Spring naar bijdragen

maandag 26 februari


Mick

Aanbevolen berichten

Mensen, bedankt voor alle felicitaties.
Ik was zelf ook niet zo bezig met tellen, alleen weken. Maar toen had Koh ineens 300 dagen, en toen wilde ik mijn dagen-aantal ook wel eens weten.
En Mick: sorry, niet goed gelezen. Maar 3 maanden is toch ook niet niks? :present::present::present:

Rufus, waar haal je je muziek vandaan? Ik gebruik Limewire, en heb een goed beveiligde pc. Ik ondervind geen problemen. Ik denk ook eigenlijk dat je pas echt rotzooi binnenhaalt als je films gaat downloaden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 135
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Ferko, volgens mij moeten er ook wel sites zijn speciaal voor jongeren met een alcoholprobleem. Ik zou eens op de site van Tactus kijken of je daar iets kunt vinden, ik dacht dat ik daar wel een keer een link gezien heb voor jongeren. En anders zou je eens bij hun kunnen informeren.

Natuurlijk is het hebben van een alcoholprobleem in principe voor iedereen hetzelfde, maar ik kan me voorstellen dat jij veel steun zou kunnen hebben aan een groep lotgenoten van je eigen leeftijd. Juist de herkenning bij anderen is heel belangrijk, en een 19-jarige leidt in de regel toch een iets ander leven dan een 40-jarige. Verder ben je hier natuurlijk toch gewoon welkom, dat spreekt voor zich.

Klasse dat je dat boek hebt besteld, en die 100 dagen ga je halen! Petje af!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Ferko, dank je wel.
En leuk dat ik nou ook iemand heb om gelijk mee op te gaan!

En ik mag dan wel niet zo jong zijn als jij. Hahahaha, in jouw ogen zelfs stokoud. Maar we zijn hier met zijn allen zéér jong van hart en geest. Vaak nog jonger dan jij :D
Dus voel je vooral helemaal welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, jij ook :present:+:sun: maar nu hou ik op voor vandaag hoor. Wie nu nog wil moet maar bedenken dat ik het iedereen gun. En Anna, wat is nou die meisjesdroom die aan duigen is: Rufus, de motor of Texel?? Of droomde jij als meisje al van de combinatie van die drie????

Ferko, ik vind het knap dat je op jouw leeftijd al zo serieus en zo te zien succesvol met je alcoholprobleem bezig bent. Ook al zit je dan nog niet helemaal op dat ronde getal van 100 dagen, voor je 95 dagen heb je ook al wel een proficiat verdiend..

Rosie, wat lief van je dat je 'boos' op me bent. Ik weet dat je helemaal gelijk hebt. Een verslaving hoort helemaal niet bij me. Ik hoor bij de verslaving, helaas. En dit proces van vallen en opstaan komt me bekend voor. Het is het voorportaal van het losmaken van die verslaving. Het gaat me ook zeker lukken, ik ben me nog aan het opladen. Door berichtjes zoals dat van jou (maar ook van anderen) krijg ik langzamerhand een compleet en overtuigend plaatje om die stomme (maar lekkere) sigaretten links te kunen laten liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Luna,

Allereerst gefeliciteerd met je 100 dagen. Dat is mooi en al lekker lang. Ga je door voor een volgende mijlpaal?

Ik heb voor het downloaden gebruik gemaakt van 'Bitlord' en 'Isohunt'. Is mij door een iets oudere jongen dan die van het 'rippen' aangeraden. Werkte wel goed, maar ik weet niet wat al dat gedoe met 'peers', 'seeds', 'leechers' voorstelt. Wat me opvalt dat ik ook aan het 'uploaden' ben als ik 'download'. Kan je het nog volgen?

Liefs, Rufus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Kohtje, jij ook weer een :present: en een :sun: terug. De meisjesdroom was mij bij een stoere bink achterop de motor richting het onbekende. Wie de betreffende stoere bink was en waar dat onbekende lag maakte mij in die tijd nog niet zoveel uit moet ik bekennen.:$
Als jij een motor hebt wil ik ook wel bij jou achterop hoor, maar ik weet niet of jouw Anna dat goed vindt.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat kan ik wel volgen Rufus. Dit soort sites zijn over het algemeen wederkerig. D.w.z. jij download muziek van iemand die dat beschikbaar stelt op internet, en de andere mensen op die site kunnen op hun beurt weer muziek downloaden die op jouw computer staat. Je ruilt als het ware. Als het goed is moet je wel iets kunnen instellen om dat uploaden te voorkomen. Dat is veiliger volgens mij, maar het betekent wel dat je alleen iets neemt, zonder er iets voor terug te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had geen keus meer om het te ontkennen.

Bij mij is het half maart uit de hand gelopen. Ben toen door een vriend tegengehouden, anders was ik er nu niet meer geweest. Toen kwam pas het echte besef dat ik al 5 jaar met een zware depressie rond liep, suicidaal gedrag en mijn alcohol verbruik per week was ook niet mis. Toen dronk ik minimaal 2 liter bier per dag. Gemiddeld veel meer. 4 Liter was geen uitzondering.

Ben eind maart gestopt met de veronderstelling dat ik wel weer sociaal zou kunnen drinken. Nog geen 4 weken daarna een feestje en ik had 6 liter achter me kiezen. 2 weken daarna weer op me oude patroon.

In de herfst van 2006 ben ik weer terug gevallen en toen heeft me mentor ingegrepen die al 12 jaar maatschappelijk werker is. Eind november is voor mij het besluit geweest om definitief te stoppen.

Ik had in die week ervoor het echt te bond gemaakt. Na mijn verjaardag was er een vriendin te moe om naar huis te fietsen. En ik ben toen met 2 liter bier in de auto gestapt. Ik was toen wel bewust dat ik gedronken had en eigenlijk niet mocht rijden en reed daarom ook zo voorzichtig mogelijk. Denk aan 30 rijden waar je 50 mag. De volgende morgen ben ik wakker geworden met een vreselijk gevoel. Niet omdat ik alleen mijn leven in gevaar heb gebracht, maar ook van die vriendin, en van alle andere weg gebruikers.

In die week erop was er een schoolfeest en ik besloot als limiet 10 biertjes te drinken. Toen ik de volgende morgen wakker werd, bleek ik ook nog eens gepint te hebben omdat ik door me geld heen was. En het was allemaal op. Die 10 waren er iets meer geworden.

Na die 2 ervaringen in 1 week kwam bij mij pas echt het besef dat ik moest stoppen. En dat sociaal drinken er voor mij niet meer in zit.

Ik ga nu even zoeken op die site van tactus. Bedankt voor de tip.

Ferko

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net weer fijn met de gieter gespeeld, had toch net iets te veel was om tot morgen te wachten.

Een speciaal gevoel? Ik heb wel nog steeds op maandag zo'n gevoel van "o ja, ik heb weer een week volgemaakt". Maar ik tel de weken niet meer. Zoals jij (of was het iemand anders) een tijdje geleden ook al zei: ik kijk niet meer zoveel achteruit, maar meer vooruit op het moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah, op die manier. Ik dacht dat je wasmachine helemaal op apengapen lag. Dat je je wasgoed op de grond uitspreidde of zo en er dan met een gietertje water overheen sproeide. 'k Dacht al: kun je beter even wachten. Maar nu snap ik 'm. Wat een prachtige samenwerking tussen mens en machine, Anna..
Maar toch sterkte met je was, vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,
het was een tikkie rustig van mijn kant; jullie deden allemaal spannende dingen als elkaar ontmoeten en stoppen met roken............
ik was niet geheel en al rustig, het was heftig en hectisch en bewogen en druk en ingewikkeld en veelzeggend, afijn.
heel veel lezen en schrijven zal er niet meer inzitten, maar af en toe toch wel.
zoals nu, ik las:

quote:


Originally posted by:
Rufus

.....dat ik denk nooit meer te drinken. Na 45 jaar drinken nu 45 jaar niet drinken. Daarna zie ik wel wat ik dan doe. Misschien neem ik dan weer eens een cognac en een sigaar na een copieus diner.

Rufus



en ik vond het frappant omdat ik afgelopen weekend met een vriend samen was die ruim een jaar geleden gestopt is met drinken.
in mei vorig jaar (we stonden beiden een paar maanden droog) filosofeerden we over "wat als je weet hoe lang je nog leeft, wat ga je zeker doen".
Allebei kwam het antwoord op: "drinken, als of het je laatste drankje is" .
Zoveel moeite kostte het nog na een half jaar, zoveel misten we nog...........

Nu kwam de vraag weer terug; en beiden wisten we het echte antwoord: "genieten, zoveel mogelijk, bewust, en daar hoort drank niet bij".

De boodschap was ondubbelzinnig. Zonder twijfel ook. Tijd maakt alleen maar duidelijker dat je drank kunt missen als kiespijn in je leven; dat het niets toevoegt, misschien het sporadische glas voor wie zich dat kan permitteren (maar de meesten weten wel beter).

Dat wilde ik even met jullie delen, even herinneren voor mezelf dat deze tijd zonder drank als constante metgezel meer oplevert dan ik vaak besef. Soms helpt het om terug te kijken, soms om alleen vandaag te zien. Maar helder blijft het, steeds meer...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben al blij dat hij nog iets doet Rosie. En nee, hij kan niet meer gemaakt worden, hij is 20 jaar oud. Ik heb al een nieuwe gekocht, die wordt morgen geleverd. Dus meer ga ik niet wassen vandaag.

Die mensen vroeger moeten toch wel behoorlijk gestonken hebben, want iedere dag de kleren in de was was er in die tijd natuurlijk niet bij. Brrr, ik moet er niet aan denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Anna

quote:


Originally posted by:
petra


"wat als je weet hoe lang je nog leeft, wat ga je zeker doen".




... het echte antwoord: "genieten, zoveel mogelijk, bewust, en daar hoort drank niet bij".









Mooi Petra, heel mooi.



en in het kader van de cursus "leven voor gevorderden" is de slagzin:
Leef elke dag alsof het je laatste is!
Wat helemaal geen uitspattingen, bizarre dingen oplevert, juist niet, het genieten zit in het kleine dichtbij.
Het kleine dat je niet ziet als je hard rent...............
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk hoor Petra, alleen ben ik bang dat niemand dan meer zou gaan werken. Ik stel me mijn laatste dag tenminste niet als een werkdag voor.:D
Hetgeen betekent dat er eigenlijk iets goed fout zit, met waar we allemaal iedere dag zo druk mee bezig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in mei vorig jaar (we stonden beiden een paar maanden droog) filosofeerden we over "wat als je weet hoe lang je nog leeft, wat ga je zeker doen".

Allebei kwam het antwoord op: "drinken, als of het je laatste drankje is" .

Zoveel moeite kostte het nog na een half jaar, zoveel misten we nog...........



Nu kwam de vraag weer terug; en beiden wisten we het echte antwoord: "genieten, zoveel mogelijk, bewust, en daar hoort drank niet bij".



De boodschap was ondubbelzinnig. Zonder twijfel ook. Tijd maakt alleen maar duidelijker dat je drank kunt missen als kiespijn in je leven; dat het niets toevoegt, misschien het sporadische glas voor wie zich dat kan permitteren (maar de meesten weten wel beter).



Ik weet, geloof ik, hoe het moet, hihi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vraag is Rosie, waarom wil je continu in een roes leven? Ik begrijp het wel hoor, zo was het voor mij ook.

Voor mij was het antwoord omdat ik weg wilde vluchten voor mijn leven, er niet bij na wilde denken, omdat ik overweldigd werd door gevoelens van zinloosheid, uitzichtloosheid en verdriet. En die moest ik toen ik eenmaal enkele weken niet dronk in volle hevigheid trotseren.
De kunst ligt volgens mij niet in het vinden van een nieuwe roes, om de alcoholroes te vervangen, maar in het leren accepteren van jezelf en van je leven, met alle tekortkomingen en imperfecties. En alles ondernemen wat in je vermogen ligt om dat draaglijk te maken. Zoals Petra zegt: genieten van kleine dingen. Dat moet je leren, en je moet die kleine dingen om van te genieten ook leren zien. Als je dat eenmaal kunt heb je geen roes meer nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...