Spring naar bijdragen

Woensdag 24 januari

BamBam

Aanbevolen berichten

Twan,

Ik kijk elke morgen weer naar je uit :heart: zo fijn dat je ons weer inlicht.
Vraagje: kun je het in Houten om half vijf laten sneeuwen dan hoeft Dochter niet naar de hockey?
En zaterdag ook graag, dan kunnen de Wurmen reeds zaterdagmorgen naar hun vader en heb ik één dag rust (sinds 7 weken, mag wel hè)....
De Bandenplakkertjes zijn er ook niet dit weekend en ik gaat naar een friendin in het Rotterdamsche..... hieroooo daarooo gezelliieieieieieieie........

Mieke, fijn dat je er weer bent !!!

ik ga ook aan de kof, had nogal moeite met opstarten heden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 203
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Mieke
Nou dan ga je toch gewoon alleen Miek, ik denk dat je nu nog zo supergemotiveerd bent dat dat best wel kan...

@het "draadje" van gisteravond:
ik snap er geen snars van en en dat geeft niets. Wij hadden een jaar geleden ons geleuter over dat fietsen, daar snapten anderen weer niets van.
Als je avond gevuld is, én je hebt lol, zodat je niet naar de drank hunkert en de Gremlins staan buiten te bevriezen !!!!! Mooi zo en volhouden zo!

@mezelf: ik heb vanavond mijn eerste optreden van mijn koor waar ik sinds 4 maand opzit, we zingen 12-14 nummers, ik ken er maar 4, en heb 4 repetities gemist, dus waarschijnlijk zing ik alléén mee in, en hoef niet écht mee te doen.
Ik loop een beetje over, maandagavond had ik een avond over Tweetalig VWO, poe, poe, dat is nogal wat zeg, vanavond koor, en morgenavond een (laatste) info-avond waar ik heen wil namelijk op de enige middelbare school die Houten rijk is. Mocht Zoon uitgeloot worden op zijn 1e keuze, dan moet hij toch naar deze school, dus je kan zeggen: het maakt niet uit of ik ga, als hij moet, dan gaat hij hierheen, of je kan zeggen: ik ben ook naar die andere scholen geweest dus het is wel zo eerlijk voor Zoon als ik hem hier ook iets over kan vertellen.

Nou ik ga nu even mijn eigen generale repetitie zingen, adios !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mieke,

Eerste keer naar een AA bijeenkomst. Toen ik de eerste keer heen ging ging ik met lood in mijn schoenen, hoe kijken mensen tegen mij aan, wat wordt er van mij verwacht, wat voor mensen, wil ik daar niet direct gillend wegrennen.
Toch gegaan .. voelde dat ik er mocht zijn .. geen eisen .. geen verwachtingen .. allemaal mensen met dezelfde ervaringen als ik geghad heb .. problemen met alkohol .. sommige weken, maanden .. anderen reeds jaren droog.
Bijeenkomst zelf is even wennen .. elke groep weer anders waarschijnlijk .. moet je gewoon even bekijken.

Ik kan het je zeker aanraden .. ik was erg sceptisch in het begin .. maar ben inmiddels overtuigd dat het .. voor mij in ieder geval .. een zeer goede stap is geweest om heen te gaan.

Niet bang zijn .. gewoon doen .. dus.

groet, Freek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Ik heb wederom schaamteloos uitgeslapen, wél mijn jongste om 8 uur het huis uit geholpen (kan ik toch niet laten) en daarna gewoon weer terug mijn bed ingedoken. Heerlijk!
Het is hier koud en zonnig, prachtig weer. Mag van mij wel even zo blijven hoor Twan. Dus Houtje, ik ben het niet helemaal met jouw bestelling voor vanmiddag eens, want als het bij jou sneeuwt zou het dat hier ook wel eens kunnen doen.

Mieke, ik kan me jouw angst om naar de AA goed voorstellen. Ik heb het telefoonnummer al twee jaar in een la liggen, heb een aantal keren gebeld en meteen weer opgehangen, en ik ben er nog steeds nooit geweest. Toch ben ik er door de positieve verhalen die ik hier gelezen heb wel anders over gaan denken. Op dit moment heb ik niet echt de aandrang om erheen te gaan, maar ik heb me wel voorgenomen om dat te doen mocht ik onverhoopt op een kwade dag terugvallen. Goed idee van je om er alvast een keer langs te fietsen, dat maakt de drempel wat kleiner denk ik. Probeer het gewoon morgenavond.

Ferry, ik ben erg benieuwd wat je ervan vond. Laat je het even horen?

Allemaal een fijne dag. Ik ga mezelf eindelijk eens nuttig bezighouden. Maar ik heb in ieder geval al één ding gedaan puur en alleen omdat ik er zin in had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is hier echt heerlijk vriesweer met zonnetje, mag van mij zo blijven.
Boodschappen zijn binnen, reden weer om uit te rusten.
Laatste tijd heb ik veel behoefte om uit te rusten, bij elk ding wat ik gedaan heb even uitrusten.
Daar had ik voorheen nooit last van, vroeg op en er lekker tegen aan.
Nu moet ik me na het uitrusten gewoon weer een schop verkopen om weer verder te gaan.

Die angst om naar de AA te gaan deel ik met je Mieke. Ook ik speel al lang met het idee, zeker nu de tactus therapie doorlopen is. Ik heb het gevoel dat ik nu verdere stappen moet ondernemen, ook hier is het op do-avond. Je woont toch niet perongelijk om de hoek hé?
Tja, dan zouden we samen kunnen gaan. Ik wacht nog even op meerdere eerste reakties alvorens de stap te nemen. Hoewel ik bijna dagelijks "langs" de deur van de AA kom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom net terug van een heerlijke wandeling met de hond in het park. Zonnetje, (bijna) geen wolkje aan de hemel.
Boodschappen gedaan, de kiet aan kant, dus nu aan het werk!

@fran:
Ik heb gebeld met mijn moeder en ze vond het oké.

En we eten vanavond Tagliatelle met zalmsnippers (daag, visserke-vis!) hmm...

Liefs,
Twan :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Bij deze het beloofde, maar eerst wil ik wat kwijt, wat ik schrijf is mijn ervaring en beleving. Want ik besef terdegen, dat mijn ervaring, een ander kan doen rillen. Want ik heb me een paar maanden geleden, iets aan getrokken, van wat er toen over de AA hier werd geschreven. En heb daar spijt van, dat ik toen een conclusie heb getrokken. Maar ga allemaal zelf en ervaar het. Zo dat moest ik even kwijt.

Ik ben dus gisteravond voor het eerst, naar een AA bijeenkomst geweest. Ik ging er met knikkende knieën, naar toe. Wat moet ik bij de AA, daar komen toch, van die mensen, die onder bruggen slapen en zwaar alcoholist zijn, daar hoor ik toch niet thuis. Het is een secte, je wordt er gehersenspoeld. Nou mensen, dat alles is niet waar. Het was, of ik thuis kwam, een warme deken. Allemaal lieve, vriendelijke mensen, die zich netjes aan je voorstelden. En je meteen opnamen in hun midden. Je gerust stelden en vertelden, dat ze ook de eerste keer er zo tegen op hadden gezien. Het ijs was dan ook snel gebroken. En er werd door een ieder persoonlijk verteld, hoe hij of zij, bij de AA waren gekomen. En dan kom je al snel tot de ontdekking, dat je er allemaal het zelfde probleem hebt. n.l. de alcohol. Er wordt serieus gepraat over iedereen zijn ervaringen. Je krijgt handvaten aangeboden, om er in de toekomst mee om te kunnen gaan. Aan de tafel ben je allemaal gelijk, of je nu directeur of putjesschepper bent. Ik zie het nu zo. Je bent er met een groep mensen, die eens in de week bij elkaar komen en praten over de problemen, waar je tegen aan gelopen bent afgelopen week. En je geeft elkaar de kracht om verder te gaan, omdat je van elkaar weet hoe het voelt, om niet meer te drinken. Echt het geeft zo'n rustig gevoel.
Ik kan het nog niet goed omschrijven, want ik moet alles nog goed op me laten inwerken.

Maar ik ben om, ik ga vanaf volgende week, iedere woensdagavond, naar de AA. En proberen het stoppen vol te houden, met het 12 stappenplan.

Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb omschreven, zoniet vraag!!!!!!!

een vriendelijke groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry,
Heel moedig dat je deze stap hebt durven nemen. En je hebt gelijk, een ieder zal het voor zich moeten ervaren. Toch geeft hetgeen jij schrijft over je eerste ervaring mij een beetje meer moed.
Hetgeen jij omschrijft als thuis komen en warme deken heb ik al eerder bij anderen gehoord, dus zal over het algemeen op veel plaatsen overeenkomen.
Ik hoop dat je de komende weken ook wat meer kan vertellen over het stappenplan hoe dit gehanteerd wordt. Dit schijnt niet overal strikt gehanteerd te worden. In mijn woonplaats dus niet en werd mij aangeraden naar andere plaatsen uit te wijken. (Dit is geen eigen ervaring, maar heb ik me laten vertellen.) Helaas is dit voor mij geen optie daar ik afhankelijk ben van ov. Voorts wil ik niet afhakelijk zijn qua vervoer van een ander.
Je bent een Topper hoor!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is goed te begrijpen, Jos.
Misschien is het goed om eerst te kijken naar andere mogelijkheden.
Vooral als je in een kleine plaats woont kan ik me voorstellen dat je er moeite mee hebt, zou ik ook hebben. Ik heb wel begrepen dat van de deelnemers geheimhouding gevraagd wordt.

Groet,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke44,

Ik zing in een heus en officieel koor (dat is meteen het probleem). We zingen eigentijds en met een klassiek tintje, alles altijd uit het hoofd (grrrr) en meestal buitenlands.
Er komen zangeressen van uit Utrecht en Zeist voor naar Houten omdat het koor zo'n mooie klank heeft (ahum). Maar goed, 't is voor een idee hè.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jos,
Welkom op dit draadje, fijn dat je mee denkt en schrijft.
Jou gedachten zijn zo gek nog niet, ik heb ook lang met deze gedachten rond gelopen en ben er eigenlijk gedurende mijn therapie op internet anders tegenaan gaan kijken.
Er zijn verschrikkelijk veel alco's in het land en lang niet iedereen onderkent haar/zijn probleem.
Het feit dat je er heen gaat zegt al eigenlijk iets over jezelf, je erkent dat je een probleem hebt en er daadwerkelijk mee aan de slag wil. Maar dat is ook de reden dat al de anderen er aanwezig zijn, anders zou de AA niet bestaan. Mogelijk als ik zover ben dat mijn eigen buurman daar aanwezig is. Dan rijst bij mij alleen de vraag, wie schrikt er harder hij of ik. Hij kan niet meer ontkennen want is er al langer als ik, bovendien heeft hij alzoveel geleerd dat hij het alleen bemoedigd toch??
Die zelfde angst had ik altijd als ik mijn voorraad moest kopen, wie ziet me, wat zullen ze denken. Deze is weggevallen omdat het probleem er niet meer is, ik heb geen voorraad meer nodig.
Mogelijk valt na een eerste bezoek AA ook dit probleem weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry, fijn dat je zo'n positieve ervaring bij de AA hebt gehad. Wat ik me afvraag is wat jou "om" heeft doen gaan. Is het de angst dat je toch een keer weer dat eerste glas neemt, met een terugval als gevolg? Ik vraag dit omdat ik, zoals je weet, nu net zo lang ADB ben als jij. En ik heb voor mezelf niet de beslissing genomen nu naar de AA te gaan.
Natuurlijk speelt angst daarin een rol. Angst dan 'men' me daar naar binnen ziet gaan, dat ik herkend wordt, en dat iedereen dan weet dat ik een alcoholprobleem heb. Maar ook de vraag of het echt nodig is. We zijn nu bijna een half jaar ADB. En met niet drinken gaat het eigenlijk best goed vind ik. Wel heb ik nog de nodige persoonlijke problemen, die mede oorzaak waren van mijn drinkgedrag. Maar daar ben ik mee bezig: mijn huisarts is op de hoogte, ik krijg medicijnen voor mijn depressie en angsten, ik ben met therapie bezig. Al met al vind ik dat ik al een hele hoop stappen heb gezet, en dus voel ik op dit moment niet zo de behoefte deze stap ook nog te zetten. Als ik het weer een keer moeilijk heb, wat steeds minder voorkomt, kan ik ook steun hier op het forum zoeken. Ik ben dus benieuwd wat de AA nog toe zou kunnen voegen.

Rosie, bedankt voor de tips. Er waren al twee draadjes over boeken gerelateerd aan alcohol. Misschien een idee om het allemaal bij elkaar te zetten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap het donders goed Jos.
Bij mij is geen AA maar anders was ik er NOOIT heengegaan. Maar na zólang bezig met dit probleem, denk ik meer: als je naar de Weight Watchers gaat vindt iedereen je dapper, als je naar Maatschappelijk Werk gaat idem, als je stopt met roken ook, en als het om A gaat ben je een watje dat je (teveel) drinkt.

Maar je kunt toch ook voorkómen dat je teveel drinkt? Ik moet zeggen, was er in Houten een AA, best kans dat ik erheen ging inmiddels. En misschien kom ik bekenden tegen, nou én....

Het was ook zo vreselijk spannend toen we voor het eerst bij elkaar kwamen (een aantal mensen van oktober 2005) en nu zijn we hele, hele dikke vrienden door dik en dun en daar zijn we allemaal blij mee.

Tja, het kost soms moeite maar dan heb je ook wat !!! (Twan, is daar geen mooie spreuk voor, .... het wil ff niet bij me opkomen).

Ik schaam me er steeds minder voor (eerlijk gezegd ook omdat ik veel mensen om me heen zie die véél meer drinken en dat wordt "normaal" gevonden en dan is die fles wijn per dag natuurlijk veels te veel maar toch, het is mooi dat ik het niet meer doe). En ja het was een literfles, en soms in het weekend 3 liter in twee dagen.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...