Spring naar bijdragen

In 2 jaar stoppen voor de 3e keer in de fout


Babble

Aanbevolen berichten

Even voorstellen

Ik ben een man van bijna 51 jaar. Na een lange historie van regelmatig drinken en steeds regelmatiger iets te veel drinken heb ik een aantal jaren geleden het punt bereikt dat ik een echte alcoholist ben geworden.
Na een incident heb ik de keus gemaakt radicaal te stoppen. Ik ben in januari 2008 naar de AA gegaan en heb tegelijkertijd hulp gezocht bij de reguliere verslavingszorg. Vlak voor de zomer van dat jaar ben ik in de valkuit gestapt, dat het allemaal niet zo erg was en dat een beetje "sociaal" drinken toch wel moest kunnen. In overleg met mijn vrouw zelfs en met de afspraak niet teveel drinken heb ik in die vakantie weer wijntjes en dergelijke gedronken en ja hoor ook nog met mate. Na de vakantie kwam ik toch snel in mijn oude patroon: uit het zicht van anderende de fles nog eens stevig aan de mond zetten. Gevolg weer een incident met een black-out. De stap terug naar de AA was erg moeilijk en die heb ik wel gemaakt. Refusal werd mijn nieuwe vriend. Ik was bijna een jaar droog en en september vorig jaar heb ik nadat een aantal dagen de refusal "vergeten" was in een impuls een fles whiskey gekocht en in eigenlijk in 1 teug de fles leeggedronken. De gevolgen ... met de refusal gedeeltelijk nog in mijn lijf bijn avan de werleld en weer een black-out. Het vertrouwen van mijn vrouw en ook mijzelf heb ik toen vreselijk geschaad. Ik ben toch weer de drempel overgestapt van de AA met dit verhaal en was in het volste vertrouwen dat mij dit niet weer zou gebeuren.
Vorige week echter is het innemen van refusal er 2 keer bij ingeschoten en de gelegeheid deed zich weer voor. Ik heb toen weer stiekem een fles sterke drank gekocht en deze leeggedronken en later nog een fles wijn erbij. Resultaat; diep triest alle vertrouwen geschaad, schaamte en heel veel spijt.
De situatie nu: ik ben vastbeslotener dan ooit NOOIT meer te drinken. Mijn vrouw heeft hierin alle vertrouwen verloren. Zij wil gelukkig niet bij mij weg, maar we hebben veel tijd nodig om om uberhaupt weer vertrouwen op te bouwen.

Kortom het is nu allemaal helemaal niet leuk. Dat geldt natuurlijk ook voor mijn vrouw en mijn gezin. Ik vind het allerergste dat ik haar dit alles aan doe en ik schaam mij vreselijk voor het hele gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Babble,

Allereerst van harte welkom op dit forum!
Dit is een goed adres over onze gezamenlijke grootste vriend maar ook meest destructieve vijand te praten.
Neem dat ongeluk en het verloren vertrouwen van je vrouw zeer serieus, maar dat doe je gelukkig.
En het mooiste cadeau dat je jezelf kan geven is stoppen met deze vernietigende en slopende hobby.
Er komt een nieuw en eerlijk leven voor terug.

Kennelijk moeten we een aantal keren flink met onze kop tegen de muur knallen voordat daadwerkelijk doordringt dat we iets moeten doen. En dat is vaak pas als we een paar dingen zijn verloren of ongelukken hebben gehad.

Ik kan me goed inleven met je situatie omdat de mijne er veel op lijkt.
Vooral met betrekking tot je relatie die na enkele mislukte stoppogingen alle vertrouwen heeft verloren.
Mijn vriendin overweegt sterk om me te verlaten.
En nu ben ik gemotiveerder dan ooit.
Ik weet nu niet of het te laat is...

Babble, veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo babble,
wat een lessen heb jij toch te leren!
En een engel op je schouder dat je nog leeft,
en dat je vrouw niet bij je weg gaat.
3 x is scheepsrecht Babble, dus kappen nu!!!
Die refusal "vergeten" is de achterdeur openzetten en dat weet je nu, dus zul je een manier moeten vinden daar verantwoording voor te nemen.
Je kunt m onder begeleiding gaan innemen met de afspraak een tel. op je mobiel als je niet op
komt dagen. Of als je vrouw dat aankan, bij haar, maar dat legt wel extra druk op de relatie.
Misschien weet jij iets anders, maar kies deze keer please echt, want je kan het lot niet blijven tarten.
Die schaamte en schuldgevoelens kunnen je misschien helpen nu een goed besluit te nemen, en daarna hebben ze hun funktie gehad. Weg ermee, anders ga je dat misschien gebruiken om je zieliger voor te doen dan je bent.
Je bent een krachtig mens met een verslaving. je bent steeds naar de AA teruggegaan, daar is moed voor nodig. Je biecht je missers op en daar is moed voor nodig.
Je staat nu voor de keuze om voor je leven te gaan kiezen ipv zelfdestructie en daar is ook moed voor nodig. Ik denk dat je het kunt.
Ik kan je de ADB training hier van harte aanbevelen, heb het er zelf ook mee gered tot nu toe en met dit forum samen, vol ervaringsdeskundigen, merk je dat je er niet alleen voorstaat. dat weet je natuurlijk ook als van de AA, maar voor extra momenten, bijv. dat je trek hebt, kun je hier bijna altijd terecht.
De beste tip is bij het moment en in het hier en nu te gaan denken. De dingen overzichtelijk en simpel houden. Per dag, en desnoods per uur en met kookwekker, gaan denken: nu neem ik dat eerste glas niet (in jouw gevel die fles:D). Zorg dat je niets in huis hebt. maak de drempel zo hoog mogelijk, zodat je er wel 2 x over na moet gaan denken. Het is een klus babble, maar als ik het kan, dan jij ook!
Ik heb nooit de moed gehad om naar de AA te gaan en nog niet.
Ik denk en hoop dat ik dat ook niet hoef, daar zit bij mij erg veel schaamte op. Zo hebebn we allemaal onze triggerpunten en persoonlijke leerpunten. Zet m op, ik hoopn dat je je hier snel thuisvoelt en mee komt schrijven op de dagdraad, bij ditjes en datjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Babble. welkom hier.
Ik zag dat je de dagdraad al hebt ontdekt!

Ik lees dan toch vooral dat je al zoveel ervaring hebt met niet-drinken!! Dus weet je hoe lonend dat is, ja toch? (of ben ik nou gek?)
Zo te horen ben je een brokkenpiloot en drinkt dan ook gelijk ineens veelste veel natuurlijk. Lijkt me afschuwelijk!! (ik ken het natuurlijk zelf ook wel, maar als vrouw heb je minder nodig om ook goed ziek te worden)

Jane raadt je de online behandeling aan. Die helpt mij ook enorm.
Overweeg je dat ook? In elk geval is alle steun welkom denk ik.

Ik hoop je op de dagdraad vaker te lezen! Sterkte ermee. Weet waar je het voor doet (laat)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Babble,

Ik ben ook nieuw op dit mooie forum, en bij elk verhaal leer ik weer bij.

Ik kan uit je verhaal leren dat het gevaar steeds om de hoek aan het loeren is om bij de minste onoplettendheid je meteen een tackle van jewelste te trakteren...

Uit elke fout kan je leren. Probeer eruit te leren waar de valkuilen zijn en ontloop die. Het besef dat elke struikeling nog meer problemen zal veroorzaken zal daarbij zeker helpen.

Schaamte ? Ik kan het mij voorstellen, maar schaamte gaat je niet vooruithelpen, je gaat je er alleen maar slecht bij voelen. Je kan beter proberen om recht te staan, de schouders recht te trekken en vooruit te kijken. Het verleden is wat het was, en dat komt niet terug. De toekomst is wat van tel is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Babbie,

Doorzetten dit keer. Ikzelf ga 3x per week gecontroleerd Antabus innemen bij het CAD. Net zoals Jane zei het mobiele nr. van mijn man doorgegeven voor als ik niet op kom dagen. De angst van je vrouw kan hier door al een heel stuk weggenomen worden. Bij mijn man helpt het echt. Hij komt iedere avond zonder angstogen thuis en is veel vrolijker. Ik weet dat ik dit ten eerste voor mezelf moet doen maar je helpt je omgeving ook heel erg.
Ben 5 mnd opgenomen geweest en daar hebben ze me moeten leren praten en dat voelt opeens als een opluchting want het zijn allemaal mensen met hetzelfde probleem. Een of andere verslaving vergeet dat niet. Schaamte ben je zo voorbij!

