sneeuwwitje Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 Goh, ik zie nu pas wie er jarig is vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 24 februari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 Tja Snowy, zelfs de dooien zijn jarig... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ariel Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 quote: Originally posted by: ZizaAls verslaafde had ik geen keuze om wel of niet te drinken/gebruiken... ik MOEST drinken en gebruiken no matter what... niets hield me tegen... en ik bleef mezelf voorhouden dat ik wel een keuze had en dat alles op een dag wel goed zou komen (net als in een sprookje "en ze leefden nog lang en gelukkig")... Het is mijn stellige overtuiging dat het leven van keuzes aan elkaar hangt. Wij maken altijd keuzes en dat bepaalt in hoge mate de kwaliteit van je leven of het ontbreken ervan. Ook een alcoholist maakt keuzes. Hij of zij kan op ieder moment de keuze maken om te stoppen.Als ik naar mijn eigen ervaring kijk kom ik tot de ontdekking dat ik vaak de keuze heb gemaakt om geen keuze te maken. Ik wist dat ik teveel dronk en dat het beter was te stoppen maar ik wilde heel lang die keuze niet maken hoewel ik dat natuurlijk wel kon. Als je er bewust van wordt hoe dat proces van keuzes maken in je eigen leven verloopt, gaat er een wereld voor je open. Ariel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 Hoi Sneeuwwitje,Het gaat niet om alleen stoppen maar om gestopt te blijven..... Stoppen kan iedereen....Ik was al zo vaak gestopt maar telkens begon ik weer te drinken en gebruiken....dus ik kon niet gestopt blijven... Het probleem is niet stoppen maar gestopt te blijven ...De keuze om te stoppen kan iedereen maken maar als je niet gestopt kunt blijven , hoe graag je dat ook wil of hoe groot de noodzaak is , dan kun je je wel gaan afvragen in hoeverre je nog keuzevrijheid hebt...Hoe vaak heb ik excuses gemaakt over het feit dat ik s'ochtends zei "ik drink niet meer ik stop ermee" en een paar uur later was ik weer begonnen met een waanzinnig excuus om het te doen...ik geloofde in mijn eigen sprookjes...ook op het forum lees ik regelmatig dat mensen weer beginnen te drinken en de excuses die ermee gepaard gaan grenzen aan het waanzinnige...alsof ik naar mijzelf zit te kijken...Stoppen is een schaars begin en moest voor mij wel opgevolgd worden met aktie.... anders doen en leven...hulp aanvaarden en mijn kritische , negatieve en grote mond houden... pas toen veranderde er een hoop in mijn leven...Vandaag ben ik vrij en heb een heerlijke dag... straks gezellig uit eten en dan een meeting.... kindjes zitten nu in bad...en maken veel plezier....Groetjes, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 Hoi Ariel,Je hebt zeker gelijk als je zegt dat het leven aan elkaar hangt van keuzes.... verslaafden die gebruiken hebben niet veel keuzes.... ze zijn slaaf van ...... en een slaaf zit vast.... het woord zegt het al....En slaven wilde ook graag ontsnappen , de wil om te ontsnappen was er wel , alleen ze zaten vast aan een ketting.... zo zie ik het ook bij verslaafden... ik zat vast aan de ketting van alcohol en drugs... pas toen ik aan de stappen begon te werken kreeg ik de sleutel om het slot van de ketting af te halen...En vandaag leef ik bevrijd van alcohol en drugs... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 Bambam, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 Marieke,Het is erg rot voor je, ben je verhuisd voor je vorige buren en dan dit. Je weet dat het een valkuil voor je is. Dus Marieke, blijf uit de buurt van de fles. En probeer een oplossing te vinden met de politie. Of ga anders naar een vertrouwenspersoon van de gemeente toe. Want die kunnen je goede adviezen geven.En tja Sally, ik denk er nog vaak aan, hoe hij me heeft gebruikt. Of eigenlijk hoe ik me heb laten gebruiken door hem. Het is wel een hele goede les geweest. Ziza en Rudy, weer bedankt voor de wijze woorden.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 Marieke, dat is de goede instelling. Je buren zijn het niet waard dat jij weer gaat drinken. Hou dat vol meid. Toch is het vreemd, dat het steeds stil valt bij hun, zodra jij de politie gebeld hebt. Ik denk dat die meer zou kunnen ondernemen, als de agenten een keer getuige waren van dat kabaal. Nu is het jouw woord tegen dat van hun, en als jij daarbij je geduld verliest kom je al helemaal geen stap verder. Zouden ze ook de politieradio afluisteren?Ik heb een nieuwe wasmachine gekocht, hij wordt dinsdag geleverd. Ondertussen was ik toch maar even door met mijn gietertjes, want 4 dagen zonder wassen red ik niet. Een geluk bij een ongeluk was dat ons winkelcentrum wordt verbouwd. Alle winkels aan een kant moeten daarom hun voorraden kwijt, en er was dus flink uitverkoop. Niettemin kost het toch een rib uit mijn lijf, vrolijk word ik er niet van. De korting benut ik in zo'n situatie namelijk voor betere kwaliteit, dus ik heb nu een duurdere machine gekocht dan ik anders gedaan zou hebben. Dus, als alles meezit, moet ik nu weer minimaal 10 jaar vooruit kunnen. Laten we hopen dat verder alles het blijft doen.Door deze situatie heb ik vanmiddag veel moeten denken aan het verschil tussen mijzelf meer dan een half jaar geleden, en nu. Ik kwam er donderdag na mijn werk achter dat mijn wasmachine niet werkte. Vroeger zou ik dan al minimaal een glas wijn op gehad hebben, want dat was het eerste wat ik deed als ik thuis kwam. Ongeduldig als ik ben zou ik mijn zoon net zo lang aan zijn kop gezeurd hebben tot hij donderdagavond al de wasdroger van de wasmachine getild had. En zou ik (doodmoe, en inmiddels al behoorlijk onder invloed) na het eten zelf aan de slag zijn gegaan om die kraan te testen en de machine open te schroeven.Nu wat ik sterk genoeg om toe te geven dat ik donderdagavond te moe was om er nog iets aan te doen, en dat het ook vrijdagmiddag kon. Dus heeft mijn zoon zonder morren vrijdagmiddag de droger getild, en samen met mij de hele boel uit elkaar gehaald. Beter dan ik het alleen, met de nodige wijn op, had kunnen doen.Uit pure frustratie zou ik me vroeger op vrijdagavond een stuk in mijn kraag gedronken hebben, terwijl ik nu gezellig met mijn jongste een film heb gekeken. En vandaag was ik fris genoeg om meerdere winkels af te gaan, te vergelijken, en voor de beste aanbieding te gaan.Ik moet jullie eerlijk bekennen dat ik eigenlijk best wel behoorlijk tevreden met mezelf ben, ondanks de tegenslag. En er was niet meer voor nodig dan iets te laten, namelijk dat eerste glas.Eet smakelijk allemaal, en maak er een mooie avond van! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 Och jé Anna, vergeet ik jou, het beste paard van de stal. Jij hebt toch ook altijd pech. Is het geen auto, dan is het de wasmachine. Succes met er een uitzoeken. Ik weet niet of de Mediamarkt bij je in de buurt is. Want die is erg goedkoop. En heeft ook merkmachines.liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 O ja, voor ik het vergeet.BamBam, :light: voor een half jaar ADB! Lekker is dat, dat je het stiekempjes helemaal in je uppie hebt zitten vieren! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 Anna, kruisen onze berichten elkaar, fijn je hebt een nieuwe machine.En top hé, niet drinken geeft zoveeeeeel rust, je bent weer een ervaring rijker.liefs Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 Dank je Ferry, ja, het voelt goed. Sterkt me weer om zo door te gaan. Duim jij ondertussen dat mijn droger het niet ook begeeft? Die is namelijk ook al 17 jaar oud. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 Anna, dat doe ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 Ziza bedankt voor je betoog maar ik heb niet echt antwoorde gehad op mijn vraag, maar vind dat niet erg.Ik heb gedronken tot ik bijna dood was.Ik heb op dat moment niet voor de dood gekozen maar voor het leven.Mijn HM was al aanwezig toen ik nog dronk.Maar ik koos er om allerlei redenen voor geen gebruik van Hem of Haar te maken, want ik hoop nog steeds dat mijn HM een schitterende vrouw is.(grapje)Pas toen het water me aan de lippen stond heb ik gesmeekt om hulp en ik heb die hulp in de vorm van een innerlijke kracht gekregen.Een Kracht die ik aanspreek als het moeilijk wordt.Een Kracht die mij inzicht heeft gegeven in mijn problematiek.Niet mijn negatieve karatertrekken "weggenomen" maar inzicht gegeven in, zodat ik nu anders met deze overlevingsmechanismen om kan gaan dan vroeger zodat deze langzaam maar zeker als vanzelf oplosten.Een Kracht die het mogelijk maakt op langer termijn relaties aan te kunnen met mijn medemens.En op langer termijn de verslaving op afstand zet.De voorwaardelijke liefde die ik in het verleden moest verdienen, heeft me op de rand van de afgrond gebracht.De lijnen van dat verleden leven in angst en het gedrag wat bij die situatie hoort kun je doortrekken tot het moment ik besloot te stoppen met drinken.Al deze overlevingsmechanismen als drank, woede, haat wrok en nijd, jaloezie en minachting enz enz hebben mijn leven zo negatief beinvloed ...lang vóór ik maar één slok drank had geproeft....dat het desasteuze gevolgen heeft gehad voor mijn later leven.De basis waarop ik nuchter ben geworden is geloven in de onvoorwaardelijke liefde van mijn HM.Diep in mijn hart ben ik een gelovig mens.Door de HM toetelaten in mijn leven voel ik me nooit meer alleen of in de steek gelaten en altijd welkom.Door te gaan voelen waar onvoorwaardelijke liefde zich van voorwaardelijke liefde onderscheidt is een andere wereld voor mij open gegaan.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 @ziza:Ik heb nog steeds een beetje moeite met jouw idee over 'keuze'. Jij beweert, dat je als verslaafde geen keuze had... Ik zit daar maar over na te denken. Zou je me dat nog iets beter kunnen uit leggen. Ik ben namelijk van mening, dat je ten aller tijden een keuze hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 Ik schrijf hier niet zoveel meer, dat heeft veel zo nietalles te maken met oud en nieuw.En ik dacht echt dat ik dit een plekje had gegeven,langzaamaan begon ik weer vertrouwen op te bouwen...En overwoog ik weer mee te gaan schrijven.......tot vanmorgen..........!Mijn nekharen gingen spontaan recht overeind staan,mijn hele wezen waarschuwde voor gevaar..........!Alleen bij het lezen van een naam, notabene een naam van iemandwaarvan ik moet geloven dat hij gestorven is, al weet ik heel goed dat dit niet zo is!!!(daarvoor zijn de zwijgende telefoontjes te talrijk........!!)De moderator heeft mij verzekerd dat ik me niet onveilig hoef te voelen,en dat ze werken aan een oplossing...........Maar de moker kwam hard binnen, vooral omdat het totaal onverwacht was...Ik zoek de oorzaak van dit onrust gevoel bij mezelf,blijkbaar heb ik het niet zo goed verwerkt als ik dacht!Het is zeker geen reden om te gaan drinken...zo erg is het gelukkig nog niet!!!!!!!!!!Het heeft me behoorlijk rusteloos gemaakt, en het maakte dat ik me weer ver van dit forum wilde verwijderen.Daarom heb ik mezelf verplicht er nu over te schrijven,juist hier waar ik me nu onveilig voel......Ik wil er niet langer voor weglopen, en probeer het echt te verwerken...( en echt tot vanmorgen dacht ik het verwerkt te hebben, maar blijkbaar had ik hetalleen goed verstopt............dat blijkt wel uit mijn reactie op zo´n regeltje)Eigenlijk zat ik hier helemaal niet op te wachten, ik heb genoeg waar ik op dit momentmee moet zien te dealen........maar het is een spiegel die me nu wordt voor gehouden......en ik probeer uit alle macht mijn ogen niet te sluiten!!!!!!!!Joann Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 Fijn dat het in ieder geval geen reden is om te gaan drinken Joann. Ik schrok vanmorgen ook toen ik de naam van de jarige zag. En ik schrok opnieuw toen ik daarnet het nieuwe icoontje van Rudy zag. Niet omdat ik het gebeurde geen plaats heb gegeven, want dat heb ik volgens mij wel, maar gewoon door de herinnering aan een nare gebeurtenis. En dat die herinnering een bepaald gevoel van afkeer oproept vind ik geen probleem, dat gevoel mag er zijn van mij en vind ik ook volkomen logisch. Probeer bij jezelf na te gaan Joann wat deze herinnering jou doet. Ia het bij jou meer dan de herinnering aan een nare gebeurtenis? Wellicht de herinnering aan jouw eigen reactie op die gebeurtenis? Veel moeilijker dan het onder ogen zien van iets naars dat jou is overkomen, is het onder ogen zien van je eigen reacties en je eigen gevoel bij een gebeurtenis. Dat is confronterend, en kan zelfs bedreigend zijn als je je reactie van destijds afkeurt. Maar je kunt er wel veel van leren, en erdoor groeien. Als je ontdekt waardoor een naam een dermate heftige reactie bij je oproept, kun je misschien ook met je eigen gevoel in het reine komen.Veel succes daarmee Joann! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 Even voor alle duidelijkheid: dit gaat niet over mij? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 @Water:Nee, dit gaat niet over jou!@BamBam:STIEKEMERD! Je bent een half jaar gestopt! Gefeliciteerd!;taart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 Water,Waarom vraag je dat........?Jij bent toch niet dezelfde persoon???????En als je niet S. bent gaat het zeker niet over jou!!!Het gaat zowiezo meer over mij dan over iemand anders...!Dus voel je niet aan gesproken als je niet diezelfde persoon bent!!!!Groet Joann Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 24 februari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 :):DB)Ja hallo ik hoef jullie toch ook niet alles te vertellen, hahahahaha.Danke fur die blume. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 24 februari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 Water, waarom zou jij dat denken?Er staat toch, hopelijk, niets wat je bekend voorkomt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 OK. Ik was er een paar maanden uit en gisteren reageerde ik weer eens voor het eerst. Ik weet niet wie S. is. Toeval. Sorry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 Piep!!Even snel tussendoor, straks weer gaan werken en ik ben nu al stikkapot, Pfff!!!!@BB:musicnote: Proficiat!!!Lieve groet van knuffie!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 24 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2007 Hoi Water,Heb je, je eigenlijk al voorgesteld, bij Wie is Wie?groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden