Spring naar bijdragen

maandag 2 April

Twan

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Nog één mooie dag, morgen wordt het weer minder, dus geniet ervan waar het kan!
Fijn weekend gehad, de vogeltjes fluiten, dus laat die week maar komen.

Iedereen veel liefs en sterkte!

Twan

Zonnig. Morgen meer wind en bewolking.
Vandaag is het opnieuw zonnig. De noordoostenwind is wat afgenomen en is zwak tot matig. Aan de kust is de wind matig, en in de middag af en toe vrij krachtig. De maximumtemperatuur loopt uiteen van 12 graden in het Waddengebied tot 19 in het midden en zuiden. In de nacht van maandag op dinsdag kan bij een zwakke noordelijke wind vooral in het noorden plaatselijk mist of lage bewolking voorkomen. De minimumtemperatuur ligt omstreeks 5 graden. Dinsdag trekt een wolkenband van een zwakke frontale storing van noord naar zuid over het land. Daarbij kan op plaatselijk wat lichte regen vallen, maar veel is het niet. De middagtemperatuur ongeveer 11 graden. We krijgen te maken met een stevige wind uit noordelijke richtingen. Deze neemt boven land toe tot vrij krachtig, in de kustgebieden en op het IJsselmeer krachtig. Aan de Waddenkust wordt de wind later hard, 7 Bft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 81
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het voelt niet goed om onder Bibelle's draadje verder te gaan over dagelijkse beslommeringen.
Viel eindelijk om een uur of zeven in slaap, vandaag moet ik naar mijn werk mijn spullen inleveren.
Ik voel dat er een addertje onder het gras zit, ik heb namelijk geen contact meer gehsd met de Arboarts.
De internist zou naar hem schrijven dus ik hoop dat hij dat gedaan heeft.
het zijn gemengde gevoelens maar ik neem aan dat het gegaan is zoals het moest gaan.
Meer dan iets anders ben ik dankbaar dat ik bij papa beer was toen hij de eerste keer naar de longarts moest. Vanmorgen kreeg ik weer nieuwe afspraken voor hem, ik neem aan dat we over 2 weken
een datum hebben voor de operatie.
Ondertussen zit een lieve vriendin van mij met haar doodzieke dochter in het Sofiaziekenhuis.

Ik zal blij zijn als de onderzoeken afgelopen zijn. Ik denk te veel, verwacht ik.

iedereen een fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik ben het met Houtje eens, het leven gaat verder en soms kunnen in moeilijke tijden, die prietpraatjes juist een verlichting zijn.
Ik weet haast zeker, dat Bibelle daar ook voor zou kiezen.

Goh, wat eeen ellende allemaal van de week bij velen van ons. Ik vind jullie allemaal kanjers om ondanks alle verdriet toch van de alcohol af te blijven.
Knuffie, Stien, Erica, Anjo, Rosie, Bibelle, Kohtje jullie zijn een voorbeeld voor mij.

Ik hoorde gisteren dat de schoonzoon van de buren, een huis verder, verongelukt is en dat hij zo erg verwond is, dat ze niet eens meer naar hem mogen kijken om afscheid te nemen.
Echt hele verschrikkelijke dingen gebeuren er, maar live goes on en we kunnen er niet allemaal de hele dag bij stil blijven staan, dus een beetje humor of prietpraatjes kunnen dan echt wel vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Marieke, door slaaptekort kun je je ontzettend brak voelen inderdaad. Ik weet er alles van, maar sinds ik mijn kruidenthee heb, heb ik al 3 nachten geslapen, zelfs zonder te plassen 's nachts.
Ik weet niet wat me overkomt.
Marieke, wel oppassen want brak voelen is wel een valkuil hoor.

Rosie, de Gremlins komen echt niet uit het oosten hoor, alleen de wijzen.
Nee grapje, weggooien dat briefje en als je de wijn al gehaald hebt, door de gootsteen gooien.
Als ik gisteren w.w. of bier in huis had gehad, dan was ik waarschijnlijk ook gaan drinken.
Het maakt mij op dit moment onrustiger als ik wat in huis heb.

