Spring naar bijdragen

Zaterdag 7 april 2007


CPAS

Aanbevolen berichten

Goeie morgen allemaal.
Ik ben wakker geworden van de kranten die op de mat vielen.
Ik ga zo wel weer terug naar bed. Dit uur is me te vroeg, maar eerst moeten die vogeltjes iets minder luid kwetteren.
:clock::huh::present::)
Dit is, als het goed is, mijn laatste verslavingsdag.
He, wat zal ik kunnen ontspannen.
En zeg nu niet met z'n allen: dit kun je niet zeggen. Ik zeg het toch, want het is wat ik wil, voor mezelf. Het zal knokken worden tegen allerlei gremlins. Ik zal me maar een "licence to kill gremlins" geven. Een "licence to kill" (rijbewijs) heb ik nooit geambieerd.
Ik kijk echt uit naar Pasen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 94
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

De vogeltjes fluiten nu wat minder. Een van de katten zit bij de balkondeur te kijken en ik ga nu weer naar bed. Ik denk dat ik de Mattheuspassie maar aan mij oren koppel.
Tot straks.
En morgen wil ik nuchter door het leven gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedenmorgen corinne ,
ik ben wakker gemaakt door mijn hongerige kater uitslapen lukt met hem nooit ;-((
ik wacht niet tot straks om nuchter te zijn en blijven ik doe er vandaag weer een nuchter dagje bij .
ik hoop corinne dat het je lukt want indien ik me niet vergis neem jij twee verslavingen onder de hand ??
charlie hoe gaat het met jou vandaag ??
lieve mensen allemaal ik wens jullie een mooie nuchtere dag toe
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,
De eerste zonnestraaltjes zijn al weer te zien.
Ik hoop dat jullie er allemaal van kunnen genieten vandaag.

Bibelle, heel veel sterkte vandaag.

Blacky, als ik het goed heb gaat het bij jou goed wat het droog staan betreft.
Ik hoop dat je gezondheid nu ook wat opknapt.

Charlie, wat vervelend van gisteravond. Het is iets waar we door heen moeten, maar het zijn wel akelige momenten. Ik hoop dat je het heb weten te redden.

Ik ga gauw douchen en boodschappen doen voor de drukte begint in de winkels.
Neem het eerste glas niet en houd het droog, da's extra genieten van de Paasdagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Het is vandaag 7 april. Ik heb een speciale band met de 7e van de maand, dus ik heb een beetje een vrolijk gevoel. ;)

Ferry, wat let je weer iets te organiseren? Ik weet niet of er alweer animo voor is.

Charlie, ik hoop dat je het gered hebt gisteravond.

Corinne, veel succes met je voornemen.

Maak er een fijne dag van allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, stoppen met drinken is verantwoording nemen voor je leven.
Niet alleen voordat van jou, maar in het verlengde ervan ook voorhet leven van je kinderen.
Want alcoholisme laat sporen na op het hele gezin, het is een gezinsziekte.

Na het afscheid komen de herinneringen.

Ik wens je veel kracht moed en wijsheid toe om het leven te accepteren zoals het zich aandient in plaats van ertegen te vechten.

Het antwoord op al onze vragen en problemen is Liefde.

Ik ga aan mijn dag beginnen, mijn zaterdag ritueel, boodschap krant, kroeg, praatje en dan weer terug naar huis.
Het is geen terrasweer, het regent.

Rudy..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geleidelijk meer opklaringen en droog.

Het is nog op veel plaatsen tamelijk grijs door veel wolken. In de oostelijke helft van het land valt eerst nog een enkele lichte bui. In de loop van de dag breekt de bewolking steeds meer en komt de zon tevoorschijn. De middagtemperatuur loopt uiteen van 11 graden in het noordwesten tot 15 in het zuiden. De wind is noordwest en zwak of matig, rond kracht 3. Zondag begint de dag weer tamelijk grijs met wolkenvelden en mogelijk enkele mistbanken. In de loop van de dag komt de zon steeds vaker tevoorschijn. De middagtemperatuur loopt uiteen van 12 graden in het noordwesten tot 17 in het zuidoosten. De wind is zwak tot matig en waait uit een westelijke richting.

---

Goedemorgen Allemaal,

Corinne, veel succes met je eerste stappen om er echt mee te stoppen! Je zult zien dat er in de komende dagen veel kleine beloningen verstopt zitten. Eerst moet je ze nog zoeken, omdat ze goed verstopt liggen, maar later weet je waar je moet kijken en wordt het vreemd dat je ze niet eerder zag. Ik ben nog iedere dag blij met mijn beslissing...
Iedereen een fijn Paasweekend!

Liefs,
Twan :present:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
rvanth



Het antwoord op al onze vragen en problemen is Liefde.




Ik ga aan mijn dag beginnen, mijn zaterdag ritueel, boodschap krant, kroeg, praatje en dan weer terug naar huis.



Rudy..



Mmmmm, wat klinkt dit zalig :present::moon::)


Ik ben net wakker, uit een turbulent nachtleven.... pfffff, ik had in mijn droom door dat ik droomde en had daarin toen besloten om in mijn dromen wel te mogen drinken. Hoe doortrapt werkt de geest?!

Nou, geef mij het echte leven dan maar... Heerlijk, lekker fris (enigszins geradbraakt door de woelige nacht), ik hoor de juspers al draaien beneden....

Heb een fijne dag allemaal en CPAS... heel veel sterkte alvast toegewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Kate dat ik alweer weg was, beetje onbeleefd geloof ik. Maar ik moest dringend mijn hondje uitlaten, het was de hoogste tijd omdat ik had uitgeslapen. En je hebt het goed hoor.

