Spring naar bijdragen

donderdag 28 december


cato39

Aanbevolen berichten

Een heel goedemorgen gewenst medestrijders,

Ik kijk terug op een redelijk geslaagd jaar.
Ik heb geknokt en gevochten. Door betonnen muren heengetrapt.
Puin geruimd en opgebouwd.
De fundamenten van mijn leven staan bijna, het begint vorm en stevigheid te krijgen.
Nog enkele ankers en het kan de ergste stormen doorstaan straks.

Het enige dat ik nog hoef te doen is dat eerste glas laten staan!

Cato.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 233
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allen,

Cato, het ligt voor mij net iets anders.
Een redelijk geslaagd jaar kan ik nog niet over spreken,
geknokt en gevochten, ja in bochten gewrongen.
Het puinruimen en opbouwen moet het komend jaar nog gebeuren.
Fundamenten voor het leven, hadden mijn ouders al gelegd,
het vorm en stevigheid geven, alles voelt nog erg wankel.
Die ankers die nodig zijn, daar ben ik (wanhopig) naar op zoek.
Dus voor mij die eerst glas laten staan maar laat ook die stormen mij
alsjeblieft voorbijgaan.

En ja, een dag zonder zorgen voor ieder gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Hier zijn we weer, zwaar weer gehad en de nodige averij opgelopen, dus niet droog door de afgelopen week gekomen. Reden ???? ik weet het niet, spijt ???? niet echt, heb sommige borrels bewust aan gepakt en ben bewust weer gaan drinken op sommige momenten. Zit nu al ruim een week overspannen thuis en aan de medicijnen voor een te hoge bloeddruk, maar het is te makkelijk om het daar op te gooien. Al met al bijna 7 weken niet gedronken en nu een week geen dag droog gestaan, alle dagen met mate, maar toch. Gisteren was het weer helemaal mis en lag ik op tijd in m'n mandje met een stuk in m'n kraag. Maar van de familie geen kwaad woord gehoord, waarschijnlijk beginnen ze het probleem te snappen / herkennen. Dus weer een reden om droog te blijven, ze niet opnieuw teleur te stellen, het ging immers zo goed.

Zal binnenkort gaan bijlezen wat ik allemaal gemist heb de afgelopen week.
Luitjes, we gaan er weer met frisse moed tegenaan en zien wel waar het schip strandt of waar het weer op de klippen loopt. In elk geval gaan we weer met de wind in de zeilen de koers van afgelopen twee maanden volgen, en de deviaite van de afgelopen week maar uit het logboek schrappen !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeeman, ondanks de averij, ben ik blij dat je weer wat van je laat horen. Juist dit zijn de moeilijkste tijden en als je dan ook nog overspannen thuis zit wordt dat echt niet gemakkelijk.
Goed van je dat je draad toch wel weer wil oppakken.
Zou ook wel goed zijn voor je hoge bloeddruk, die wordt door de drank alleen maar hoger en dan de combinatie met je medicatie kan nooit goed zijn.
Een hele goede en nuchtere herstart gewenst, blij dat je weer meeschrijft, heb je gemist!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,
Dank voor je warme woorden, zullen het beste er maar van hopen. Ik weet nu hoe het voelt om een tijd droog en nuchter in het leven te staan en dat valt voorwaar soms niet mee. Maar ach we zijn grote mensen en hebben zwaardere stormen doorstaan, dus ook hier valt weer wat uit te leren en mezelf kennende haal ik ook hier weer de nodige humor uit en ga straks weer lachen, begin nu alweer te lachen terwijl ik dit schrijf. Alles is zo herkenbaar en dan moet ik nu lachen omdat ik gewoon weer met open ogen in de nodige valkuilen ben gestapt, sommige ben ik bewust ingestapt, anderen weer niet. Dat waren de valkuilen die ik wel zag, maar niet wilde zien. Gelukkig houdt m'n humor me op de been.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen al et aam.

Lady, fijn om te lezen dat je zo hebt genoten van je feestdagen! Compliment voor jou.

