Spring naar bijdragen

Goedemorgen, alweer 2januari

visje

Aanbevolen berichten

Mensen,

Ik wil jullie even laten weten, dat ik vandaag twee mails heb gehad van Sally, waarin hij zich uitgeeft voor zijn broer. En me laat weten , dat hij me wil aanklagen wegens het verstrekken van telefoonnummers aan derden. De rest zal ik julie maar besparen. Ik stuur alles door naar Tactus.
Tsonge, jonge, wat een zieke geest.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 113
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ferry, ik respecteer het dat jij het verzoek van Joann overbrengt. Je willigt een verzoek in, maar bent niet de boodschapper.

Je ziet dat ik haar naam gebruik. Dat doe ik omdat ik geen zin heb op een omslachtige manier te omschrijven over wie ik het heb.

Als je enkele maanden zeer actief op dit forum meegeschreven hebt, en op veel mensen een blijvende indruk hebt gemaakt, kun je niet verwachten dat dat ineens weg is als je besluit te vertrekken. Op dit forum zal Joann altijd Joann blijven, ook al is het een nickname. Net zo goed als ik op dit forum voor altijd Anna zal zijn, ook als ik morgen vertrek, of besluit onder een andere naam te gaan schrijven.

Als de steen eenmaal de loop van de rivier gewijzigd heeft, hoe weinig ook, zal ze nooit meer exact haar oude loop hervatten, ook niet als de steen weer verwijderd wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

<< diepe zucht >>

Af en toe lijkt hier het net Goede Tijden Slechte Tijden of Onderweg naar Morgen.....

Hoe vaak heb ik de laatste tijd mensen hier hun vertrek zien aankondigen vanwege weet ik veel...jij hebt stout gedaan , mijn integriteit is aangetast (vind ik persoonlijk nog de grappigste) , ik wordt niet serieus genomen , iemand stuurt een lullig PBtje gelijk nekharen overeind , ik heb geen vertrouwen meer in het forum etcetc... en huppakee iedereen duikt er bovenop en zelf doe ik dat ook nog wel eens....dat zoiets af en toe gebeurt ok...maar het wordt nu wel schering en inslag...en het neemt de focus weg van het werkelijke probleem wat we SAMEN te lijf willen gaan...het is een schreeuw om aandacht alleen iets minder bizar.....en de meesten die het aankondigen die blijven ook gewoon...

En ik begrijp het ook wel.... meeste van ons zijn lichtgeraakte types....en emotioneel onstabiel .. ik ook.... en in sommige prive-situaties denk ik ook wel eens "rot allemaal maar op ik doe het zelf wel" alleen ik spreek het niet meer uit en bespreek het met iemand om mijn eigen aandeel in de zaak te bekijken...en als ik besluit om ergens mee te stoppen dan kan ik dat vandaag met respect doen...
De manier waarop ik in het verleden afscheid nam van mensen was altijd op een manier zoals deze....
En weglopen van mijn problemen heeft mij nog nooit geholpen....dat is hetzelfde als drinken....

Mensen alsjeblieft....wees gewoon eerlijk en zet eens een bril met glazen die gefocust zijn op je BINNENKANT....alleen dan gaan dingen veranderen als je aktie onderneemt....en maak de glazen vrij van zelfverdriet en boosheid voordat je gaat kijken want anders zie je nog niks...en wat mij het beste daarmee heeft geholpen is hulp te vragen aan een ander...alleen zou ik het nooit gekund hebben....wees echte voorzichtig wie je kiest....

Joann .. succes en misschien tot horens....

o ja ... Ferry.... gewoon die mails niet openen en verwijderen.... je maakt alleen jezelf gek.....
verander je telefoonnummer en je e-mail-adres.... ik heb ooit ook zo'n situatie gehad....totaal negeren...
het is pure onzin wat hij je probeert wijs te maken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

o ja....

Wat er op dit forum is gebeurt dat een persoon overlijdt en als nieuw karakter binnenkomt heb ik nog nooit in een soap gezien...... hahahahaha.....en nog wel in 10 minuten ook....

Misschien een ideetje voor John de Mol ??