Er zit hier iemand met een gigantische katerkoppijn, gisteravond uit geweest. En dat ben ik niet! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Corinne,

Heel veel succes met stoppen en gestopt blijven met drinken...

Ben je bij een dokter geweest om je fysiek na te laten kijken ? Als je namenlijk veel trilt en shaked als je niet drinkt kan het best gevaarlijk zijn om in een keer te stoppen met drinken...

So wie so is het belangrijk om je dokter op de hoogte te stellen van je conditie en wat je probleem is... als er namelijk een keer wat aan de hand is dan weet de dokter ook de achtergronden en is de kans op een foute diagnose een stuk kleiner...

O ja en wees niet ontmoedigd als het je niet lukt om in een keer te stoppen... zoals je zelf zegt schep de voorwaarden om veilig te zijn... misschien dat je ons kunt vertellen hoe je dat gaat doen ... behalve de drank weggooien en wegspoelen in de gootsteen...

Ik ben vandaag nuchter en clean maar ik kan met geen mogelijkheid zeggen dat ik dat ook volgende maand ben...ik heb geen idee...ik kan ook niet in de toekomst kijken...maar voor vandaag kan ik wel dingen doen om in een gezonde spirituele conditie te blijven... alleen vandaag kan ik dingen anders doen en niet over 3 weken of in het verleden... daarom vind ik AA 's slogan " Just for today " zo sterk en probeer ik er naar te leven...

Ik wens iedereen een hele fijne dag vandaag...

God loves us all no matter what !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen iedereen ,
ik lees ivm uitstapjes en wou jullie het volgende laten weten .
op 5 mei gaat in antwerpen vlak bij het centraal station de AA landdag door .
deze landdag is niet enkel voor mensen met een drankprobleem hij is voor iedereen toegankelijk
vorig jaar ben ik voor de eerste keer naar een landdag geweest en het was er gezellig , er worden uiteraaard voor wie wil vergaderingen gedaan , maar ook leuke themas zoals optredens enz
ik wou jullie dit maar laten weten want antwerpen is niet zo ver van nederland :-))
en het is ook een manier om elkaar eens te ontmoeten
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Weer niet geschreven de laatste tijd (te druk, en te laat thuis daarvoor), maar veel (niet alles) bijgelezen en fijn om te lezen dat de vaste club nog steeds volhard in het niet drinken/minderen, en dat er nieuwe mensen bij zijn gekomen met dat zelfde voornemen!! Sterkte iedereen!
Binnenkort zal ik weer meer tijd hebben om te schrijven, aangezien ik mijn baan heb opgezegd. Nu alleen nog even in een rap tempo een nieuwe baan vinden. Ook zonder alcohol ben ik blijkbaar impulsief :) In ieder geval ben ik nu uit de horeca, en dat geeft een intens gevoel van opluchting!
Nu ga ik eerst even frobelen met mijn nieuwe tweedehands spiegelreflex camera, waar ik mezelf op getrakteerd heb. Als ik nog had gedronken dan had ik dat geld dubbel en dwars uitgegeven aan bier en wijn in de afgelopen 13-14 weken. Ik vond dus dat ik wel een beloning had verdiend van het geld dat ik heb uitgespaard.
Iedereen alvast een fijn paas weekend toegewenst!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Sabine, fijn dat het goed met je gaat. Geniet maar van je nieuwe camera, die heb je echt wel verdiend. Ik denk dat het je wel gaat lukken ander werk te vinden, je kunt altijd beginnen via een uitzendbureau.

Ik wil nog even terugkomen op de ontmoeting die we gehad hebben in februari, waar Stien het gisteren over had. De mensen die hier al langer schrijven weten natuurlijk dat die er geweest is, en een aantal kon om diverse redenen niet komen. Het was natuurlijk ook absoluut geen verplichting om te komen.
Ik hoop niet dat er mensen zijn die hierdoor het idee hebben gekregen dat er hier een vaste kliek is, want dat is absoluut niet het geval. Er zijn gewoon een aantal mensen die elkaar gezien hebben, en met elkaar hebben gepraat. That's it. Het was eng, het was inspirerend, en een extra steun in de rug.
Voor het overige zijn wij gewoon schrijvers hier op het forum, en voor mij geldt in ieder geval dat iedereen hier me evenzeer aan het hart gaat.

Misschien is het wel een idee Blacky, als er meerdere mensen naar die AA dag gaan, om daar af te spreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx Anna! Ik ga zo snel mogelijk trachten te genieten van de camera, nadat ik de bijna 50 pagina tellende handleiding uit heb gelezen, en ben overspoeld met diafragma waarden en sluitertijdsnelheden enzovoorts. Het is een heerlijke dag om naar buiten te gaan ala een Amerikaan/Japanner, met een camera bungelend om mijn
nek.....Toerist van de mooie, kleine dingen in mijn eigen omgeving! Ik kan nu al niet wachten om het rolletje te laten ontwikkelen..
Gelukkig bestaan er inderdaad uitzendbureaus, dus alles zal vast wel goed komen. Ik kom altijd wel weer op mijn pootjes terecht, en het is fijn dat die pootjes nu wat stabieler zijn nu er geen sprake meer is van inname van alcohol. Iedere keer dat ik 's avonds in een rechte lijn naar huis fiets/loop, sta ik daar nog bewust bij stil...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sabine, grandioos. :present: Leuke voordelen toch!
Knap dat je die beslissing genomen hebt om uit de horeca te gaan. Leek mij ook een enorm moeilijke combinatie met het stoppen van de alco. Heel veel succes met het vinden van ander werk!

Anna; ik had het niet beter kunnen verwoorden. Het was gisteren een beetje onnadenkend van mij en vanochtend kon ik niet op de juiste woorden komen. Bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...