Zeeman, fijn om weer wat van je te horen. Ik had me al bedacht dat je niet meer adb was omdat je een paar dagen uit beeld was.
Je kent m'n motto he; uithuilen en opnieuw beginnen. Elke dag een nieuwe dag.

Je weet nu dat je de drank kunt laten staan, gewoon het eerste glas niet nemen.
Ben wel benieuwd wat maakte dat je toch het eerste glas weer aannam. Onverschilligheid, het gevoel hebben dat je nu toch wel wat had verdiend of wat?
Succes en blijf schrijven he, juist als je de mist ingaat. Maar ja, ik weet niet of ik dat wel zou doen, het is altijd gemakkelijke gezegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen!

Voor mij een hele goede morgen, heb net te horen gekregen dat ik aangenomen ben, daar waar ik gisteren gesolliciteerd had.

Zeeman, ik sluit me aan bij de vorige sprekers/schrijvers: met frisse moed weer verder. Afgelopen week is inmiddels het verleden, nu vol goede moed de toekomst tegemoet.

Iedereen een fijne dag verder,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bambam, juist, gemakkelijk gezegd, daarom kan ik dat van een ander respecteren.
Ik zelf weet ook niet of ik dat kan, heb in het verleden ook al aangegeven een glijder met schaamte en liever niet te beschrijven. Maar blijven schrijven hier op het forum heeft mij wel droog door de kerstdagen heen geloodst. Dus, misschien toch maar beter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag allemaal,

Nou, ik zal proberen het draadje hier weer op te pakken. Stilstaan bij verdriet is een mooi ding maar verder gaan en het verdriet meenemen is een betere optie opdat er geen eilandje van verdriet ontstaat vanwaaraf ontsnappen bijna niet meer mogelijk is.

Nogmaals allemaal bedankt voor de warme woorden, helemaal verrast door de woorden van Basha die zomaar uit het niets opduikt met zulke lieve woorden. En Lady vertolkte onze gemengde gevoelens ook mooi in haar berichtje. Vooral wat betreft dat stukje over dat zo'n hartstilstand zo'n beroerde dood nog niet is. Dat beseffen wij ook want we zagen ons C'habbertje de laatste paar jaar toch wel erg oud en stram en doof en steeds slechter ziend worden. Het is gelukkig geen eindeloze lijdensweg geworden waar je voor de moeilijke beslissing komt te staan wanneer het genoeg is geweest. Gisteren was het op een mooi moment genoeg geweest zonder dat wij daar over hoefden te beslissen. De natuur heeft wat het begonnnen is in dit geval mooi afgerond.

Nogmaals bedankt allemaal, ook namens mijn Anna.

Liefs, Rob.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen, vandaag een zwaar hoofd, kan ook niet anders. Heb in bed de verwachte huilbui gehad, kon niet meer stoppen. Ben nu brak. Heb net even een gesprek gehad met mijn man Hij maakt zich zorgen, ik ook eigenlijk wel. Opnieuw weer hard gehuild. Ik heb besloten om 1 jabuari niet af te wachten met stoppen. Ik stop per direkt! Wellicht trekt de depressie dan ook sneller weg. Ik hoop het te redden en zal waarschijnlijk jullie hulp hard nodig hebben. Vandaag drink ik niet!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me wel Stien.
En heb het gisteren ook weer zelf ervaren. Bij een sombere bui helpt het mij ook. Soms ff dingen delen, proberen te achterhalen waarom ik me zo voel en wat ik kan doen om mezelf uit die put te trekken.
En ik hoef ook niet altijd te weten waarom. December is altijd een rotmaand. Die gezelligheid, familie, ik weet soms niet waar ik met mezelf naar toe moet.
Herinneringen aan Kerst van vroeger die niet leuk waren omdat m'n vader bezopen was, herinneringen aan ruzie, valse gezelligheid, eenaamheid, verdriet en verzin er nog maar wat bij.
Nu is de Kerst anders maar al die gevoelens en dan nog mijn eigen drinkgedrag. Pffff, bijna reden om weer naar de fles te grijpen, haha.
Dus weet ik wel waar een en ander vandaan komt. Belangrijker is om te bedenken wat ik wel en wat ik niet moet doen.

