Spring naar bijdragen

Zaterdag 20 januari 2007

Houtje

Aanbevolen berichten

Goedevandaag allemaal,

Ik laat maar even iets van me horen. De laatste tijd heb ik vaak geen inspiratie om iets op het forum te schrijven merk ik. Weinig toe te voegen, weinig nieuws te melden, dus schrijf ik maar wat minder. Gisteravond was de uitzondering om de regel te bevestigen, ik heb vreselijk gelachen, al telefonerend met mijn jarige moeder, die uit mijn gegrinnik afleidde dat zíj zo grappig was, en dus helemaal niet meer te stuiten was. Alle verhalen die ik morgen tien keer ga horen (dan gaan we op bezoek) heb ik gisteravond dus met een half oor ook al vijf keer gehoord.

Houtje, fijn dat je verder gaat op de ingeslagen weg. Al winkelend bij de C-jeweetwel bedacht ik me het volgende. Wat jij gedaan hebt is in feite wat in de volksmond 'sociaal drinken' genoemd wordt. Je hebt met een vriendin een aantal glazen port gedronken, bewust, en je weet ook dat je dit weekend verder niet meer gaat drinken. Leidt hieruit niet af dat je het dus wel kunt, want we weten allebei hoe enorm gevaarlijk het was. Toch goed dat je je hierdoor niet laat verleiden maar weer aan de ww te gaan.

Ziza, je uitspraak om iedere dag twee dingen te doen die ik niet graag doe heeft me aan het denken gezet. God, wat zou ik de dingen die ik niet graag doe graag beperken tot slechts twee per dag. En dat zegt dus wel iets over hoe ik, en mijn leven in elkaar zit. Waarom voel ik me niet prettig bij zoveel dingen die ik doe? En hoe verander ik dat? Misschien ga ik mezelf wel als doel stellen iedere dag minimaal twee dingen te doen die ik wél prettig vind.

Nog een fijne dag allemaal. Ik ga nog iets doen wat ik niet fijn vind.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 117
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hai Anna, het kan zijn dat je het gevoel hebt dat je leven nu geleefd wordt, omdat je zoveel verplichtingen hebt. Dan worden het inderdaad dingen die je niet leuk vindt, omdat er zo"n moeten op zit. Het is dus zeker goed in jou geval te zoeken naar dingen die je wel leuk vindt, zodat je ook weer voldoening kan hebben als er dingen wel moeten. Vaak is het moeilijk(in mijn geval zeker) om weer op zoek te gaan naar dingen die je leuk vindt. Of vroeger leuk vond. Dit is mijn opdracht deze week van de Tactus. Ik zou het echter niet weten. Dus dat wordt een innerlijke zoektocht, waar ik soms zo moe van wordt, al dat denken over mijzelf. Dit heb ik nooit gedaan en gaat me snel vervelen. Liefs Visje,.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat het je snel vervelen Visje, of doe je het liever niet omdat het nogal confronterend is? Jezelf (her)ontdekken is enorm vermoeiend, en je komt zo af en toe dingen tegen die je liever niet weet. Dat is althans mijn ervaring. Maar het wegstoppen van al die dingen die je zou kunnen ontdekken, de confrontatie niet aangaan, maakt nou juist dat je zo'n zin krijgt om te gaan drinken. Het is het een of het ander. Als je af wil van je afhankelijkheid van drank, zul je aan jezelf moeten werken, en de strijd aangaan met datgene wat je ongelukkig maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt ook opzien tegen prettige dingen, Anna. Misschien kun je jezelf als doel stellen om dingen die op zich prettig (kunnen) zijn, maar ook wat spannend of angstaanjagend misschien, toch te doen. Alleen naar de film gaan of zo, ik zeg maar iets. Daar draaide ik vroeger mijn hand niet voor om, maar nu komt het er niet meer van. En ik danste zo graag, maar kon mezelf niet meer naar de les slepen op het einde (hoe zou dat komen). Dat is een andere manier om Ziza's raad te bekijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Fran, daar ben ik me ook van bewust. Ik heb mezelf een paar weken geleden tot doel gesteld een aantal dingen die ik doodeng vind, of waar ik op een andere manier tegenop zie, tóch te doen. En een aantal daarvan heb ik inmiddels ook gedaan. In de regel valt het mee, en is het helemaal niet zo erg als ik me voorstel.

Maar voortdurend dingen doen die ik niet leuk vind en die toch moeten gebeuren, en daarnaast dingen doen die strikt genomen niet zo erg zijn maar waar ik wel tegen op zie, kost heel veel energie. Dus denk ik dat het belangrijk is óók regelmatig iets te doen puur en alleen omdat ik het leuk vind.

Ik ga nu iets doen wat ik in feite wel leuk vind, maar waar ik op dit moment tegenop zie omdat ik moe ben, namelijk mijn hond uitlaten. Hij hangt op dit moment met zijn bovenlijf op mijn schoot, en ik kan je verzekeren dat dat erg moeilijk typt.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit besluiteloos mens met een overboekte agenda voor dit weekend heeft haar besluit genomen.
Helaas bestaat mijn waslijst uit moeten doen en niet wat ik leuk vind. Besloten vanavond naar één verjaardag te gaan (drie in een) en de anderen een kaartje te sturen met te laat. Die kaarten bestaan niet voor niets dacht ik zo. En als ik de moed kan opbrengen voor ik opweg, zal ik de jarigen telefonisch nog feliciteren. Telefoneren deed ik altijd met mijn grote vriend erbij, nu hij er niet bij is doe ik het nog maar zelden. Altijd al ging ik verjaardagen uit de weg, had meestal wel dienst. En anders ging ik toch wel om 16.oo uur aan de borrel met de intentie dat ik toch voor die tijd nog moest eten en nog een uurtje ging slapen. Hier kwam het meestal niet meer van, met gevolg afbellen. Herkenning?
Vandaag bouw ik een paar rustige uurtjes vanmiddag voor mijzelf in. Dat is wat ik wil! En ga vanavond naar die eeuwige saaie verplichte verjaardag toe. Ik ga er vanuit dat dit in de jaren niet erg veranderd is.
Ook ramen lappen schrap ik voor vandaag, lijkt me niet zinnig.
En ja Anna, ook ik ga morgen mijn moeder bezoeken met de bekende verhalen, denk maar zo, ik heb nu nog een moeder en hoop dat meerdere met mij ook deze gedachten morgen hebben. Pakt het misschien zomaar heel anders uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He he, rust in de tent hier thuis. Fhoeew.
Het was me het weekje wel weer zeg.

M'n puberdame die minstens zo wisselvallig als het weer was qua stemmingen..hormonen vieren hoogtij.
Haar eerste stage, verliefdheid en inmiddels sinds een aantal dagen verkering, in combinatie met PMS.
Haar vriendin en klasgenoot logeerde hier een weekje. Erg gezellig mar ook druk.
De storm, die mij ook ietswat onrustig maakte, heeft hier totaal geen schade aangericht, overal in de buurt echter wel. Omgewaaide bomen en schuttingen.
Intussen heb ik weer veel gedaan, ik ben uit die passiviteit (godzijdank) die me door de drank in z'n greep hield. Aktie! Gewoon doen, niet zeuren, niet denken, niet afwachten...gewoon doen! Dat hou ik me steeds voor. En het is regelmatig nog leuk ook. Ik begin weer grip op mijn leven te krijgen in plaats van maar te wachten...waarop eigenlijk?
't Zal vast wel herkenbaar zijn!

Ik wil ook stoppen met roken, maar ik voel me soms behoorlijk onrustig...geen verdoving door drank meer..(en straks dus ook geen peuken meer); angsten, gevoelens en emoties komen helder in 't licht these days. Ik vrees dat ik dit dus niet alleen kan.
Daarom heb ik wat extra zorg ingekocht bij mijn zorgverzekeraar zodat ik met een flinke korting een laserbehandeling kan laten doen die me hopenlijk net dat extra steuntje kan geven.
Daarnaast wil ik een alternatieve therapie gaan volgen die ook voor een groot deel vergoedt wordt dan.
Yoga, Lichaamswerk of iets ergelijks, ik weet het nog niet precies.

