Spring naar bijdragen

ik ben trots


Twijfelaar

Aanbevolen berichten

Waar: Restaurant in Hilvarenbeek

Ik was met: mijn baas en vertegenwoordigers van een leverancier van ons

Bezigheid: Jaarlijkse etentje

Gebeurtenis: Iedereen nam een aperatief (alcoholisch). Ik heb 2 tonics gedronken. Het viel me wel op dat iedereen heel lang over een biertje deed. Ze nipten er zo'n beetje van. In dezelfde tijd had ik met gemak 2 tonics op.Ik drink dus eigenlijk alles te snel.
Ik vond het op zich niet moeilijk om wat anders te bestellen maar verwachte wel een reactie van de rest. Die kwam overigens niet.
De reden om niet te drinken was heel duidelijk omdat ik die niet-drink-afspraak niet wil beschadigen.

Wijnkaart werd aangerukt en twee verrukkelijke wijnen geselecteerd, wit en rood. Iedereen kreeg ingeschonken, ook ik (bodempje). Ik deed dat om geen aandacht te geven aan het feit dat ik niets zou drinken.
Juist met zo'n gelegenheid is het heel moeilijk niet te drinken. Je valt dan uit de toom bij de rest en ik vind een exclusieve wijn ook echt verrukkeluk.
Het diner was met duitsers en die zijn toch al zo conservatief. Ik heb een paar uur ouderschapsverlof per week en dat vinden ze maar niks. Nu interesseert me dat verder niet maar tijdens een diner, waar 2 directeuren en diverse stafmensen bij aanwezig zijn, en waarbij ik ook al - uit principe - de aandacht moest trekken omdat ik vroeg of de kok uit mijn menu de ganzenlever wilde schrappen, wilde ik niet ook nog eens aandacht trekken dat ik geen wijn wilde bij het eten.
Ik heb wel een spa rood besteld, daarna werd er een karaf water besteld.
Ik heb 2 x een bodempje wijn in laten schenken en een miniscuul nipje genomen van de witte en enkel geroken (en genoten) aan de rode wijn maar enkel water gedronken.
Was dit mijzelf pesten???
Ik vond van niet. Het viel daarmee volgens mij niet op dat ik niks dronk en trok de aandacht niet.
Ik heb niets gedronken en de glazen weer af laten voeren net zo vol als dat ze gevuld waren.
Ik was trots op mezelf, standvastig gebleven.
Inmiddels drink ik nu 5,5 week niets.
Het bevalt me goed. Volgens mij ben ik zelfs aan het afvallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 van de 5 zouden hun wenkbrauwen zeker optrekken. 1 of 2 zouden het op een sterkere manier belachelijk maken. Geloof me, in een ander verband hebben ze dat nl al gedaan.
Afwijken van datgene wat als gangbaar verondersteld wordt, wordt graag belachelijk gemaakt, en ik zou bijna zeggen zeker door mensen uit het zakenleven van 45+.

Ik heb er enkel wel mee te maken, dus kan enkel het voor mij meest gunstige pad kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twijfelaar het is goed dat je je niet hebt laten beinvloeden door de mening van anderen en de juiste keuze hebt gemaakt, dat je voor jezelf hebt gekozen
Voor en tijdens ik dronk was ik nogal afhankelijk van de mening van anderen, sterker nog, had helemaal geen mening en was alleen maar bezig met wat anderen er van zouden denken als ik
een drankje afsloeg en wat een commentaar ik zou krijgen aan mijn adres als ik cola bestelde in plaats van b.v bier.
Met het accent op denken want in die tijd speelde mijn leven zich af in mijn hoofd.
Ik wist het antwoord al en deed daar in gedachten nog eens een schepje boven op en het geheel werd zo/n pijnlijke aangelegenheid dat ik de gedachte niet te drinken maar liet varen in feite de confrontatie niet aandurfde en geen antwoord had op de negatieve kritiek van anderen.
De negatieve kritiek van anderen maakte mij angstig en rechtvaardigde mijn drankje.

Pas toen ik stopte met drinken stopte ook deze innerlijke strijd en steeds vaker koos ik voor alcoholvrije dranken.
Het antwoord van anderen viel best mee en in plaats van negatieve kreeg ik veel positieve reacties.
geleidelijk aan stapte ik uit mijn schijnwereld...
Uiteindelijk ben ik helemaal gestopt met drinken en dat is de beste keuze geweest die ik ooit in mijn leven heb gemaakt..

Een goeie dag vandaag....

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé die twijfelaar, je bent aan een andere naam toe, want je twijfelt niet meer. Heel knap wat je hebt gedaan. Je hebt nu het bewijs geleverd, dat je het kunt. En van de anderen, niets aantrekken. Mijn ervaring is nu na bijna 7 maanden, dat de grootste schreeuwers, juist jalours zijn en afgunstig, omdat ze zelf niet kunnnen stoppen. En ook wel inzien, dat ze fout bezig zijn. EN JIJ GOED>

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...