volgens mij klopt mijn berekening niet. 0.5 is toegestaan dus je moet rekenen van o,5 maar van 1,0 dus dan komt je uit 2,5. Laten we hopen dat de vrouw niet zo ernstig gewond geraakt. Want dan komt zijn straf vele malen hoger uit. Misschien heeft hij geen alcohol probleem en drinkt hij slechts bij vagen zo veel.
Echter ik zou niet graag als hem wakker worden. Ik had 1.6 geblazen na een kleintje Jan. Ik heb gelukkig niemand gewond gemaakt maar wel aardig wat auto's geraakt. Mijn straf viel mee, ik moet 15.000 Euro betalen voor de gedane schade. Ik dank God nog elke morgen op mijn blote knieeen dat niemand gewond is geraakt. Hij wordt op een andere plek wakker er is wel een gewonden bij gevallen. Laten wij niet degene zijn die hem veroordeelt, het had een ieder van ons kunnen overkomen. Ik zal zijn neef ons adres geven. Miscchien heeft hij wat aan ons. Maar oordeel niet.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben blij dat te lezen. Vaak vertellen ze het niet aan je en het is best belangrijk.
Fijn dat ze daar dus aan hebben gedacht.
Je snapt ik reageerde door ongerustheid. Zoveel dokters rommelen maar wat aan. IK hoop dat het je helpt maar ik geloof niet in Revia of Cammpral. Ik geloof in gedachtsverandering. Werkt het voor jou das ben ik blij.
Zo niet schrijf me dan even? Afgesproken? Je begrijpt het komt uit bezorgdheid voor jou.

Met liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cato, vraag of je de opdracht alleen mag doen. Zeg maar je niet de tijd hebt om elkaar te ontmoeten etc.

Wij weten dat zulke opdrachten vaak de mist in gaan. Verzin een goed excuus en doe het in je uppie.
Je kunt hem maar binnen hebben, toch?
Heb je hulp nodig geef maar een gil. Dan help ik je wel, okay?

Met liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was vanmiddag plotseling niet in de gelegenheid om hier op het forum te zijn, terwijl ik eigenlijk nog een berichtje voor Joann had. Eerst dacht ik net van laat maar, dat berichtje komt misschien heel erg als mosterd na de maaltijd, maar ik vind toch dat ik het maar moet plaatsen want ik voelde me persoonlijk toch wel wat aangesproken. Dus bij deze dan toch nog maar...

Joann,

Ik kan absoluut nog wel begrip opbrengen voor mensen "die net beginnen".
Twaalf jaar geleden stelde ik bij mezelf vast dat ik verslaafd was aan de alcohol. Zonder forum, zonder verdere hulp van wie ook besloot ik meteen helemaal te stoppen met drinken. Ik wist al meteen dat minderen geen optie was. Twaalf jaar lang begon ik steeds weer te drinken, en stopte ik evenzovele keer weer totaal. Alles of niets. Nergens steun van wie ook.
Deze hopeloze strijd heb ik uiteindelijk uitgevochten in de kliniek. Dat was de laatste stap van een struikelpad van twaalf jaar. Die twaalf jaar ben ik niet vergeten, bevatten een kwart van m'n leven.
Ik denk wel eens dat als er bijvoorbeeld tien jaar eerder hulp was op komen dagen hoe het dan geweest zou zijn. Dat weet ik niet want het is niet zo. Wat ik wel weet is dat ik ook ooit een "beginner" was en dat ook heel lang gebleven ben.

Nu zie ik overal om me heen helpende handen. Dit forum is er zo een. Herkenning en erkenning vinden is nu zo dichtbij, zo binnen bereik. Maar misschien is het te gemakkelijk geworden. Veilig thuis achter je computer een strijd voeren is heel anders dan je strijd in een andere omgeving, in het zicht van kritische begeleiders voeren. Je kunt je immers thuis nog steeds verstoppen, terwijl dat juist een van de kenmerken is van mensen met een alcoholprobleem.

Als je je met je probleem hier op het forum meldt dan ben je volgens mij op zoek naar een oplossing voor je probleem. Maar als er mensen zijn die hier komen en de definitieve beslissing nog even uit willen stellen kunnen ze logisch gezien op weerstand stuiten bij mensen die de geneugten van het alcoholvrij zijn al ervaren. Dat heeft niets te maken met iemand in z'n waarde laten of niet, dat is een soort aangeboren "reddingsdrang". Een duidelijk maken dat er een alcoholvrij (desnoods -arm) leven mogelijk is en dat dat geen utopie is.

Toen ik pas aan m'n deeltijdbehandeling was begonnen dacht ik ook binnen een paar weken klaar te zijn. Maar het tegendeel gebeurde... ik voelde me door de groep en de peuten helemaal in het nauw gedreven worden. Waar bemoeiden ze zich toch allemaal mee? De dagen dat ik thuis was greep ik steeds vaker aan om me van de wereld te drinken. De "verwijten" dat ik het basaal totaal verkeerd aanpakte, dat ik helemaal niet wilde stoppen grepen me bij de strot. Ze snapten er niks van, ze dreven me alleen maar dieper de afgrond in... Ik was zielig, het slachtoffer van iedereen... ze bekijken het maar, ik ga lekker m'n eigen gang. Niemand houdt toch van me. Toen grepen de peuten in en in overleg, waar ook mijn vrouw bij betrokken was, werd besloten dat ik klinisch ging.

