Spring naar bijdragen

Zondag 4 februari


Francesca

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 414
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Marieke, m'n inspiratie is bijna op maar ik meen wel wat te herkennen hoor. Onrustig, je bent aan het zoeken naar een andere manier om met de spanning enzo om te gaan.
Hou vol meid, het is ook weer een fase waar je door heen gaat.
Hou je doel voor ogen, laat je niet gek maken, die eerset laten staan. Dromen zijn bedrog, je hebt geen glas wijn gehad dus.

Blijf sterk, morgen ben je blij en overmorgen en de dag daarna en de dag daarna en die en die en die!

Slaap wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, het hondje is uitgeweest, en de dag zit er alweer op. Jammer, morgen geen weekend meer, maar het goede nieuws is dat ik vrij (=ziek) ben. Morgenmiddag weer een gesprek met MW, en verder nog een dagje uitzieken.

Marieke, ik ben blij dat je je iets beter voelt, maar ik kan me wel voorstellen dat je onrust nog niet weg is. We hadden het er vanmorgen over of jouw gevoel nou iets met het 2 maanden gestopt zijn met drinken te maken heeft, of met de gebeurtenissen van gisteravond en de laatste tijd. Als ik je zo lees, denk ik een beetje van allebei.
Ik herken wel iets van wat je beschrijft, hoewel ik een ander persoon ben dan jij. Jij wordt onrustig en geïrriteerd, zelfs chagrijnig, ik word onrustig en duik de put in, maar het principe is hetzelfde volgens mij. Ik lees je al een behoorlijk aantal maanden, en ik weet dat dit een van de stemmingen is die voor jou een valkuil is. Trap er niet in meid!
Weet je, zoals je zelf al zei lost stoppen met drinken je problemen niet op. Waar je nu tegen aan loopt, is dat je er iets ánders mee moet, dan wat je tot nu toe deed. Stoppen met drinken is niet het enige, je moet ook de dingen anders gaan doen (zoals Ziza altijd zo mooi zegt). Ik loop daar zelf ook nog iedere dag tegen aan. Want dingen anders doen, andere oplossingen vinden, is ontzettend moeilijk. Je zit zo vast in hoe je het altijd gedaan hebt, en je weet gewoon geen alternatieven.
Toch vind ik dat je het al heel knap doet. Je hebt vanochtend geen scène gemaakt bij de buren, ondanks dat je slecht geslapen hebt. Je hebt de afgelopen weken een paar keer een goed gesprek gehad met je zoon, en ik denk dat hij in ieder geval aan het denken is gezet. Je hebt zijn vriendinnetje al twee keer opgevangen, en ze voelt zich fijn bij jou. Je speelt accordeon in het koor. En ga zo maar door. Je kunt hartstikke trots zijn op jezelf!
Hou je al die goede dingen die je al bereikt hebt voor ogen als je het moeilijk hebt, zoals nu. En praat over de dingen waar je mee zit, bijvoorbeeld in je AA groep. Een andere kijk op de zaken kan je helpen andere oplossingen te vinden. Hou vol meid.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...