Geintje... moet kunnen toch....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ziza:
Ik ben altijd blij met jouw commentaren. Niet dat jij dat "belangrijk" vindt, maar wil het toch even kwijt. Ik vind het prachtig, dat iemand (jij dus) zichzelf zo serieus neemt en in staat is zichzelf te veranderen. Ik heb
meestal een "hekel" aan opmerkingen zoals: "Zo ben ik nou eenmaal."

En wie weet, heb jij ook alles maar verzonnen en besta je niet "echt", maar wat maakt het uit... Ik heb wat aan jouw verhalen. En dan speel je het verdomd goed! :-)

Groet, Mick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overpeinzing van mijn kant, stukje zelfreflectie. niemand dient / mag hier aanstoot aan nemen, is niet mijn bedoeling. Ik geef alleen maar een stukje van mijn gedachte kronkels bloot, niemand aan willen vallen, integendeel. Nooit mijn bedoeling om mensen te kwetsen cq aan te vallen. Wie ben ik om een oordeel over anderen te vellen als ik mezelf niet eens onder controle heb ???

Wat ik nu schrijf is echt tegen mijn principes in, ik houdt helemaal niet van roddels en achterklap en probeer mij altijd verre van dit soort zaken te houden, maar hier zie ik mensen die ik de afgelopen maanden heb leren waarderen en, op mijn manier van ben gaan houden, door verdriet overmant en naar mijn mening, misplaatste emotionele mailings posten.
Ook heb ik diverse nieuwkomers af zien zwaaien en waarom ??

Wat er de afgelopen dagen is gebeurd vind ik spijtig maar helaas, that's life. zelf probeer ik zo nuchter als mogelijk (en dan bedoel ik niet drank gerelatteerd) in het leven te staan. dat heb ik van mijn vrouw, een echte Drentse geleerd, dat wil zeggen zij kan het wel, ik niet echt goed, maar ik doe mijn best, ik probeer het wel, ben soms jaloers op haar gave, maar als feestelijke zuiderling lukt het mij, helaas, niet altijd.

mijn motto is leven en laten leven. er zijn mensen op dit forum waar ik vaak / minder vaak op reageer. mensen waar ik niet of minder op reageer zijn mij net zo lief als de mensen waar ik wel of vaker op reageer, alleen reageer ik op de ene persoon meer of vaker als op de andere persoon als hij /zij iets heeft wat mij raakt, eerlijk waar.
dit al dan niet reageren op een bericht, tusen haakjes, cq verwijt ben ik al vaker tegengekomen en ervaar dit zelf ook geregeld. Zo van: ""shit" krijg ik dan geen respons of hoe zit dat, wat doe ik hier eigenlijk ??
Ook ik verwacht weleens een antwoord op een, misschien verkeerd geformuleerde, vraag. maar ja denk ik dan : Moet je maar duidelijker zijn, weer een les, en weer een lach.

Ik zie het als een schoolklas, er zijn kinderen waar je goed mee om kan gaan en kinderen waar je minder goed mee om kan gaan, en pestkoppen ( ussen haakjes) zijn er altijd, ook in de grote mensen wereld.
Voorbeeld; als iets mij ontroert of mij als mens treft wil ik daarop reageren als "mens" omdat mij dat bekend voorkomt en het idee heb dat de persoon hulp nodig heeft / vraagt.
krijgt hij / zij reeds hulp van andere personen op dit forum dan is voor mij de kous af, niet letterlijk, maar dan weet ik dat een en ander de aandacht heeft. Immers je kan met zijn allen een verbandje of indien nodig erger gaan aanbieden, maar zodra de noodkreet van de persoon in nood is gehoord zie ik er verder van af om te komen helpen, er is immers reeds hulp. wil niet zeggen dat mij de persoon niet interesseert, maar ik vraag dan na een tijd wel hoe het gegaan is. Geen soort van "ramptoerisme" al is dat woord hier misplaatst, excuus bij voorbaat, maar ik weet niet hoe ik het anders duidelijk moet maken.

Nogmaals, Kijk naar de echte wereld, je ontmoet iemand en het klikt of het klikt niet.
Ander voorbeeld, vakantie.