En daar helpt het forum ook bij.
Jij ook gefeliciteerd met je droge kerst.
Welke doelen heb jij gesteld bij Cactus. Zo nu en dan nog drinken of helemaal niets? Heb je in de vakantie ook kontakt met je hulpverlener of hebben ze allemaal vakantie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief Visje,

dit zal zo op een van de laatste dagen van het jaar nog wel eens de belangrijkste beslissing van dit hele jaar kunnen zijn. Per direkt stoppen. Weet je gesterkt door vele medestoppers die het deze dagen ook zo moeilijk hebben. Ga ervoor, het zal je door alle rotgevoelens heen uiteindelijk een heel goed gevoel geven dat alles overtreft, namelijk tevredenheid over jezelf, trots.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Visje,

een goed besluit, ik wens je veel succes.

Kom ik toch nog ff terug op de woorden van Ziza. Wat is je plan?
Ik kan me herinneren dat je voor de Kerst mooie kleren had gekocht en je je schoonfamilie wel kon trotseren. Dit is niet bedoeld om je nog ongelukkiger te maken maar dat is je niet helemaal gelukt.
Probeer te bedenken wat je kunt en wilt met al die gevoelens. Ga je dat alleen doen, praten met je man, praten met een goede vriend of vriendin of heb je misschien, voor nu, meer nodig.

Stoppen met drinken is al moeilijk genoeg maar als dat je lukt begint het pas. En ik weet wel, mijn motto is altijd neem stap voor stap. Maar het zou weer een teleurstelling voor je betekenen als je een tijdje droog staat en het je allemaal te moeilijk wordt en je weer gaat drinken.
Dan voel je je zo waardeloos over jezelf dat het extra moeilijk wordt weer te stoppen, snap je wat ik bedoel.

Jij wilt het graag goed doen. Je schreef gisteren dat je het jammer vond dat je man niet meer had gevraagd hoe het met je was. Terwijl je wel genoeg signalen had afgegeven. Direct communiceren Visje, hij is geen helderziende. Vraag wat je wilt weten, vraag om steun als je dat nodig hebt. Een ander kan dat niet weten, je bent hier zelf verantoordelijk voor.

Deze weg is niet gemakkelijk Visje, en daarom raad ik je aan na te denken over hoe je dingen wilt. Lukt dit alleen, moet je professionele hulp zoeken, lukt het met behulp van dit forum alleen?

Denk er es over na, laat deze dingen in je omgaan en probeer, hoe moeilijk ook, de beste manier/weg voor jou te kiezen. Wij zullen je ook steunen waar mogelijk, geen probleem.
Er komen echter vaak zulke heftige gevoelens om de hoek kijken dat het misschien goed voor je is meer hulp en ondersteuning in te schakelen.


Misschien zijn deze woorden en raad, voor nu, wat veel. Lees het dan op een rustiger moment nog es door en bedenk wat je ermee kunt.
:present:

aangepast wegens 100 typfouten, gna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben volop bezig met tactus therapie, de juf is met vakantie. Kon een vervangste/er krijgen die in het kort mijn pb'tjes zou kunnen beantwoorden. Ik heb heel overmoedig gezegd, niet nodig, ik red mezelf wel komende weken. Voor december had ik de afspraak nog wel tijdens de weekeinde een paar glaasjes te mogen drinken, het was voor mij een slag om de arm. In januari zou ik defenitief stoppen.
Het alcohol schrift kon daar niet aan aangepast worden, dust staat die op alledagen een paar glaasjes.
Maar als het weekeind is moet ik werken, mijn weekeind is vaak doordeweeks.
Door op het forum mee te lezen, besluit genomen 19 december resoluut te stoppen. Dat is wijlen mijn vaders verjaardag. Maar eigenlijk stond ik al eerder droog. Maakt niet uit, voor mij een goede hou vast.
Ik heb het moeilijk gehad, bijna verkeerdeweg ingeslagen, ware het niet dat op dit forum ook een kerstengel schuilt die een perfecte timing en de juiste gevoelige snaar bij mij wist te raken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Zeeman,

