lucas Geplaatst 7 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2007 mieke verwacht geen rust van een detox opname ik heb het zelf ook gedaan en het was hel,mensen die huilen,agresie,of heel stil zijn van de 4 maanden opname waren die 3 weken vet heftig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kok Geplaatst 7 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2007 Beste forum genoten,Van harte met het behalen van deze mijlpaal! ik hoor :feesie??nog catering nodig, ik kook ook op locatie.de kok Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sabine Geplaatst 7 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2007 RAF trio GEFELICITEERD!!!!Bedankt voor de mooie weerspiegelingen. Hoewel ik vanavond moet werken, stuur ik jullie vanmiddag per koerier een zelfgemaakte, vegetarische spinazie-kaas quiche!En ik wens een ieder veel plezier. Geniet van de overwinning! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 7 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2007 Kan iemand vanavond een verlengsnoer meenemen? Nu is het óf de versterker van de band óf de feestverlichting... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lucas Geplaatst 7 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2007 ben er weg van!!!!!ga werken tot vanavond 23.30 groet lucas Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 7 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2007 Voor Jos Ik denk dat je elkaar het beste kunt bereiken door over eigen belevenis en ervaringen te vertellen die het mogelijk hebben gemaakt een verslaving op een afstand te zetten.Niet hoe de ander het moet doen maar hoe jezelf een en ander hebt overwonnen en mee leren omgaan in de nieuwe wereld zonder drank en dat mis ik weleens op dit forum.Ik begrijp ook Jos.. jouw gedachte die zegt dat er zoveel over drank wordt gesproken op dit forum.Op dit forum Jos, schrijven voor een overgroot gedeelte mensen die nog geen definitieve beslissing hebben genomen of ze nu wel of niet de drank willen laten staan.Men denkt drank de baas te zijn door een tijdlang minder te drinken dan voorheen het geval was.Opdat moment blijft vriend drank altijd in het middelpunt van de belangstelling, is men alleen maar bezig met minderen en is er geen ruimte voor de onderliggende problematiek die vaak mede oorzaak is van de verslaving.En omdat iemand nog niet zolang geleden gestopt is met drinken blijven gesprekken in het begin oppervlakkig, niets ten nadele van de enkeling die wél dieper op de materie wil ingaan.Ik vergelijk de situatie met de gang van zaken in deAA waar iedereen op zijn eigen manier bezig is met zijn probleem.Je zult zien Jos dat ook jij over een maand of twee heel anders schrijft dan in het begin.Ik ben van mening dat wanneer iemand echt problemen heeft met drank hij of zij de drank maar beter helemaal kan laten staan.Deze manier heeft mij uit de shit geholpen maar ik mag mijn manier niet projecteren op de ander als enige ware weg, want er leiden meer wegen naar Rome.Voor mezelf weet ik dat ik het juiste pad bewandel en wil oh zo graag anderen daar deelgenoot van maken.Het gaat me namelijk goed in mijn nieuwe leven en voor geen goud zou ik terug willen naar het oude verdrietige sombere bestaan dat ik voorheen leidde.Ik neem degeen die stopt met drinken net zo serieus als iemand die tijdelijk minderd.Ik weet uit ervaring hoe moelijk het is afscheid te nemen van de drank die ook mij afhankelijk heeft gemaakt.Echte vrienden maak je niet afhankelijk, hooguit ouders maken hun kinderen afhankelijk vaak zonder het zelf te weten, maar dat is een ander verhaal.Gebleken is dat verschillende mensen op dit forum door te minderen tot de conclusie zijn gekomen dat zij niet zoals een ander, sociaal kunnen drinken.En dat zijn ontdekkingen die je moet koesteren.Het kan de duw over de drempel zijn van een ander leven, Nu zonder drank.Jos en ook Nemo kijk het nog een tijdje aan op dit forum.Alles wat men aanpakt om de verslaving het hoofd te kunnen bieden is welkom.En dat is alleen mogelijk met behulp van je medemens.GroetRudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 7 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2007 Rosie ....excuses aanvaard.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 7 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2007 Mieke sterkte met je detox opname.In de slechtste periode van mijn leven liet ik me regelmatig opnemen uit lijfsbehoud.Ter bescherming van mijzelf.Ik ben de mensen in de professionele hulp dankbaar dat ze telkens weer voor me klaar stonden.Uiteindelijk heeft dat er toe geleid dat ik nu ruim vijf jaar geen druppel meer heb aangeraakt en inmiddels zoveel teruggekregen dat ik niet anders meer wil.Eenmaal gestopt met drinken en geproefd van het leven zonder is er geen weg meer terug.Ik wens je veel geluk en liefde op je pad..Rudy.