Je ontmoet mensen in zuid Frankrijk of waar dan ook en hebt een schitterende vanantie, net als hier op dit forum. je gaat naar huis en er worden afspraken gemaakt, adressen uitgewisseld en ga zo maar door.
"We spreken elkaar, we gaan samen leuke dingen doen, we schrijven, klint het bekend ??" Eenmaal thuis gekomen is alles weer vergeten, Op het forum: "eenmaal de PC uitgezet zijn alle goede voornemens weer weg". wat ik probeer te zeggen is het volgende: je kunt niet met zijn allen de hele wereld verbeteren. Probeer het niet, niet iedereen leeft volgens jouw maatstaven. Ik heb de afgelopen weken menige borrel gedronken en er echt, maar dan ook echt van genoten, stel je voor. 's nachts om 00:30 uur, midden in de winter buiten zitten, trui aan en met een glas whisky en een goede sigaar, heerlijk !!!
Maar lieve mensen, dat is mijn keuze en alleen mijn keuze. Daarvoor dronk ik regelmatig teveel, en daarom zocht ik hulp hier op dit forum en heb dit een tijd lang gevonden en iedereen, uit de het diepste van mijn hart, BEDANKT !!!! Ik voel me emotioneel een stuk volwassener sinds ik jullie heb ontmoet. Ik heb niet voor niets gezegd dat jullie mijn therapeuten zijn en waren en dat meen ik nog steeds.

Alleen ik vind dat men elkaar op dit forum soms een schuldcomplex aanpraat of elkaar zielig vindt, zo van, "Ja je hebt gedronken, mag niet, opnieuw gaan tellen". Ik heb al eerder aangegeven dat niks zo frustrerend is als elke keer weer opnieuw te moeten beginnen met iets waarvoor je de lat te hoog voor jezelf hebt gelegd of te hoog hebt laten leggen door een ander. Heb je gedronken, so what ?? als het maar bij die ene of twee borrels of van mijn part halve fles blijft en je devolgende dag beseft wat er verkeerd is gegaan. "Wie zonder zonde is werpe de eerste steen". Laten we elkaar AUB geen complexen aanpraten en elkaars fouten respecteren. Zelf ben ik de afgelopen week de fout ingegaan, ga nu onderzoeken waarom, maar spijt heb ik niet. Ik heb zelf de borrels ingeschonken en er oprecht van genoten. Voor mij is alcohol niet vies, er gaat voor mij niks boven een goed glas whisky en een sigaar, enige probleem.......... het blijft niet bij dat enige glas.

Shit, het is alweer zo'n lang verhaal geworden dat ik denk, waar ben ik aan begonnen, klopt dit allemaal wel ? moet zo gaan koffie drinken, vrouw roept alweer onder aan de trap.

Sorry voor de misschien wat zware kost, nogmaals, het is niet mijn bedoeling om hier bepaalde personen aan te vallen en mocht iemand zich aangesproekn of aangevallen voelen dan bij voorbaat mijn oprechte excuses.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iets over onzekerheid Anna.
Gisteren probeerde mijn vrouw mij uit te leggen hoe een draadje werkt op de stand threading.
Ik had niet meteen door waar de antwoorden blijven als iemand op een bericht antwoord.
Opeens word ik dan vreselijk onzeker..
Mijn vrouw heeft het gevoel dat ze mij niet duidelijk kan maken wat ze precies bedoeld en probeert via een omweg uit te leggen hoe een threading werkt met als gevolg dat nu alles door elkaar heen loopt en Zij wordt onzeker en ik voel me steeds ónzekerder worden.
Ik blokker en verdwijn in mezelf.
Een pijnlijke situatie, (die ik overigens herken van vroeger) waar we zijn uit gekomen door aftespreken in het vervolg in zo'n situatie wat meer geduld te bewaren en na te vragen wat wordt uitgelegd ook begrepen is..
GroetRudy..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mick,

Dank je wel.... en ik besta (knijp mezelf in mij arm auw) echt...
Het is altijd fijn om te horen dat ik iemand kan helpen....

