Spring naar bijdragen

zaterdag 9 december

anjo

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 126
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Mick

Wat een waarheid als een wijze koe, jouw verhaaltjes.

Ik was en ben soms nog een behoorlijk onzeker mens. Vroeger verborg ik m'n onzekerheid achter een masker van onaantastbaarheid, maar de laatste 10 jaar heb ik geleerd mensen met een glimlach tegemoet te treden. Wat een wereld van verschil! Het werkt ècht... Mensen reageren een stuk vriendelijker en zijn behulpzamer. Wat een glimlach allemaal niet kan doen. :)

Als je meer leerzame verhaaltjes hebt, hou ik me aanbevolen. Helpt me dingen weer even in het juiste perspectief te plaatsen. Dank je wel... :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,

Ik ben er niet op uit om wie dan ook onderuit te halen, ik probeer mensen wat duidelijk te maken. Ik wil alleen maar wijzen op een pad dat voor je ligt om te bereiken dat alcohol geen kans meer maakt de regie van je leven in handen te nemen. Dat dit geen leuk pad is moge duidelijk zijn. Maar hoe meer dit pad beschreven wordt, uitgelegd wordt hoe minder onwaarschijnlijk het er zal uitzien als men zich er op begeeft. En misschien zelfs wat minder beangstigend. Ik blijf hopen dat velen dit pad zullen gaan bewandelen, en dat hoeft echt niet in een kliniek, het komt waar dan ook en hoe dan ook altijd op je naakte zelf aan...

Welterusten allemaal, slaap fijn, rust uit.... tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na enkele uren van afwezigheid heb ik net de discussie van vanavond doorgelezen. Ik word hier niet blij van, dus ik wil er niet verder inhoudelijk op ingaan. Als iemand mijn mening wil weten, lees dan mijn laatste stukjes van vanmorgen en vanmiddag. Ik denk er nog hetzelfde over.

Petra, al lezend ontdekte ik dat ik onaangenaam verrast was door het feit dat een zin van mij gequote werd in een verband waarvoor ik hem niet bedoeld had, en ook niet gebruikt zou hebben. Het leek mij duidelijk op wie mijn opmerking sloeg. Ik neem het je niet kwalijk, want ik ben me ervan bewust dat - eenmaal geplaatst - een (deel van) een bericht te pas en te onpas gequote kan worden. Mijn reactie zet me wel aan het denken, want ik vond dit dus duidelijk niet leuk.

Zilverlijntje, alles goed met je?

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Anna,

Alles goed met mij. Zit weer eens achter m'n peeceetje te werken aan weer een leuke :( opdracht.

Heb weer een succemomentje beleefd gisteren. Was op een begrafenis waar achteraf aardig wat drank werd geschonken. Absoluut niet de behoefte gehad om een glas wijn te pakken, dus ik leer met de dag :)
Normaliter had ik zeker geen drank afgeslagen in dit soort onwerkelijke situaties.

Hoe is het met je hoofdpijn en je nek? En zijn de gremlins vanavond in hun hoekje blijven pruilen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welterusten allemaal. En Koh, ik bewonder je om het feit dat je hier toch blijft doorgaan met mensen te stimuleren, ondanks het feit dat je eigenlijk wilde stoppen met het forum. De dingen worden soms zo raak en duidelijk gezegd, dat dat het men(en soms mij ook) zo'n spiegel voorhoudt, dat kan te dichtbij komen en als je daar nog niet klaar voor bent ga je uit natuurlijke zelf bescherming in de aanval.
Ik wil graag een ding zeggen over onze gast van gisternacht. Ik wil hier niet teveel woorden aan besteden, omdat ik het jammer vind van de kwaliteit van dit forum, wat ik hoog inschat!
Er zijn mensen die met zichzelf zo in de knoop zitten, dat zij als uitweg onbewust gaan spiegelen, dus hun eigen frustratie bij een ander gaan zoeken en daar de schuld leggen. Ik denk(ik weet het niet zeker natuurlijk) dat deze persoon dit meemaakt en gedaan heeft. Ik probeer mij daarom maar te verplaatsen in deze figuur en heb medelijden. Natuurlijk is het niet leuk van zijn persoonlijke aanval, maar er zit een mens daarachter die misschien ook zoekende is .
Nou ja, het is maar een gedachte! Mensen hou dit forum leuk, zoals ik het kende van voorheen. Dat was de reden om mee tegaan schrijven, voor hulp indien nodig, maar ook zeker net zo belangrijk de lolletjes.
Liefs Visje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ZL, de pijn in nek en schouders is nog niet weg hoor, na één keer fysiotherapie (de eerste keer was alleen intake eigenlijk). Ik heb nu heel veel spierpijn, na die behandeling. Vandaag geen gremlins gelukkig, ik had teveel te doen, maar geen vervelende dingen. Het enige vervelende is dat ik vanavond heb zitten werken op een computer die zo ongeveer ieder kwartier spontaan afsloeg, en weer opnieuw begon op te starten. Je wil niet weten hoeveel ik opnieuw heb moeten typen.

Fijn van je overwinning. Voor mij was dat ook een hele ontdekking, te ervaren dat ik helemaal niet zonodig hóefde te drinken op een bijeenkomst waarbij veel drank geschonken werd.

Sally, vervelend dat je zo'n rotavond hebt. Ik hoop dat je morgen een fijne zondag hebt.

Visje, ik sluit me bij je laatste zin aan.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna, bedankt voorde reactie. En ja, napijn na de behandeling is een normale reactie, Het zal daarna minder worden, Waarschuw mijn patienten hier ook altijd voor. Sterkte en niet te lang computeren, elke tien minuten grote bewegingen maken met de armen helpt de bloedcirculatie op gaan houden. ff cashen, computerconsult 35 euro!!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat armenzwaaien doe ik al. En ik heb een computerdeskundige (beetje dan) in huis, die is gratis. Maar het is een hardwarefout in een oud beestje, dus dat is niet zo gemakkelijk te verhelpen. Eigenlijk alleen door een nieuwe computer. Heeft iemand misschien een paar honder euro niet nodig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Anna
Nee, helaas zal 1 fysiobehandeling niet afdoende zijn. Maar frustratie van peeceetje helpt ook niet echt :(. Heb je geen hittepitje in huis? Verzacht bij mij enorm als ik last van m'n nek heb.

Ja, ja, ontdekken dat het anders kan, voelt als een haleluja. Ik heb altijd gedacht dat ik in dit soort situaties geen nee zou kunnen zeggen tegen alco, maar door aan de jus te blijven voelde ik me eigenlijk een stuk zekerder. Ik leer er weer elke dag een stukje bij :)

:heart: guret ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...