Ik voel me soms behoorlijk onrustig, gedreven daardoor, om alles aan te willen pakken wat ik heb nagelaten de laatste jaren. Dit maakt me bij tijd en wijle doodmoe. Ik slaap veel minder en m'n hoofd zit soms bomvol. Om die energie kwijt te raken ga ik zoveel mogelijk naar buiten..fietsen, lopen, want ik moet oppassen dat ik niet in een andere verslaving val...kopen bijvoorbeeld, of overdreven poetsen of overdreven alles willen regelen/beheersen.

Ik ben bijna óm om naar de AA te gaan; ik ben bang dat ik ga vergeten waarom het niet goed is om te drinken. Dit is me twee maal eerder gebeurd in mijn leven en het heeft me enkel maar meer ellende gebracht.

Het boek van Caroline Knapp "Drinken, een liefdesverhaal" heeft me dit inzicht gegeven.
Onder andere, want het hele boek stikt van de inzichten, herkenning en confrontaties.
Ik ben er erg van onder de indruk, ik vind het een van de meest verhelderende boeken over drankproblematiek/alcoholisme.
Het roept ook erg veel in me wakker, zaken waar ik liever aan voorbij zou willen gaan daar ze er behoorlijk inhakken.

Maar ik blijf doorgaan; deze maanden hebben me zoveel goeds gebracht, dit wil ik niet meer kwijt!

Ik lees hier graag, ik trek me op aan de serieuze bijdragen en ik trek me op aan de luchtige bijdragen.
Naar gelang mijn stemming en energie.

Welkom aan alle nieuwkomers hier. Van harte!
Indien je wenst; meng je ertussen door te schrijven...het helpt echt!

Liefs, Lady.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

houtje,

Van mij hoor je niets. Ik heb zelf besloten om maar weer aan de Antabus te gaan.
Ik ben er te veel mee bezig en ga te vaak op mijn snufferd.

Deze week heb ik een topweek gehad, ik heb weer energie en de mist die in mijn hoofd zat is vedwenen.
Gisteren bij de ARBOarts geweest en hij heeft mij de all clear gegeven. Maar hij heeft mij verteld dat mensen mijn hervonden vrolijkheid en energie moeilijk kunnen plaatsen.....oei
Mijn vader had vandaag ook al moeite met me toen hij hoorde wat ik gedaan had van de week, wie ik gebeld had en had uitgezocht.

Ziza heeft helemaal gelijk, als ik niet goed in mijn vel zit doe ik nooit dingen die ik zou MOETEN doen.
Toen ik pas op het forum zat worstelde ik nogal met het feit dat ik niet goed voor mijzelf zorgde.
Alles was me te veel moeite, dingen die ik belangrijk vond of waar ik plezier uit haalde deed ik niet meer.
Ik at zelfs bijna niet meer.
Vooruitgang kan ik meten dat ik ook de vervelende klussen klaar. Vergeet niet ik woon alleen, dus niemand die moppert over eten dat niet klaar staat of dat het een puinhoop is.
Niet dat ik thuis overloop van energie, ik ben nog steeds doodmoe als ik thuiskom maar ik zie weer dingen en wil weer dingen doen. Morgen ga ik bezemen in huis voor mij, omdat ik dat prettiger vind.

Twan. lieverd, dat weer dat je voorspelde komt mij niet goed uit. Mijn schutting is verdwenen door de storm van de week. Mijn roos was niet gesnoeid en zat vast aan de schutting. Wil hij/zij overleven dan zal ik moeten snoeien. Dus geen vorst aub. En levend op het boerenland als het nu gaat vriezen zullen we geen peren krijgen dit jaar want die zijn al uitgelopen. Niet erg voor mij maar voor de boeren een ramp.

zonnestraaltje: buurvrouw gaat verhuizen en ik kan haar schutting voor heel weinig geld overnemen.

Iedereen een prettige dag!

