Spring naar bijdragen

Maandag 12 maart


erica

Aanbevolen berichten

Ik dacht nu ik toch zo vroeg gewekt ben door mijn lieve Kater (nee niet in m'n hoofd ;)) ga ik maar eens een dagdraadje openen.

Hoop dat iedereen vandaag net zo genieten gaat van het weer als ik en degene die moet werken, tja sorry, dan valt er niet veel te genieten van het mooie weer.
Ik ga zoals gewoonlijk maar weer eens surfen op het net voor een baan dat bij mij past en dat valt niet mee omdat ik alleen in mijn omgeving en niet in de grote stad (ahum) meer wil werken.
Ik zou in principe zo weer aan de slag kunnen bij een bedrijf waar ik 2 jaar geleden ben ontslagen via een uitzendburo, nou ze zien me aankomen :angry:

Maar goed er zal heus wel iets op mijn pad komen qua werk en wie weet krijg ik eindelijk een positief telefoontje van het uitzendburo (één van de buro's)

Een :rose: dag voor iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 60
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Erica,

Jij bent ook vroeg op.
Ik heb net mijn WW briefje ingevuld, op papier, want via internet ging het weer eens niet.
Waaraan worden onze belastingcenten verkwist?
Ik ben ook op zoek naar werk, maar ja - en dat mag niet gezegd worden - ik ben met 47 jaar te oud.

Ik wil niets met alcohol vandaag.

Groetjes en een fijne dag.

Corinne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonnig en zacht. Dinsdag meer bewolking.

Zonnig en zacht. De middagtemperatuur loopt uiteen van 12 graden in het Waddengebied tot ongeveer 17 graden in Z-Limburg. Er staat een zwakke of matige zuidenwind, rond kracht 3. In het Waddengebied is de wind vrij krachtig, 5 Bft. In de nacht naar dinsdag koelt het af tot een graad of 2 met plaatselijk vorst aan de grond. Er kan een enkele mistbank ontstaan. De wind is zwak uit zuidelijke richtingen. Dinsdagochtend passeert een zwakke storing ons land van west naar oost. Dit gaat met (lage) bewolking gepaard. Er kan een spat motregen vallen. Later klaart het op en de maximumtemperatuur ligt met een graad of 12 een paar graden lager dan vandaag. de wind draait naar westelijke richtingen en is zwak.

---

Hallo Allemaal,

Iedereen een fijn begin van de week, aan het weer zal het vandaag niet liggen!

Liefs,
Twan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben 44 maar volgens mij nog niet te oud voor de arbeidsmarkt, ik heb tot voor kort gewerkt als call agent inbound wat inhoud dat je vragen/klachten en veel scheldpartijen naar je kop geslingerd krijgt en heb er voor gekozen om hier niet verder mee door te gaan omdat ik merkte dat ik me het teveel op mezelf betrok.

Ik zie wel wat er op mijn pad komt maar ben bang dat dit nog heel lang zal kunnen duren.

Maar zoals groningers zeggen Kop der veur (gewoon doorademen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede lentemorgen allemaal,

wat een dag, als ik uit het raam kijk staat de zon al heerlijk te schitteren. ik ga nu gauw mijn verplichte nummertjes draaien (weekplan doorgeven, nota's schrijven, e-mails beantwoorden en dergelijke klussen) en dan neem ik mijn laptopje mee naar het balkonnetje, lekker in de zon eens de dagdraadjes van de laatste dagen goed lezen, want ik ben er alleen maar vluchtig overheen gegaan.

behalve dat stukje over spijt en schuldgevoel heb ik ook niet zo veel aan de discussie bijgedragen, bedankt mick en mieke voor jullie reacties erop.

ik heb wel lekker kunnen geiten, dat vond ik ook wel leuk, krijg ik anders niet zoveel kans voor, ik sta als nogal seriues te boek, ik voelde me even net een tiener, leuk was dat. dus ook daarvoor bedankt stien en marion!

@corinne, fijn dat je meeschrijft, ik hoop dat je iets aan ons hebt, zowel het geiten als de meer serieuze onderwerpen; de afwisseling vind ik zelf en verademing, en het houdt me droog, (al drie weken!)

@mick: heb je beter kunnen slapen?

