Spring naar bijdragen

9 februari


visje

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, ik ben weer thuis. Ochtend gewerkt, hondje uitgelaten, gestofzuigd en gestreken, en nu ben ik weer bekaf. Dus het is even uitblazen geblazen.

Anjo, je plaatste je berichtje vanmorgen net iets voor mij, maar ik las het nu pas. Goed van je dat je je ziek hebt gemeld. Als het even niet gaat, dan gaat het niet, en moet je zelf aan de rem trekken want een ander doet het niet voor je. Daar begin ik zelf door schade en schande zo langzamerhand ook achter te komen. Rustig aan, doe wat je persé moet doen, en laat de rest even liggen.

Kohtje, spannend zeg, bijna dag 300. Laat je even weten hoe dat is, als je zover bent?

Sneeuwwitje, ik hoop dat je snel weer stroom hebt, want warm zal het niet zijn zonder.

Frannie, werk je niet te hard?

Allemaal een fijne middag, en een goed begin van het weekend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 193
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja, het hele dorp lag plat.
Mensen konden de bank niet meer in, alle winkels hebben tegenwoordig van die automatische deuren.
Mijn buurvrouw was net bij de C1000, die moest haar karretje met boodschappen laten staan,
Geen telefoon, internet, maar nu is alles weer normaal.
November 2005, hadden we een hele dag en avond geen stroom, toen zaten ze met kaarsjes aan bij de ABN en winkels konden niet op slot. Poltie kwam met grote zaklampen en lichten rond, om te kijken of er gestolen werd. Dan besef je pas hoe aardedonker het is zonder licht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
sneeuwwitje

Ja, het hele dorp lag plat.


Mensen konden de bank niet meer in, alle winkels hebben tegenwoordig van die automatische deuren.


Mijn buurvrouw was net bij de C1000, die moest haar karretje met boodschappen laten staan,


Geen telefoon, internet, maar nu is alles weer normaal.


November 2005, hadden we een hele dag en avond geen stroom, toen zaten ze met kaarsjes aan bij de ABN en winkels konden niet op slot. Poltie kwam met grote zaklampen en lichten rond, om te kijken of er gestolen werd. Dan besef je pas hoe aardedonker het is zonder licht.



Ik moet er niet aan denken op zo'n moment in een lift te zijn. Ik leef behoorlijk angstvrij maar de gedachte opgesloten te zitten in een lift geeft mij nu al een ongemakkelijk gevoel.

Ariel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ariel,

Ik ben het helemaal met je eens. Liften zijn een noodzakkelijke kwaad maar er in vast zitten zou mijn gemoed geen goed doen. Vooral de gedachten dat je toch maar een een kabel hangt.
In mijn nachtmerrie zou ik ook dochter 1 bij me hebben want die wordt panish in een lift en een obese dikke man met BO.:wacko:

Nachtmerrie plaatjes brrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb weer de hele dag geslapen. Ik weet het niet maar ik ben bang dat mijn schildklier toch weer aan het opspelen is. Ik laat volgende week maar weer eens prikken. Pfff.
Eerst maar eens goed uitrusten. Gelukkig heb ik nu weer 3 dagen om bij te werken en dan hebben we voorjaarsvakantie. Het is allemaal een stuk moeilijker dan ik had gedacht.

Het is meer dan alleen stoppen met drinken, het is een totale levenswijze. Ik heb heel veel nagedacht de laatste tijd en ondanks dat ik totale verantwoording neem voor de dingen die ik heb gedaan die mij in deze positie hebben gezet en niet vergeten de ziekte die ik onder mijn leden had.
Toch begint het nu allemaal te lang te duren.

Ik ben iemand die veel impulsen nodig heeft, graag tijschriften en boeken leest en dingen wilt zien.
Ik ben nu al meer dan een jaar de gevangene van *76#2, ik kom ervan af als ik ga werken. Dan zit ik anderhalf uur in de bus voor 32 km. Vroeger reed ik 2 uur naar Rotterdam en dat was lang niet zo'n belasting als dit is. natuurlijk woon ik in een mooie omgeving, in de zomer is het hier prachtig maar het ov vervoer sucks.
En er gebeurd heel weinig en als er iets gebeurd zo zag ik dat The Queen draait in een minifilmhuis,
wil ik wel zien maar hoe kom ik weer thuis?
Een vriendin van me praat niet tegen me omdat ik niet naar haar verjaardag ben geweest. Ik zag het niet zitten, eerst de bus dan een pokkeeind lopen dan weer dat pokkeeind eind en dan een treintaxi terug.
Ik had nog wel ex gebelt om te vragen of hij mij een lift wou geven maar hij had al gedronken.
Ik had natuurlijk kunnen fietsen maar het was koud. Ach het geeft niet maar ondertussen begin ik haar wel te missen.
Een andere vriendin heeft alles wat haar hartje begeert behalve haar echtgenoot. En dat is erg, ik mis hem ook maar het heeft haar wat kinderachtig gemaakt. zij neemt het me kwalijk dat ik niet vaker langs kom maar he , het is 15 kilometer, zij heeft een auto maar ik niet. Allemaal van die vreemde dingen.
Het lijkt wel alsof iedereen denkt in modale gezinnen met twee verdieners, de regering, de populuus, zelfs mijn vriendinnen.

