Spring naar bijdragen

Maandag!

water

Aanbevolen berichten

Mick, ik ben het helemaal met je eens. Ik probeer ook helemaal te stoppen, maar soms slaan mijn stoppen nog door, door hevige emoties die op dit moment spelen. Die heb ik nog niet onder contrĂ´le en grijp ik toch weer naar de alcohol. Voor mij is 100% ook beter, ik weet en ik probeer het ook.

Stoppen met alcohol is makkelijk, dat heb ik al wel 30 keer gedaan, maar nu nog volhouden;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 85
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@sneeuwwitje:

Ik denk zelf niet in god daar en ik hier. Ik bedenk me dat God (of Boeddha, of hoe je het ook wilt noemen) in mezelf zit, ik ben het zelf en dan bedoel ik het niet arrogant. Ik zie God in alles en iedereen en niet in die man met die baard die ergens op een wolk zit te kijken hoe ik op de plee zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen,

Ben weer terug van muziektherapie. Was leuk.
Weer lekker geĂ¯mproviseerd en geĂ«xperimenteerd met allerlei instrumenten.
Veel gelachen (dat is gezond).
Jammer dat het over 14 dagen Paasmaandag is, dus dat ik 4 weken moet overbruggen.
Maar ja, ik kan altijd een mailtje sturen.

Sneeuwwitje, jij hebt tenminste al droge dagen, die moet ik maar eerst zien te realiseren. Dus van mij toch de complimenten.

Zo nu is het weer tijd om aan het eten te werken. 'k Zal vandaag geen klachten krijgen, de kinderen krijgen hun lievelingsgerecht: broodjes shoarma met verse rauwe groenten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Mick, dat begrijp ik wel, maar ik associeer God echt met mijn moeder.
Ik weet ook wel dat het niet zo is, maar als ik het woord God hoor kan ik het nog niet los van mijn moeder denken en haar praatjes.

Volgens velen heeft ze echt een godsdienswaanzin, het is zo erg, dat ik me gelijk ga verdedigen als het woordje God maar valt bij haar. Maar goed haar kan ik niet veranderen, maar mezelf wel en daar ben ik me volop van bewust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@sneeuwwitje:

Ja, dat begrijp ik dan ook wel weer en ik herken het ook wel een 'beetje'. Mijn moeder heeft er ook een handje van en anders haar familie wel en die gaven mij dus ook juist een heel 'fout' beeld van God en dat associeerde ik ook vaak weer met 'de kerk'.
Gelukkig heb ik mijn 'eigen' visie nu.

Ik las pas ergens zoiets als: Elke dag dwalen mensen af van de kerk en keren ze terug naar God.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mick, sterkte deze week en gefeliciteerd met je 4 maanden :musicnote:

Elke dag op weg van werk naar huis steken er een paar gedachten aan wijn de kop op.
Maar he, ik hoef er niks meer mee te doen. Je aan gedachten vastklampen maakt ze sterker, net als wegduwen trouwens.
Ik laat ze dus maar gewoon voorbij gaan.
Het zijn de sprinkhanen die automatisch in beweging worden gezet door gewoonte-situaties en ze kalmeren vanzelf wel weer.

Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

over god gesproken.........

ik hoorde een keer een mopje, maar er zit heel veel in, denk ik, misschien hebben jullie er wat aan:

een boer kocht een stuk land, maar toen hij wou gaan ploegen bleek het vol met stenen te zitten; hij begon een voor een de stenen eruit te zeulen, tot alles weg was, en hij eindelijk kon gaan ploegen.
komt de pastoor (of als je liever wilt: de dominee, de rabbijn, de imam, of noem maar op) langs en die zegt:
"boer, dat heb je met gods hulp toch heel mooi gedaan", waarna de boer zegt: "meneer pastoor, dan had u eens moeten kijken in de tijd dat god het nog alleen deed.............;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tot op heden lijk ik het te redden, al vond ik het vanmiddag wel moeilijk, vooral toen ik buiten was, maar met dit mooie weer wilde ik ook niet binnenblijven. ik ben er bijna: de winkel gaat om 7 uur dicht, en ik ben er nog niet langs geweest, dus nog 35 minuten volhouden (o nee, nog maar 25, want ik moet er nog heen ook op de fiets) ik hou het dus vast droog vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@marion

goed dat je het gisteren droog hield, en dat je daar vandaag zo van genieten kunt; en ook goed hoe je voor jezelf je agressie tov god onderzoekt en analyseert. ik vond dat heel knap, en het bracht me dat mopje in gedachten dat ik hierboven al op het forum heb gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:devil::(:devil::wacko::devil::angry::devil::$ NO - NO - NO - :devil::(:devil::wacko::devil::angry::devil::$ NO - NO - NO :devil::(:devil::wacko::devil::angry::devil::$ NO - NO - NO - NO - NO - NO - NO - NU OPDONDEREN JULLIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! IK BEN TOCH LEKKER STERK (nog 10 minuten moet ik) jullie mogen bij rosie in de kooi in de tuin, en samen met haar gremlins en die van knuffie 1000 strafregels schrijven: ik mag bibelle niet in verleiding brengen!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@mick: bedankt voor je opmerking dat als je jezelf een bepaald percentage toestaat, dat je dan uit gaat zitten kijken naar bepaalde gelegenheden, en het op de andere gelegenheden niet meer gezellig is in je gevoel. dat neem ik mee voor de vakantie in mijn doosje met gedachten voor de beslissing "ga ik sociaal door of ga ik stoppen?"
als ik jullie zo hoor dan neig ik steeds meer naar het laatste, maar ik gun mezelf de volle tijd om erover na te denken. pasen komt pas over 13 dagen. ik heb er nu 37 gehad, en het is bijna sluitingstijd van de super, dus ik blijf gewoon zitten typen tot het zo ver is, pas daarna sta ik op om koffie te gaan zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik heb ff lekker voor mezelf gekookt. Shoarmavlees met drie broodjes en een dikke vette bak sla met peer, heerlijk. Kijkend naar de vogeltjes in de tuin, zon op m'n snuit, glaasje water erbij, mmmm.
Nu ga ik ff lekker roken(gadver, ik vind het eigenlijk zo goor:Disgust;).

Schop die F********gremlins maar heel hard, richting houtkachel, steek ik de fik er wel in!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He BamBam,

Ik zit nu shoarma te bakken, als de kinderen thuis komen, kan ik de broodjes afbakken.
Groentebakjes erbij (die zijn al klaar) en dan lekker smikkelen.
Maar ik kan hier niet lang zitten, Kruimel (een v.d. katten) gaat graag op pad in de keuken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...