Iedereen op dit forum helpt mij... ik probeer altijd te kijken naar de overeenkomsten in paats van de verschillen...lukt natuurlijk ook niet altijd maar op die manier leer ik het meest....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag al 2x eerder ingelogd, stukje geschreven maar niet geplaatst.
Vele gedachten gaan door m'n hoofd, ik krijg er nog niet zoveel structuur in. Ik heb al een paar keer het stukje van oa Ziza nagelezen wat hij heeft geschreven heeft op 1 januari nav dat gesodemieter van oudjaarsavond. Over anderen helpen en eigen verantwoordelijkheid.

Ik ben soms zo druk anderen aan het helpen dat ik mezelf voorbij loop. Ik voel me goed als ik anderen van dienst kan zijn. Daar is nix mis mee. Ik schiet daar vaak in door en zie de mensen over het hoofd die dicht bij me staan en waar ik van hou.
Ik werd daar vanochtend op gewezen en ik vond dat niet leuk om te horen.
Ik sta vaak centraal en moest net erg lachen om de uitspraak: ik had het inlevingsvermogen van een baksteen". Stukje herkenning?

Ik heb de afgelopen week veel geforumd en vond dat heerlijk. Ik heb vakantie en alle tijd. Wel ben ik aan het nadenken over hoe ik dit wil gaan indelen als ik straks weer aan het werk ben. Ik merk dat ik soms ook erg jachtig kan worden van het voortdurend checken van het draadje. Ik wil overal op reageren en dat gaat niet. Dat hoeft ook niet maar ik ben er in m'n hoofd veel mee bezig. En dan kom ik aan anderen niet toe en begint het een beetje een vervanging te worden van het drinken!?

Ik drink nu 4 maanden niet en ik heb daar goeie stappen in gezet. Wat ik gemerkt heb is dat ik dan niet klaar ben. Het is een begin en ik ben een beetje bang voor de volgende stap. Veranderingen doorvoeren is gemakkelijk gezegd maar soms moeilijk te doen. Toch komt het erop neer dat ik sommige zaken gewoon moet gaan doen. Ik kan heel goed ouwehoeren over wat ik zou willen, waar ik zou willen komen maar om dan tot actie over te gaan lijkt vaak een stap te ver.

Eerder verloor ik mezelf in alcohol. Ik trok nog maar es een flesje wijn open en kwam dan helemaal tot niets! Nu ik die route heb afgesloten is het zoeken geblazen naar een andere weg.
Eerder deze week spraken we over mechanismen die ons vroeger hadden geholpen maar die nu niet meer nodig zijn en ons in de weg zitten.
Ik heb, gek genoeg misschien, ook angst voor de nieuwe weg en het loslaten van patronen die me in de weg zitten. Ik moet niet maar ik wil graag stappen zetten in die richting. Ik weet niet precies hoe en waar maar ik wil het wel. Verantwoordelijk voor m'n eigen leven en daar invulling aangeven. Het klinkt mooi en het is ook mooi. Ik vind het vaak ook wel heel moeilijk. En wil dan dat er iemand is die zegt: BB jij moet dit en dat gaan doen.
Maar ja, als iemand dat zo zou zeggen zou het toch niet werken want dan zou ik zeggen: Maak ik zelf wel uit! gna

Ik vind het echt zo kicken dat ik niet meer drink! Daar geniet ik dagelijks van.
Nu het stuur rustig in handen blijven houden en stap voor stap zetten dan kom ik toch een heel eind.

Deze dingen malen al de hele dag in m'n kop. Ik wil er dan een goedlopend, vloeiend verhaal van maken en kom dan tot niets. De kunst is niet alle tips en adviezen in 1x aan te pakken. Ik zeg vaak tegen anderen dat ze stap voor stap moeten zetten dan kom je er ook wel. Ik zou die wijsheden iets vaker tegen mezelf mogen zeggen.

Nou ja, eerst maar ff zo.

