Spring naar bijdragen

dinsdag 20 februari

visje

Aanbevolen berichten

@ Marion. Wat een vervelend bericht heb je gekregen vandaag of was je er min of meer wel op voorbereidt? maar dan nog komt de boodschap hard aan. Ik hoop dat je tegenslag rustig op je in kan laten werken. Veel sterkte.
Ik heb weer gewerkt, was wel erg moe. Ik had een onrustige nacht door een aantal keren storing op ons bedrijf. Dan gaat de telefoon telkens en moet mijn arme mannetje er weer uit om de boel te checken.
Verder weinig nieuws. Ik wacht met spanning op Knuffie haar bericht.
Laters

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 152
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hai Marion,

In de eerste plaats heel veel sterkte met het verwerken van dit vervelende nieuws. Maar het is nog niet gedaan met Marionneke hoor. Tuurlijk zie je nu enorme bergen voor je waar je overheen moet, maar net als met het stoppen met drinken geldt ook hier: stapje voor stapje. Als je je nuchtere koppie er maar bijhoudt en niet ook nog eens de ellende van drinken op je hals haalt. Want daar kun je wel wat aan doen, zoals je de laatste tijd al doet. Kijk niet te ver vooruit, dan zal alles in hanteerbare porties op je af komen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik kom even kijken, of eral nieuws is. Och Marion, wat rot, je treft het niet. Nu maar afwachten, voor hoeveel % je wordt afgekeurd. Tja en je moet weer inleveren, En wat vervelend als je zult moeten verhuizen! Maar misschien komt daar nog een oplossing voor. Houd moed.

En Knuffie is nog niet boven water. Hopelijk heeft zij beter nieuws.

Mieke is opgenomen, misschien een laptop bij zich??

liefs voor de mensen, die het moeilijk hebben.

tot straks, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie lieve en warme berichtjes.

Ik probeer echt het hoofd boven water te houden en vooral niet te gaan drinken, want dat maakt het er niet leuker op. We kijken wel waar het schip strandt. Als ik echt het huis moet verkopen, dan zien we ook wel weer. Er zijn ergere dingen toch.

Ik ben lekker even met de honden wezen wandelen, die kleine van 7 maanden rende ervan door in het park. Daar heb ik een half uur achteraan moeten vangen, goeie therapie om even je hoofd te luchten.

Nog steeds niets van Knuffie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net mijn uitslag van de dokter gekregen (bloed) en mijn vit. b12 is maar 102 en normaal hoort het tussen de 150 en 500 te zitten, normaal zou ik dan injecties moeten krijgen maar vindt ie blijkbaar nog nietnodig, ook mijn bloedsuikers ware te hoog. Moet over 4 week weer komen.

Ik heb veel info op internet opgezocht over tekort aan vit b12 en wat de gevolgen hiervan kunnen zijn nou dat is niet mis,

Nou begrijp ik tenminste waar mijn vermoeidheid vandan komt.

Genoeg over mij, gaat alles nog goed met iedereen of heeft er iemand een luisterend oor nodig ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve sneeuwwitje,

Meisje maak je niet druk. Ik weet het is even een klap maar het is zeer zeker niet over met je.
Ik heb het ook meegemaakt, in de WAO toen ik het zelf niet wilde, uit de WAO toen ik echt ziek was.
Ik weet niet waarom je in de ziektewet bent gekomen maar ik zou me een niets aantrekken wat zogenaamde experts ervan vinden. Jij bent je eigen expert. Jij weet zelf wel wat je kunt of niet.
Misschien is het tijd om een nieuwe weg in te slaan. In het Engels zeggen ze dat als een deur dicht gaat een ander open gaat. Cliches zijn dat niet voor niets, vaak zit er veel waarheid in.

Erica,
Ik eet bijna geen vlees en daar zit veel vt. B 12 in. Ik slik nog steeds thiamide wat dus B12 extra forte is.
Pas je wel een beetje op met je Xanax?

Knuffie,
Je hoeft echt je excuses niet te maken voor je uitval. Ik kan me best voorstellen dat sommige zich persoonlijk aangevallen voelde. Toch bedoelde ik het wat meer in zijn algemeen en ik was niet bepaald tactvol. Plus ik kan een echte driftkikker zijn. Het lijkt me dat niemand dat gemist heeft;-)
Ik hoop snel wat van je te horen, heb alles gekruist voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion, wat een vervelend nieuws voor je. Het valt niet mee om onder ogen te moeten zien dat je er nog meer op achteruit gaat. Mij is dat ook al een paar keer overkomen, en de eerste reactie die je voelt is er toch een van paniek.

Maar zie, ik ben er nog steeds. Onkruid vergaat niet, moet je maar denken. Blijf sterk meid, alcohol lost het niet op. Probeer de moed erin te houden, je weet maar nooit wat voor goeds nog op je pad komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag! Morgen sta ik 100 dagen droog. Om het te vieren heb ik alvast een nieuwe theepot gekocht.

Met plezier en herkenning, maar ook bezorgd, heb ik gisteren en vandaag een en ander op dit forum gelezen, en ik ben van plan om dat de komende tijd te blijven doen. Ik heb namelijk gemerkt dat mijn motivatie minder aan het worden is - misschien is dit het moment dat het stoppen-met-drinken ophoudt en het gewoon-niet-drinken begint. Omdat ik in stilte en in mijn eentje ben gestopt, zonder dat iemand het weet, begin ik een klankbord te missen. Ik meen dat ik dat in dit forum kan vinden door te lezen hoe andere mensen omgaan met hetzelfde probleem. Ik wens daarbij iedereen natuurlijk veel succes!

Adri Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klasse Adrijan, 100 dagen droog! Nu is het zaak dit vol te houden, zoals je zelf al zegt. Daarvoor kun je hier voldoende steun vinden, en ook geven. Er is altijd wel iemand die naar je luistert.

Mensen, ik ben ook erg benieuwd naar nieuws van Knuffie. Ik denk dat de onderzoeken lang geduurd hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn probleem is omdat van mijn alvleesklier de kop verwijderd is pillen (o.a vitamines) niet worden opgenomen door mijn lichaam. Ook is mijn bloedsuiker te hoog.
Ik eet elke dat groente en eet ook mijn fruit dagelijks dus daar ligt het niet aan, maar mijn vorige dokter in mijn vorige woonplaats zei dat ik waarschijnlijk mijn leven aan de vit.spuit moet.

Nou ja ik zal over vier week wel horen wat hij te zeggen heeft, dan zal ik weer bloed moeten afgeven.

Ik heb net gelezen op internet dat een te hoge bloedsuiker hypoglykemie of zo heet, moet nog uitzoeken wat dat nou weer precies is.

Oh ja over je vraag hoelang ik niet meer drink. ehm ongeveer 2 week met daarvoor regelmatige nuchtere dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag rosie, ook jij bedankt voor de steun, wat is het fijn om moe van het werk al die lieve berichtjes te lezen; dat jullie twee dagen ook al knap vinden, terwijl velen van jullie al veel langer vechten; ik bewonder jullie voor je dorzettingsvermogen. ik probeer me aan jullie op te trekken, in elk geval vanavond. ik ga gauw verder lezen in dit draadje, wie weet wat ik nog tegen kom!
groeten van bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bibelle welkom op het forum, knap dat je van start bent gegaan. Alleen dat is al een :present: waard.

Koh, lukt het deze tweede dag? Steeds als ik die van mij zie moet ik aan jou denken en aan rosie.
Zit er ook knap over na te denken om te stoppen, die krengen zijn best duur, dus Koh als je doorzet houdt je misschien wel een vermogen over!

Rosie, ik dacht aan jou of eigenlijk aan die onsmakelijke lijst als je begrijpt wat ik bedoel.
Kun je mij die sturen, misschien vergaat de trek wel meteen.

Marion, ik moet eerlijk bekennen dat ik naar woorden moet zoeken. Er is al veel gezegt, maar even laten betijen en afwachten hoe het een en ander uitpakt. Soms kun je de dingen donkerder inzien als nodig, laten we het hopen! Ik begrijp dat je op dit moment zo iets hebt van wanneer komt hier een eind aan, je valt momenteel van het een in het ander en dat valt niet mee. Kop op, houdt het droog kun je er helder tegenaan kijken. Van het eerste glas wordt alles nog groter en donkerder!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bibelle, welkom hier op het dagdraadje. Succes met het volmaken van je tweede droge dag. Als je het moeilijk krijgt trek je hier maar aan de bel. Meestal is er wel iemand die zal proberen je er doorheen te helpen.. Mijn tweede rookvrije dag schiet ook al een eind op. Niet gemakkelijk omdat er zoveel trekmomentjes zijn op een dag. Maar tot nu toe weet ik ze de kop in te drukken door over ze heen te walsen.

Ik ga nu eerst maar weer eens in de keuken bezig. Bloemkool, rundersaucijsjes en uiteraard aardappeltjes. (uiteraardappeltjes). Niet bijzonder maar wel lekker.. (tja, waar doe je een vuilnisvat nou geen plezier mee, hè?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosie, je hebt heel erg goede tips, alleen kende ik ze helaas allemaal al, dus kan ik er geen nieuwe bespaartip bij vinden.

En ik wil er graag een opmerking bijmaken. Ik ben vanuit een bijstandsuitkering weer gaan werken, geleidelijk aan steeds meer uren gaan werken (eerst omdat ik erachter kwam dat ik er niets mee opschoot, en daarna omdat mijn ex-partner geen alimentatie meer betaalde voor zijn kinderen), en ik heb in de loop van die jaren geleerd dat je weliswaar geld kunt besparen door jouw tips te hanteren, maar daar heb je wel heel veel tijd voor nodig. Met een bijna fulltime baan red ik dat niet, om vijf verschillende supermarkten af te werken, én dagelijks al mijn groenten zelf te snijden (en dat probeer ik echt, want ik ben een voorstander van vers en vitaminen).
Verder bevatten de goedkope frisdranken van Aldi en Lydl veel te veel suikers en zuren, die mijn kinderen niet mogen hebben. Dat is weer op te vangen door siropen te gebruiken, bij voorkeur Lessini (vanwege de suiker).
Consuminderen doe ik al meer dan 10 jaar, maar op het moment valt er niets meer te minderen. Voor de grap vulde ik onlangs een vragenlijst in over bezuinigen, waarin o.a. gevraagd werd wat ik het eerste op zou geven als ik ergens op moet bezuinigen. Daarna volgde een lijstje van dingen die ik allemaal al lang niet meer doe. Niets meer te kiezen dus.
Bij ons wordt momenteel bezuinigd op de studieboeken. Die worden niet gekocht maar geleend, en ik probeer ze zoveel mogelijk op mijn werk te kopiëren. Alleen, voor vakken waar je een boek bij het tentamen mag hebben werkt dat weer niet, want dan mag je alleen het boek, en geen losse vellen erbij hebben.

Niettemin, alle tips zijn welkom. Wie weet kom ik er een keer een tegen die niet al van toepassing is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...