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 7 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2007 Anna en Rufus bedankt voor jullie bijdrage hoe je het leven weer in eigen handen kunt nemen zonder daarbij te moeten drinken.Ik vindhet fijn te lezen dat het zo goed met jullie gaat.Toen ik stopte met drinken vertelde de psycholoog waar ik bij onder behandeling was dat ik mijn hele leven nog eens over moest doen maar nu zonder drank.Ik schrok me rot en in gedachte had ik de ontkurkte fles al aan de mond..Hij heeft gelijk gekregen.Alleen heb ik dit keer niet voor de weg van de minste weerstand gekozen maar voor het moeilijke pad met torenhoge drempels...mijn angsten in de praktijk aangepakt.Vooral gevoelsmatig en emotioneel mij durven laten zien.Zoals Rufus zegt ..mij weer kwetsbaar durven opstellen.Anna... het heeft geduurd alvorens ik het gevoel kreeg mij echt staande te kunnen houden in een relatie.Op het moment ik mij goed in mijn vel voelde zitten vond ik dat ik een relatie weer aan kon zonder de ander en mijzelf te kort te doen.Ik had iets te delen.Alsnog liep ik in de nieuwe relatie tegen de ontkenning aan en de momenten om op de vlucht te slaan waren talrijk.Dit keer ben ik blijven zitten en door deze problemen onder ogen te zien en er over te praten heb ik inzicht gekregen in het stuk angst waarvoor ik al die jaren op de vlucht ben geweest.Verlatingsangst bang in de steek te worden gelaten.Ik ben er emotioneel stabieler door geworden..Nomaals een dikke proficiat.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 7 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2007 Rufus, Anna en Ferry, proficiat een half jaar. Jullie mogen echt trots op jezelf zijn.:present:Natuurlijk kom ik ook vanavond op het feestje, want ik wil Marieke graag horen spelen.Ik neem wel borrel-nootjes en bier-worstjes mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 7 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2007 Mieke,Sterkte met je gesprek vanmiddag.Ik begrijp wat je bedoeld met die stress en het drinken.Het is ook niet niets wat je meemaakt en moet verwerken.Ik vind het ontzettend knap, dat je dan ook een detox gaat doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 7 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2007 Hoi Rufus,Natuurlijk betaal ik mee aan het feestje, maar ik kan niet komen, want ik moet naar de AA.Ik wens jullie veel plezier.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 7 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2007 Dank je Rosie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 7 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2007 Hoi Miek,Ik vind het heel knap van je, dat je de moed hebt, om je op te laten nemen. Dat geeft aan, dat je erg gemotiveerd bent, om te stoppen. En dat is een hele grote PLUIM waard. Je bent een kanjer.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 7 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2007 Lieve Marion,Leuk je weer te lezen, ik begrijp dat je het weer wat ziet zitten. Ik hoop voor je, dat er een einde aan de problemen van je man komen. En dat de spanning uit jullie leven zal verdwijnen. En Marion laat aub de drank staan. Kom hier lekker schrijven, wij helpen je wel door de moeilijke momenten heen.Liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 7 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2007 Hoi allemaal,Zo, ik kan weer gewoon meelezen. We hebben vanmiddag nieuwe bekabeling gekregen door het hele huis voor de digitale tv en internet. De vorige eigenaar van ons huis had zelf allerlei kabeltjes gelegd en de kwaliteit was wel goed voor analoge signalen maar de huidige normen liggen wat hoger. We hadden vaak tv-storing en ook internet was vaak aan de trage kant. Dat laatste kan ook aan de bekabeling hebben gelegen. De tv geeft in elk geval haarscherp en storingloos beeld nu. Of die internetsnelheid hiermee geholpen is zullen we nog moeten zien. Ik heb me vanochtend nog zo zitten verheugen op het feestje dat vanavond gevierd gaat worden, maar ik bedacht me later dat ik naar de tekenles moet. Daarna kom ik nog wel even mee'piepen' dus ik hoop dat jullie een beetje lang doorgaan en nog wat lekkere dingetjes overlaten. Jammer dat één van de feestvarkens er niet bij zal zijn, maar ja die heeft op zijn manier ook z'n feestje vanavond.In elk geval wens ik jullie alvast een plezierige avond. En wie weet tot later... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 7 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2007 RAF-team: Van harte, niet vechten om de cadeautjes, eerlijk verdelen en de bloemetjes wateren.Ik hoop dat jullie er een geweldige avond van maken, helaas zal ik niet aanwezig zijn.Zit nog in mijn beginners fase en ben nog niet toe om tot laat op de avond te feesten.Emotioneel ook zeer onstabiel, hetgeen mij nog veel energie kost. Hierdoor is het voor mijbeter vroeg te bed te gaan om ook alle verleidingen te weerstaan. Voor jullie Klasse!!Jullie zijn een voorbeeld voor mij, of je nu wil of niet Anna, aan jullie trek ik mij nu op. Plezier! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 7 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2007 Maria en Lucas, wat zijn jullie goed bezig! Volhouden hoor!Mieke, knap dat je het gesprek hebt aangegaan. Ben benieuwd of je voor detox gaat!Rosie, de aanhouder wint. Je hebt tenminste lef om je mening te geven op momenten dat ik stil val of eigenlijk voor veilig ga (daar ben ik niet trots op hoor), doorgaan hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 7 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2007 Fran,Kom je ook op het feestje vanavond?Ik heb je kostuum al apart laten leggen.Liefs,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 7 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2007 Blijkbaar heb ik gisteren veel mensen gekwetst dat was zeker niet mijn bedoeling. Ik weet wel dat ik momenteel met veel boosheid zit. Boosheid waar ik niet juist weet wat mee te doen. Ik ben zeker iedereen dankbaar die mij hier steunen. Ik weet dat het een wisselwerking is en de bedoeling dat ik ook anderen steun. Ik ga zeker geen beloftes maken die ik niet van plan ben om te houden. Het is niet omdat ik niet dadelijk antwoord, dat ik daarom ook steeds lopen ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 7 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2007 @ Twan: very big @ Fran: sorry voor bovenstaande.Ik neem als ik vanavond laat nog even langs kom wel een fototoestel mee en dan maak ik aan de hand van de foto's wel een schilderij... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 7 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2007 Hoi allemaal,Zes maanden nuchter is een enorme prestatie....!!! Dus Rufus , Anna en Ferry gefeliciteerd met deze mijlpaal... en dat er nog maar vele maanden en jaren mogen volgen..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 7 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2007 Rosie; fijne dagen.Sandra gefeliciteerd met 4 weken ADB:present:Anna, wat vond ik dat nou leuk om te lezen. Je positieve instelling omtrent de komende verbouwing, dus toch op de lamp waar dan ook!Marion, fijn dat je weer geschreven hebt, heb je gemist. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 7 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2007 Kok, je hebt het gehoord hé, je zult er de komende dagen aan moeten trekken. Daar bedoel ik niet de kurk van de fles mee!En voor de mensen die eerst willen starten met minderen, ook ik ben daarmee begonnen. Maar door het meelezen op het forum de steun die ik van forumleden kreeg/krijg en het volgen van de internet therapie is van de ene dag op de andere de knop bij mij omgegaan. Mijn besluit stond ineens vast.Ik kan jullie vertellen dat het niet makkelijk was, zeker de eerste dagen. Maar langzaam maar zeker nemen de heftige trekmomenten af. Ik kijk steeds minder op de klok of het al tijd is dat ik weer mag!En heb ik er erg last van dan probeer ik het te delen op dit forum, ook tussen het eventuele gegeit door.Al met al vind ik het makkelijker nu ik geheel gestopt ben, zou zeggen probeer het eens een aantal weken/maanden. Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 7 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2007 Ben eigenlijk nog niet uitgeschreven, ben wat moe dus alles gaat met stukjes en beetjes vanavond.Ik wil jullie natuurlijk ook laten weten dat ik mij niet alleen aan het RAF trio optrek, maar aan alle mensen op dit forum die mij het juiste pad hebben gewezen en er regelmatig voor zorgen dat ik niet de verkeerde afslag neem wanneer ik weer de nodige kruising over moet. Mensen die weten welke jas ik moet aantrekken bij welke weersomstandigheden. Ik moet mijn vaardigheden opnieuw onder de loep nemen en waar nodig nieuwe aanleren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden