Francesca Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Hihi, Marieke, beter 1 tijdelijk dikke bil dan 2 steeds maar uitdeinende dikke billen... Ho, Bambam, ik heb nog altijd een doorsneemaatje, hoor! Maar ik ben altijd echt slank tot mager geweest, dus dan sleep je toch ineens heel wat extra gewicht mee. En ik heb al kapotte knieën.Nefast = catastrofaal, vernietigend, alles wat slecht is, maar dan in de definitieve zin van het woord. Onherstelbare schade dus... Als je je werk altijd naar behoren gedaan hebt, zie ik niet in waarom je er iets over zou zeggen...Hier bij ons is er een soort non-confessionele AA, een vereniging die SOS Nuchterheid heet. Ik las een interview met de oprichter ervan, die intussen alweer 8 of 9 jaar droog stond. Die man is net door het openlijk uitkomen voor het feit dat hij al een hele tijd NUCHTER was, een heleboel kwijtgespeeld! Door het feit dat hij die vereniging stichtte, gingen mensen hem ineens als een dronkenlap bekijken, terwijl hij intussen allang clean was. Dat bedoel ik nou.Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Hoi Marion,De vogel is wel geld waard en er komen nu ook mensen, om andere vogels die ik thuis heb zitten te kopen. Maar het is natuurlijk niet zo als bij b.v. paarden. Hier gaat het om een paar honderd euri.Maar die heb je weer nodig, om voer e.d. te kopen. Dit is een hobby, die zijn eigen moet bedruipen.En een hobby mag geld kosten. Maar nu krijg ik er wel iets voor terug Maar de kampioen, verkoop ik niet, die heb ik nodig voor de kweek. Ik hoop dat haar nazaten, over dezelfde kwaliteiten beschikken.liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Hoi allemaal,Ik hoef aan helemaal niemand verantwoording af te leggen voor het feit dat ik niet drink... punt...En natuurlijk dacht ik dat iedereen constant naar Ziza keek omdat ie niet dronk....wat gewoon zelf-obsessie is...misschien was het vreemd in het begin maar niemand is de hele avond bezig om mij te bestuderen en zich af te vragen waarom ik niet drink....alleen een alkie misschien...zo belangrijk ben ik ook weer niet...laatst was er een van de nieuwkomers bij AA en die vertelde vol trots dat ie niet gedronken terwijl die op een groot feest was met heleboel vrienden.....die zich te pletter zopen....en iedereen keek hem aan omdat ie niet dronk...althans dat dacht hij (en zou ik ook gedacht hebben in het begin) waarop zijn sponsor aan hem vroeg "hoeveel mensen keken dan naar jou ? 30 of 40 of echt iedereen ?... heb je ze geteld ?..... en dat is humor....reality is iemand is even verbaasd (zeg 1 minuut) en gaat dan weer door met zijn of haar leven....terwijl ik denk dat de hele zaal met mensen naar mij aan het kijken is hoe ik niet drink hahahaha.... deze jongen is 2 dagen na het feest weer uitgegleden...zijn sponser had hem al de suggestie gegeven niet naar het feest te gaan omdat ie pas 1 week droog stond....maar ja ik kan het wel begrijpen want de meeste van ons alkies zijn stronteigenwijs....ik wist het ook altijd beter en daardoor vele malen onderuit gegaan....en dat zorgde ervoor dat ik niet kon herstellen....de houding van "ik weet wat goed voor mij is nu wordt het anders" heeft mij bijna om zeep geholpen...tussen 2 haakjes deze jongen is nu weer terug en heeft nu weer een week droog...het blijft heel lastig in het begin...hij moest een nachtje slapen in een politiecel...had een black-out gehad en een agent uitgescholden een een poging gedaan om die agent te slaan...het had ook de laatste keer kunnen zijn....want we kunnen rare dingen doen in een black-out...Succes vandaag met wat je wil bereiken.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Hoi Francesca, Wat je schrijft, is hier ook gebeurd. Iemand dronk al jaaaaren niet meer en kwam er vooruit. En is nu de grootste zuipschuit, van de omgeving.Erg hé. Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Ik heb niet het probleem gehad van vertellen of niet vertellen, mijn acties onder invloed spraken voor zichzelf.Ik had een hele kwade dronk, echt afschuwelijk en ben een paar keer zodanig van de trap gevallendat ik echt gewond was, meer dan een blauwe plek dus.Het gekke is dat ik sinds mijn opname geen kwade dronk meer heb. Dat is vast geen Nederlands maar ik werd dus pis en pisnijdig als ik gedronken had.Eigenlijk ook niet zo gek, mijn leven is zo totaal veranderd sinds die tijd.Ik ben er ook altijd heel eerlijk in geweest, nu zou ik dat niet meer zijn. Het drukt een stempel en die gaat niet weg.Mensen hebben een vastomlijnt idee hoe een alcoholist(e) is, echt heel dom. Wel merk ik dat mensen er steeds vaker eerlijker over worden. Gisteren weer een interview gezien van iemand die er vrij over sprak. Ik vind dat eigenlijk wel heel prettig.Houtje, ik ben niet de censoor hier, hoor. Je mag zeggen wat je wilt, het is nog steeds een vrij forum.Mijn gedachte is meer wat je niet wilt dat jou geschied, doe dat ook een ander niet.En denk niet dat ik een of andere heilige ben want dat is zeer zeker niet waar, mijn pen in dit geval kan bijzonder scherp zijn. Ik denk dat je voor je eigen goed moet kiezen en dat niet afhankelijk moet zijn van wat wij daar over denken. Uiteindelijk bevechten we onze gremlins zelf en als je merkt dat die meer aanwezig zijn door hier te schrijven moet je dat zeer zeker niet doen. Ik heb liever dat je droog en gelukkig bent .Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Tja, misschien heeft eerlijkheid z'n grenzen. Mensen zijn nogal snel veroordelend en als je eenmaal een naam hebt raak je die zelden meer kwijt, dat is waar.Niet eerlijk maar zo werkt het vaak wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Heel Nederlands hoor Anjo, kwade dronk.Hebben ze bij die opname de kwaaie Gremlins weggehaald? Hihi. Beter.Ik ga ook bijna altijd ruzie maken als ik dronken ben. Dat ik nog nooit klappen heb gehad op straat mag een wonder heten! Maar de ruzies thuis plagen me nog wel eens hoor, gadver wat een ellende veroorzaak ik dara mee, bah.Vroeger gingen we studentjes pesten, je weet wel van die corpsballen. Gingen we met bier teruggooien of beter nog met flesjes, leuk.Weet je wat zo raar is, dit zou ik nu misschien heel erg moeten vinden maar ik heb ook vaak zo'n lol gehad. Dat is tegenstrijdig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Ja, Ferry, ik denk dat je toch echt wel moet opletten wat je zegt en tegen wie. Het zou inderdaad een aanleiding kunnen zijn om weer te gaan drinken als je zo behandeld wordt. Daarom zijn die zelfhulpgroepen ook anoniem en bestaat er een erecode dat je niks mag doorvertellen. Nu ja, als ik bij de AA zou gaan, zou ik ook niet voortvertellen dat ik mijn baas daar gezien heb. Je zit wel allebei in hetzelfde schuitje, hé.Leuk van je kanaries. Kun je dan wel afscheid nemen van die beestjes? Nu ja, je hebt er wel 400 of zo, dus dat scheelt. Hier verkopen 'duivenmelkers' ook hun prijsbeesten voor veel geld (soms heel veel geld, aan Japanners en zo).Die vrienden van oudejaars hebben ook kanaries. Ze hadden een geel koppeltje, en daar is 1 wit beestje uit geboren, maar het is vroegtijdig gestorven. Misschien was het een albinobeestje, en leven die minder lang. Weet ik echt niks van.Het gekke is dat ik in gezelschap niks geen moeite heb om drank te weigeren. Ik drink namelijk bijna altlijd alleen en thuis. Zoals Ziza zegt: ze kijken een keer vragend of zo, maar daarna krijg je gewoon je glas water.Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 veel plezier Marieke. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Ik heb mijn kwaaie dronk alleen hier tentoongespreid...Hoewel, ik heb dronken ook wel deuren dichtgeslagen in mijn privéleven, hoor. Raar genoeg zijn de 'goede' deuren altijd weer opengegaan, zowel wat werk als wat vrienden betreft. Van de andere deuren heb ik geen spijt.Ik moet eerlijk zeggen dat ik dronken ook deuren geopend heb, zoals die met mijn vader. Wij waren thuis heel geremd, maar als ik hem dan eens dronken aan de lijn kreeg, begon ik heel spontaan met hem te praten. Dat is nu eens 1 ding waarvoor ik dankbaar ben, omdat ik mijn vader zo ook beter heb leren kennen. Helaas heb ik hem ook in de steek gelaten tijdens zijn laatste dagen en uren omdat ik het niet alleen aankon en ik me per se wilde gaan bezuipen. Daar ben ik bijna aan ten onder gegaan, aan die schuldgevoelens.Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Hoi Fran,Leuk dat je er weer bij bent. Ik weet verder even niets te zeggen.Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Geeft niks. Heb je je Zeeuwse hoedje op vandaag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Zo, even tussendoor. Veel gegiebel, plezier, een uitgelaten hondje die zich deze kans op zoveel spelen en aandacht niet laat ontglippen en weinig tijd om hier te schrijven. Francesca, ik zal vanavond de lichtbak niet helemaal uitdoen, ik zal hem dimmen zodat je dan ook nog wat licht krijgt. Lijkt me wel wat voor je.Ja, verder allemaal een fijne voortzetting op dit toch wel mooie dagdraadje. Ga me hier weer even in het gewoel storten. En vanavond eten we............. uiteraard.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Ja Fran, dat van die slaande deuren hier weet ik nog:)Jammer dat van je vader. Nou zou ik kunnen zeggen dat je van dat schuldgevoel niet beter wordt maar ja, open deurtje he.Je schreef gisteren dat je in therapie bent. Is dat helpend voor deze dingen. Want er is niets zo erg als schuldgevoel over zaken die niet meer te keren zijn.Die zijn soms idd haast te zwar om te dragen. En dan is drank een fijn maatje. Maar goed het rotgevoel is daarmee niet weg, zo werkt het voor mij tenminste want de volgende dag voel ik me dan rot over het vele dinken. Cirkeltje rond, waardeloos. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 BamBam,Ja dat zou gemakkelijk zijn, je laat je opnemen en ze nemen je kwade dronk weg. Als het zo zou werken waarom nemen ze dan niet alle dronk weg? Wat de kliniek heeft gedaan is mij een dak boven mijn hoofd gegeven en de relatieve rust om eens goed na te denken.Bovenal werd ik gedwongen om zelf verantwoordelijkheid te nemen. En eens goed om mij heen te kijkenen mijn zegeningen te tellen. En nee, dat kwam absoluut niet door de groepstherapieen. Ik vond de opname best heel zwaar en toen ik thuis kwam begon de ellende pas echt. Weg gezin, weg werk en met het gevoel van doem, ik had zoveel mensen zien terugvallen en wie ben ik.Ik denk dat ik het ook beu was om boos te zijn of in de slachtofferrol te kruipen. Het is wel lekker gemakkelijk om te denken dat dingen je worden aangedaan maar dat zou ook betekenen dat ik dan anderen mijn leven liet beheersen. En als er iets is dat ik in de kliniek geleerd heb is dat ik het absoluut niet prettig vind als iemand mij verteld wat ik moet doen.nadeel is wel dat ik dus ook zo lang ziek heb rondgelopen en mijzelf van het kastje naar de muur heb laten sturen want nam ik die verantwoording net iets te ver. Was even vergeten dat ik meer dan geest alleen was maar ook nog een lichaam had dat gewoon ziek kon zijn. en zo blijf je bezig, zucht.Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Deze zeeuwse zit nog steeds in haar badjas. Vandaag een baaldag en heb besloten daar dan ook maar van te genieten.Jij klinkt lichter. Anders, dan voorheen. En nee, ik ga je niet weer lief noemen?hoe gaat het met het paaldansen? Heb je al zo'n ding in je huis staan?Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 5 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Heerlijk de hele dag in je badjas rondhobbelen! Bam bam aan het paaldansen? Zou ik weleens willen zien. Misschien hebben ze op Utrecht CS wel een paalte? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 5 januari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Wij gaan zo eten. Tot laters en eet smakelijk allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Hoi BB,Ja, dat van mijn vader is intussen meer dan 5 jaar geleden. Ik heb het jaren later leren aanvaarden omdat ik ook besefte dat ik op dat eigenste moment niet meer kon geven dan ik gaf, en dat hij aan mijn doodsbed net zo paniekerig geweest zou zijn als ik, en dat ik ook niet WIST dat het een paar uur later gedaan zou zijn, en dat ik geen enkele steun kreeg van mijn familie en het dus alleen moest verwerken (inclusief dat hij me niet meer herkende), en ga zo maar door. Ik bedoel: ik zag mijn vader echt graag, en dus heb ik dat niet uit kwade wil gedaan. Maar ja, aan schuldgevoelens ga je compleet kapot, zeker als er drank in het spel is. Toch heeft mijn ene zus evenveel schuldgevoelens omdat ze -- mede op mijn aanraden -- toch naar zee gegaan was en dus ook te laat was. Ik denk dat je bij zulke dingen vaak met schuldgevoelens zit, gewoon omdat het niet te voorspellen is, omdat je op dat moment zo overweldigd bent dat je niet weet wat of hoe, omdat wij niet meer goed met de dood kunnen omgaan, omdat....Mijn therapie heeft me geleerd waar veel reflexen vandaan komen en hoe ik met dingen kan omgaan. Het is belangrijk om te weten waar reacties vandaan komen en om tijdig te kunnen ingrijpen. MOEILIJK! Maar zo heb ik toch al dingen kunnen uitschakelen.De drank wijt nu ik puur aan mezelf. Geen slachtoffer, wel dader, vooral omdat ik intussen wel weet waar veel dingen vandaan komen. Geen smoezen meer, wel nog een soort van doodsverachting of doodswens. Maar ik ga er van uit dat mijn tijd maar gekomen is als hij gekomen is.Hehe, zware kost vandaag.Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Hihi, Anjo, noem jij me licht nadat ik net zo'n zware post schreef.Neenee, geen danspaal. Voorlopig geen hobby's. Komt nog wel. Eerst ff gewoon leren leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Jeetje, wat heb ik een censuur vandaag:o:)BB, Taalgebruik beetje aanpassen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Niks aanpassen, hoor, BB! Daarom waardeer ik je net!!!! (Niet dat ik zo'n referentie ben, maar alla, alle beetjes helpen). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Maakt u zich geen zorgen:PDan verpak ik het enigzins maar ik zeg wat ik wil zeggen.En ik wil niet iedereen op ons feestje! PUH Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 Hallo Lady, hoe is het met je. Je bent nogal stilletjes. Heb je het gedoe met Alex al wat meer een plek kunnen geven? Of zomaar stilletjes, dat kan natuurlijk ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 5 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2007 PUH, POEH, PAH! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden