Spring naar bijdragen

Maandag!

water

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 85
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen deze morgen.

Ik blijf nog lekker een dagje thuis vandaag, nog niet hersteld van de griep.

Mick, gefeliciteerd met je vier maanden ADB en NDB:present::present::present::present: Op naar de zes maanden, jij wilt zeker ook zo'n mooie blauwe penning verdienen, good for you!
Sterkte morgen, ik hoop dat je snel weer hersteld.

Heb een fijne dag allemaal.

Alleen vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@BamBam:

Dank je wel. Wat ben je toch attent :)
Ik ga zeker voor de 6 maanden, want die blauwe penning moet en zal ik binnen slepen. Je denkt toch zeker niet dat ik die aan mijn neus voorbij wil laten gaan? Waarom denk je dat ik naar de AA wil?!

Beterschap en blijf nog maar lekker een dagje thuis.... dat mag best.

Fijne dag en alle anderen ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonnig, vanmiddag 15 graden.

:rose:
Zonnig. Middagtemperatuur rond 15 graden bij een vlagerige wind. De oostenwind is boven land matig en aan de kust matig tot vrij krachtig, 4 of 5 bft. Dinsdag nauwelijks verandering: 's-nachts onbewolkt, overdag zonnig met maxima rond 15 graden. De oost tot zuidoostenwind is overwegend matig, buitengaats matig tot vrij krachtig.

---

Goedmorgen Allemaal,

Het belooft een prachtige dag te worden, behalve voor diegenen die vandaag toevallig buitengaats moeten zijn... BB, lekker uitzieken hoor, en Mick gefeliciteerd met je vier maanden! :musicnote: Stien, een hele fijne vakantie. Wij hebben geboekt voor Juni en ik kan niet wachten...

Ik ben altijd weer blij als het weekend voorbij is wat het drinken betreft, toch net meer valkuilen dan doordeweeks. Het ging echter prima, en het begint een soort van automatisme te worden, oppassen dus, want ik zit nu bijna op de tweeenhalve maand, de tijd dat ik het vorig jaar wel weer ok vond om af en toe 'voor de gezelligheid' een glaasje mee te drinken... :$

Iedereen een fijn begin van de week, maak er wat van!

Liefs,
Twan

:present:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bambam: neem de tijd om uit te zieken, ik ben de vorige keer te snel begonnen (workaholic, ook dat nog) en heb toen maandenlang tegen de vermoeidheid moeten vechten. jij bent verstandiger, toch?

@mick, eerst gefeliciteerd: :present: en daarna ook sterkte met je opname: :present:

@stien: veel plezier, en tot na de vakantie

@twan: bedankt voor de zon :) - :rose: en applaus dat je het weekend droog bent doorgekomen ; goed dat je vergelijkt met de vorige keer, en ziet waar de valkuil voor je gegregaven is! :musicnote:

ik zou wel uren achter de computer willen blijven zitten, om niet in de fout te gaan, nu ik weer alleen ben..... gelukkig schijnt de zon :rose: maar van binnen voelt het :( - :o - :brokenheart: - :huh: enz enz

maar ik laat me niet uit het veld slaan, ik ben niet van plan te gaan drinken, ik heb dit wekend vast een hoop werk opgestapeld, om me af te leiden, dus ik kan aan de slag, ik stroop mijn mouwen op, de sop-emmer loopt vol, de wasmachine smeekt om vuile was, de vaat van gisteren wil ook wel in bad, de planten hebben dorst, het balkon moet worden aangeveegd, de huiskamer afgestoft, de badkamer en toilet willen een beurtje en een geurtje, de giro moet gedaan, mijn buurman bezocht, en ik moet nog het verslag schrijven over de vrijwilligersdag van gisteren. kortom: geen tijd om zielig te doen, wel om me zielig te voelen, helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twan,

Inderdaad op die manier ben in vorig jaar ook onderuitgegaan tot terug bij af. Bij mij zijn de weekeinden ook gevaarlijk, zo bleek gister maar weer. Deze week moet ik het nog meer omlaag zien te krijgen.

Bedankt voor het weerbericht, ziet er goed uit.

Allen: een goede morgen en indien van toepassing: beterschap.

Ik ben zo weer weg. Tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik ben weer terug.

Fysio was tevreden over de vorderingen, heeft nog wat geknepen, gebogen en getrokken. Blijkt dat ik toch niet netjes rechtop zit (ook al dacht ik dat altijd). Dus oefeningen voor mijn linkerarm en -schouder en oefenen op een correcte zithouding. Tillen is nog steeds uit den boze, dus mijn huisgenoten mogen nog vele dingen voor me dragen en doen. Sneu voor hen, maar ook voor mij. Ik verveel me en verveling is voor mij een gremlin.
Maar ik wil me niet laten neerdrukken.
Dus ik hang hier geregeld op het forum, speel wat piano, lees wat.
En vandaag ga ik eens proberen zelf te stofzuigen, gelijkvloers moet dat kunnen, weliswaar niet zo grondig, maar toch.
Tot schrijvens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha corinne, fijn dat de fysio tevreden is over je vooruitgang; maar ja, wij willen altijd sneller hè?

en die correcte zithouding, oei: dat is bij mij ook een probleem geweest.

een paar jaar geleden kwam ik voor het eerst bij een therapeut en die zei gelijk: u hebt uw beeldscherm zeker aan de rechterkant op uw werkvlak staan?
ja...eh?
dat is te zien, mevrouw, uw rechterschouder staat lager dan de linker, u zit er scheef voor.
nou, ... pff, en dat bij een eerste gesprek, hij had me nog niet eens onderzocht of aangeraakt.

sindsdien staat het beeldscherm recht voor me, en heb ik een wiebelkruk, geen klachten meer gehad, behalve de de reuma in knieën en polsen, waarvoor ik oorspronkelijk bij hem kwam.

wel oefeningen gehad om elke keer weer "recht" te komen na een halfuur achter de computer, en die doe ik nog steeds (maar niet zo trouw, meestal pas als ik pijn heb of stijf ben)

sterkte met stofzuigen, maar maak het niet te bont, en geniet van de piano (wat speel je graag?)

groetjes, bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag rosie: vanavond ben ik alleen, dan borat doen? ik ben trouwens wel benieuwd naar jouw ervaringen met oosteuropa; ik ga nu even lekker een eind wandelen, even weg van mijn downerigheid; maar met een omweg mbt de super, volgens mij zit daar een hele crèche met jonge enthousiaste gremlins, die een baasje zoeken, niet bij mij ajb!!!

:devil::(:devil::wacko::devil::angry::devil::$ NO - NO - NO - :devil::(:devil::wacko::devil::angry::devil::$ NO - NO - NO :devil::(:devil::wacko::devil::angry::devil::$ NO - NO - NO - NO - NO - NO - NO - NU OPDONDEREN JULLIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! IK BEN TOCH LEKKER STERK (hoop ik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bibelle,

Ik heb mijn scherm altijd recht voor mij gezet. Ook op mijn werk, ondanks de voorkeur van een van de chefs dat dat ding links op de computerkast moest staan. Dus elke morgen verzette ik dat beeldscherm en uiteindelijk gaf hij het verzet op.
Bovendien gebruikte ik een curverbak als voetsteun (ik heb nogal korte benen en kan met geen enkele normale stoel bij de grond met mijn voeten). De voetsteunen uit de handel zijn geen optie voor mij, ik wil ook af en toe een of beide benen kunnen strekken.
Ik heb heel wat moeten praten om mijn werkplek te maken tot een comfortabele plek.
Bovendien zit ik niet langer dan 45 min. achter de compu en ingeval van veel muiswerk zelfs max. een 30 min. Dan even 10 min. wat anders. Dit is uiteindelijk beter voor het bewegingsapparaat en de concentratie.

En wat ik zoal op de piano speel. Wel mijn stukjes voor de les uiteraard en verder oefen ik op Strangers in the Night van Sinatra. Dat is het lijflied van mijn ouders en wil ik volgend jaar voor hen spelen, dan zijn ze 50 jaar getrouwd. 'k Moet alleen nog een piano regelen. Verder bevalt het spelen van jazz, rags en blues naast klassiek me wel erg. Hoewel ik om te luisteren meer van klassiek hou.
Er is geen concertpianist aan mij verloren gegaan, ik ben echt een amateurtje.

Aan dat stofzuigen begin ik zo.

Wat trouwens wel zo leuk was bij de fysio, is dat zij mijn oude polsblessure er ook bijgenomen heeft. Ik kan mijn hand nu weer plat op een oppervlak zetten met mijn arm haaks erboven. Hadden ze dat nu maar 32 jaar geleden eens gedaan. Had me veel ellende bespaard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, mijn werkdag zit erop.
Hang nu heerlijk languit in de hangstoel (soort hangmat), die ik vandaag opgehangen heb, met mijn laptop op schoot en 'luister' naar een cdtje van Chet Baker 'My Funny Valentine'. Mmmmm....
Heb ook nog even buiten op een bankje gelegen... wat is die zon toch lekker.
Ik hoop dat iedereen nog even van de zon heeft kunnen genieten vandaag. Laat maar komen die zomer.

Morgen om 7.30 u onder het mes. Das lekker vroeg, ik kan het maar gehad hebben... kan ik ook weer dezelfde dag naar huis.

@bibelle:
Kan je je een beetje redden vandaag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mick, dat is wel heel vroeg morgen, maar dan ben je als eerste aan de beurt en dan heeft ook zijn voordelen. Ik moest in december met de gaalblaas tot 13.00 uur wachten, tot ik opgehaald werd voor de OK, daar word je ook niet vrolijk van.
In ieder geval heel veel sterkte morgen.

Het zonnetje is heerlijk, lekker de tuindeuren weer open om het voorjaar binnen te laten.

Ik ben blij dat ik gisteren op de verjaardag niet gedronken heb, ze hadden speciaal maltbier voor me gehaald, dus dat maakt het ook wel makkelijker. Ik heb het eigenlijk geen moment moeilijk gehad.
Wel heb ik zitten uitrekenen dat ik vorig jaar nog om de ene dag dronk en nu ongeveer een keer in de 8 dagen, dus ik drink wel 75% minder, nu die laatste 25% nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@sneeuwwitje:

Ik vind het zelf wel een rustig gevoel om besloten te hebben, om helemaal niet meer te drinken. Wanneer ik mezelf 25% had toegestaan, dan was ik maar bezig geweest met wanneer en waar wel en wanneer en waar niet. En dan ga ik 'automatisch' meer uit zitten kijken naar de bijeenkomsten waar ik wel mag drinken van mezelf en dat is alleen maar vermoeiend. Dan ben ik eigenlijk op geen van de partijen echt aanwezig. Niet drinken is duidelijk, heel helder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, ik wil nog even terug komen op de discussie van zaterdag.

Het heeft me wel weer de ogen geopend en me weer duidelijk gemaakt, dat ik nog gevoelig ben voor dingen uit het verleden.

Ik zal het je een beetje uitleggen.
Het is niet dat ik iets tegen God heb, maar jij redeneert zoals mijn moeder altijd deed, daarom was ik waarschijnlijk zo fel.
Bij mijn moeder heeft altijd alles God gedaan. Toen ik voor mijn schoolopleideing slaagde, kreeg ik geen compliment, nee zij had kaarsen opgestoken en was voor mij naar de kerk geweest, God had ervoor gezorgd dat ik slaagde. Toen ik gevochten had tegen de straatvrees, kreeg God van haar weer het compliment en zij natuurlijk ook, want zij had weer gebeden en God had naar haar geluisterd.
Mijn hele leven heb IK NOOIT iets goeds gedaan, alleen God had dat gedaan.
Dat mijn kinderen goed zijn terecht gekomen, lag niet aan mij en mijn kinderen, maar zij heeft er altijd voor gebeden dat ze goed tercht zouden komen.
Zo heeft God altijd een negatieven draad in mijn leven gehad en ik heb in de gaten dat ik het negatieve gevoel op jou wilde projecteren. Sorry het had niets met jou te maken en je berichten, maar ik werd gewoon geirriteerd en nu weet ik ook waarom.
Weer een wijze les geleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...