Fijn dat je er weer bent. Tja, de fout in gegaan. Maar dat ook terdege beseffen. En de mazzel dat je geen kwaad woord van je familie hebt gehoord. Vraag me alleen af of je ze niet gehoord hebt omdat je er niet bij was of omdat ze niet gezegd zijn...
Als ik jou was zou ik die afgelopen week niet uit m'n logboek schrappen maar groot uitgeprint boven de computer hangen. Of boven je bed of door het hele huis. Want als je het zo'n slechte week vond is het misschien behulpzaam daaraan herinnerd te worden op momenten dat je weer staat te wankelen.. In elk geval wens ik je een goede en gemotiveerde herstart en een droge periode die zich uitstrekt tot in de oneindigheid. En beterschap wat betreft de overspannenheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste Koh...het is spijtig en verdrietig dat je trouwe viervieter is overleden.

Tegelijkertijd lees ik over een manier van verwerken van verdriet anders dan wij deden toen we nog dronken en dat is wat mij ontroerd.
Nu op een waardige manier afscheid kunnen nemen van een dierbare.
Door het delen van emoties zoals verdriet ontstaat een band.
Een verbondenheid waarin zich een kracht herbergt die het mogelijk maakt teleurstellingen, pijn en verdriet maar ook vreugde te accepteren en te verwerken en vervolgens samen verder te gaan met het dagelijkse leven.


Op deze manier geestelijk contact maken met mijn medemens was vroeger onmogelijk.
Om deze redenen was mijn verleden leven één grote vlucht.
De angst was te groot.
Het spanningsveld werd steeds groter.
Mijn verslaving was een feit.

Inmiddels weet ik wat ik heb teruggekregen door mijn emoties te aanvaarden als een deel van mijzelf.
Tegelijkertijd heb ik het gemis gevoelt.

Toen ik stopte met drinken ging ik op zoek naar iets wat niet tastbaar was.
Er was moed voor nodig mensen te aanvaarden die mij hadden teleurgesteld.
In het verlengde daarvan te gaan geloven in een macht groter dan mijzelf.
De beloning was groot, liefde heb ik er voor terug gekregen.
Er voor het eerst kunnen "zijn" voor de ander is een ervaring geweest die nog diep in mijn ziel staat gegrift.
Daarom drink ik niet meer.

Koh ik wens je de komende tijd sterkte..

GroetRudy..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, dank je wel voor je felicitatie!

En Visje: aan BamBam's woorden kan ik weinig zinnigs meer toevoegen. Ik wens je heel veel sterkte, en vraag inderdaad maar hulp waar je die ook maar kan krijgen. Fris het nieuwe jaar in gaan en fris blijven is een mooi cadeau aan jezelf en aan je (naaste) omgeving.

En ik spreek natuurlijk puur voor mezelf, maar ik voel me sinds ik ben gestopt zo vrolijk en optimistisch en heb geestelijk energie voor 10. Dat het lichaam liever tot 12 uur slaapt, tsja, dat is een ander verhaal. Maar Ferry vertelde dat het bij hem wel 20 weken heeft geduurd voordat dat energie-niveau weer een beetje op peil was, dus daar hou ik me maar aan vast.

Visje, nogmaals sterkte en veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey zeeman welkom terug.
blijkbaar kan ik goed op mijn gevoel vertrouwen moet ik eens meer gebruik van maken.
De tijd dat je droog heb t gestaan is niet weg.
Pak de draad weer op en kijk zoals Bambam zegt eens terug waarom je weer bent beginnen te drinken.
ik wens je sterkte ook met je gezondheid.
Groet Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...