Spring naar bijdragen

maandag 8 januari

maya

Aanbevolen berichten

Hai Sneeuwwitje,

ik heb redelijk Achterhoeks leren verstaan in de jaren dat ik in het schildersbedrijf werkte. Dat bedrijf zat in Lochem en veel collega's kwamen uit de Achterhoek. (Barchem, Lichtenvoorde, Hengelo (Gld)) Toen ik daar pas werkte verstond ik meer dan de helft van wat die lui allemaal zeiden niet, tot groot vermaak overigens. Maar het ging steeds beter. Alleen waag ik me niet aan het uitspreken. Dat lukt me voor geen meter. Ook de Achterhoekse mentaliteit heb ik wat beter leren kennen. Vrij gesloten naar buitenstaanders maar als ze je eenmaal kennen heel hartelijk. En (net als de Tukkers) een heel natuurlijk overkomend gevoel voor humor waar ik steeds om in een deuk lig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 79
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Hai Kohtje

Mijn man komt uit Nijmegen en woont nu 10 jaar in de Achterhoek.
Hij verstaat ook de helft niet en praten daar moet je echt niet aan beginnen als buitenstaander want, dat lijkt echt niet.
Maar zo zal het wel met alles zijn, want als wij nu Fries zouden moeten praten lijkt het ook niet.
Ik ben trouwens ook bijna een Tukker hoor, op een paar kilometer na.

Anna, computer weer kapot?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
stien

En hoezo Anna, maak van je hart geen moordkuil. Beter op dit moment wel, krijg ik het hele forum over me heen en wie weet wat nog meer.

Stien, beter het forum over je heen, dan dat je thuis de boel om je heen loopt te vergallen toch? En ik denk dat je het forum niet zo gauw over je heen krijgt, want als er ergens een groep mensen te vinden is die wel snapt hoe jij je zo ongeveer voelt dan is het hier. Als je er even bij vertelt hoe de zaken er bij jou voorstaan (en dat heb je inmiddels) dan kunnen we aardig wat hebben hoor.

BamBam, fijn dat je ook van de partij bent. Ook zo'n leuke dag?

Freek, ik moest zowaar lachen om het beeld van jou in die witte ochtendjas op roze sloffen. Bedankt!

Marieke, fijn dat jouw medicatie zo goed werkt.

Marion, mijn computer is niet weer, maar nog steeds kapot. Ik mag nu even op die van mijn zoon.

En verder iedereen die ik vergeet, een fijne avond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste Maya,

Mijn moeder mijn moeder gebruikte vroeger altijd Maya poeder.
Nee, normaal gesproken is het niet moeilijk om op te staan nadat je een terugval hebt gehad.
Soms duurt een terugval bij mij een dag, deze keer twee dagen. Bij mij is het vooral spanning die niet weg kan.
En dan sta ik weer op en trek mijn kousen op en wrijf ik mijn knietjes af en ga ik weer door.

Kijk je weet wat je uiteindelijk wilt, toch? Nu heb ik het over het algemeen moeilijker tijdens de vakantie
maar heb ook wel eens net even een jaar drooggestaan. UIteindelijk houd je je einddoel voor ogen.
Een terugval kan gebeuren, ik denk dat ik minder last vaak terugvallen zou hebben als ik mij fysiek eens goed uit kon leven. Ik denk dus ook dat ik extra geld ga vragen voor fitness. Werkt voor mij prima.
Als mijn geldbewaarder dat nu ook eens zou inzien.

Maar iedereen heeft een ander drinkpatroon, ik raad iedereen aan die stopt met drinken om Refusal te gebruiken. Het doet je geen schade aan en je kunt gewoonweg niet drinken. Drink je met refusal dan woirdt je ziek Velen op het fromun zijn het niet met mij eens maar zij zijn vaak opgennomen geweest, no chance of drinking there. Dus help jezelf en ga naar je huisdarts en vraag hem om Refusal.
Drinken is vaak een gewoonte, gewoontes zij vaak te doorbrteken door een gewoonte te veranderen.
Refusal kan daar bij helpen.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Visje, geeft niets hoor. Ik vind het toch lief dat je het gevraagd hebt, dank je wel. Ik heb misschien uitzicht op een andere oplossing, dan ben ik als alles mee zit volgende week weer gewoon online op mijn eigen computer. Ik hoop het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoooo, weer terug van weg geweest.
Lekker Japans gegeten, ben ik gek op, een hoop groene thee en goed gezelschap.
was 2 maanden ADB, toen 2 weken ANDB en nu weer 5 weken ADB. Het gaat lekker..... Kijk uit!!!

@Stien:
Kom uit dat dal!!!!! Gooi het eruit!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo Mick, weldone!!!!!

Ik ben ook weer thuis, lekker Marrokaans gegeten, heerlijk. Gezellige borrel. Rivella hadden ze ook:light:
heb alleen barstende koppijn, tijd van de maand hoop ik maar want voel me niet zo lekker. Straks gauw m'n mandje, morgen gezond weer op.

RAF trio, proficiat:musicnote:: en het kadootje is voor iedereen!

Morgen loop ik 18 om 16 en ik ben nog steeds blij, hoofdpijn of niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hihi Mick, ja ben weer veilig en nuchter thuis. Vorig jaar stuiterde ik bij dezelfde borrel zeg maar om 03.00 als een balletje naar huis. En dat terwijl ik me plechtig had voorgenomen minder te drinken. Heb dat toen welgeteld 4 dagen volgehouden. Vond ik mezelf wel weer gezond genoeg:D
18 weken adb en 16 weken ndb

Applaus, graag veel:P;):)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...