stien Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 Zeeman,Mogelijk heeft het met de leeftijd te maken, alleen ik ben gestopt met verjaren toen ik 26 werd.Randdebielen zijn er in alle leeftijdsgroepen, jong tot bejaard.Ik wil me daartoe niet onder scharen, ik tracht nog net niet zover te zakken.Mogelijk waren en zijn onze eigen verwachtingen van onze ouders te hoog, immers de ontwikkelingen schrijden voort. Waardoor teleurstellingen groter.Rudy schreef ooit,Onverwerkte oude angsten,onverwerkt verdriet herbeleven om een plaats te geven die vroeger onder tafel werden geveegd.Het verwerken en verinnerlijken van oud leed heeft pijn gedaan en het verdriet was soms hartverscheurend, maar hij kwam daardoor steeds dichter bij degeen die hij werkelijk was.Rudy, ik hoop dat je mij dit niet kwalijk neemt, maar dit kwam weer even bij mij naar boven.Wij zijn ongeacht onze leeftijd en ongeacht wat wij als bagage meegekregen hebben bereid om aan ons innerlijk te werken om van onze verslaving af te komen en ons zelf, ons eigen ik terug te vinden.We doen dit voor ons zelf maar ook voor onze omgeving. We willen uiteindelijk toch iets goeds uitdragen naar onze nakomelingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
margriet Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 quote: Originally posted by: stienWij zijn ongeacht onze leeftijd en ongeacht wat wij als bagage meegekregen hebben bereid om aan ons innerlijk te werken om van onze verslaving af te komen en ons zelf, ons eigen ik terug te vinden. We doen dit voor ons zelf maar ook voor onze omgeving. Amen ....Ja, en het is weer waar ook......... wowww........ wish me luck (geen idee of ik komende dagen hier kan posten - meer omdat er steeds anderen omheen zitten, waarvan ik het nog niet nodig vind dat ze weten dat ik hier ben)...Jullie allemaal hele goede dagen! Rustig aan! en sterkte in alles! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 Zeeman,stoppen met drinken is stap 1Stap 2 komt daarna en is oneindig veel moeilijker. Je hebt 7 weken niets gedronken en er komen gevoelens naar boven waarvan je misschien niet meer wist dat je ze had. En ook al ben je de afgelopen dagen niet adb geweest, het proces is begonnen.Jazeker zul je zaken herkennen van je ouder die jij verafschuwt maar misschien nu precies hetzelfde doet.De kunst is Zeeman jezelf de tijd te geven deze gevoelens te ondergaan en te herkennen en een plek te geven.Je zegt dat je een stoere machoman bent die de boel wel onder controle had.Je bent een lieve vent, met een alcoholprobleem, een fijn gezin, ouders die je al meer dan 20 jaar niet gezien hebt, kortom een lieve machoman die zoekende is hoe hij nu z'n leven vorm moet geven.Zeeman, en geloof me, dat zal beter gaan zonder drank maar het zal niet gemakkelijk zijn. Al die dingen die jij nu voelt heb je al die jaren weggezopen.Ouders en onze band met hen, dat is moeilijke materie. Hoe ze je ook gekwetst hebben het zijn en blijven je ouders. Dus is het niet zo gemakkelijk je weg te vinden in al die tegenstrijdige gevoelens.En of leeftijd daar mee te maken heeft, ik weet het niet.Wat ik wel weet is dat je een weg moet zoeken voor al die emoties. Voor mij is therapie een goede manier geweest. Praten, voelen, beleven hoe zeer sommige dingen me hebben gedaan. Ik moest dat eerst doorleven en toen as kon ik verder. Daar zal een ieder zijn/haar eigen manier in moeten vinden maar dat je er wat mee moet lijkt mij duidelijk.Ga het niet uit de weg Zeeman, het zal uiteindelijk je leven verrijken, echt waar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 Margriet, sorry misschien begrijp ik je antwoord verkeerd. Maar blijft bij mij een vervelend gevoel achter.Kun je me vertellen waarom jij niet.... en anderen er om heen?????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rense Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 goede middag allemaal,hopelijk gaat het jullie goed.ik ben overigens 46 en bijna een maand clean. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petra Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 Nog even een postscriptum:mijn prestatiedwang was misschien wel mijn manier om me zelfrespect te geven: door te doen in plaats van gewoon iemand te zijn.........................ehmzet 'misschien' maar tussen grote haken.en die invulling werd bijzonder gewaardeerd vroeger, ik kon mijn ouders niet trotser maken dan door goed te presteren, grote flinke, stoere meid!en dan te bedenken dat ik het meest gelukkig was als ik met mijn schriftje op de grond lag en mijn fantasieën opschreef, nu nog trouwens dan was steevast mijn moeders opmerking: "doe iets! je ligt in de weg" ik deed ietsik was gelukkig........... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 Misschien moet je voor jezelf weer een schriftje kopen Petra...Je moeder hoeft je niet meer te zeggen dat je iets moet gaan doen.Stien, Margriet kan misschien niet schrijven de komende dagen omdat ze bezoek heeft. Misschien beantwoord dit je vraag een beetje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zeeman Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 Stien,stoppen met verjaren, welk een eutopia, ben jaloers op je, echt waar. 26 jaar, goh droom ik nog wel eens van Verders, Ik weet het niet. Ik weet ik klink neerslachtig maar ben het niet echt, we gaan gewoon door, immers achter de horizon schijnt weer de zon, na regen komtn zonneschijn etc. we maken er het beste van, tjakaaaa we gaan er weer voor, toch ??Petra en alle andere meelezende dames.Ik heb een bijzonder groot respect voor het ondergewaardeerde beroep van huisvrouw. Zelf heb ik een paar jaar geleden als huisman gewerkt. (hoezo macho ) en weet hoe zwaar het is, nogmaals alle respect dames !! Zou niet met jullie willen ruilen, is het bij de huidige werkgever een stuk rustiger, en dan nog overspannen thuis zitten ?????? geeft ons mannen weer wat te denken.!!!!! Shit, wat zeg ik nou weer, zit alweer te lachen achter m'n PC, dank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 Rense, goed van je dat je al een maand droog staat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 Zeeman, jazeker achter de wolken etc.Maar kachel er niet te snel overheen, al die gevoelens enzovoort oke?Ik ga maar es een kopje thee zetten, doe je mee;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 BB, dank je voor de uitleg:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zeeman Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 BamBam,Thee, goor niet te zuipen, ja met 7 scheppen suiker erin, gatver !!!!!!Voor jou: het blijft steken op, 6 kilo, niet verder vertellen hoor !!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 Zeeman, goed gedaan. En nu nog elke dag wandelen met de hond minstens een half uur! Je bent een zwaargewicht meen ik me te herinneren, er kan vast nog wel wat van af:DIk heb mezelf op een oloebollendieet gezet, minstens 2 p.d. lekkerrrrr.Ik ben vijf kilo afgevallen en men begint te zeiken dat ik zo mager wordt?????M'n niuewe trainingsbroek begint ook alweer van m'n kont te zakken. Dat kreng kostte 50 euries en mag van de bank geen nieuwe weer kopen, gna dus dan mar elek dag 4 eurie uitgeven aan vijf oliebollen. Drie voor mij, 2 voor m'n andere helft, hihiLOLLLLLLLLL Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 Werkelijk, het is oneerlijk verdeeld in de wereld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 Ja vlgs mij komt dat van niet meer drinken. En ik sport natuurlijk minstens 2 x per week, dat zal ook helpen.En we hebben een sinds vorige week een oliebollenkraam aan de overkant dus.....Dat doorlopend kredietje doen we maar niet Sal, die vreugde is altijd maar van korte duur en de lening wordt duur betaald:P Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 Ja Stien life sucks:)Maare sport jij ook??En ik eet erg gezond, geen varkensvlees meer, weinig chips entc, dat wil ook wel helpen.En een paar biertjes minder, paar maar hoor, hihi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 Sally als je dan gaat lopen mag je er echt wel een paar hoor!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 Vraagje voor Tactus.Jullie hebben het bericht van Rense aangepast.Zou je wel mogen zeggen dat blowen je helpt om van de drank af te blijven.Mensen schrijven ook dat ze antidepressiva gebruiken. Nou wil ik dat niet allemaal met elkaar op 1 bult gooien maar beide middelen helpen om niet te drinken in sommige gevallen.Is er een manier waarop je wel iets over je 'hulpmiddel' mag schrijven zonder dat het propaganda is voor een geestverruimend middel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 Ja Sal, ik weet er ook wel een paar maar ben benieuwd naar het antwoord op mijn vraag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 BB, door een operatie aan mijn arm een jaar lang niet meer gesport. Ga ik komend jaar weer proberen. Eerst maar eens zien of ik banen kan trekken in het zwembad. Heb eerst therapie zwemmen gedaan, lukte nog niet. Maar dacht als ik stop met .... dan verdwijnen de zwembandjes vanzelf. Maar ben er voor in de plaats gevallen voor de nodige feestelijke lekkernijen.Wat voor geestverruimend spul heb je nou in gedachten, speciale thee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 Een goed boek kan ook behoorlijk geestverruimend werken of muziek. Een goed gesprek, een interessant tv programma, een cursus in het een of ander. Enneh Stien, als je weer wilt gaan zwemmen kunnen die bandjes je nog van pas komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 En niet te vergeten, het meest geestverruimende dat je kunt hebben is een nuchtere kop. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 Hoi hoi hoi. Ikke hep gewonnuh, ikke hep gewonnuh. Sally zegt het dus ikke hep gewonnuh... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 Kohtje, ik dacht al waar blijven ze! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 28 december 2006 Rapport Share Geplaatst 28 december 2006 Geweldig gevonden hè Stien? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden