Spring naar bijdragen

eerste keer, voor nieuwe kansen

Sha

Aanbevolen berichten

hoi ik ben sha, en hou wel van een drankje, alleen ermee omgaan, tja dat is een probleem, een jaar en 3 maanden geleden ben ik gestopt met coke, waardoor ik minder ben gaan feesten, ik woon ook nu weer sinds 2.5 maand weer in nederland, werk in de horeca, en doordat ik weer thuis woon, kan ik niet echt makkelijk bij drank komen, maar tja de horeca he, en dan drink je alsof je wilt inhalen, en daar gaat het zo fout, dus af en toe iets drinken, dat werkt gewoon niet, ik wil nu gewoon stoppen, en voor altijd ook geen champange met oud op nieuw, ik zoek mensen met wie ik hierover eerlijk kan praten........aangenaam en laat iets van je horen als het je aanspreekt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Sha........nogmaals WELKOM :present:

Goed dat je de coke al ruim een jaar achterwege hebt gelaten.
Je schrijft dat je in de horeca werkt, ik ga er eigenlijk van uit
dat je tijdens je werk toch weinig tot nihil drinkt? Waarschijnlijk na je werk....
Je hebt hier al je eerste stap gezet door je aan te melden,
ik weet hoe moeilijk dat is.
Zelf dronk ik zo 2 flessen wijn op een avond weg, dacht eerst nog om in de toekomst
dan af en toe nog eens een wijntje te nemen maar heb de knop voor mezelf
helemaal omgedraaid om ook helemaal niets meer te drinken. Ik ken mezelf en kan totaal geen maat
houden, die fles moet leeg...zelfs dat laatste druppeltje wat er nog in zit!!

Toevallig vandaag 2 maanden geen druppel alcohol gedronken, en eerlijk
gezegd ben ik best trots op mezelf :)
In ieder geval zit je hier goed om er met anderen over te kunnen praten.
Wederom....succes bij de strijd tegen de alcohol :present:

Groetjes Sha (hire) :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey sha, tijdens werk mag je niet drinken nee, maar je hebt recht op 2 sluiters, en ja van 2 komt meer, en het lijkt wel dat ik dan wil inhalen, ik heb het ook ik kan blijven drinken tot ik me bed opzoek, ik ben ook degene die dan altijd zegt kom we gaan even door, gisteren heb ik iets meegemaakt dat erg verkeerd had kunnen aflopen, vandaar dat ik nu echt ermee moet kappen, en ik baal want i ben best slim en deze keer had de alchohol weer contole, en dat gevoel van machteloosheid wil ik niet meer, alsof ik naar mezelf zit te kijken,

dank je en hou het vol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb je gelijk in, een jaar geleden en terug, was het elke dag wel raak, toen ik van de coke afgestapt ben, werd het aanzienlijk minder, maar je denkt ach een biertje kan geen kwaad, dan heb je voordat je het weet een shot tequila in je nek.........ik neem vanaf vandaag ook geen druppel meer, want het helder en nuchter zijn is inderdaad heerlijk, was angstig omdat ik me erg alleen en eenzaam zou voelen, maar me family staat achter me, me mannetje is 9 uur ver, dat maakt het ook erg moelijk, maar stap voets en ik kom er

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Sha.

Wat ontzettend knap dat je een jaar geleden met coke gestopt bent, dat is al een bosje :present::present::present::present::present::present::present::present::present: waard hoor.
Ja velen van ons kennen het verschijnsel, alles inhalen. Het lijkt dan net of je jezefl mag belonen voor de uren dat je niet gedronken hebt.
Ik hoop dat we je veel zien in onze virtuele huiskamer. Babbel maar mee en deel. het zal je goed doen, zeker weten.
liefs Bol.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sha, welkom hier:present:

Zelf heb ik er veel aan om hier op het forum te komen. Ik kom eigenlijk iedere dag eventjes mezelf "droogmelden". Het helpt me om scherp te blijven want ik ben er nog lang niet...Wel blij met de maanden die ik achter de rug heb. Voel me nu een stuk gezonder en energieker. Ik heb zeker nog mijn trekmomenten, maar wanneer ik dan terugdenk aan de katermomenten dan laat ik het wel om er eentje te nemen. Ik wil niet terug naar af, want zo voelt dat voor mij.

Succes Sha, vandaag je 2de dag! De kop is eraf:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja het is me 2 de dag, en we zijn weg geweest en naar een restaurant, maar ik had er geen zin in, ben eerder bang dat als ik me downmomenten heb, dat ik er dan eentje pak, daarom probeer ik me leven met happy toughts in te delen, en de leuke momenten te herinneren, niet het negatieve, dikke kus, en jij oook volhouden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...