@water, zet hem op bij de bedrijfsarts: helder zijn, als jij vaag bent, zal hij dat ook zijn.

veel liefs en tot later vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Na een hele drukke zaterdag en luie zondag heb ik vandaag zin om heel actief bezig te zijn. Het zonnetje schijnt, de was- en afwasmachine staan al aan en de kinderen zijn naar school. Ze zijn met uitzondering van de woensdag deze week bij hun vader. Ik ga er al bijna aan wennen dat ze er niet zijn (en dat na ander half jaar!). In de week dat de kinderen er niet zijn zal ik waarschijnlijk wel meer schrijven op het forum. Mijn elfjarige dochter is een heel nieuwsgierig meisje die graag wil weten wat mama doet achter de computer en ik heb er geen behoefte aan dat ze weet dat ik schrijf op dit forum (ofwel bezig ben met mijn drankprobleem).

@Corinne: Als 47 jarige ben je echt niet te oud om iets te vinden hoor, we moeten niet voor niks allemaal tot aan onze 65e werken omdat er te weinig mensen op de arbeidsmarkt zijn.

@Corinne en Erica: Succes met het zoeken naar een baan, ik weet dat ik gezegend ben met het bedrijf waar ik werk die me alle ruimte geeft om weer heel langzaam in het arbeidsproces te stappen na mijn crash eind 2006.

@Erica: Leuk dat je uit Groningen komt. Ik woon nu weliswaar in Drenthe maar ik zal me altijd een Groninger voelen.

@water: Je kan er baat bij hebben om open te zijn bij de bedrijfsarts. Dat weet ik uit ervaring, ik heb de mijne op de hoogte gebracht van mijn drankprobleem en hij is daar heel erg goed mee omgegaan. Omdat ik het moeilijk vond om hem mijn verhaal te vertellen heb ik het opgeschreven en voor mijn afspraak met de bedrijfsarts naar hem gemailed. Schrijven vond ik makkelijker dan praten en de brief gaf een ingang om het er verder over te hebben.

Veel plezier allemaal vandaag en geniet van het mooie weer,

Robbie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@erica: als je gezond bent schijnt het geweldig te zijn,

als je problemen hebt met knieën, enkels, heupen, rugklachten e.d. kan het tot een ramp leiden, dus het is niet simpel "ja"of "nee", hangt van je lichamelijke toestand af; deze info heb ik van mijn fysiotherapeut, toen ik er een paar maanden geleden naar vroeg. ik mag het dus beslist niet. :(


voor de zekerheid zou je je huisarts en/of fysiotherapeut kunnen vragen of het voor jou persoonlijk geschikt is.

en als je er geschikt voor bent: veel plezier er mee, het leek mij erg goed, maar ja, mijn gewrichten konden er schade bij oplopen, dus ben ik maar verstandig geweest, ondanks de aantrekkelijke kanten ervan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,

Lekker geslapen vannacht en spring zometeen lekker onder de douche om daarna boodschappies te doen en dan hupla naar de Gallery om ff lekker te frutselen.

Daarna een gesprek met Dr. Bibber en dan happie happie doen bij een goede vriend.

Om 19.00 komt Mr. Right weer, dus het beloofd een lekker dagje te gaan worden.

@ Bibelle dit is mijn 21 e dag, Gaan we gelijk op?

Tot vanavond ( kan het toch niet laten )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik had mij net lekker op mijn balkonnetje geïnstalleerd met de laptop, en erica een berichtje gestuurd, beginnen ze aan de overkant met de sloop, er moet een nieuw gebouw komen, dus de oude rotzooi moet weg. wat een kabaal, ik kan mezelf nauwelijks horen: zagen, kraken, beuken, geschreeuw, donderende motoren en dieselstank.
ik zet de laptop maar weer binnen en klim op de fiets naar het zwembad. hopelijk gaan ze niet te lang door, en kan ik vanmiddag nog van de zon genieten op mijn balkon.
tot dan, bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@mieke, nog even kort (kabaal, kabaal): een fijne dag, sterkte bij bibber, en plezier met right.

ik weet niet precies of dit dag 21 of 22 of 23 is. ik ben drie weken geleden in het weekend gestopt, maar ik weet niet meer precies of het vrijdagavond, zaterdag of zondag was dat ik mijn laatste portie naar binnen goot.

dat zegt op zich ook al wat, bedenk ik mij nu. ik zou het kunnen nakijken als ik het forum nalees, maar daar heb ik geen zin meer in, om te zien wat ik toen schreef, ik wil nu in het heden leven, en vergeten dat ik niet eens meer weet hoeveel ik de laatste keer naar binnen werkte.

de 18e ben ik voor het eerst op het forum gekomen, en dat was gisteren drie weken geleden; ik reken dus maar in weken. ik vind het wel een leuk idee om gelijk op te gaan met jou, dat schept een band, meer dan die ene dag meer of minder. we zetten de tellers dus gewoon gelijk, oké? 21 dagen, dat is in elk geval ook zeker, want de 19e heb ik zeer zeker niet meer gedronken.

liefs, bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een mooie dag!

Erica wat ben je actief bezig, elke keer als ik zo'n Nordic wandelaar voorbij zie stuiven moet ik aan je denken.

Corinne, Ik snap je wel een beetje. Ik ben 45 en ben net tot de conclusie gekomen dat ik even niet mijn
beroep kan uitoefenen. Dat betekent dat ik op zoek moet naar iets nieuws. En ja sommige dingen vallen af omdat ik nu eenmaal geen 20 meer ben. Maar ik ben niet negatief als je een beetje actief blijft zoeken komt er vast wat op je pad.

Bibelle, lawaai is afschuwelijk. Ik leef met je mee.

Goed, ik ga wat doen.

Iedereen een prettige dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stralend weer in de Achterhoek, heerlijk.

Water, ik hoop dat je vandaag je ei kwijt kunt bij de bedrijfsarts en voor jezelf opkomt. Sterkte er mee.

We zijn gisteren naar het tuincentrum geweest, lekker paar viooltjes gekocht voor op het terras, het staat weer lekker fleurig. Mariek ik heb daar ook het kwispelbier gezien op de hondenafdeling, vind het toch wel een vreemd gezicht, die flesjes "bier"tussen de hondespeeltjes.

Mieke, jij ook sterkte bij dokter Bibber en natuurlijk een heerlijk avond bij mister Ridge, maar dat zal wel lukken, denk ik.

Bibelle, volgens mij is het een goed teken dat je de tel kwijt bent, ik vind het reuze knap dat je in een keer zo goed gaat. Veel plezierop het zwembad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou nou, wat een weertje he?!!
Zat net lekker in de auto, omrijdend, knalharde muziek aan... heerlijk. Krijg dan een raar gevoel in mijn buik,.... sentiment, heimwee, een gevoel van vrijheid en onafhankelijkheid? Ik weet het niet precies, van alles en nog wat in ieder geval. Krijg de kriebels in mijn kop en sta in gedachte met mijn rugzak op Schiphol, op weg naar Azie. Goh... weg, lekker weg.. , maar nee hoor, ben ik vandaag de dag veel te schijterig voor (vliegangst...balen, wil ik vanaf, ook 1 van de redenen waarom ik niet meer wil drinken) en zal het eerst hier zo goed mogelijk 'moeten' doen en mijn weg 'moeten' vinden, weggaan is ook weer een soort vluchtgedrag.
Hier is mijn leven en hier mag ik zorgen dat ik het naar mijn zin heb... en nee, stoppen met drinken lost niet alles op, eigenlijk begint het dan pas echt.
Voel me wel een stuk beter vandaag, zowel geestelijk als lichamelijk en er zullen dingen gaan veranderen in mijn leven, maar dat gaat niet vanzelf. Ik probeer mijn weg te vinden, maar ik denk dat ik niet zo moet zoeken... in feite ligt ie hier zo voor mijn neus, maar ik zie m waarschijnlijk niet omdat ik niet wakker ben.

Fijne dag allemaal en ik hoop dat iedereen toch nog wat van het weer kan genieten, want het is zooooo lekker.

Groet, Mick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Toevallig zat ik daarnet ook in de auto, raampje open, snoeiharde muziek aan, en alle mensen waar ik langs kwam verbaasd kijken naar die vrouw op middelbare leeftijd die denkt dat ze nog een tiener is.:D
Ik had zo door kunnen rijden richting Spanje, en maar zien waar ik terecht kwam. Hmmmm, jeugdsentiment ja. In mijn hoofd ben ik ook geen dag ouder dan in de tijd dat ik dat soort dingen deed, maar leg dat maar eens aan al die verbaasde mensen uit die wel ooit volwassen zijn geworden. In feite heb ik me voorgenomen om zodra ik voldoende tijd en financiële middelen heb nog een keer zo'n trektocht te maken. Vooropgesteld dat ik dan ook nog gezond ben, maar daar ga ik voor het gemak maar van uit. Leuk, oma op stap, ik zie het helemaal voor me. Hoop dat ik tegen die tijd iemand kan vinden die met me mee wil, want met zijn tweeën is toch gezelliger.