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai lady, ik kan mij helemaal vinden in jouw verhaal en zeker dat passieve gevoel waar ik ook in zit. Ik heb net het boek Vrij van Verslaving uit van Chopra. Niet alles herkende ik, maat dat miditeren helpt denk ik zeker wel. Ik zal daar eens een boek over halen. Ik heb vandaag het boek Niet morgen, maar nu gekocht. Schijnt ook goed te zijn.
Ik dub ook een beetje over de AA. Ik heb wel behoefte aan echte contacten. Ik zal nog eens verder denken, maar in het boek van Chopra wordt het wel aanbevolen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, er stond een stevige wind op de dijk, dus er zijn weer wat muizenissen uit mijn hoofd gewaaid. Lekker! Zo zie je maar dat iets waar je eigenlijk geen zin in hebt toch goed voor je kan zijn. Mijn hond vindt me nu zo lief dat hij alweer op schoot wil kruipen, en bovendien mijn gezicht af wil lebberen, maar dat doen we maar niet.

@Stien: ik ben ook blij dat ik mijn ouders nog heb hoor, het was niet ondankbaar bedoeld, maar dat wil nog niet zeggen dat ik al die bekende verhalen steeds opnieuw 5 à 10 keer wil horen. En als het anders uitpakt dan alle voorgaande keren, dan zal ik aangenaam verrast zijn.

Anjo, fijn dat de mist weg is, en veel succes met de Antabus. En Lady, ook fijn dat het met jou zo goed gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, ik kijk wel uit om nog te oordelen over de ander!
Wie ben ik om dat te doen?!
Het enige dat ik wens voor iedereen en mezelf is dat we een goed, zinvol en mens-waardig leven hebben.

Een wat luchtigere variant van Loesje op een bijdrage van Ziza las ik vanmorgen;
"Wie initiatief zaait zal verandering oogsten".

Mick, ik vind het leuk die Zen-meditatie!
Ik heb er veel over gelezen en ben ook in therapie geweest waar we soms in een groep als onderdeel van de therapie enkel "brabbeltaal" mochten spreken...onverstaanbare, zelfbedacht onzintaal.
Ik heb inmiddels de Vippassana- (schrijf ik dit goed?) meditatie weer opgepakt. Deze ligt mij het meest, daar ik daarbij niet hoef stil te zitten en bijna dagenlijks meerdere keren kan oefenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zijn we goed bezig vandaag!. In ons hoofd dan, nu nog de daden!:D
Mooie spreuk uit Niet morgen, maar nu: IK wil reizen zover ik kan gaan,
Ik wil de vreugde vinden die in mijn ziel ligt,
En de beperkingen doorbreken die ik ken,
En mijn geest en gedachten voelen groeien;
Ik wil leven, bestaan,"zijn"'
En de waarheden in mij verstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
visje

IK wil reizen zover ik kan gaan,

Ik wil de vreugde vinden die in mijn ziel ligt,

En de beperkingen doorbreken die ik ken,

En mijn geest en gedachten voelen groeien;

Ik wil leven, bestaan,"zijn"'

En de waarheden in mij verstaan.

YEP!
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen,

Ik moet iets van me af schrijven. Ik loop hier al de hele dag mee rond en ik baaal zo verschrikkelijk van mezelf.
Ik ben heel dom geweest vannacht, nee ik heb niet gedronken, dat godzijdank niet.
Maar ik heb wel een ander middel gebruikt waar ik al jaren geleden afscheid van heb genomen, en om het allemaal nog stommer te maken, ik heb dat samen met mijn ex gedaan. En alweer gelukkig, hoewel hij veel meer van me wilde dan dat middel samen gebruiken heb ik dat GELUKKIG ook niet gedaan!

Hij belde me vannacht wakker en omdat ik zo suf was heb ik me laten overhalen@#$%^&^%$#@#%&
Dat dat zo makkelijk ging komt denk ik omdat ik al een week loop te snakken naar wijn. En dat doe ik niet meer, en na die gore ( sorry voor de taal) ervaring van vannacht is mijn wijntrek voorlopig ook wel van de baan. Denk ik/hoop ik.
Gadverdamme, het was alsof ik 2 jaar terug in de tijd was geworpen vannacht. en wat een egocentrisch zwijn is die ex van mij zeg! Dat ik dat toen nooit zo duidelijk heb gezien! Ik dacht dat ik de aanstichter van alle ellende was, werkelijk, wat ben ik beneveld geweest toen.

ik kan dit gelukkig als een uitglijder zien, ik ben heel dom geweest vannacht en heb een domme beslissing genomen, maar oooooh wat heeft me het een moeite gekost om mezelf niet verschrikkelijk slecht te beoordelen. Jongens, jullie lezen het wel, ik ben behoorlijk geschrokken door vannacht.
En oooooh, wat ben ik blij met het Catootje dat ik ben tegenwoordig. Met mijn frisse leven zonder al dat misbruik en waanzin.
Poeh, sorry maar dit moest even van me af geschreven worden. Het gaat wel goed hoor nu, ik ben de hele middag als een razende aan de slag geweest met m'n schoolse opdrachten. Dat is mijn leven GELUKKIG ZEG.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Cato,

Je schrijft dat je 'godzijdank niet gedronken hebt'. Mij lijkt het echter veel griezeliger dat je teruggegrepen hebt naar iets wat al veel en veel langer uit je leven verdwenen was. Waarschijnlijk ter vervanging van de wijn (meen ik toch af te leiden uit wat je schrijft) en dus ook om hetzelfde effect te verkrijgen. Lijkt me toch iets om over na te denken. Hopelijk heeft dat nu niets wakker gemaakt in je lichaam. Maar over 'andere stoffen' weet ik verder niks, of toch niet uit eigen ervaring.

Nu ja, zoals ik al eerder zei tegen anderen: ik oordeel nergens over, want ik weet wie ik zelf ben.

Houd je taai!
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Fran, nee daar ben ik niet bang voor. Totaal niet.

het had veel en veel erger geweest als ik had gedronken vannacht, niet dat dat kan en ik zorg er voor dat dat voorlopig nog niet kan ook.

maar ja, je hebt wel gelijk dat je zegt dat ik dit als een vervanging heb gebruikt, en ja, reden om heeeeel hard na te denken.
Echt ontzettend stomme actie van mij. Maar wel een goeie les. Want ik heb zoveel herinneringen terug gekregen hierdoor. Hoe hopeloos dat leven was. Pooe, niet fijn maar misschien noodzakelijk, ik weet het niet, dat moet de tijd leren denk ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cato,

Het is rot voor je dat je zo geschrokken bent vannacht, maar het komt mij voor dat je er ook iets van geleerd hebt. Je hebt nog een keer geproefd aan een vorig leven, en het is je niet bevallen. Je bent blij met de nieuwe Cato, en met je nieuwe leven, en dat is positief. Zie het als een les, en onthou dit als je nog een keer in de verleiding komt.
Ik weet niet wat voor middel je gebruikt hebt, maar het komt op mij ook een beetje eng over, en zoals Francesca al zegt, als een vervanging voor de wijn waar je zo'n zin in had. Dus wees daar ook alert op, ik hoop niet dat het al iets getriggerd heeft.

Hou je nieuwe leven en je nieuwe weg vast Cato. Een zijstap of terugstap hoeft geen ramp te zijn, als je daardoor weer alert bent op de goede weg. Veel succes, en ik ben blij dat het verder goed met je gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, het was coke. Ik wilde dit liever niet zo met naam en toenaam opschrijven maar ik beschrijp de ongerustheid. dit middel is voor mij niet gevaarlijk, zo lekker vind ik het niet en ik denk dat het meer een verlangen naar een roes is geweest dat ik mezelf liet overhalen. En ik denk ook dat ik hem wilde laten zien hoe goed het nu met me gaat, een soort combinatie van.

drank daarentegen is wel gevaarlijk en schopt me van mijn voeten, en dat wil ik echt niet meer.
En ja joh, ik heb een terugblik gekregen naar hoe het was en ik werd er misselijk van.
Het valt allemaal best wel mee wat er gebeurt is, tenminste, als je weet hoe het ooit was.

Ik ben intens blij met wat ik nu heb en dat dringt eens te meer tot me door.
Een gewoon leven weetje, in een gewone buurt, met gewone mensen, met gewone banen etc.

poeh ik begrijp dat het een schokkend bericht is maar ik moest het echt even kwijt aan iemand.

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...