Spring naar bijdragen

Zaterdag 20 januari 2007

Houtje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 117
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Mick. Ja ik ben er weer. Verslaving?? Ik denk dat ik nog in de ontkenningsfase zit.

De kleur van wind... Wind is verplaatsing van lucht. Lucht bevat het hele spectrum aan kleuren. Alle kleuren tesamen in lichtmenging (dit in tegenstelling tot verfmenging) geven wit. Dus de kleur van wind is wit... (Bij verfmenging is de som van de drie primaire kleuren zwart)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@koh:

Allemaal goed.

Zen Koans:
Een koan http://en.wikipedia.org/wiki/Koan is een woord, zin, dialoog of verhaal dat leerlingen van het zenboeddhisme http://en.wikipedia.org/wiki/Zen_Buddhism gebruiken om tot verlichting te komen. Zij leren dit niet door rationele studie, maar door contemplatie. Een bekende koan is "Wat is het geluid van één klappende hand?" Dergelijke raadsels hebben koans de reputatie gegeven van absurde paradoxen, maar koans zijn meer dan dat. Koans zijn helemaal geen paradoxen, aangezien ze niet bedoeld zijn om rationeel te begrijpen: ze overstijgen het rationele en zijn voor een zenboeddhist een instrument om tot verlichting te komen. Op de website Zen Koans van Ashida Kim http://www.ashidakim.com/zenkoans/zenindex.html vind je een gevarieerde lijst van koans.

Nou, ik ga er maar weer eens vandoor. Werk aan de winkel!

Tot later.

(@twan: helemaal gelijk, vandaar aangepast. Dank je)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

@Mick:
is het niet: wat is het geluid van het klappen van één hand?

Wat een miezerweer zeg, ik had mijn weerbericht al geplaatst op het draadje dat vannacht geopend was. Niet veel soeps...

Iedereen een fijn weekend, zonder knarsetanden!

Liefs,
Twan :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen, Mick en Koh zo vroeg al, zo diepzinnig of is het eigenlijk heel simpel.

Tja, die wastafel, heb nog teruggelezen, in m'n eentje lol van jullie draadje gehad. Wat zijn jullie heerlijk bezig geweest, had ik nooit bij kunnen benen!

Twan, wanneer wordt het droog! Ronduit rot weer hier, regen, wind. Ziet er niet uit om naar buiten te gaan maar zal wel moeten vandaag.

Allemaal een fijn weekend en houd het droog!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een goede morgen.....

Allemachtig veel ADB post van gisteren doorgestuurd gekregen op mijn mailadres.
Niet te doen..
Ik durf me bijna niet meer aan te melden voor de discussie.

Weer of geen weer ik ga een heerlijk rustig weekend tegemoet.
De witte wind is gaan liggen en buiten ziet het er kleurloos uit.
Grapje Koh.

Vanmiddag naar een concert in de St Joriskerk in Eindhoven.
Ik laat me verrassen.

Laat de eerste staan en alles komt goed..

Rudy..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen mensen,

Heb een heel weekend samen met de kids...mijn vriendin is naar Spanje voor een weekendje op bezoek bij haar zus...het waait en regent hier en we lopen allemaal nog in pyama's....kids zitten nu tevreden op de bank met brood en drinken....morgen ga ik naar een theatervoorstelling met de oudste en daar kijken we erg naar uit...en zijn zusje gaat spelen bij haar beste vriendinnetje....

Mijn nieuwe job is erg leuk en toen ik gisteren de kids ging ophalen bij mijn vader en moeder was de sfeer gemoedelijk...ondanks dat ik het familiebedrijf verlaten heb...en dit bewijst weer dat wat ik verwacht bijna nooit uitkomt...ik heb enorm veel tijd verspild met wat andere mensen over mij zouden denken , wat mijn vaders en broers reaktie zou zijn op mijn vertrek...wat als dit blablabla wat als dat blablabla...en nu kabbelt alles eigenlijk rustiger voort dan ik had verwacht...

Nou het zal wel tenten bouwen worden binnen straks...lekker spelen met de kids....
Mijn broertje (26) die ook verslaafd is maar nog "out there is" komt vanmiddag langs...ik heb hem uitgenodigd om met de kids te komen spelen en te blijven eten...de kids vinden hem harstikke leuk en ik ben blij dat hij hier langs komt ipv in zijn eentje zit na te "denken" over zijn problemen....het is een spontane en humorvolle jongen maar als ie echt "bezig" is, is het , net zoals ik was , een zielig hoopje treurnis en kwaadheid...en machteloos....

Wel ik wens iedereen een hele fijne dag en doe vandaag 2 dingen die je niet wil doen....
Mijn vooruitgang stoelt niet op de dingen die ik altijd al graag deed maar op het doen van dingen waar ik tegenop kijk...pas dan kan ik vooruitkomen en nieuwe ervaringen opdoen....en het werkt echt !!

gr.

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een confessie te doen (gatverdeksie)

Ik ben donderdag en vrijdag met mijn nog-niet herstelde lijf als een gek bezig geweest dit totaal verwaarloosde huis met bezemen te keren (schuldgevoelens) .... mijn kids waren niet te genieten.... die hadden ook een terugslag .... en toen ben ik met een vriendin naar de wa0-keuring geweest gisteren .... roept veel bij me op .... toen belde andere vriendin of ik "even"kon komen helpen ze zag het niet meer zitten en haar dochter is jarig vandaag.....

eind van het liedje (ik spaar jullie de details) heb ik 1/3 fles port leeggedronken terwijl ik aan het lappen, zuigen en boenen was.

Tja, ik wist dat ik 1. over mijn grenzen was deze week 2. niet had gegeten 3. ik zag de Gremlin komen (het was 1800 uur en geen eten in velden of wegen te bekennen terwijl ik stond te poetsen 4. die vriendin had nog een open fles port staan 5. het smaakte matig 6. de roes kwam niet 7. geen kater, noch hoofdpijn 8. zelfs geen schuldgevoel 9. ik moet mijn eigen grenzen beter bewaken 10. de gremlin belde aan en ik zei: komt u binnen...... 11. ik denk niet negatief over mezelf hierover 12. het is jammer en een uitglijer maar ik zag hem aankomen 13. wat mij betreft niet al te harde preken graag dat heb ik niet verdiend.

Maar ik vind wil dat ik het moet zeggen.

Ik ga gewoon verder op de ingeslagen, goede weg en ga zeker niet bij 1 beginnen weer. Daarovoor heb ik al te hard geknokt en teveel bereikt.

Ik heb ook niet het gevoel "nou is alles mislukt" nee ik werk er keihard aan, maar gisteren lukte dat gewoon even niet.

Ik wil van deze uitglijer géén terugval maken, dat WIL IK NIET.

Dus mijn motivatie is eigenlijk onveranderd, en dat is winst, want vroeger zou ik gedacht hebben: nu is alles voor niet, hup, haal maar witte wijn, het is zaterdag, dan stop ik maandag wel. Nee nee nee, ik ga NU VERDER op de goeie weg en kijk naar mezelf met respect en zeg, tja, beter niet maar op zo'n lange termijn is één uitlglijer (voor mij sinds voorjaar 2006 was mijn laatste uitglijer) voor mezelf wel verteerbaar.

Ik kan me voorstellen dat anderen daar anders over denken, maar de winst is dat ik mezelf nog steeds serieus neem en dat was 15 maanden geleden heel anders.

Dit weekend houd ik het verder droog !!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,
Moedig en eerlijk. Je hebt alles duidelijk op een rijtje voor jezelf. Jammer een uitglijder, verstandig door te gaan. Van mij geen preek, wie ben ik om jou daarop aan te spreken. Je bent even over je kookwater heen gegaan, nu weer rustig verder pruttelen! Je hebt zelf je valkuil gezien, omstandigheden, don't over do it. Succes en we gaan er weer voor!

Ziza,
Twee dingen die ik niet wil doen vandaag. Ik heb een waslijst, te beginnen met 5 verjaardagen, kan de hele dag aan de ......en morgen ook. Afgeladen agenda, weet niet waar te beginnen.
Keuzes maken, een heel moeilijke opdracht en dan 2 die ik niet wil!! We zullen zien, laat het maar over me heen komen en begin maar eerst met cadeautjes te kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ziza:

"Mijn vooruitgang stoelt niet op de dingen die ik altijd al graag deed maar op het doen van dingen waar ik tegenop kijk...pas dan kan ik vooruitkomen en nieuwe ervaringen opdoen...."

Deze ga ik in mijn oren knopen Ziza, heel scherp, en heel zinvol.
Bedankt,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Houtje,

Jezelf serieus nemen is natuurlijk bepalend voor een succesvol leven. Maar als je maar wel oppast dat je de definitie van "serieus nemen" serieus blijft nemen en niet laat afglijden naar een niveau van "ach, zo ben ik nou eenmaal". Verder ook van mij geen preek hoor. Die heb je jezelf al gegeven.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Houtje: gebeurt is gebeurt. Blijf alert. Succes.
@ Ziza, wederom mooie en leerzame woorden. Waar haal je het vandaan.
Ik heb altijd bewondering voor mensen die dingenzo scherp en ook begrijpelijk kunnen verwoorden. Bedankt.
1 van dedingen die op de lange baan schuif is sporten. Wij'' als fysiotherapeuten worden vaal als uiterst sportief en met witte sport sokken bekeken. Ahum, hier de uitzondering op de regel. Vreselijk die witte sport sokken! Maar goed, ik betaal al maanden voor jan doedel aan die sportschool, ze hebben ook een zwembad. Misschien daar maar eens in gaan poedelen. Als een vis in het water. Haha.
Beter dan een big mac met cola he Kohtje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Visje, da's nog veel beter.

Ziza, ik wilde dat ik -zeg tien jaar geleden- een broer had gehad als jij. Iemand die zo nabij is en het klappen van de (verslavings)zweep kent. Ben jij geen inspiratiebron voor je broertje? Hij kan aan jou toch zien hoe anders het leven is als de verslaving onder controle is? Of is hij nog niet zover dat hij dingen onder ogen wil of kan zien? Is hij wel eens bij een AA meeting geweest?
Ik vraag maar zo'n end weg, maar zoals ik al zei: het had voor mij een enorme drempel gescheeld, namelijk die van het zoeken naar hulp, als ik zo nabij iemand als jij had gehad, destijds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...