Al dagdromend ga ik ook nog even iets nuttigs doen. Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is prachtig weer, daar zou een mens van 'moeten' genieten nietwaar?

Drie keer met je kop schudden en de konsekwenties aanvaarden las ik op het draadje van gisteren. Intrigerend gesprek.

Ik wil verandering, zet goede stappen en in het zicht van de haven val ik in een oud patroon. Ik creéer een negatieve situatie en heb dan last van schuld, spijt, schaamte, zet mezelf klem, voel een baksteen in m'n maag en wil het liefst wegrennen.
Wegrennen doe ik niet, pas op de plaats maak ik dit keer wel. Ik wil niet langer wegrennen en mezelf in iets storten waar ik weer jaren mee achterop raak. Ik wil de konsekwenties aanvaarden en van daaruit stappen zetten. Verandering komt niet uit een boek, uit iemand anders of wat dan ook, verandering begint bij mij, bij mij alleen.

Ik ga leren fietsen zonder zijwieltjes, zonder handjes in de rug. "kijk mama, kijk, ik fiets zonder handjes, helemaal alleen".

Ik zet m'n leven op de kop en gek genoeg vind ik het niet alleen maar beangstigend. Dat beschouw ik dan maar als een goed teken. Want voor de rest weet ik nog niet zo goed waar het schip gaat stranden. Misschien strand ik deze keer wel niet maar blijf zachtjes doorvaren... Dat zou ik fijn vinden.

Heb voor straks een fijne avond.

Alleen vandaag drink ik niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Ik ben vandaag 18 maanden nuchter en clean.... kan het zelf af en toe niet geloven hahaha....
Het enige wat ik mensen kan zeggen is dat mijn hele leven er anders uit ziet en dat ik er alleen maar beter ben van geworden...natuurlijk ups and downs..maar dankzij de stappen en mijn sponser en al die anderen die ik ken via de diverse fellowships ben ik vandaag nuchter en clean...

Het begrip ADB wat op dit forum wordt gehanteerd door diverse mensen vind ik voor mijzelf niet van toepassing... ik ben alcohol en drugs nooit de baas geweest en het zal me nooit lukken ook.... mijn oplossing ligt in overgave en het accepteren van hulp... het is heerlijk om me niet meer alleen te voelen..en dat ik zelf niet alles alleen hoef te doen of denk dat mensen me dan een sukkel of zwak vinden...samen spelen is een stuk leuker dan altijd willen winnen en gelijk hebben...hoe ook aantrekkelijk het is om te willen winnen en gelijk te hebben...

Vandaag wil ik me niet druk maken wat andere mensen van mij denken .... ten eerste het is niet mijn verantwoordelijkheid wat een ander denkt en ten tweede ben ik daar machteloos over... en trouwens ik weet zelf niet eens wat ik met mijn eigen gedachten moet of ze begrijp ....laat staan van een ander hahahaha....

Ook jullie wil ik bedanken want ik kijk regelmatig in de spiegel op dit forum....ik herken mijzelf in heel wat zaken...

Er gebeuren zat wonderen op deze aarde...maar ik moet er hard voor werken....niets gaat vanzelf....en als ik niks aan mijn ziekte doe in spiritueel opzicht ben ik zo weer terug bij af...obsessie keert terug en hoppakeee weer de sigaar...en het wordt erger is mijn ervaring....

Ik wens iedereen veel sterkte en wijsheid voor vandaag....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,

Deze oma is moe, de hele middag op het internet gespeurd en mensen gebeld. Helaas geen stap verder gekomen.
Afspraak gemaakt met Arboarts en Arbodienst. Ach, komt wel goed maar wat baal ik dat ik op school vroeger zo heb geslapen en gedagdroomd. Had ik nu een wat bredere basis gehad.

Nu is het tijd om mijn raam dicht te doen en nog wat weg te poetsen, ben zowaar moe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ziza, gefeliciteerd met je succes, je hebt er hard voor geknokt, ook al had je hulp van je HM en van je sponsor; maar toch, je moet het zelf doen. wat zullen je kids en je partner ook trots op je zijn. je gaat het toch wel vieren hè?, met bessensap in een versierd glas of zoiets!
van mij in elk geval een :present: en een :musicnote: en een liedje :moon: misschien wil marieke wel lang zal ziza leven voor je spelen, want dat je nu langer gaat leven is het allergrootste cadeau dat je jezelf en je gezin hebt gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...