Spring naar bijdragen

dinsdag 6 maart


visje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 70
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Ook van mij een goedemorgen, en een heel erg fijne dag!

Visje, fijn dat je er weer met goede moed tegenaan gaat. Ik heb je berichtje gisteren gelezen, en weet je, het is voor mij heel herkenbaar. Zolang ik mezelf nog toestand iets te drinken, was de minste tegenslag voldoende om over mijn limiet heen te gaan. Ik vind het knap dat jij het dan toch nog beperkt weet te houden. Voor mij is helemaal niets drinken veel rustiger. Wat er ook tegen zit, drinken doe ik vandaag niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bewolkt en perioden met regen

Een storing trekt vanaf de Britse Eilanden naar ons land. De bijbehorende neerslag bedekt ons land. Het blijft voorlopig bewolkt en er zijn perioden met regen. Vanmiddag wordt het ongeveer 10 graden. De zuidenwind is vrij krachtig of krachtig, 5 tot 6, langs de kust waait het hard tot stormachtig, kracht 7 of 8. Vanmiddag neemt de wind geleidelijk in kracht af. Ook vannacht regent het op veel plaatsen, soms met een buiig karakter. De minima liggen rond een graad of 6. Woensdagoverdag is het aanvankelijk nog bewolkt met vooral in de ochtend nog buiige regen. In de loop van de middag wordt het vanuit het westen overwegend droog en komen er enkele opklaringen. Er waait een zwakke tot matige, aan zee soms vrij krachtige zuidwestelijke wind. De maxima liggen rond de 11 graden.

----


Goedemorgen allemaal,

Sorry voor het rotweer, maak er binnen maar wat van!

Liefs,
Twan :present:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosie,
nog bedankt voor je 'leefschema' van gisteren. Ik was al van plan om tijdens mijn vakantie iets gelijksoortigs uit te dokteren, want ik ben de chaos in mijn leven zat. Het lijkt op het eerste gezicht raar, zo'n uitgebreid schema met dingen die voor een ander gewoon 'normaal' zijn, maar ik denk dat het voor mij ook bittere noodzaak is.

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag hama,

je zegt het zelf al: je gaat het vandaag opnieuw proberen.

een goede raad:
doe het in stukjes - vanmorgen lukt het me!
en dan vanmiddag, en dan vanavond.
vraag niet meteen een hele dag van jezelf, maar neem bijvoorbeeld als eerste ijkpunt een uur nadat je gisteren het eerste glas nam, schuif dat moment steeds weer een stukje voor je uit, dat is gemakkelijker in het begin.

en misschien kun je tegen je vriendin zeggen: ik drink niet voor het zo en zo laat is, en ik drink niet meer dan ..
laat haar zien dat je betrouwbaar bent; dan ga je vanavond vast met meer plezier naar bed.

veel suces vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen lucas,

ik heb hama even voor laten gaan, maar ik ben zo blij voor jou en voor maria dat jullie nu al weer aan dag 6 toe zijn. dapper tweetal hoor! en nummertje drie is vast trots op zijn pappa en mamma als hij dit later begrijpen kan! klasse lucas, hou vol hè? goed dat jullie je strijd samen voeren.

groeten, ook aan maria, bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou mensen, hama schijnt dus echt weg te zijn, hij heeft ook zijn wie is wie gewist.

hama als je dit nog leest: je bent altijd welkom bij ons! er zijn er meer die pas de tweede of derde keer vaste forum-bezoekers werden.

ik wens je alle goeds toe, en hoop je nog eens terug te zien.
bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hé, wat goed, haamstertje

ik dacht al dat je het allemaal had opgegeven en ergens in een hoekje aan de tripple baco's zat.

gelukkig maar, want je begin was zo goed. lees onze antwoorden van gisteravond en vanmorgen nog maar even door, dan kunje dat zelf ook wel herleiden; ze hangen nu wel wat in de lucht, omdat ze nergens op lijken te slaan, nu jouw oorspronkelijke berichten weg zijn, maar dat doet niets af aan onze wil om ook jou te helpen op weg naar adb.

welcome back dus! bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens Bibelle

" een goede raad:
doe het in stukjes - vanmorgen lukt het me!
en dan vanmiddag, en dan vanavond.
vraag niet meteen een hele dag van jezelf, maar neem bijvoorbeeld als eerste ijkpunt een uur nadat je gisteren het eerste glas nam, schuif dat moment steeds weer een stukje voor je uit, dat is gemakkelijker in het begin"


