moesje Geplaatst 12 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2007 Oke...ik dacht ook al volgens mij moet ik die 24 maar omdraaien?????Bam?bamgroetjes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sabine Geplaatst 12 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2007 Hey Lien,Ha, we verschillen maar 1 dag! Maar goed, je hebt dus hetzelfde! Het is dus niet zo heel vreemd. Gelukkig.Ik moet ook toegeven dat ik in de horeca werk en dus erg onregelmatig werk en slaap, dus dat komt er ook nog eens bij. Om 11 uur des avonds ben ik meestal nog bezig flessen wijn in hongerige mondjes te gieten (Ook zo iets. Ik was gisteren aan het werk en ik morste rode wijn over mijn hand. Ik moest me daadwerkelijk inhouden om de wijn niet van mijn hand af te likken. Op zulke momenten denk ik echt dat ik volledig krankzinnig ben..)Hopelijk vind ik binnen een kort tijdsbestek een baan die mij toestaat om een normaal dagritme aan te houden (en waarbij ik niet continu geopende flessen drank hanteer, heheh).Dank voor de reactie Lien, en jij ook veel sterkte, en goede nachtrust gewenst.Groetjes, Sabine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 12 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2007 Haha, meisjes toch.Ik drink al bijna 23 jaar, en ik denk niet dat m'n moeder al BB in m'n fles deed.Moesje oke dan, draai het maar om:D: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 12 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2007 Hoi BamBamAl ietsje beter?Knuffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 12 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2007 Dat moe zijn en je niet fit voelen zou, helaas, ook nog wel en tijdje aan kunnen houden. Velen hier hebben deze ervaring. En ik kan je zeggen dat het soms zeer demotiverend kan werken. Je drinkt niet, doet goed je best en lijkt je alleen maar vermoeider te gaan voelen. Maar, wanhoop niet, het wordt meestal wel wat beter. Bij de éen gaat dat redelijk snel en bij de ander duurt het wat langer.Maar ook al vole je je dan nog niet beter na verloop van tijd, toch vind ik dat het zeer de moeite loont niet te drinken. Ik voel me nog vaak erg moe en drink nu vier en halve maand niet meer. Toch wegen de voordelen ruimschoots op tegen dat vervelende moeie gevoel. Ik hou mezlef maar voor dat ik niet zolang kan drinken en dan kan verwachten dat ik me heel snel veel beter ga voelen. Ik sta niet meer op met een kater en voel me daar ELKE dag erg blij over. Dat weegt, bijna altijd, op tegen andere gevoelens.Als je terugleest zul je zien dat veel mensen worstelen met allerlei gevoelens die om de hoek komen kijken. Probeer de zaken stap voor stap te nemen en blijf schrijven hier, zeker als het moeilijk wordt of je niet meer weet waar je het zoeken moet. Hou voor ogen waarom je wilde stoppen en probeer te bekijken welke hulp je nodig hebt om dat doel te bereiken. Jullie hebben alletwee je weg hier naar toe gevonden en dat is al een hele goede stap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 12 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2007 Nou, beetje beter Knuf. Loop nog niet de 100 meter in 10 seconden. Blijf lekker binnen en hang wat rond.Jij hebt een goeie week he, goed van je! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 12 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2007 Hoi BamBamJa, ik voel me super, heeft ook wel te maken met het feit dat ik trots ben op mezelf!!! Een paar keer gremlins tegen gekomen maar ze weer buiten gekuist!!! Ik zit momenteel boordevol energie en .... Yiiiiiiiihhhhhhhhaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hihi!!!!!!Laat je maar langzaam herstellen van je griep, je lichaam heeft dat nodig, hé!!Lieve groetjes van knuffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien Geplaatst 12 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2007 Hoi BamBam,Hopelijk kun je snel weer de 100 meter lopen!!! Het grote voordeel van nu ziek zijn, is dat het buiten toch niet gezellig is, veel te guur!Ik probeer het inderdaad stap voor stap en dag voor dag te bekijken. KLeine verschillen merk ik al wel en het GROTE verschil is inderdaad, GEEN kater. Echt heerlijk. Ook in de weekenden doe ik eindelijk wat ik ook zo graag wil doen!!! Volgende week wordt de eerste grote uitdaging, mijn man is dan namelijk een week in het buitenland dus ik ga echt proberen wat te schrijven.@ SabineIk kan het me goed voorstellen dat je in een "dagritme" wilt gaan werken. Horecawerk heeft ECHT zulke leuke kanten en het werk is over het algeemeen "gezellig". Maar die alcohol die erbij komt kijken, is niet leuk. Heb zelf in de alcohol gewerkt en niemand ging naar huis voordat er toch echt wel gedronken was.Veel succes van het weekend.GroetjesLien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 12 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2007 Sabine,Mijn ervaring is, na drie maanden ongeveer, ging ik me beter voelen. De moeheid werd minder, maar toen ik op 4 maanden zat, kwam het weer terug. En nu na 5 maanden is het weer weg. Dus het is verschillend per persoon. Het zal ook wel te maken hebben, met hoe lang en hoeveel je hebt gedronken.Het lichaam zal zich weer moeten herstellen. En bij de een is de schade groter, dan bij de ander.Maar net wat BB zegt, zonder kater wakker worden, is al erg prettig.Dus hou vol, dan komt het wel goed.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 12 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2007 Hoi Knuffie, Zie je wel, dat je trots op jezelf kunt zijn. Sla die verrekte gremlins, maar te barsten.liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 12 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2007 Hoi jonge bloem,42, is nog erg jong, dan moet je binnen een week toch wel weer de 100 mter in 30 sec. kunnen lopen.Maar doe maar rustig aan, volgende week eerst weer wennen. En dan pas weer aan de baas denken.Krijgt je lichaam, wat extra rust. Na al die jaren alco. Nog een fijne verjaardag.liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sabine Geplaatst 12 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2007 Hai Bam Bam,Bedankt voor je reply. Maar het klinkt helaas vooralsnog niet heel erg hoopvol. Natuurlijk weet ik (zij het slechts rationeel, want ik voel het nog niet zo) dat deze vermoeidheid veruit te prefereren is boven de kater-vermoeidheid. Maar het natuurlijke automatisme is dat wanneer je gedemotiveerd raakt je een glas alcohol ter hand neemt om jezelf momentaan beter te laten voelen. Nu ja, het is pas dag 10, en het hoort natuurlijk niet makkelijk te zijn. Anders waren er geen alcoholisten. Ik zie er alleen tegenop om vanavond, vermoeid, in mijn stamkroeg te gaan werken. De plaats waar al mijn drinkebroeders en zusters hun vrije tijd doorbrengen. Maar ach, komt tijd, komt raad, komt caffeine...Nog veel plezier gewenst op je 42e verjaardag Groetjes, Sabine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 12 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2007 @Ferry:D:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sabine Geplaatst 12 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2007 Hey Ferry,Bedankt voor je reply. We hebben nu een gemiddelde te pakken van drie en een halve maand. Ik ga weldra de kalender erbij pakken en de 'omslag' maand highlighten (ook al is het voor iedereen anders), dan heb ik wat om naartoe te leven.Waar is mijn marker?Dank dank!Groetjes, Sabine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 12 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2007 Sabine, het is absoluut niet mijn bedoeling je te ontmoedigen. Het is echter zo dat stoppen met drinken pas stap 1 is. Ik had me dat ook niet zo gerealiseerd maar het is wel zo. We drinken niet voor niets. En ik raakte wel ietwat ontmoedigd toen, voor mijn gevoel, de beloning uitbleef. Flauwekul natuurlijk want mijn beloning zit in het opstaan zonder kater, bijna geen ruzie meer thuis, trots zijn op mezelf. De redenen om te gaan drinken zijn echter niet weg.Onzekerheid, te weinig eigenwaarde, twijfels enzovoort enzovoort.Een valkuil kan zijn dat jij, of iemand anders, na een paar weken denkt; nou ik voel me kl**ten, het helpt niet, ik kan wel weer gaan drinken. Dat hoeft niet zo te zijn maar zo werkt het wel vaak.Bij tips en adviezen hier is de kunst eruit te halen wat voor jou op dat moment belangrijk is. En het zet je mischien aan het denken en geeft je tips en ondersteuning bij het omgaan met alcohol. Dus laat je niet ontmoedigen maar bekijk het stap voor stap, dag na dag en als het moet uur na uur. Te ver vooruit kijken heeft geen zin. Laat je eerste glas staan!Succes met je werkEn als je kijkt naar al die vrolijke dronken mensen vergeet dan niet je te bedenken hoe zij s'avonds of s'nacht naar huis gaan. bedenk je dan dat er veel probleemdrinkers tussen zullen zitten die thuis ruzie gaan schoppen, de kinderen schrik aanjagen met hun geschreeuw of onvoorspelbaar gedrag. Bedenk hoe beroerd die mensen wakker worden. Dat zie je niet als ze lopen te brallen en lallen in de kroeg maar zo zien ze er wel uit s'ochtens. Ziek van de drank, moe, nergens zin in en niet kunnen wachten tot het vijf uur is en ze, met goed fastoen, weer aan de borrel kunnen!Hou je haaks! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 12 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2007 Hoi allenIk ga nu weer en wind trotseren en met m'n dochter even naar de solden!!Tot later, allemaal!Knuffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 12 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2007 Hoi Knuffie,Wat betekent, solden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 12 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2007 Naar de solden?????