Koh, diep genoeg voor je?:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza,

Ik zal eerlijk zijn, in het begin dacht ik. Pfffffff lijkt wel een dominee of pastor, die wat muggenzift. Nu moet ik mijn excuus aanbieden voor die gedachten. Want ik zat er helemaal naast. Ik heb heel veel aanje berichten. En er heel veel van geleerd en ik hoop je dan ook nog lang te lezen.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rudy,

Niks ten nadele van jouw opmerking..... maar als je drinkt en je rent weg vol met pijn dan heeft dat niks met volwassen worden te maken.... het doet mij pijn iemand zo te zien vertrekken..wetende dat ze een gezin met kinderen heeft die er ook onder te lijden hebben...en ik heb het zelf meerdere malen gedaan...ook toen ik net uit de kliniek kwam....het is wanhoop en geen volwassenheid...

maar dat is mijn mening en ik kan er wat Joann betreft er wel helemaal naast zitten.... ik hoop het....ik hoop het echt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh, wat een lange verhalen in korte tijd. Mijn computer knalde er in die tijd 3x uit, dus ik moest even bijlezen. Ik heb er eigenlijk niets op te zeggen. Ziza, ik sluit me volledig bij Mick's commentaar aan. Ik ervaar jouw stukjes vaak ook op deze manier.

Rudy, ik heb geen flauw idee wat stand threading is, dus dat is alleen al een reden om onzeker te worden, want nu kan ik dus bang zijn dat ik dom ben. Nou ja, misschien kom ik er nog achter. Ik begrijp wel wat je bedoelt, en ik kan op dit moment in zoverre iets beter omgaan met mijn onzekerheid, dat ik de moed neem de betreffende persoon te vragen of ik het wel juist ervaar. En meestal is dat niet zo, als ik denk dat ik iemand gekwetst of beledigd heb, het zijn gewoon weer mijn eigen spoken die ik zie. En daarvan leer ik stapje voor stapje iets minder onzeker te worden, maar het kost tijd. Een ander gewoon vragen wat hij/zij bedoelt is zoveel gemakkelijker en verhelderender heb ik gemerkt, dan zelf die gedachten voor de ander in te vullen, wat ik vroeger altijd deed.

Zeeman, dank je voor je uitgebreide uiteenzetting. Ik vind het niet zo heel erg relevant of iemand steeds opnieuw begint te tellen, of gewoon doortelt nadat het mis is gegaan. Ik laat dat het liefst aan iedereen zelf over. Het hangt er maar vanaf waar jij je prettig bij voelt. Ik denk inderdaad dat steeds opnieuw tellen erg frustrerend kan werken, omdat het dan lijkt alsof je nooit verder komt, terwijl je voorbijgaat aan al die dagen en weken dat je níet hebt gedronken.

BamBam, ik vond je stukje heel duidelijk hoor. En ik ken er veel in terug. Jij loopt een paar weken achter mij aan, en ik merk dat jij met veel van de dingen bezig bent, waar ik een paar weken geleden ook mee worstelde, en vaak nog steeds. Die herkenning heb ik ook vaak met Ferry, en Rufus als hij schrijft.
Ik merk net als jij, dat ik een beetje opzie tegen het feit dat ik donderdag weer moet werken, omdat ik dan niet meer steeds op het forum kan zijn. En ik heb in de periode voor mijn vakantie en ziekte gemerkt, dat ik vaak in mijn hoofd toch teveel met het forum bezig was, zelfs op mijn werk wilde lezen, de gesprekken wilde volgen. Ik denk dat dat donderdag weer gebeurt, maar ik ben me ervan bewust dat het eigenlijk niet kan, en dat het me ook teveel energie kost naast mijn werk, gezin en andere bezigheden. Ik zal daar een evenwicht in moeten vinden, en ik denk dat dat inhoudt dat ik iets minder actief hier moet zijn.
Het zal me moeite kosten me een beetje meer los te maken. Ik heb de afgelopen tijd ervan genoten hier vaak mee te lezen en te schrijven. Maar hé, ik ben met drinken gestopt, dan moet ik dit ook kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allen die hier vanavond geschreven hebben, ik heb gelezen, hier en daar weer wat opgepikt en laat het weer op mij inwerken. Ik doe er wat mee, of ik doe er nog/later wat mee. Mijn plicht roept, ga het nachtleven weer in, allen fijne avond verder en truste voor straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...