Bedankt voor jullie felicitaties met mijn man. We geven a.s vrijdag onze verjaardag, want ik ben volgende week ook jarig. Ik heb nu ook nog geen alcohol thuis, haal ik vrijdag pas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion, gefeliciteerd met je man. Zou je me misschien kunnen zeggen wat voor kruidenthee je hebt? Ik slaap ook nogal slecht, ik word altijd zo'n twee of drie keer per nacht wakker, dus als die thee helpt wil ik hem ook graag proberen. Mag ook in pb.

Ik heb vanmiddag weer een gesprek met de bedrijfsmaatschappelijk werkster gehad. Het hakte er behoorlijk in. Het gekke is dat sommige mensen feilloos de zere plekken weten te vinden, en anderen niet. Het is ook een heel vreemde gewaarwording dat ik me vreselijk schuldig voel omdat ik maar 50% werk, terwijl de bedrijfsarts en nu ook de bedrijfsmaatschappelijk werkster vinden dat ik voorlopig absoluut niet fulltime kan werken. In feite beschermen ze mij tegen mezelf, want ik zou binnen de kortste keren weer volledig aan de slag gaan.
Ik heb ook huiswerk gekregen. Ik moet een lijst gaan maken met dingen die ik goed heb gedaan in mijn leven, want ik heb een te negatief zelfbeeld. En ook moet ik 's avonds stilstaan bij de dingen die ik die dag goed heb gedaan, hele simpele dingen, zoals koken terwijl ik daar geen zin in heb. Zelf vind ik dat niet zo geweldig, we moeten immers eten? Ik zal dus maar eens mijn hoofd gaan pijnigen.

Overigens had ze wel een heel goed advies tegen schuldgevoel. Ze vroeg me wie er eigenlijk iets opschiet met mijn schuldgevoel. Ik zelf? Nee natuurlijk. Mijn collega's of mijn kinderen? Ook niet, als ik eerlijk moet zijn. De conclusie is dus dat schuldgevoel geen zin heeft, want niemand schiet er iets mee op. Met het gevolg dat ik me schuldig voel omdat ik me schuldig voel. Kan iemand het nog volgen?

Pfffffffff. Ik ga nog maar even in de zon zitten proberen me niet schuldig te voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Anna:

Wil je mijn strijkijzer even lenen???

Verder heb ik eindelijk eens (na verrichte arbeid) echt lekker onderuit in onze tuin gelegen. Het was heerlijk... de bloemen staan in bloei, de buurman speelt viool en die was mooi aan het oefenen en verder heb ik ook nog even een poging gewaagd op mn didgeridoo (dat circuleren van de ademhaling blijf ik heel moeilijk vinden).
Emmertje thee erbij en een stapel volkoren kaakjes...mmmmm

Later een boekje gepakt (Help ik (ver)zuip).. best een grappig boek, maar werd er niet helemaal rustig van (door de schrijfstijl leek het alsof ik haast had), maar ik voelde wel weer even heel duidelijk waarom ik ook alweer gestopt was. Buhhh.. gore alcohol.

Soms denk ik dat het met mij wel meevalt, maar als ik dan die verhalen lees dan herken ik die tijden van blackouts maar al te goed en dat valt zeker niet mee.

Lichamelijk gaat het redelijk, ik doe rustig aan. Geestelijk gaat het ook redelijk, soms beter dan de andere keer ... ik kan maar slecht bepaalde situaties loslaten en dat merk ik nu zeker nog beter, nu ik niet meer drink. Ik kan er misschien wel wat beter en rustiger mee omgaan dan toen ik nog dronk, maar ik merk dat ik sommige dingen die een grote inpact in mijn leven hebben (gehad) niet snel een plek kan geven. Dit herken ik wel, maar voorheen trok ik er gewoon een fles bij open en liet ik de tranen vloelen.. nu weet ik niet zo goed wat te doen met mijn gevoel.