Desi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Een kleine update

Intussen ben ik een maand verder sinds mijn laatste drankgebruik en dit is een droge maand gebleven.
Op het thuisfront begint er weer vertrouwen te komen en ook ik ben vol vertrouwen. De schaamte is niet weg maar wel meer naar de achtergrond. Helaas kun je het verleden niet ongedaan maken.
De toekomst zie ik nu wel droog en zonder alcohol tegemoet.
Intussen ben ik de afgelopen maand ook nog eens geconfronteerd met een collega alcoholist, die een eind aan zijn leven wilde maken. Gelukkig is het (volgens zijn zeggen mede door mij) zover niet gekomen, maar ik werd wel keihard geconfronteerd met de schade die een verslaving zoals de onze teweeg kan brengen. Des te vastberadener wordt je hier zelf weer van.
Mijn bezoek aan dit forum is weliswaar regelmatig, maar ik ben niet zo van het delen van de dagelijkse activiteiten. Wel wordt ik gesteund in eerste instantie door de bemoedigende maar ook kritische woorden (zie hierboven) en ook door het feit dat het forum laat zien dat ieder op zijn manier met de alcoholproblematiek omgaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Babble,

Goed van je dat je al een maand droog staat, je zult je eigen ook wel veel beter voelen nu, zowel lichaamlijk als geestelijk.

Dat laatste is voor je eigenwaarde heel belangrijk, want die zal na de laatste uitspatting ook wel gekeldert zijn naar nul.

Ik kan je een hand geven hoor, heb ook al heel vaak gezegd ( tegen mij eigen dan ) ik ga stoppen en nooit meer drinken, en dan liet ik mij ook weer gaan.
Wat kon ik mijn eigen vaak voor de kop slaan, als het weer niet gelukt was.

Maar goed, nu is bij mij ook de knop om, ben helemaal klaar met alcohol, en ga een nieuw leven beginnen, door alles voortaan nuchter te bekijken, en mij zelf niet meer voor de gek te houden.

Ik heb er zin aan, en ik hoop dat dat ook voor jouw zo is.

gr. Soumy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha babble,
ja wat hebben we harde lessen nodig he
voor de knop echt om gaat.
En dat je positieve invloed hebt gehad op je collega
en hij weer op jou, want dat schrikt wel af zeg,
dat komt voort uit iets negatiefs als beiden een drankprobleem.
nee het verleden kun je niet ongedaan maken
maar als je er van leert en de verantwoording als nog neemt
dan is het in elk geval niet voor niets geweest
Dan kom je er sterker uit en kunt anderen ook weer ondersteunen
want reken maar dat er veel meer gedronken wordt
door nog veel meer mensen
die er nog minder over kunnen praten/schrijven dan jij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...

Lieve mensen

een kleine update:
Op 31 augustus ben ik weer eens in de fout gegaan en blijkbaar was dit nodig. Vanaf dat moment ging er van alles in een stroomversnelling. Mijn beide bedrijven heb ik gestopt, mijn huwelijk beeindigd en ik heb me laten opnemen in een kliniek.
Resultaat:
Nu ruim een half jaar later heb ik alles afgesloten en achter mij gelaten. Ik sta weer met beide benen in de maatschappij (weliswaar moet er nog vanalles), ben gezond en zelfverzekerd, sinds 1 september droog (eindelijk ook achter mijn oren), heb een nieuwe relatie, een eigen plek om te wonen en heb er weer zin in.
Dit alles lijkt een successtory en misschien zal een ieder daar het zijne van denken, maar ik ben er in ieder geval blij mee en ik kan weer verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die babble,
alweer op vrouwendag, grappig
exact een jaar later
en wat is er veel gebeurd bij jou
een successtory, zo zie ik het zeker niet
wel een overwinning na een lange lijdensweg
een die je van harte is gegund
en ik hoop je over nog een jaar weer te lezen
dat je nog steeds droog bent, ook achter je oren!
eerder mag natuurlijk ook:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...