Spring naar bijdragen

Nieuw hier!

Dombo

Aanbevolen berichten

O.k. ...het moet er toch maar van komen. Ik kwam per toeval op jullie site toen ik "stoppen met drinken" aan het googlen was. Ik ben al ruim een weekje aan het lezen hier en ben gisteren gestopt met de alcohol.

Ik denk (en hoop) dat ik veel steun hier kan vinden. Mijn "probleem" beperkte (??) zich tot 1 fles wijn per avond (en dan als een blok in bed in slaap vallen).

De laatste tijd kan ik me alleen niet meer herinneren hoe de avond daarvoor afgelopen was. Daarbij heb ik een keer ruzie gemaakt met mijn man en kon me de dag daarna niets meer ervan herinneren (en het schijnt dat ik echt geen leuke dingen gezegd heb).

Dat heeft me echt aan het denken gezet. Ik wil er vanaf. Het is gewoon slecht voor me.
Nu kan ik tenminste nog functioneren (goede baan, waar ik veel waarde aan hecht).

Het moeilijke is het volgende: mijn man drinkt 1 tot 2 flessen wijn per avond en vindt dat helemaal geen probleem. Hij is dan ook niet van plan om te stoppen. Zo zat ik dus gisteravond "nuchter" op de bank terwijl hij steeds waziger ging kijken (deed ik waarschijnlijk ook toen ik dronk). Toen ik naar bed ging kon ik helemaal niet slapen. Veel te nuchter en koude voeten, handen en neus! Vanmorgen weer vroeg wakker.

Ik denk maar...dit hoort erbij. Moet ik even doorheen. Ik hoop alleen dat ik het vol houd.
Ik blijf lezen hier hoor! En heb me...zoals jullie zien aangemeld om mee te kunnen praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dombo,

Ik zag dat je je net had aangemeld.
Allereerst WELKOM hier :present:
De eerste stap heb je nu natuurlijk al gemaakt door je aan te melden.
Zelf zie je dat je zo niet verder kunt en wilt, zeker niet als je de volgende ochtend niets kunt herinneren
van de avond ervoor. :(
Het zou denk ik makkelijker voor je zijn als je man ook zou stoppen maar dat zit er zo te lezen
niet in. Jij wilt er wel voor gaan en dat is al een compliment waard :present:
Als je al even hebt zitten meelezen weet je dus waar je zo kunt 'inhoppen' om mee te praten.
Alvast veel succes gewenst met je strijd tegen de alcohol :)

Groetjes Shahire :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Integendeel,
welkom hier Dombo.
wat ik me afvroeg over die ruzie;
als jij het je niet herinnerde
ga je dan af op wat je man zei
die misschien het dubbele op had?
Er zijn ongetwijfeld over en weer dingen gezegd
die onder invloed altijd uitvergroot zijn
maar echt objectief zal hij niet zijn in zijn benevelde herinneringen.
Ga maar gewoon voor jezelf stoppen
ongeacht wat hij doet
goed voorbeeld doet hopelijk goed volgend,
maar dat zal zeker niet onmiddelijk of snel gebeuren.
Laat dat je niet weerhouden, jouw leven zal straks helder en duidelijk zijn,
ook al zal het niet meteen makkelijker zijn.
Maar nuchter kun je het aan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dombo,

Welkom hier:present:
Het zal niet gemakkelijk zijn om te stoppen met een nog drinkende partner. Maar aan de andere kant kom je de alcohol toch overal tegen in meer of mindere mate.
Heel veel succes en hoop je tegen te komen bij de Ditjes en datjes die je vast al wel gevonden zult hebben:)

Tot dan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Dombo, welkom hier. Ik denk niet dat je juiste nickname hebt gekozen. Door de beslissing te maken om te stoppen vind ik je alles behalve dom. Jammer dat je man wel gewoon door drinkt. Dat slechte slapen is ontwenning. Ik had er vaak ook nog erge onrust en rare heldere dromen erbij. En de eerste dagen nog steeds brak wakker worden. Maar dit word allemaal beter, gun je zelf de tijd daarvoor. Ik was zelf een behoorlijk stevige drinker, en durfde daarom niet alleen te stoppen. Dus ik ben naar de huisarts gegaan en heb me aangemeld bij VNN. Dit maakt dat ik bewust blijf waar ik mee bezig ben. Ik heb onlangs een flinke terugval gehad en zit nu op dag twee zonder. De eerste dagen is hel. Maar we moeten doorzetten. Met vallen en opstaan heb ik nu wel geleerd en bij elke terugval lijkt het zwaarder. Maar nogmaals het is een verslaving en dat is niet te onderschatten. Veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dombo,

Zoals je kunt lezen heeft een ieder zijn eigen verhaal. Wat voor de 1 teveel is (1 fles wijn) is voor de ander weinig. Dit is niet met elkaar te vergelijken en dat moet je ook niet doen.
Heel goed van je dat je deze beslissing hebt genomen maar heel moeilijk lijkt me als je man zo stevig drinkt.
De eerste stap heb je gezet.
Dat niet kunnen slapen is bij iedereen verschillend. Ik was er ook heel bang voor maar ik slaap nu uitstekend.

Hoop je nog vaak te horen en het liefst positief natuurlijk,

Liefs Myriam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dombo...ik begrijp heel goed wat je bedoelt...mijn partner zou ook drinken iedere dag als alcohol thuis hadden....hij zit niets fout in...maar ik merk dat hij volgende dag moe en brak is...dus we hebben nooit alcohol thuis want de verleiden is te groot voor hem en ik raak geirriteerd als hij drink ...tja een spiegel van wat ik niet wil...
ik wens je veel succes..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja...ga de 6e avond (nuchter) in (zullen we maar zeggen). Het valt tot nu toe nog allemaal mee, maar ik merk wel dat ik het niet prettig vind dat mijn man nu zoveel drinkt.

Ik hoop alleen maar dat niet tot teveel ergernissen gaat lijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...