Spring naar bijdragen

Vrijdag 16 februari

visje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 349
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Ferry en Anna: volgens mij hebben hier altijd vooral veertigers geschreven. Ik denk dat het meer met de 'forumleeftijd' te maken heeft. De meesten hebben alles al minstens 5 keer verteld en geschreven.

Voor mezelf: ik gooi mijn diepste gevoelens niet meer op een openbaar forum. Die deel ik met mijn echte vrienden en mijn therapeute. En mijn eigen houdbaarheidsdatum hier is allang overschreden, dat besef ik. Alleen kan ik het vaak niet laten om mee te geiten als het zover is.

En voor de tigste keer: er bestaat een categorie 'Thema's rond...'. Dit draadje heet 'Ditjes en datjes'.

Misschien moet er nog een categorie "Afscheid nemen" komen, ook...

En Anna: je hebt gelijk met dat aan- en afmelden. Mensen moeten geen verwijten over zich heenkrijgen als ze zomaar uitloggen. Daar kunnen veel redenen voor zijn. Vooral omdat dit forum ook elke dag wel een paar keer hapert.

Zo, ik heb gesproken.

Misschien neem ik ook wel afscheid. Of toch ook weer niet. Of ik weet het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door elkanders berichtjes beter te lezen, zou je op een heel eenvoudige manier op een nieuwe discussie over kunnen gaan. Wat mij opvalt is dat dat te weinig gebeurt.
Als ik het berichtje lees van BB valt mij direkt iets gemeenschappelijks op. Velen zijn snel op hun teentjes getrapt. Ga hier dan op in, hebben inderdaad veel mensen hier last van?
Komt dit daadwerkelijk van het droogstaan, of trachten droog te staan. Wat kunnen we hier mee, wat ervaren anderen? Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Anna dat weet ik niet wat die meer inhoudelijke discussies inhouden .
Misschien heeft dat ook te maken dat je in een heel ander stadium bent dan waar je nu in zit.
Ik heb veel aan het forum omdat ik steeds scherper mijn trekmomenten zie en daar mee aan het werk ben.

Ik leer misschien wat langzmer dan jij of bij mij valt het kwartje niet ze snel of zit ik in een heel andere situatie dan jij.
Ik wil ermee zeggen dat er dingen veranderen en de dingen nooit zullen zijn als dat ze waren.
Wat ik wel merk dat niet iedereen al zo lang meeschrijft maar toch meer van zichzelf laat zien.
Hebben we haast? Er moet toch ook een vertrouwen tussen elkaar groeien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het moeilijk is, om te 'bepalen' hoe een forum eruit zou moeten zien en of er wel of niet gegeit mag worden en of er wel of niet te zware onderwerpen aangesneden mogen worden. Als ik geen zin heb in zwaar, dan reageer ik niet op zwaar, als ik geen zin heb in gegeit, dan reageer ik niet op gegeit. En als dit forum me helemaal niet meer bevalt, dan blijf ik gewoon weg, totdat het me weer aanspreekt. Je kan het zo moeilijk en zo makkelijk maken als je wilt, denk ik.
Maar goed, dit is weer mijn mening en ieder mens heeft zo zijn eigen mening (meestal).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is een forum een afspiegeling van de mensen die dat forum 'maken' (sorry voor de marketingpraat). Mick heeft gelijk: ik schrijf soms serieus, maar als er gegeit wordt doe ik graag mee. Ik kies daar zelf voor.
En BB'tje heeft ook gelijk: wat geiten op het forum kan een avond draaglijk maken, of het nu gaat om trek verbijten of ander verdriet verbijten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het met je eens Mick. Maar wat als je nou eens geen zin hebt in gegeit, maar wel in een serieuze discussie, maar die serieuze discussie komt alsmaar niet op gang. Natuurlijk, dan kun je besluiten weg te gaan. Maar zou je het niet stiekum jammer vinden? En zou je niet een beetje terug verlangen naar de periode dat zo'n serieuze discussie er wel vrijwel iedere dag was?

Frannie, niemand hier heeft een houdbaarheidsdatum bij mijn weten. Ik denk dat iedereen die er behoefte aan heeft om zich af en toe te laten zien, daar ook iets aan heeft op een bepaalde manier. Dat je geen persoonlijke dingen hier meer vertelt kan ik begrijpen. Ik heb door een aantal ervaringen ook het gevoel dat ik dat beter niet meer kan doen. En misschien is dat ook wel een van de redenen dat er minder serieus gediscussieerd wordt.
Dat een aantal mensen (waaronder ik) alles al een aantal keren heeft gezegd klopt natuurlijk ook. Op een gegeven moment wil je het geen zesde keer meer zeggen.

Mieke, ik denk niet dat het iets met langzaam of snel zijn te maken heeft. Vergeet niet dat ik meer dan 25 jaar gedronken heb, eindeloze minderpogingen achter de rug heb zonder succes, en dat het me nu pas voor het eerst lukt niet te drinken. Snel kun je me dus niet bepaald noemen, je kunt eerder stellen dat het kwartje eindelijk pas gevallen is.

Wat betreft BamBam's opmerking dat vrijwel iedereen hier nogal gevoelig is: het hangt samen. Ik denk dat gevoelige mensen meer aanleg hebben om een verslaving te ontwikkelen. En het is bekend dat je door het stoppen of drastisch minderen met drinken gevoeliger wordt, emoties komen veel harder aan.

Overigens vind ik dat we nu dus wel met een serieuze discussie bezig zijn, dus het kan nog steeds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga mij absoluut niet verontschuldigen over mijn gegeit van vanmiddag. Over het algemeen ben ik erg rustig hier en schrijf vaak alleen als er mij wat hoog zit. Vanmiddag was ik in een tophumeurtje en heb dit tot uiting laten komen hier op het forum. het was heerlijk en ben vrolijk de avond ingegaan. Hoe vaak wordt er hier niet gekeet savonds, daar meng ik mij niet altijd tussen omdat ik daar op dat moment geen zin in heb. Maar als ik hier mijn hart uit wil storten dan doe ik dat en krijg dan ook serieus antwoord. dat heb ik vorige week nog gedaan en dat was prima. en wat betreft zondag: het zal ongetwijfeld een mengeling gaan worden tussen serieus en melig. Prima en zo moet het ook. Ik heb absoluut geen twijfels over zondag, het wordt een top dag. Ik ben eigenlijk heeel boos( dit wordt ik niet snel) en teleurgesteld.
Ik wilde eigenlijk vanavond een serieus verhaal neerzetten over mijn ervaring vanavond, ik wacht wel tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Fran, nooit. Nou heb ik zelf denk ik niet zo vaak een serieuze discussie opgestart, ik ben meer een reageerder.

Maar ik weet wel dat ik een aantal keren mijn ziel gelucht heb hier, op een moment dat ik heel erg omhoog zat met iets, en daar is altijd heel serieus, lief en steunend op gereageerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...