Nou ja, zoiets dus...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Mick: ik heb een strijkijzer, en geen zin om te strijken, dus dat gaat helemaal goed komen.
Ik herken alles wat je schrijft, dat boek had op mij hetzelfde effect. Ik vind het een goede reminder waarom ik ook al weer niet meer drink.
Ook wat je zegt over situaties die je niet los kunt laten en gevoelens. Ik gooide er ook altijd een een liter of meer wijn overheen, en huilde dan ofwel krokodillentranen, of vergat alles. Het is moeilijk om het nuchter allemaal een plaats te geven, en het kost vooral veel tijd merk ik. Toch beleef ik een hoop dingen nu al anders dan een paar maanden geleden, vallen puzzelstukjes op hun plaats. Ik denk dat we er uiteindelijk wel komen. Gewoon stug volhouden.

Ik ben blij dat je je beter voelt. Geniet van de zon, de muziek en de bloemen. Dat geeft kracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mick,
Ik herken het e.e.a. in je verhaal.
Ik ben in dat boek begonnen, en ja het is met aardig wat zelfspot doordrongen, maar ik besef wel dat ik vorig jaar goed op weg was om in dat boek de hoofdpersoon te worden (al heb ik nooit op mijn werk gedronken).
Ik vind het een spiegel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben dus helemaal geen kanjer want al zit ik niet samen met Jan maar de gremlins hebben mij beet.

Vandaag was zo'n afschuwelijke dag dat ik het even niet meer weet. School was een ramp, wat als de Arboarts je beter verklaart? Dan kunnen we je vragen ander werk te gaan doen, schoonmaakster ofzo.
Wat ga je doen in Augustus want wij willen liever niet bijdragen aan je WW.
In de auto terug zat ik met een familielid van Stien, ik ben totaal afgemaakt. Er is poep van een hogere kwaliteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

Als je werkgever en collega's die insteek geven, dan zou ik daar maar over praten met je arboarts. Ze werken dan bepaald niet mee aan je herstel (wat wettelijk verplicht is).
Jij bent van hogere kwaliteit. Je bent heus niet de eerste die vanwege (ik noem het maar) perfectionisme en andere omstandigheden in de ziektewet beland is.
Dus sterkte en hou je poot stijf en laat je niet de kop in drukken. Je bent ZOOOOO.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anjo, als het goed is heeft je arbo-arts al een brief van de internist gehad, of hij krijgt die nog. Ik neem aan dat hij na zijn vorige blunder niet zo stom zal zijn om tegen de informatie van de internist in je beter te verklaren. En anders kun je nog altijd een second opinion aanvragen. Ik denk dat je internist wel wil meewerken.
Dus op school zitten ze maar een end weg te kletsen, het is puur treiteren wat ze doen. Ik zou zelfs overwegen hiertegen een klacht in te dienen, want dit bevordert inderdaad niet je herstel, laat staan je reïntegratie.
In augustus is het nog maar helemaal de vraag of je beter bent, en gezien de situatie met je gezin en de ziekte van je ex kun je ook nog zorgverlof aanvragen.

Wat betreft de poep van hogere kwaliteit: poep blijft poep, dus doorspoelen die handel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker arbodag vandaag. Ook ik moest er vandaag weer aan geloven.
Ik dacht goed bezig te zijn, een mooi plan bedacht voor reintegratie en vanochtend meteen maar mee gestart. No way!! Normaal gesproken ben ik daar met een kwartiertje weer weg, dat mens heb voor mijn gevoel uren op me in zitten praten. Daarna moest ik weer voor een overheerlijke massage naar mijn fysio. No way!! (hij was me toch gemeen bezig) Terwijl ik onderweg was van a naar b hebben ze samen zitten konkelen. Ik had nog gevraagd aan de arboarts even te wachten tot na mijn fysio afspraak omdat ik een week niet geweest was. No way!! Afijn weer twee maanden erbij om door te klungelen op mijn werk, vreselijk. Ik haat al die vroege diensten, om 21.00uur naar bed en om 5.00uur opstaan. Als ik thuiskom heb ik niets meer aan mijn dag. En schuld gevoelens heb ik niet (geloof ik), ik wil wel maar zij houden me tegen toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...