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lady Geplaatst 12 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2007 hahaaa, ik dacht iemand anders vraagt het wel even voor me, dan kan ik nog even lekker lui achterover blijven hangen en meelezen., maar wie weet hoelang zo'n uitstapje naar de solden gaat duren he...iemand een woordenboek bij de hand? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sabine Geplaatst 12 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2007 Ik ga proberen geduldig te zijn. Ik zal wel moeten. Maar ik ben van nature een nogal ongeduldig typje, zo nu en dan. Ik had echt gehoopt dat je na een paar weken jezelf wel beter ging voelen. Niet emotioneel, maar wel fysiek. Ik denk dat het waarschijnlijk goed is om mijn gedachten te verzetten, en ook weer aan lichaamsbeweging te gaan doen. Dingen waar ik vroeger van kon genieten zoals yoga en paardrijden. Nu ik dit schrijf denk ik dat ik daar morgen maar achteraan ga. En voor vanavond hou ik je woorden in gedachten Bam Bam. Ik ga het allemaal proberen objectief, in plaats van smachtend, te bezien.Nu eerst een lekkere, verse, kaasfondue maken voor mij en mijn vriend, en even samen genieten alvorens ik aan het werk ga. Volgens mij ben ik zonder drank binnen een paar maanden tonnetje rond Ik heb zelden zo'n trek gehad in voedsel. Bedankt voor de reacties, en een fijne avond toegewenst allen! (en sterkte gewenst voor de mensen met het weekend-drinken gevoel)Groetjes, Sabine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien Geplaatst 12 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2007 Naar de Solden gaan, is dat in Belgie niet; Naar de uitverkoop gaan?Dacht ik hoor, maar ja, Brabanders verstaan de belgen ook niet altijd.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lady Geplaatst 12 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2007 Ha, hebbes...het is de opruiming! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lady Geplaatst 12 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2007 Ja, klopt Lien.Solden, sale...daar zal het wel vandaan komen denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lady Geplaatst 12 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2007 Jij ook een heel fijne avond gewenst Sabine, eet lekker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 12 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2007 Bammie en anderen ook, Ik lees regelmatig over het uitblijven van de beloning na het stoppen met drinken. En daarin voel ik steeds een terugverlangen naar drank. Gelukkig resulteert niet ieder terugverlangen in een terugval maar het blijft zo wel een (lange) strijd om die drank te laten voor wat ie is. Hoe langer ik hier nu lees hoe gelukkiger ik mezelf prijs dat ik in totaal 32 weken in een verslavingskliniek heb gezeten. Ik denk dat ik het met de internetbehandeling en het forum alleen niet gered zou hebben op de manier zoals ik het nu red. Ik denk dat voor mij heel belangrijk is geweest dat ik ruim een half jaar lang geconfronteerd werd met een (in de loop van de tijd wisselende) groep mensen die ook een verslaving hadden. En de dagelijkse supervisie van therapeuten. Wat ik zelf theoretisch 'uitvond' kon ik in die groep in praktijk brengen en als ik af dreigde te dwalen werd ik daar subiet op gewezen door groepsgenoten en therapeuten. Zo had ik weinig kans om na een aanvankelijke overwinning toch weer terug te zakken in het 'gemakkelijke' en vertrouwde alcoholistenleventje. Slapen ging in het begin ook niet zo best en ook als ik wel goed geslapen had was ik vaak doodmoe. Nu overigens nog steeds wel eens. Maar ik had geen mogelijkheid om aan die vermoeidheid toe te geven door in apathie te vervallen. Tijdens de therapieblokken maar ook in de 'vrije tijd' was er altijd de controle van mensen die wisten wat het was om tegen een verslaving te vechten en natuurlijk mocht je wel toegeven aan je vermoeidheid maar het zoeken van een kalmerend en rustgevend drankje was uiteraard niet aan de orde. Ik denk dat deze oefenperiode van veel belang is geweest om op eigen benen verder te kunnen gaan. Ik denk dat de aanwezigheid van lotgenoten om me heen erg belangrijk is geweest en dat dat iets is wat met de internetbehandeling en het forum niet mogelijk is.Als een klinische opname om wat voor reden dan ook niet mogelijk is is het in elk geval ook prettig als je steun kunt vinden van lotgenoten in een zgn. zelfhulpgroep. Enkelen hier hebben veel baat bij het bezoeken van AA bijeenkomsten, ikzelf vind het nog altijd prettig om eens per week met medeverslaafden de week door te nemen in een zelfhulpgroep van Tactus. In principe zal de naam van de groep niet uitmaken, maar ik denk dat praten, ervaringen uitwisselen van ontzettend groot belang is in het jezelf motiveren en sterken in een alcoholloos bestaan, en dan niet alleen hier op het forum maar ook live. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden