Spring naar bijdragen

zaterdag 10 februari

Mick

Aanbevolen berichten

Lieve Anna,

Bedankt voor je bericht en het is echt niet negatief. Wel herkenbaar voor me. Ik begin nu te denken, dat het te maken heeft met de tijd, van het stoppen. Want ik heb de laatste dagen ook wel wat negatieven gevoelens. En schrok ook van Ziza's bericht. Maar denk dan weer terug aan mijn AA avonden. En kom dan tot de conclusie, dat er bij mij ook mensen van 10 jaar en meer komen. Maar die komen om anderen te helpen, maar ze zijn niet meer er zo mee bezig als wij nog zijn.
Misschien kan dit je helpen. Kom meid niet zo somber.

Liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 108
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Anna,

De AA vriend die ik vanmiddag bezocht en 19 jaar nuchter is leeft een vol leven....zonder alcohol....
De obsessie om te drinken of niet te drinken (en dat is hetzelfde want het is allebei een obsessie) heeft hij al heel lang niet meer... die is weggenomen net als bij mij....het enige verschil tussen ons is , is dat hij een hele serene en rustige man is met veel levenservaring zonder alcohol... ik heb die ervaring niet ...
De enige ervaring wat ik heb is bijna 1.5 jaar zonder alcohol en drugs...en mijn leven is al drastisch veranderd in zo een korte tijd...dankzij mensen zoals hij...als hij en vele anderen niet zouden rondlopen in AA dan zou AA al lang afgelopen zijn en zou ik nog out there zijn....

Zulke mensen zijn voorbeelden voor mij ... zij laten zien dat er een leven is zonder alcohol wat beyond your wildest dreams is....deze mensen leven in de oplossing en niet in het probleem....
Wat voor mij lastig terrein is bijvoorbeeld mijn relatie met mijn partner...die veranderd kompleet namelijk als je nuchter blijft...deze man heeft hier ervaring mee en hem kan ik hulp vragen...hij weet hoe ik denk want hij is zelf een alkie en hij heeft een oplossing...zijn vrouw weet wat mijn partner doormaakt in dit proces dat ik gestopt ben...zij heeft ervaring en kan mijn partner helpen....en dat is geweldig belangrijk...voor mij kan hier geen relatietherapie of psychiater tegenop...zij zijn geweest waar wij nu zijn en weten waar het over gaat...maar een ding kan ik je verzekeren het gaat niet over alcohol of drugs...maar over het leren van intimiteit en vriendschap...en hoe daar mee om te gaan...etcetc...
Alleen in de eerste stap van de 12 stappen wordt het woord alcohol genoemd in de overige 11 stappen niet... het probleem is niet alcohol...alcoholgebruik is slecht een symptoom van het probleem alcoholisme...

Het Big Book wordt ook wel een "design for living" genoemd....het staat er zelfs in !

Ik moet er niet aan denken de rest van mijn leven met alcohol en drugs te vechten...dat gevecht heb ik allang verloren en door dat toe te geven kon ik beginnen met herstellen....mijn manier heeft gefaald....en ik vind het best, wat anderen er ook over mogen denken...maakt mij niet uit...ik ben nuchter en clean en gelukkig vandaag...dankzij de 12 stappen en de mensen die mij zijn voorgegaan...en nu is het mijn taak om de nog lijdende verslaafden te helpen.... van slachtoffer naar boodschapper...niet slecht voor zo'n figuur als ik was...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ziza,

Bedankt voor je uitleg. Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Het is geweldig dat er mensen zijn zoals je vriend en zijn vrouw, en zoals jij zelf, die andere mensen kunnen en willen helpen op hun weg naar een leven zonder alcohol.

Misschien dat ik dat op een dag ook kan. Op dit moment jaagt het me angst aan. Angst nog steeds met alcohol bezig te zijn, maar vooral ook angst (denk ik) dat ik dat niet kan. En angst opgeslokt te worden door een gevoel van verplichting dat ik wellicht niet waar kan maken.

Klasse dat jij het kunt. Je bent een goede boodschapper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel het nieuwe draadje al begonnen is zie ik, sluit ik deze dan toch maar officieel af. Mijn dag zit er weer op. Een heerlijke droge dag. Heb veel gedaan en heb eigenlijk niet aan alcohol gedacht. Ook niet toen wij gelunched hebben in een Italiaans restaurant. Het begint weer gewoon te worden om te zeggen dat ik een cola light wil. Ik ga naar bed. Het is nog zo'n 28 graden. Tot morgen allemaal.

Ariel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...