Spring naar bijdragen

Woensdag 17 januari

BamBam

Aanbevolen berichten

Het wordt voor vanavond: Zuid-Amerikaanse Tortilla (omelet): bak twee uien en voorgekookte aardappels (magnetron, 6 minuten) met paprika en tomaat (of niet) in een grote koekepan. Giet dit in een ovenschaal met 6-7 eieren (3 pp) en zout peper enz. en zet 45 minuut in de oven of tot het gaar is. Lekker met sla en stokbrood. En allemaal in de aanbieding t/m de aardappels en de eieren.

Een maaltijd voor een (aard)appel en een ei dus letterlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 138
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hello iederen ik bven weer terug .ik was een poostje weg gweest,en helemaal niet meer gesgreven en gelezen en straks dacht ik mischien moet ik toch weer gaan schrijven.maar in al de tijd dat ik schreef kreeg ik ook helemaalgeen reactie terug of antwoord op mij verhalen iedere geval heel weinigof helemaal niks en als ik iets vroeg niemand antwoorde,daarom dacht ik mischien moet ik toch stoppen met schrijven .maar straks dacht ik mischien moet ik toch schrijven dan voel ik me minder allen in deze moeilijke wegsinds paar maanden ga ik naar cad en heb ik daar sessies. ik heb 3 keer uitgelijders gehad en paarkeer gewoon een glastje wijn gedronken zonder overdrijven,maar de grens houden en social drinken lijkt bijna onmogelijk.ik krijg iederekeer zo rot gevoel als ik gedronken heb dat ik zelefs niet meer (met die manier )wil verder leven.maar soms is detrek zo erg dat ik gek van word,ik moet van de psychiater best veel medicijnen gebruiken en combinatie met alcohol is niet zo best ,maar soms ,iedere geval tijdens uitgelijers denk ik niet over na en ik ga maar door .alcihol lijkt de duivel die op de zwake momenten van mijn leven wacht .op dit moment gaat het wel beter maar de trek maak me sooms gek maar nu probeer ik regelmatig te schrijven en bij blijven heelveel groetjes ziba

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toe nu, Kohje,

Een mooie naakte man is nooit lelijk, pleazzzzzzzz.
Voor mijn geheugen want ik kan het me niet heugen sinds ik voor het laatst.. ach, vul de rest zelf maar in.:$:D

Andijviestamp iemand? Er is genoeg, kan het alleen maar voor 5 man klaarmaken.

Zeg mopperkonten, volgens mij zei de weerman duidelijk de Zeeuwse Eilanden! Enig idee, hoe hoog de golven zijn bij een zuidwester storm? Dus overdag zit ik droog, savonds kans op natte voeten.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ziba, welkom terug. Ik herinner me jou nog van een aantal maanden geleden. Gewoon hier schrijven hoor, ook al lijkt het soms dat er niet direct op je gereageerd wordt. Dat is nooit opzet.

Fran en Anjo, ik zal maar helemaal mijn mond houden..........:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Ziba,

Mooie naam trouwens...

Heb vandaag mijn vrije dag....is wel ff wennen een vierdaagse werkweek....voelt raar maar niet onprettig...
De laatste twee weken waren rommelig en vreemd...nieuwe baan...een nieuwe richting in mijn leven na afscheid van het familiebedrijf....af en toe wordt ik geplaagd door zelf-verdriet en twijfel maar dat is normaal...ik heb ook moeite om mijn draai een beetje te vinden thuis en reageer het soms af...
Het voordeel van het 12 stappenprogramma is dat ik tijdig kan inzien wat er aan de hand is en waarom ik bepaald gedrag vertoon...het heeft allemaal te maken met angst...angst voor de verkeerde beslissing , angst voor wat de toekomst zal brengen , angst om te falen of fouten te maken in mijn nieuwe baan.... en als ik angstig ben ga ik dat naar buiten toe af reageren...natuurlijk zeg ik niet dat ik bang ben maar dat ik het ergens niet mee eens ben in bijvoorbeeld de opvoeding van de kids puur om gelijk te krijgen zodat mijn egootje zich weer wat beter voelt.....angst leidt altijd tot boosheid en (verbale) agressie...en als ik mij laat leiden door angst kom ik uiteindelijk uit bij alcohol en cocaine....
Wat mij enorm helpt is dat ik nu weet dat wat ik DENK vaak onzin is..dat er niet veel diepgang in zit...als ik niet lekker in mijn vel zit dan schiet ik snel op alles wat beweegt....mijn oplossing is het bellen van lotgenoten en luisteren naar hun verhalen en problemen , vooral nieuwkomers , en dan ben ik echt dankbaar dat ik vandaag kan kiezen uit de verschillende mogelijkheden terwijl dit vroeger onmogelijk was...echt onmogelijk toen ik nog dronk en gebruikte...er waren toen helemaal geen keuzes...
Wat mij ook helpt is bidden en te vragen om God's wil voor mij...en mij te helpen zien waar ik anderen kan helpen...want God liefhebben is andere mensen liefhebben en helpen...als ik iemand anders aan het helpen ben dan kan ik ook niet zo self-obsessed zijn...
Het 12 stappenprogramma helpt mij om te gaan met het leven iets waar ik altijd slecht in ben geweest...want waarom zou ik anders elke dag ontsnappen ??
Tien minuten per dag stil zijn....laat dat hoofd maar gaan en kijken wat ik allemaal denk....
S 'avonds schrijf ik nu een 10 en 11de stap voor zelfreflectie om te zien wat er zich in mij afspeelt (egoistisch , oneerlijk , angst was ik aardig , was ik loving en tolerant , wat kan ik beter doen, heb ik vandaag dingen gedaan waarvoor ik mijn excuses moet aanbieden ?) en het helpt me enorm om een reeler beeld van mijzelf te krijgen en dan kan ik actie ondernemen....het is net hetzelfde met het alcoholprobleem...ik moest eerst goed in kaart krijgen wat mijn probleem nu eigenlijk was...teveel drinken en gebruiken is slechts een symptoom van wat er werkelijk aan de hand was...zolang ik dat niet wist kon ik niks uitrichten of geholpen worden...alle wegen liepen dood...

Ik kan een probleem niet oplossen als ik niet wat het probleem is...of als ik de symptomen van het probleem (drinken en gebruiken) ga verwarren met het probleem zelf....
Nu weet ik waarom ik machteloos was over drank en drugs...toen ik probeerde te stoppen in het begin had ik geen flauw idee....en dat zorgde ervoor dat ik ook nooit een oplossing had die werkte....
Nu weet ik waarom mijn leven onhanteerbaar was... mijn opvattingen over het leven waren vreemd en egoistisch en vooral kinderlijk en kinderachtig....een man van 33 jaar met de emotionele stabiliteit van een 12 jarige jongetje....hahaha...altijd leuk om eerlijk naar mijzelf te kijken..hahaha...

En vandaag ben ik vrij van de obsessie van drank en drugs....ik zit niet meer vast aan de ketens...
Ik denk er niet aan het is weg.... en dat is de kracht van het 12 stappenprogramma....alleen in de eerste stap komt het woord alcohol voor en in de rest van de stappen niet meer...en dat vind ik nu logisch...
Langzaam begin ik te groeien naar de beste persoon die ik kan zijn...elke dag een stukje...

Ik wens iedereen een hele fijne dag en dat alles maar mag uitkomen wat jullie wensen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ziza,

Bedankt voor je verhaal. Het klinkt allemaal heel helder. Fijn dat je zoveel hebt aan de AA. Zelf heb ik er geen ervaring mee, alleen met de Tactus-methode. Het is waar dat het stoppen met drinken slechts het begin is van de ontwikkeling (letterlijk: het ontdoen van wikkels) in de richting van een nieuw leven. Eerlijkheid tegenover jezelf bijvoorbeeld, en mildheid ten opzichte van je omgeving zijn maar een paar ingrediënten, maar wat een verschil maken ze...

Groet,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goedenavond.
Ziza ik heb het BB boek besteld. Ik ben benieuwd!
Wat had ik een trek zeg vanaf een uur of drie! In de supermarkt ging ik bijna om, maar heb mijn gedachten wat bewuster onderzocht en ben sterk gebleven. MAaar goed, er zit nog steeds een nare gremlin te loeren
Wil iemand hem hebben. ik hou uitverkoop!
Ik lees op dit moment De verslaving voorbij. Interessant. Ik ga eten maken. Rijst kip sausje en salade. + natuurlijk kroepoek.Doei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Ziza,

Eerlijk als altijd.

Ik volg een beetje de omgekeerde volgorde van wat jij beschrijft, maar ik voel dat ook voor mij de tijd aangebroken is om te kappen met mijn verslaving. Alleen is er nog altijd die angst om iets achter te laten wat mij 'nooit in de steek liet', als je begrijpt wat ik bedoel. Zelfbedrog, weet ik, want intussen laat ik mezelf en anderen in de steek.

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allen,

Vandaag weer een lekkere dag. Vanmorgen wat down, maar na lekkere douche en de nodige huishoudelijke klussen (die echt nodig waren) een goed gevoel.

Ziza:
Ik sta vanaf 1 dec. 2006 droog (mbv Refusal) en ga naar AA-meetings. Ik ben geinspireerd door je bijdragen op dit forum (veel herkenning). Ik ga ook serieus aan de slag met het 12stappen plan. Literatuur besteld en as donderdagavond bespreek ik dit op AA-meeting.
(zie ook PM)

dank je

Zo nu eerst boodschappen en eten .. vanavond kom ik nog even lezen .. ter lering en vermaak.

prettige avond aen eet smakelijk allemaal.

Freek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...