Spring naar bijdragen

Donderdag 25 Januari


Jos

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 374
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen!

Jij bent er vroeg bij Jos, slecht geslapen?

Marieke, ik las je verhaal van gisteravond over het vriendinnetje van je zoon. Wat een ellende zeg. Maar wel fijn dat het meisje je zoon in vertrouwen heeft genomen.
Ik ben het met Ariel eens dat met haar moeder gaan praten waarschijnlijk geen zin heeft, omdat ze het zal ontkennen. Je zoon weet misschien waar ze op school zit, en wie haar huisarts is. Het lijkt mij een goed idee om deze kennis aan haar huisarts te vertellen, of misschien haar mentor. Voorzover ik weet is er ook een telefoonnummer dat je kunt bellen, maar ik weet zo gauw het nummer niet.
Het beste is natuurlijk als zij er zelf met iemand over wil praten. Misschien kan je zoon haar daarbij helpen. Sterkte!

Vandaag weer een lange dag. Ik hoop niet dat jullie weer zo'n lang draadje gaan maken, want dan krijg ik heb vanavond amper bijgelezen.

Een fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weersverwachting:
Er zijn zonnige perioden. De hele dag kunnen er vanaf zee enkele sneeuwbuien het land optrekken, met name West-Vlaanderen blijft hier gevoelig voor. De maximumtemperatuur ligt aan zee rond 5 graden, elders ligt het kwik rond 2 a 3 graden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. IKheb heerlijk geslapen. Wollen sjaal om mijn nek. Bewwegt nu iets beter, maar nog niet helemaal over. Beste remedie in beweging houden.
Anna bedankt voor het advies. Thuis blijven van mijn werk doe ik niet snel, dan moet ik echt niet meer op of om kunnen. Morgen ben ik weer op mijn werk, als het dan nog zo is kijk ik wel of iemand tijd voor me heeft, maar meestal zijn de agendas propvol. Nou in ieder geval allemaal een fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Marieke:

Als je wilt kun je anoniem melding maken van een vermoeden van kindermishandeling bij nummer
0900 - 123 123 0.
Je kunt ze je vermoedens kenbaar maken en zij beoordelen of er actie ondernomen wordt.
Ik denk dat het beter is om tien keer een voorbarige melding te maken dan één geval te laten lopen.

Liefs,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeeeeee

Allemaal goedemorgen (oeps min 4 minuten dan) & goedemiddag

Ja graag niet meer van die die honderden postings op een dag, dan haak ik gegarandeerd af. Ik vind ook wel (ik ben wel eigenwijs natuurlijk) dat we met zijn allen moeten proberen, niet te veel en té lang off-topic te gaan.

Nogmaals, dat zeide ik ook gisteren al, een leuk gesprek, een grap over en weer, een lollige conversatie, is mooi, prachtig zelfs als het afleiding is voor hen die het moeilijk hebben 's avonds is dat prima.
Geen enkel probleem.

Maar dagenlang op eenzelfde grap terugkomen die ergens tussen de 498 postings staat van de vorige dag, kan anderen en "nieuweren" die hier een plekje zoeken (o o o nou krijg ik weer het verwijt dat ik als oudgediende begin te zeuren, nou vooruit dan maar, ik vind dit nou eenmaal) het gevoel geven er niet "tussen" te komen. Het mooie van dit forum is dat mensen die hier steun zoeken, het als een warm badje ervaren, en ik vind het onze verantwoordelijkheid, nee, niet die van de oudgedienden, echt niet, maar ONZE gezamenlijke verantwoordelijkheid, dat ook zo te houden en dus ook toegankelijk en prettig.

Ik heb op verschillende andere fora/forums meegeschreven en na twee dagen afgehaakt, omdat ik het gevoel had, iedereen kent mekaar hier, ik heb hier niets te zoeken, dus dan haak je af.

Dat is jammer, want we hebben juist zoveel te bieden, zoals gisteravond een helpende hand bieden als iemand meldt dat hij/zij het moeilijk heeft. Dat is onze kracht. En die moeten we met zijn allen waarmaken.

Zo, en nou mogen jullie allemaal over me heen vallen.

Het is hier ook markt, dus daar ga ik effe heen. Ik heb barstende koppijn, misschien gaat het sneeuwen? Of van de spanning gisteravond van het optreden, hoewel ik er heel relaxt stond (voor mijn doen). Het was voor mij meer een playback show omdat ik pas 4 nummer door en door ken en anders kun je niet meezingen. Maar het ging goed.

Iedereen die het nodig heeft, vandaag sterkte.

Visje, ik heb wel een paar oefeningen à la yoga / fysio maar het gaat vanzelf over. Alles gaat van zelf uiteindelijk over.

Het mooie van niet-drinken (A) is dat je er NIETS VOOR HOEFT TE DOEN bedacht ik me van de week. He-le-maal niets, niet naar de winkel, geen extra kosten, geen tassen met glas verdoezelen, niets verstoppen, wauw. Misschien is dat de vrijheid die Fleur ooit bedoelde (Fleur was in okt . 2005 mijn inspirator).

