Spring naar bijdragen

dinsdag 6 maart


visje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 70
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Lieve Marieke,

IK heb ook van die buren, gelukkig snachts wel stil. Twee tieners en een baby. Tja ik weet ook niet waar die baby vandaan komt, Sex gaat in ieder geval wel zachtjes.:D lach niet van de andere kant kan ik niet hetzelfde zeggen:D .Moet ik maar om lachen want ik gun ze het.
Natuurlijk speel ik weer social werkster en luister naar de zoon probeer hem een hart onder de rug te steken. Ik probeer het te negeren maar dat is moeilijk, zelfs nu kan ik haar letterlijk verstaan.
Ik haat ruzie, echt wordt er onrustig van. Trut die ze en dat meen ik niet maat toch, denk je dat ik bijstand krijgt? Trappen oip trappen af en maar gillen. En ik wordt er echt depri van. iK heb een oude recorder en neem alles op, Ik moet wel ik heb mijn rust nodig. Ik bewaar het nog maar komt de tijd dan gaat hij naar de politie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bibelle

Ik zet een wekker, maar ik zet tegelijkertijd in op een droge avond.
Wel lastig, ik krijg bezoek, rumdrinkers...

In blokjes denken doet misschien de truuk, steeds een half uur verleggen, hoewel de onrust (trek) gek genoeg nu al uren door mijn lijf giert, dit in tegenstelling tot normaal.
Ik laat het weten.

groetjes

Haamster

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag allemaal. Er is niet veel veel te melden vanuit een warm Brazilië. Het is 39 graden dus ik duik zo maar even ons zwembad in. Vandaag is week 11 zonder alcohol begonnen en daarvan verwacht ik geen problemen. Mijn vrouw gaat morgen voor drie dagen naar een seminar van de Oxford University Press in São Paulo. En hoewel wij wel drank in huis hebben voor familie en vrienden, zal ik daar niet aankomen als ik hier alleen ben. Ik kom mijn tijd wel goed door en heb er geen hekel aan om drie dagen in mijn uppie te zijn. Deze week schreef ik het al. Ik heb totaal geen moeite met de stilte en alleen zijn. Sommigen vinden het misschien een leegte maar ik kan heel erg van dit soort momenten genieten.

Ariel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om te laten weten dat het forum me niet koud laat wil ik hier iedereen welterusten wensen en een rustige nacht. Ik kan me er momenteel niet zo goed toe zetten om te reageren op berichtjes. Ik weet niet hoe het komt, woorden schieten me soms gewoon niet te binnen. Ik heb af en toe het idee, als ik de discussies zo lees, dat ik nergens wat van af weet, dat ik gewoon niet snap hoe jullie bepaalde dingen weten te verwoorden. De berichtjes van jullie komen soms op me over als pure proza. Misschien zijn m'n hersens aan het verschrompelen of zo. Ach, ik denk dat het wel weer over gaat, dat ik straks weer zin krijg om te schrijven en te reageren op anderen. Als het zover is zullen jullie dat vanzelf wel merken. Ik moet eerst mezelf weer even helder zien te krijgen want er heerst wat troebelheid in m'n brein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geeft niks Kohtje, blij dat je er weer bent hoor. Ik heb alle tijd en jij hebt alle tijd dus dat komt vast wel weer goed. Laat het maar even zo als jou dat beter uitkomt, dat mag toch ook?
Enne proza... ik moet juist heel vaak lachen om jouw af-en-toe gortdroge reakties, heerlijk verfrissend kan dat zijn. Oftewel: we hebben elkaar allemaal wel een beetje nodig. Toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil nog ff wat kwijt... ik zat de afgelopen dagen erg na te denken over die Hogere Macht die door de AA wordt genoemd.
Ik kan wel snappen hoe dat werkt. Ik ben gereformeerd opgevoed, dus enig Gods-besef was mij niet vreemd. Na al de afgelopen jaren heb ik voor mijzelf de keuze gemaakt niet meer in een god te geloven want daar komt alleen maar trammelant van.

Ik zie iets in de dingen die groeien, bomen in de lente, het korte leven van mijn hond. Ik krijg de bibbers als een wildvreemd iemand een liedje schrijft en speelt wat uit MIJN hart komt. Ik voel de elektronen dansen in het staal als ik met 120 over de snelweg suis.
Ja, daar zal allemaal best wel wat achter zitten, maar ik kan het niet benoemen. Mijn ma zei altijd: als je het niet begrijpen kan, neem het maar onbegrepen an, maar zo werkt dat niet bij mij. Niet meer, niet na alles wat er allemaal gebeurd is.

Ik begrijp wel dat het om mijn concept van god gaat. Misschien moet ik mijn gitaar maar god noemen want soms zit ik te spelen en dan doe ik mn ogen dicht en luister ik alleen maar en doen mijn vingers het werk en achteraf was het gewoon MOOI en weet ik niet meer hoe ik dat deed. Dan deed ik het niet zelf. Dan was er wat anders aan de hand (letterlijk?).

Nou ja, beetje esotherisch allemaal maar ik kom er nog ff niet uit en ben er wel mee bezig dus ik roep maar wat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat je het heel mooi beschreven hebt Water, ik voel wel een beetje aan wat je bedoelt. Ik ben zelf streng katholiek opgegroeid, en ik ben al heel lang geleden tot de conclusie gekomen dat ik in die kerk niet kan vinden wat ik zoek, en vooral niet wat ik voel. Ik heb vroeger serieus geprobeerd te bidden, op de manier die mij geleerd was en op andere manieren, maar ik heb nooit een ervaring gehad alsof ik gehoord werd. Ook, en juist, op mijn meest wanhopige momenten niet. Dus heb ik voor mijzelf besloten dat ik niet in een God kan geloven.

Ik ben jarenlang overtuigd atheïst geweest, en nu ben ik nergens meer fanatiek in. Het gaat zoals het gaat. Wat ik wel soms ervaar is een moment van bezieling, ongeveer zoals jij beschrijft. In mezelf, maar ook in dingen om me heen.

Maar als ik in mijn grauwe grijsbruine dal zit, waar ik meestal zat de laatste maanden, dan ervaar ik ook die momenten niet, en dat voelt als een groot gemis. Door de wanhoop over het verlies van zelfs die schaarse momenten van bezieling wordt het grijs alsmaar donkerder en donkerder, tot het gitzwart is. Een put waarin geen straaltje licht doorbreekt.
Misschien is dat mijn leegte. En wordt die vanzelf gevuld als ik de bezieling weer kan ervaren en de duisternis oplost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben thuis, maar bek-af; leuk werk, maar nogal inspannend geweest. morgen mag ik uitslapen (niet vergeten te stemmen, natuurlijk), en dan zie ik jullie wel weer.

goede nacht allemaal

en o ja, haamster, het is vrij normaal, dat als je eenmaal besloten heb je drankgebruik onder ogen te zien, dat je dan meer trek krijgt. want je hersens zijn er dan over aan het denken, maar de prikkel die je verslaving aan de gang houdt zit ook in je hersenen (wordt TIQ genoemd, morgen zoek ik wel even voor je op hoe dat ook al weer precies zit)

dus zit er niet over in dat je nu onrustiger wordt, dat hoort er even bij. zet 'm op ! (of: zet 'm af, dat klinkt beter)

welterusten!.
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms, niet altijd, kan ik die leegte opvullen met gitarrspelen, dan voel ik bezieling.
Dat is soms echt een gevoel buiten mij om, dat mij het gevoel geeft van "waarom kan ik dit, hoezo mag ik dit". Ik ben er van overtuigd dat iedereen wel zoiets heeft. Jij ook, Anna.

Als ik in dat zwarte gat zit, ja dan gaan de gordijnen dicht, ik zonder me af, ik zet mijn lievelingsmuziek op en ik pak de gitaar, ook als ik er geen zin in heb om te spelen. Het overweldigt me vanzelf wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@rosie,

ik ga nu maar naar mijn bed, lekker wijd uit liggen, dat wel, maar ik zal blij zijn als we van de lat-tijd af zijn, en we weer een "normaal" huishouden gaan vormen.

een beetje ruimte is goed, maar de lat-tijd is ons door zijn werk opgedrongen, en ik vind mijn eigen werk te leuk om als een behangetje met hem mee te gaan en mijn eigen leven op te geven.

soms balen (zoals in het afgelopen weekend, toen ik hem voor mezelf wilde opeisen), vaak ook leuk, een eigen door-de-weeks leven.

@ariel,

geniet maar van je vrije tijd, het kan inderdaad heerlijk zijn als het niet te lang duurt.

@allen, nu is het echt genoeg, mijn ogen vallen dicht, truste

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja marieke dat is hartstikke mooi he
maar sommigen hier (ik ook) hebben contactproblemen erbij
ik leef niet voor niets alleen

maar ik ben blij voor jou en dat meen ik!
uiteindelijk wil ik dat ook maar dat is al een paar keer fout gegaan en once bitten, twice shy he...
maar goed ik moet niet zo vaak maar zeggen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...