Een goede tip, het gekke is dat ik in de regel totaal geen behoefte aan drank heb gedurende de dag.
Het komt bij mij vaak pas tegen een uur of 9 's avonds.
Waar staat overigens de afkorting adb voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

haamster,

als je normaal pas om negen uur 's avonds begint kan het helpen dat je vandaag met jezelf (of met je vriendin) afspreekt dat je niet voor tien uur zult beginnen.

en dan kun je om tien uur een nieuwe afspraak maken, of toch drinken, maar dan heb je in elk geval de positieve ervaring dat je -als je het echt wil- het kan uitstellen.

sommigen zetten een kookwekker als de trek heftig wordt: ik schenk niets in voordat de wekker afloopt. (en misschien daarna ook niet)

dat kan heel goed helpen, maar je moet in die tussenliggende tijd wel wat anders gaan doen, als een hamstertje in een tredmolen gaan rennen bv, maar dan van de fles af, en niet met het zicht op de fles, want dat roept de trek alleen maar op.

misschien wil je vriendin je wel helpne om een goede afleiding te vinden.

succes. bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedevandaag allemaal,

De laatste dagen ben ik niet op het forum geweest. Bot gezegd komt het er op neer dat ik er totaal geen zin in had. Ik heb min of meer het isolement weer eens een beetje opgezocht, geheel vrijwillig overigens en met een goed gevoel. Af en toe heb ik het nodig om mezelf een beetje te pijnigen om weer tot aktie te komen. De laatste tijd ging alles me zo voor de wind dat ik een beetje op mijn lauweren dreigde te gaan rusten. Waardoor er niet veel meer uit m'n handen kwam, creatief gezien. Door me nu weer even wat op te sluiten in mezelf, zonder de buitenwereld uit het zicht te verliezen overigens, kom ik weer tot dingen. Het zit een beetje aan tegen de buien van zelfmedelijden die tot drankgebruik zouden (kunnen) leiden maar nu voelt het prettig aan doordat er geen drank in het geding is. Ik kan mezelf nu weer positieve energie toestoppen waardoor de weg 'omhoog' bewust en daardoor produktief afgelegd wordt. In feite speel ik een toneelspel met mezelf, ik hou mezelf voor een groot gedeelte voor de gek, maar een goed toneelspel heeft ook z'n waarde. In een goed toneelspel kun je gedurende de voorstelling ook volop geloven, en dat is wat ik momenteel een beetje aan het doen ben.

Nicotine ben ik nog steeds niet de baas. Af en toe weet ik het eerste sigaretje een halve dag uit te stellen, maar het heeft momenteel geen prioriteit. Zonder er bij na te denken steek ik er na verloop van tijd weer eentje op zonder dat ik me daar schuldig of wat ook bij voel. Ik zie het nog steeds maar als de aanloop naar het echte stoppen. Hoewel ik ook daar niet zo mee bezig ben, met die aanloop bedoel ik.

Goed, ik heb weer even van me laten horen. Ik zal wel wat vaker even meekijken hier, want ik zie dat ik de afgelopen dagen toch wel behoorlijk wat gemist heb. Gelukkig hebben jullie mij niet nodig om de draadjes op het forum te vullen. Er zijn hier behoorlijk wat goede sprekers (schrijvers) aanwezig. Mooi om te lezen allemaal.

Tot hoors.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je even wat hebt laten horen Koh, ik miste je toch echt wel!
Maar goed dat je ook wat afstand van de pc hebt kunnen nemen en daardoor tevens je crea tegoed is gekomen. En die NDB komt ook nog wel als je eraan toe bent.

Voor mijzelf ben ik in de aanloop bezig naar NDB, mijn gevoel wordt toch wel steeds zekerder.
Vandaag een goede massage gehad, de boel zat goed vast, deed me erg goed. Daarna op de twister flink bezig geweest. Dat is een goede vervanger bij dit regenachtige weer voor de fiets.
Ook nog even boodschappen gedaan, en daar verbaasde ik mezelf eigenlijk over. Alleen maar gezonde produkten! Heb ik het, of krijg ik het te pakken!
Wat me opvalt is sinds ik ADB ben, ik het aan het eind van de dag zo koud heb en niet warm te krijgen ben. Ik heb al vaker flink sambal door de warme hap (alleen voor mijzelf) gedaan in de hoop op te warmen. Ook ben ik nu opzoek naar steeds hetere mosterd, die ik ook veel gebruik.
Mogelijk zal dit te maken hebben dat ik het brandende gevoel bij het eerste glas alcohol mis, en daar een vervanger voor zoek. Dat brandende gevoel wat eerst smerig is als je, je eerste glas neemt is bij mij dus de kick. Maar goed dat neemt niet weg waarom ik derest er ook nog nodig er in moest gieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...