Net als jullie samenkomst, dat kost mij zeker 30 Euro en dan moet ik rond 7 weer weg voor de laatste trein. Het is niet dat ik niet wil want ik wil graag alleen dan ben ik gewoon geheel blut.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik krijg zojuist fantastisch vanuit Nederland. Ik ben opa geworden. Na een voorspoedige zwangerschap en bevalling is mijn eerste kleinzoon geboren. Dat is toch prachtig nieuws nietwaar? Wij nemen hier een heerlijk glas cola light op (of een lekker Brazilaans sapje).
Twee maanden gelden zou een dergelijke gebeurtenis aanleiding zijn geweest voor een groot aantal glazen bier maar nu niet meer.

Ariel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Kohtje

Ariel, van harte gefeliciteerd hoor. En geniet van je sapjes... Wanneer ga je je kleinzoon live bewonderen?




Wij gaan in juli weer naar Nederland. Dat is in de schoolvakantie van mijn vrouw. Die heeft een Engelse school hier in de stad en is dus afhankelijk van de schoolvakanties. Ik ben een gelukkig mens.

Ariel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd, OPA!!!!!

Geweldig nieuws. Kleinkinderen zijn wonderbaarelijk, Ik zag mijn kleinkind en de emoties zijn overwhelming. Ariel, nog een reden waar je het voor doet!!!
mijn kleinkind is mij heilig, een mix van haar mama en papa en soms zie ik daar ook haar tante in.
Heb je twijfel over je ouderschap, laten gaan; je wordt de best opa ever!!!!
Gefeliciteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ariel, hartelijk gefeliciteerd met je kleinzoon! Je wordt vast een geweldige opa.

Anjo, ik word gewoon verdrietig van jouw verhaal. Ik denk ook dat het niet normaal is dat je de hele tijd zo moe bent. Laat je maar even goed onderzoeken.
Ik weet dat het OV een ramp is, en helemaal als je geïsoleerd woont. Het is triest dat niemand begrijpt hoeveel energie je dat kost, en dat je geen kant op kunt. Kun je het je vriendinnen niet uitleggen? In jouw situatie zou het veel handiger zijn in een stad te wonen, maar ik neem niet aan dat verhuizen een optie is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
anjo

Ariel,




Even zakelijk heeft je vrouw's school behoefte aan personeel?




Nee zij runt de school helemaal in haar eentje. Administratie, reclame, lesvoorbereiding en lesgeven, nakijken de hele rimbam. En dat voor zo'n 70 leerlingen. Deze week zijn de matriculas, de inschrijvingen voor het nieuwe schooljaar (het schooljaar in Brazilië loopt van januari tot en met december).
En daarnaast coordineert zij nog het Engelse onderwijs op een grote scholengemeenschap. Drukke vrouw en zeer de moeite waard om voor te leven en de drank ervoor te laten staan. Gelukkig heeft zij mij niet meegemaakt in mijn eerste drankperiode en de reden waarom ik ongeveer 7 weken geleden gestopt ben was om niet opnieuw af te glijden naar dat niveau. Dat was niet leuk. De laatste tijd dronk ik wel en op het laatst veel meer en ik voelde dat ik de controle langzaam aan het verliezen was en dat een rigoreuze stap nodig was. De laatste periode was niet echt alarmerend maar wel gevaarlijk. Dus vandaar. Ik kan niet sociaal drinken. Dat loopt uiteindelijk toch weer verkeerd af.
De precieze reden was (even openhartig): de dag na de kerst werden wij 's-morgens wakker en zij zei tegen mij: "je bent veel lekkerder als je niet naar bier ruikt" waarop ik dacht en zei: "Dan stop ik vandaag".

Ariel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal een hele goede avond,

Ik heb even de tijd nodig gehad om alles even terug te lezen, lag gisteren al vroeg op bed.
Over het lezen heb ik best lang gedaan. Er waren stukjes bij die ik meerdere keren over gelezen heb.
Er is veel denkwerk voor mij overgebleven. Hiervoor wil ik jullie nog danken en hoop niet dat jullie het erg vinden, zou ik er in de loop der weken op terug komen.

Opa Ariel, van Harte Gefeliciteerd. :present:
Ik denk dat het best wel moeilijk is om tot juli te moeten wachten alvorens je eerste kleinkind vast te kunnen houden. Maar er is tegenwoordig heel veel mogelijk o.a. via internet, dus daar moeten jullie gewoon gebruik van maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Ariel, van harte opa!, dat moet een mooi gevoel zijn om opa of oma te worden( zeggen ze..), ik ga even bank hangen, voel me total loss.
Anjo, wat een naar verhaal. Jammer dat je vriendin(nen) het niet snappen. Laat ze maar, hou het bij jezelf, als zij dat niet snappen is dat hun probleem ,niet het jouwe! Hou je taai!
Laters

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een boekentip nav de discussie van gisteren. Ik werd onlangs gewezen op een boek van Alice Miller, Het drama van het begaafde kind. Gaat over opvoeding, hoe je als kind belast kunt worden en hoe je daar als volwassene last van kunt hebben(zeer korte versie). Zij heeft meerdere boeken geschreven. Allemaal de moeite waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...