Geniet van de zon en het leven mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Houtje, ik ben het met het stukje aan het begin eens, het is moeilijk om er dan nog tussen te komen. Maar een grappige conversatie is ook heerlijk af en toe. Alles op z'n tijd.
Bedankt over het denken over mijn nek! Ik heb toch even vanavond een afspraak gemaakt bij mij collega, kan geen kwaad.
Tot laters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal. Dag 31 is begonnen met het vaste voornemen deze droog te houden.
Het nu vier minuten over tien, de zon schijnt en het is 27 graden. De schilders zijn met de laatste kleine dingetjes bezig en ik hoop dat ze nu snel klaar zijn want ik wil de draad van het normale leven weer oppakken.
Ik heb in "thema's over alcohol" nog eens het draadje gelezen over TIQ's. Vooral als je de bijdrage van Houtje leest, krijg je de indruk dat sociaal drinken geen optie meer is. Dat is overigens ook mijn eigen ervaring. Vroeg of laat gaat het toch weer verkeerd.
Wat ik echter niet begrijp is, dat wanneer die veronderstelling juist is, Tactus aanbiedt om alcoholisten te helpen bij het minder gaan drinken?

Zo maar een gedachte.

Iedereen een prettige dag en sterkte in de strijd voor wie het nodig heeft.

Ariel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Ariel,

Gefeliciteerd met je maand!

Voor mij heeft minderen ook geen zin. Voor de grote meerderheid van de forumleden niet. Ik geloof dat Tactus ook aangeeft dat als je langer dan x aantal jaar drinkt en ouder dan x bent (sorry, ik ken de juiste cijfers niet), het beter is om volledig te stoppen met drinken.

Ik denk dat dat minderen bedoeld is voor mensen die een beetje te veel drinken of dat van zichzelf vinden en voor zichzelf een goede maatstaf willen om het gezond te houden.

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Twan heeft gelijk, hoor, Marieke! Die baret staat je uitstekend! Past prima bij je accordeon en dat stokbrood!

Twan, wat had je de vorige ook alweer gekocht met je opgespaarde geld? Ik herinner me het niet meer. Of misschien heb je het nooit verteld?

Ik heb toen de Hema geplunderd. En meer uitgegeven dan ik ooit bespaard heb. :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik ben al thuis van mijn werk. Vanmorgen een heel erg heftig gesprek gehad met de arbo-arts, en op diens aandringen nu voor 50% ziek. Daar had ik eigenlijk niet op gerekend, dat het zo zou lopen. Die man wist een aantal erg rake dingen te zeggen, en een paar zeer gevoelige snaren te raken, ik zit nu nog te trillen op mijn stoel.
En eenmaal thuis meteen ook aan mijn kinderen (ze waren allebei al thuis) moeten uitleggen dat ik voorlopig even minder ga werken, waarop ze natuurlijk graag wilden weten waarom. Pffoeii, zeer heftig, zeer emotioneel. Ik moet er even van bijkomen hoor. Het moeilijke was, dat ze kennelijk het idee hebben dat alle problemen van de laatste tijd het gevolg zijn van het feit dat ik zo vaak op dit forum zit. Dus heb ik een heel gesprek moeten hebben over stoppen met drinken, de gevolgen die dat voor mij heeft op emotioneel gebied, en de redenen waarom ik dronk. Ik weet eigenlijk niet of ze het nu helemaal snappen, of het ermee eens zijn.
Enerzijds is het wel een beetje een opluchting dat we er nu een keer open over hebben kunnen praten. Anderzijds heb ik het er erg moeilijk mee te zien dat zij zoveel moeite hebben met het feit dat ik ziek ben, en dan zo'n ongrijpbare ziekte als depressiviteit. Ik had de laatste paar dagen een beetje het gevoel dat het allemaal wel weer begon te gaan, ook omdat de AD een beetje beginnen te werken. Maar dit alles hakte er wel heel hard in.

Sorry voor even dit persoonlijke verhaal tussen alle andere ellende en alle goede prestaties. Ik moest het even kwijt.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn eerste kadootje voor mezelf was een lippenstift van Dior, Addiction.

Aangezien ik Zeeman-geld heb was dit een aardige kas-kraker voor mij. Hij was 24 euro jullie zult het wel gekkenwerk vinden, ik vond het ook maar ik had 8 dagen lang een liter ww uitgespaard van 2,99 en braaf elke dag in een potje gedaan!

Ik heb een dure smaak, inderdaad en geen geld. Vroeger, in mijn rijke tijd, kocht ik er dan drie, voor de afwisseling. Tja, those times are gone (with my marriage gone.... and my bungalow.... but I'm a lot happier) of zoals dat heet: "Champagne taste, and Beer Money".

Die lippenstift is nu bijna op snik snik, en doe ik een jaar niets meer in een potje dus...... een nieuwe koop ik niet.

Toch belachelijk, als ik de 28e haal (geen idee) ben ik 15 maanden = 65 weken x 7 = 455 dagen ADB, is (oeps ik schrik ervan) 1365,00 euro bespaard. Maar ja, wat er allemaal niet uitgaat aan Cola Light, Crystal Clear, dat gaat nog wel maar dat snoep en die drop.......was net weer 6,50 kwijt op de markt.

Ach ja, beter iets te dik en nuchter dan slank en verslaafd. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...