Spring naar bijdragen

Hallo allemaal!


RenateGdS

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier en hoop op dit forum mijn verhaal kwijt te kunnen en vooral ervaringen van anderen te kunnen lezen.
Momenteel ben ik opgenomen op de alcohol detox van Parnassia.
Dit bevalt mij erg goed!
Woensdag ga ik weer naar huis en dit vind ik toch wel erg spannend.
Hopelijk is de verleiding om niet weer van voor af aan te beginnen te weerstaan!
Mijn verwachting is dat het me wel zal lukken, maar dit is makkelijk te zeggen nu ik nog veilig hier zit!

Iemand ervaringen, suggesties e.d.?

Greetz, Renate

(Ik heb hier internet op mijn mobiel, vandaar het niet al te lange verhaal).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Renate welkom, wij hebben hier allemaal de zelfde strijd. De een lukt in een keer en de ander met vallen en opstaan (ik) Maar door hier regelmatig even te komen leer je de mensen wel kennen en bewust te blijven waar je mee bezig bent. Het zal niet altijd makkelijk zijn. Ik zelf krijg begeleiding van VNN en de huisarts. En het gaat al weer een maand goed. Sterkte meid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Renate, Welkom hier, er zijn een hoop ervaringsdeskundigen die hier op het forum komen, er zijn allemaal ''draadjes'' met diverse onderwerpen, en er is een dagdraad, die staat onder ''ditjes en datjes'' , ik merk dat ik steun heb bij dit forum door me elke dag even droog te melden, ik hoop dat je je hier ook snel thuis zult voelen , en wellicht horen we na woensdag meer van je, er zijn hier ook mensen die opgenomen zijn geweest, ik zelf niet, maar sta vandaag 4 weken droog, op moeilijke momenten kwam ik hier even lezen, of praten en dat heeft me veel geholpen, de strijd met drank is voor mij wat draagbaarder geworden, doordat ik het hier kan delen met anderen en bemoedigd wordt, dat heeft mij veel geholpen en dat wens ik jou ook! Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Renate, stel je verwachting niet op de proef maar zorg dat als je weggaat daar, ook veilig bent.
Heb zelf in diverse klinieken gezeten en was toen inderdaad veilig met de juiste instelling maar owee als je buitenkomt in de gevaarlijke wereld, PAS OP !
Ik ging al snel weer in de fout, want ik dacht ook , eentje moet kunnen, het is al die tijd toch goedgegaan, dus FOUT. Pas een jaar na mijn laatste opname in 2009 (waarin het al fout was gegaan) kwam ik in aanraking met Baclofen, die mij geheel alle trek naar alcohol heeft ontnomen. Het gaat nu nog steeds goed (bijna 7 mnd.).
Ik wil maar zeggen, je hebt nu de kans van optimaal slagen met Baclofen, omdat je nu droog staat (dus weinig of geen kans op bijwerking) en het onder begeleiding kan gaan gebruiken. DOEN.
Je zal alleen erg verbaasd zijn als je na een week ineens door hebt dat je totaal geen behoefte hebt aan alcohol, je denkt er niet eens aan.
Echt vraag erom, het is een WONDERPIL !!

Succes bb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Renate,
ik denk dat je gewoon kunt afwachten
hoe dit voor je werkt, en als het niet werkt
iets anders kunt proberen. Je kunt ook de online
behandeling hier van ADB doen, bijzonder helpend
en het geeft structuur in het ermee bezig zijn.
Nog even iets anders, je bent een vrouw? met een mannenicoontje? of
ben ik abuis.
Als je een andere naam wilt kan dat door bij een bericht links onder te klinkken
vertel dit aan een moderator. Voor een ander icoontje kun je via profiel iets veranderen.
En je kunt het zo laten natuurlijk.
succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Renate welkom:present:

Mij heeft het geholpen om het drankenpad in de winkels even te mijden en ervoor te zorgen dat ik geen drank in huis had. Ik had een koelkast vol met andere gezonde drankjes en lekkere dingetjes. Bij trek verwende ik dan mezelf met chocolade of zo. Het is niet hetzelfde, maar hielp me wel.
Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff, nu vier dagen thuis en het valt me toch wel zwaar tegen!
Ben twee avonden achter elkaar om 21:00 uur gaan slapem, omdat ik totaal mn draai niet kon vinden!
Mijn relatie komt dit ook niet echt ten goede, want ik wil alleen maar rust.
Hopelijk went het allemaal snel!

Greetz, Renate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Renate, ik zou zeggen, kom veel op het forum.
Lees en schrijf eventueel mee, dat helpt echt!

Jij bent natuurlijk degene die beslissingen maakt en als je leest
dat sommige zware alcoholisten nu droog staan, kan dat je zeker helpen.

Dus blijf erbij, ookal heb je terugslagen.

Liefs Lot

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ jane4

Thx voor de tip :)

Mijn partner ziet geen problemen. Ik zie problemen, omdat ik behoefte heb aan rust, d.w.z. ik ben liever alleen...
Misschien gaat dit ook wel weer over :)

Tot nu toe gaat het wel redelijk!
Heb alleen verschrikkelijke vreetbuien...

Greetz, Renate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel herkenbaar Renate!
Ik was in het begin ook heel teruggetrokken. Ik was vooral veel met mezelf bezig. Heb je het er met je vriend over gehad? Misschien helpt het om erover te praten. Misschien denkt hij dat het aan hem ligt en maakt hij zich zorgen?
Ik snoep ook meer dan anders sinds ik ben gestopt, vooral zoetigheid. Ik probeer er wel mee op te letten, maar denk dat het een soort vervanger is voor de drank. En dan denk ik soms maar: liever die chocolade dan een fles wijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...