Spring naar bijdragen

zondag 1 april

joann

Aanbevolen berichten

Houtje,
Zeeland is mooi. Vooral in de zomer........
Nee, ik heb geen hekel aan schilderen, behangen, ik heb zelfs mijn eigen platje gelegd.
En het allerstomste is dat ik altijd geld terug krijg dus misschien is het een verkaptevorm van sparen?
Weet je dat ik ontzettend boos was toen ex de eerste computer kocht.
Wat moest je met dat ding? hij is nooit verder gekomen dan spelletjes erop spelen
maar mijn laptopje staat de hele dag aan.
Gelukkig is het niet zo dat ik het niet kan, de administratie bedoel ik maar lekker boeiend.
volgens mij leeft de puber in mij nog heel sterk, ik wil ook gewoon flappen kunnen tappen.
Maar ik kan wel maat houden met mijn parfum!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 81
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ferry, volgens mij is er nog nooit een mens dood gegaan van een half uur niets drinken. Maar je hebt gelijk dat je een goede gastheer wil zijn. Ik had vanmiddag ook bezoek, we hebben heel genoeglijk in de zon een pot thee gedronken met een stuk appeltaart erbij.

Houtje, je hebt van die kleine pakjes hagelslag voor één boterham, maar dat is natuurlijk wel duurder dan een groot pak eigen merk hagelslag. Ik zou me er verder niet zo druk over maken. Gewoon tegen zoonlief zeggen dat hij geen paaseitjes hoeft, omdat hij zijn maximale dosering chocolade al in de vorm van hagelslag op heeft.
Je zou eens moeten zien wat er hier aan kaas en vlees op het brood wordt gelegd, 3 lagen dik of meer. Dan kijk je niet meer op een bergje hagelslag meer of minder.

Ik ben het overigens helemaal met je eens dat een mens niet zonder computer kan.:D

Stien, ik moest ontzettend lachen toen ik je laatste berichtje las, ik zag je helemaal voor me, al dubbend of je Houtje wel of niet zou durven vragen naar die 9 kinderen. Het is dat ik de grap wel begrepen had, maar anders had ik precies zoals jij gezeten. Zo zie je maar, er gebeurt gewoon helemaal niets engs als je iets gewoon vraagt.

Lieve Anjo, wat erg, nog twee belastingaangiftes in te vullen. Ik voel met je mee. Voordeel is dat als je de hele papierhandel eenmaal hebt uitgezocht je ze allebei in een moeite door kunt invullen, en daarna meteen die hele papierwinkel opruimen. Spaart toch tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, mijn belastingaangifte van 2005 is ook pas deze week verzonden, dus je bent niet de enige.

Corinne, heerlijk die hagelslag-verhalen, ik zie zo mijn eigen kinderen weer als pubers, ook bergen hagelslag op het brood. Het komt inderdaad allemaal weer goed, be happy, do'nt worry.

Ferry, dat kan niet hé, zo langzaam inschenken, maar weer blij, dat je van Tineke het terras moest schoonmaken, want daar heb je vandaag toch maar profijt van.

Mick, weer een beetje opgeknapt?

Ik heb gruwelijke last van Gremlins al een uur, maar ze kunnen zeuren wat ze willen, ik heb toch lekker niets in huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren had ik een discussie met mijn zus over alcoholgebruik.
Zij vond het belachelijk, dat ik tegen iedereen vertel, o.a. de acupuncturist, dat ik een alcoholprobleem heb. Zij vindt het een vorm van aandacht vragen.
Zij vindt als mensen niet iedere dag drinken, zij niet verslaafd zijn, volgens haar zijn echte alcoholisten mensen die met een flesje op zak lopen.
Ik ben er niet op in gegaan, want ik weet dat ik wel terdege een probleem heb met alcohol en dat ik zonder alcohol veel beter functioneer.
Mijn man en kinderen vragen echt niet voor niets aan mij om minder te drinken en zelf weet ik ook dat mijn nachtelijk drinken, totdat ik aan mijn limiet zit niet normaal is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna en Anjo: Jullie bedoelen het goed en ik zou er ook heel wat voor over hebben om zonder gremlins thuis te komen na het bezoek aan mijn moeder. Elke keer weer terug spreken mijn man en ik alles nogmaals door. We hebben al samen duidelijke afspraken gemaakt zoals dat ik niet meer alleen ga, niet te lang, ik aangeef genoeg is genoeg. Maar er zijn ook nog zoveel meer aspecten waar wij rekening mee proberen te houden die jullie logischer wijs ook niet kunnen weten. Ze probeert het boek in te vullen, dat brengt mee dat ze het verleden in moet duiken. We vermoeden ook dat ze bepaalde zaken niet wil opschrijven alvorens daar eerst over gesproken te hebben. Ze is door het boek min of meer "gedwongen" haar eigen verleden onder de loep te nemen en mogelijk nu pas te verwerken.
Het geen zij nu steeds bespreekbaar maakt gaat over mijn overleden vader waarvan zij al heel lang geleden gescheiden is. Dat maakt het weer voor mij moeilijk maar voor haar is het een verwerkingsproces die in gang gezet is. Eigenlijk wacht ik op het moment dat zij eens over zichzelf gaat praten. Wij hebben gemerkt dat zij dat op de één of andere manier (nog) niet kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Stien, ik begrijp wel wat je bedoelt. Jullie hebben je moeder gevraagd in dat boek te schrijven, en dat dwingt haar in het verleden te duiken en in een verwerkingsproces. In zekere zin verplicht dat jullie dan ook dat proces met haar te delen. Althans, ik neem aan dat het zo voelt, want zo zou het voor mij ook aanvoelen.
Je wacht op het moment dat ze over zichzelf gaat praten zeg je. Heb je enig idee wat je daarvan verwacht? Voor sommige mensen is het heel moeilijk over zichzelf te praten, omdat dat dwingt tot zelfreflectie, en niet iedereen is daartoe in staat. Als je moeder over zichzelf gaat praten, is er een kans dat daar voor jou niet uitkomt wat je ervan verwacht of hoopt. Ik zou proberen daar rekening mee te houden.

Mijn moeder praat voortdurend over zichzelf, over wat ze meegemaakt heeft, hoe moeilijk haar leven was, hoeveel verdriet ze heeft gehad (met name door mijn toedoen). Haar ontbreekt het echter ook aan elke vorm van zelfreflectie. Enige zelfkritiek zal nooit uit haar mond komen. Ze zal zich nooit afvragen bij al die verhalen over tegenslag en verdriet, of zij zelf iets anders had kunnen doen.
Ik heb jarenlang gehoopt dat ze ooit in staat zou zijn haar eigen functioneren kritisch onder ogen te zien, maar inmiddels heb ik geleerd te leven met haar zelfmedelijden en zelfbeklag, en het zo goed mogelijk naast me neer te leggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, precies is het zoals je het beschrijft. Het is ook mogelijk dat zij het niet kan maar wij denken wel dat wij haar gelegenheid moeten geven om zich te uiten. Daarom houden wij de bezoekjes kort maar wel regelmatig. Wel heel goed dat je mij waarschuwt dat onze verwachting mogelijk niet komt, de tijd zal dat leren en mogelijk dat we de gesprekken moeten stoppen ombuigen of wat dan ook met de tijd. Daar had ik nog niet zo bij stil gestaan. Bovendien is het ook voor mij een leerproces, om met mijn gevoelens te leren omgaan en dan zonder drank gebruik erbij. Weet je eigenlijk ben ik een beetje beduusd met je antwoord. Ik moest even nadenken hoe ik het moest verwoorden, maar naar mate ik hier langer schrijf blijken sommigen aan een half woord genoeg te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze 1 april dag zit er voor mij al weer op. Gelukkig nergens "ingetrapt", zover ik weet tenminste.
Tja, Houtje met haar negen kinderen telt niet vandaag, toch?

Ferry, ik hoop dat je een fijne droge verjaardag hebt, en het niet te droog houdt voor je visite!
Ze hebben mazzel dat het geen hoog zomerse dag is vandaag.:D

BB, morgen weer eerste werkdag? Als dat zo is, veel succes!

Allen bedankt voor de reflectie vandaag en truste voor straks, ik ga vast te bed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve mensen,

ik wou dat dit bericht een aprilgrap kon zijn, maar het is niet zo helaas, het gaat met mijn zusje niet goed, vanmorgen voor de tweede keer geopereerd, en nog niet weer bijgekomen.

ik ben nu even thuis, omdat ik de vader van mijn neef moet zien te vinden. we hebben geen contact meer, maar voor mijn neef moeten er nu snel beslissingen genomen worden, ik kan toch niet de hele tijd bij hem blijven. hij is nu even bij de buurman, televisie kijken, en dan ga ik vanavond laat er weer heen.
mijn man is het weekend hier en hij rijdt me heen en terug, kon ik mijn auto daar laten. hij probeert van de week veel bij mij te zijn, de lieverd.

ik moet ook wat voor mijn eigen werk zien te regelen. ik weet niet of zorgverlof ook geldt voor een geestelijk gehandicapte neef, morgen maar eens met personeelszaken bellen.

hij zou bij de zorgboerderij waar hij werkt wel tijdelijk een kamer kunnen krijgen, maar daar is de handtekening van zijn vader voor nodig. van mijn zusje weet ik alleen dat die ergens in het midden oosten moet zitten, dubai of zo? ik probeer het nu via zijn bedrijf, maar dat is van naam veranderd na een fusie, kl*t*-gedoe.

ik ben dolblij dat ik net met de alcohol ben gestopt, ik kan nu tenminste helder denken en de dingen regelen die geregeld moeten worden. de gremlins zijn zo beleefd om weg te blijven, ik hoop dat het zo blijft.

zo nu weten jullie waarom ik even en naar ik vrees zelfs langer off-line ben.

bedankt voor alle lieve pb'tjes, kaarsjes, en andere lieve zaken.

tot later, bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Stien, dat ik je wat overviel met mijn berichtje. Maar ik ben toch blij dat ik het geplaatst heb dan, want een gewaarschuwd mens telt voor twee. Teleurstelling kan een megavalkuil zijn.

Ik vind het eigenlijk heel erg knap hoe je de situatie met je moeder, samen met je man, op dit moment aanpakt. De korte, regelmatige bezoeken. Ik zou dat ook graag zo doen, maar door de grote afstand kan dat helaas niet. Zo'n lange middag is vaak een echte uitputtingsslag, maar gelukkig merk ik dat de trek nadien nog steeds minder wordt. Ook al is het emotioneel, en zit ik er nog uren over te piekeren, ik wéét inmiddels dat ik er zonder alcohol beter uit kom dan met.
Beleef je leerproces met aandacht. Ik weet zeker dat als je volhoud, je net als ik zult merken dat je alle gevoelens nuchter aan kunt. Beter zelfs dan met drank, want ze worden niet opgeblazen en verwrongen, je kunt ze ervaren precies zoals ze zijn. Het doet soms pijn ja, maar dat komt omdat verdriet en boosheid échte gevoelens zijn, net zo goed als vreugde en kalmte. Die gevoelens hoef je niet weg te stoppen, ze mogen er zijn. Wij zijn dat niet gewend, en daarom kost het enige moeite ze te accepteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bibelle, wat erg dat het met je zus niet goed gaat. Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke situatie. Het is lief van je dat je zo goed voor je neef zorgt. Ik hoop dat het snel lukt een oplossing voor hem te vinden.

Gelukkig dat de gremlins je met rust laten, die kun je er nu zeker niet bij gebruiken. En heerlijk dat je helder na kunt denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,

Zoals jij,zie ik het ook met mijn moeder. Ik verwacht geen antwoord meer op haar zelfbeklag en leugens en aandacht.
Zelfkritiek is een woord wat ze niet kent. Ik heb het ook naast me neergelegd en ga niet meer met haar in discusssie. Het is verloren energie en een verloren emotie, die meestal uitloopt op alcoholgebruik.

Stien, ik vind het knap hoe jullie het doen, maar verwacht geen wonderen. Meestal loopt het niet zoals je het zou verwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Bibelle.

Die wereld is erg klein, mijn ex zat in die wereld en veel gaat van mond tot mond.
is het niet Stevin of hAM die die eilanden aan het bouwen zijn? Bel; morgen gewoon het hoofdkantoor
of via international enquires en via via kom je er zo achter.
alsl je wilt kan ik misschien wat voor je doen? ik ken nog wat mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de tip, anjo, maar het is geen bouwbedrijf, maar een handelsfirma; ondertussen heb ik een goede vriend van hem te pakken gekregen, en die neemt deze klus van mij over om hem te zoeken; zodra hij een mobielnummer of een e-mailadres gevonden heeft, dan zal hij mij terugbellen. weer een zorg minder.
ik heb afgesproken dat hij mij zal bellen zodra hij de vader van mijn neef heeft bereikt, dan hoef ik me daar niet meer druk over te maken, en kan ik de andere zaken gaan doen.

hij heeft zijn zoon al meer dan drie (vier?) jar niet gezien, dus of hij naar nederland komt voor zijn ex of voor zijn zoon moet ik nog maar afwachten, maar dat is van later zorg.

nogmaals bedankt voor het aanbieden van je hulp, je bent goud waard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bibelle, als hij niet in staat of bereid is naar Nederland te komen, zou hij jou kunnen machtigen de op dit moment meest noodzakelijke stappen te nemen. Als ik me niet vergis moet hij dat ook van daaruit kunnen doen, via het consulaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, het is volle maan! Heb je al buiten staan huilen???

Weltrusten allemaal. Sterkte voor de mensen die het nu hard nodig hebben.
Ga morgen m'n werk weer es oppakken, ben nog niet 100% fit maar ja, langer thuis blijven voelt ook niet goed. Ik zie wel. Heb er ook al weer een beetje(klein beetje) zin in.

Slaap lekker:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met mijn gezondheid ook weer stukken beter. Mijn rug zo goed als over (er zit nog wel een bobbel en een pijnlijke plek... heb jij daar ervaring mee Sneeuwwitje?), alleen ben ik nogal snel uitgeput en wat draaierig. Ben net voor het eerst sinds dagen weer naar buiten geweest, lekker uit eten geweest. Nou, als ik dat weer kan, dan kan ik morgen ook wel weer rustig aan beginnen met werken.

Slaap lekker iedereen, op naar een nieuwe alcoholvrije dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...