Een omgeving waar ik niet makkelijk de fout in kon gaan was vooral voor de eerste tijd erg belangrijk. Ook hier voelde ik me in het begin doodongelukkig. Voelde nog steeds of de hele wereld tegen me was. Voortdurend werd ik gewezen op hoe ik overal tegenaan keek. Werd ik er op gewezen dat ik alles en iedereen behalve mezelf de schuld gaf van m'n situatie. Doordat ik nu minder mogelijkheden tot terugval had kon ik rustiger naar mezelf gaan kijken. Ik begon in te zien dat ik inderdaad de schuld niet bij anderen moest leggen. Eigenlijk dat er helemaal geen sprake was van schuld. Mijn drinken was het gevolg van een scheefgroei in mijn blik op de wereld. Langzaam maar zeker kreeg ik tijdens de behandeling een bril aangemeten die die scheefgegroeide blik corrigeerde, liever gezegd, ik mat me die bril zelf aan. Want gekregen heb ik niets, ik heb alles zelf moeten ontdekken, en dat is gelukt door keihard met mezelf en m'n gedrag geconfronteerd te worden.

Van de drank af raken is absoluut niet leuk. Van de drank af zijn wel. En je kunt dat moment voor je uitschuiven, maar als je uiteindelijk zover wilt komen zul je toch confrontaties met jezelf aan moeten gaan en ondergaan. Daar wens ik iedereen heel veel sterkte mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Anjo, lief dat je me wilt helpen. Ik ga er zeker nog een keer over praten op school maar ik denk niet dat ik het in m'n eentje kan doen, zo zit deze opdracht nu eenmaal niet in elkaar.
En wat ook meespeeld, maar dat is al een tijdje, is dat er vanaf het begin een spanningsveld is tussen mij en de docent. Ik voel geen enkele vechtlust meer nu, wil alleen maar wegkruipen en niet de confrontatie aan gaan. Want als ik erover begin legt ze alles bij mij neer en communicatief ben ik gewoon niet sterk als het op mezelf verdedigen aankomt. Je veegt me zo van m'n sokken en dat is wat ze doet en ik zit dan weer vervolgens twee dagen met een rotgevoel. Ik moet mezelf beschermen tegen zulke mensen maar ik weet ook wel dat weglopen geen goede oplossing is.

Nu over mezelf, het is wel bekend dat ik worstel met een enorme terugval. Ik drink momenteel om de dag twee flessen wijn en gisteren 3. Ik voel me knap ziek, meestal gooi ik alles eruit voor ik naar bed ga maar vannacht ben ik zo ongeveer bewusteloos gegaan en heb niet overgegeven.
Ik ben al weken bezig met de knoop doorhakken om weer met refusal te gaan beginnen maar de tweede dag voel ik me prima..zogenaamd. Ik heb vandaag open kaart gespeeld met een vriend; hij komt morgen om me bij te staan als ik de eerste ref neem en om me van de fles af te houden. Klinkt kinderachtig maar het kan me geen jota schelen, alles is geoorloofd als ik maar weer ga beginnen met ref en nu in de juiste dosering! Kan er nog verdrietig om worden dat m'n arts ( van verslavingszorg notabene) me een te lage onderhoudsdosis heeft voorgeschreven toen. Maar ja, ik kan er wel om blijven grienen, ondertussen verstrijken de dagen die ik droog had kunnen zijn.

Tot slot, de laatste paar keer dat ik hier schreef was ik behoorlijk aangeschoten/lazurus. Als ik mensen het gevoel heb gegeven dat ze me gekwetst hebben; dit is niet zo, niemand heeft mij gekwetst. Het zal eerder andersom zijn en als dit zo is dan spijt me dat erg.

Jongens, ik heb ook jullie nodig, ik kan het niet alleen, het lukt me niet.
Dat blijkt, schijnbaar heb ik de uren op het forum nodig,
Cato

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cato, goed om te lezen dat je, weer, een knop hebt omgezet en gaat beginnen met de ref.
Mocht je straks weer in de verleiding komen om te gaan drinken; print het stukje wat je net hebt geschreven uit en plak het naast je beeldscherm of voor mijn part in je hele huis.

Wentel jezelf niet in excuses over een te lage onderhoudsdosering, een zeikwijflerares maar ga staan voor wie je bent en wat je wilt. Cut the crap en get on with it.

Jij kunt niet sociaal drinken, nu niet, straks niet en nooit niet.
Je bent van ver gekomen, zet deze laatste stap. Ik wens je daarbij heel veel succes.

En als je niet drinkt en hier schrijft zal ik je steunen voor zover ik dat in mijn vermogen ligt.

Zet um op Herman Brood.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, bedankt voor de ruime en informatieve blik die je ons gunde op jouw drankverleden. Heel nuttig dit verslag van een no-nonse-aanpak die tot succes leidde.. En ik hoop dat niemand meer in de mond neemt dat er geen begrip zou zijn voor 'beginners'. Er is juist zoveel begrip voor 'beginners' en 'gevorderden' dat er heel veel ervaringen en meningen worden uitgewisseld die als kern hebben dat oplossingen op dit gebied vrijwel zonder uitzondering rechtlijnig en compromisloos zijn en dat zieligheid tentoonspreiden en medelijden opwekken, hoezeer dat ook bij verslaafden hoort, nooit tot oplossingen zal leiden.
Er zullen natuurlijke verschillen van mening blijven bestaan, maar ik hoop echt niet dat het blijft voorkomen dat dan op gebrek aan begrip wordt gewezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke BamBam

Ik ga ontnuchteren, morgen is er in ieder geval lijfelijke steun aanwezig die me van die fles afhoudt en dat eerste pilletje laat slikken.
Zondag red ik het wel alleen en maandag is het dan de derde dag, die is minder moeizaam dan die tweede. 1 week op m'n tanden bijten, dan ben ik opgebouwd en kan ik niet meer drinken.
Pfff,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Cato ik miste je al joh!! Ik heb niet echt veel tijd om alles te lezen maar je mist toch de vaste schrijvers...
Heel goed dat je de knoop weer gaat doorhakken en wat maakt het uit dat een vriend je helpt. Alleen maar beter.... durf hulp te vragen, goed hoor!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje wat heb je het weer mooi opgeschreven!!

En helemaal mee eens dat je er zelf achter moet komen of je van de drank af wilt en wat met je zelf wilt doen....Ik ben er ook zeker elke keer in deze korte periode (dat ik met stoppen bezig ben) achter gekomen.... dat het echt hard werken is en best heel eenzaam. Je bent dan weer snel geneigd om te gaan drinken uit een medelijden voor jezelf..... Het is een gewoonte doorbreken en je andere gewoonte aanleren het is een gevecht. Ik geloof zeker dat het de moeite waard is. Daarom ga ik door met dit gevecht en ga ik steeds de confrontatie aan met me zelf......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, ik sluit me bij Rebos aan, je hebt ons een ruime en informatieve blik gegeven over jouw drankverleden.
Twee jaar geleden is aan mij gevraagd of ik naar een afkickkliniek wilde, opgenomen wilde worden. Ik heb dat toen niet gedaan, vond dat ik het met ambulante hulp af kon. Ik wist op dat moment niet dat me een bikkelharde strijd te wachten zou staan. En dan heb ik het niet over de therapie. Het is wat Rebos namelijk zegt, zieligheid tentoon spreiden, ik noem dat kwetsbaar zijn en jezelf niet kunnen wapenen tegen een harde maatschappij die weinig begrip toont voor een verslaafde, lijdt niet tot oplossingen.
Tijdens de heropbouw van mijn leven ben ik op veel onbegrip en, ronduit, tegenwerking gestuit van instanties en gemeente. Werd afgeschreven als een junk die wel niet voor niets zo afgegleden zou zijn. Naar externe factoren die wel eens rol zouden spelen wordt niet gekeken.
Deuren bleven lang gesloten, en dit heeft negatieve gevolgen gehad voor mijn psychische gezondheid die toch al belabberd was.
Ik heb wel eens spijt gehad dat ik me niet heb laten opnemen toen me dat gevraagd werd.
Ik ken iemand die in een kliniek heeft gezeten en hoewel hij heel veel zelf heeft gedaan, zoals jij ook beschrijft, heeft hij ook een hoop dingen niet zelf hoeven doen. Praktisch gezien bedoel ik dan.

Mensen schrijven vaak vanuit hun hart hier op dit forum, stellen zich kwetsbaar op. Niet omdat ze medelijden willen opwekken maar omdat ze zich niet goed voelen en dat willen/moeten/kunnen uiten. Herkenning of steun zoeken van een lotgenoot. Verslaafden zijn een aparte doelgroep, veelal gevoelige mensen, meer dan doorsnee, en pietjes precies zijn we ook. Ik kruip snel in m'n schulp, lees m'n stukjes wel 10 keer voor ik het op het forum plaats want ik wil niemand voor het hoofd stoten en denk al heel snel dat ik dat wel doe.
Dit zijn allemaal dingen waar ik last van heb nuchter, maar daar moet ik wel Nuchter een oplossing voor zoeken. En dat laatste is rechtlijnig en compromisloos: niet - drin- ken!
Voor al het andere valt er nog wel wat meer te bedenken, bedenk ik me nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeey Ellie, duurde ff voor ik weer verbinding had.

Maar ja, ikke ben weer hier. De voornemens zijn goed en de hulptroep voor morgen is opgetrommeld, zondag sluit ik me thuis op en maandag is nooit zo'n moeilijke dag voor me en vanaf dinsdag ben ik redelijk opgebouwd, in ieder geval genoeg om weer van die dwang af te zijn, hopenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...