Spring naar bijdragen

12 april

stien

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 177
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ben net thuis, heb het draadje "even" doorgelezen.
Ben het ergens wel met Ferry eens. Ik maakte me een week of wat geleden schuldig aan hetzelfde, en dat was gewoon dom. Als je drinkt wordt je depressief en doe je domme dingen. Dat weten we allemaal.
Charlie snap ik ook wel. Soms zit je van binnen vol met emoties en kun je die niet in je eigen omgeving uiten. Dan is een anoniem forum toch een veilige plek om ff heel hard Hellup! te roepen.
Samenvattend, gewoon niet drinken, en kom maar lekker hier mopperen hoe je je door de ontwenningsverschijnselen heen worstelt, daar kunnen de forumleden je veel beter mee helpen dan met zulke wanhoopskreten.
En als de nood echt zo hoog is dat je geen uitweg meer ziet, ongeacht of dat door drank is of door wat anders, dan ben je toe aan professionele hulp.
My 2 cts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moesje,

Voordat ik daarmee kan beginnen, moet ik eerst minimaal 3 volle dagen droog staan, m.a.w. de alcohol moet uit het lichaam zijn.
Zoniet, dan krijg je meteen de ziekmakende symptonen op je af.
Aangezien ik pas sinds gisteren 0.00 u. gestopt ben, moet ik nog tot zaterdag wachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus Marion, BB gaat naar de TT met MM's en naar de AA. Jij bent me er eentje! Hihi.

Lieve Ferry, het klopt dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken. Maar....hoelang heb jij erover gedaan om ADB te worden. Ook een paar jaartjes, als ik het me goed herinner.
Ik hou ook niet van zulke teksten, ik noem dat drankjank. Echter, ze worden uitgesproken door iemand in nood. Door iemand die angst voelt om bepaalde stappen te zetten. Het is aan een ieder of hij of zij daarop wil reageren.
Ik kan alleen maar vertellen hoe het voor mij werkt en waarom ik het zo fijn vind om niet meer te drinken. Een te agressieve benadering helpt meestal niet, tenminste, zo werkte en werkt het voor mij. De klik, de patsboem, moet er zijn. Dat je niet altijd die jankverhalen aan wil en/of kan horen, dat snap ik.
Ik kan er voor kiezen om niet te reageren of vanuit mezelf te spreken. Ik kan soms ook hard uit de hoek komen en dat mag ook wel. Maar het zegt ook iets over mij, denk ik toch ook. Ik vind het fijn voor jou dat je zo blij bent dat je niet meer drinkt. En ik begrijp dat je dat iedereen gunt. Dat gevoel deel ik met je. Het is ook zo fijn nuchter te zijn.

Water, ik waardeer je stukje zeer. Ik ben blij voor je dat je al dagen nuchter bent en mee bent blijven schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het helemaal met je eens BamBam, het is erg fijn nuchter te zijn. Ik weet nog steeds niet of ik nou een klik of een patsboem heb gehad, ik kan me dat nog steeds niet echt op die manier herinneren. Maar dat maakt nu ook niet meer uit. Zie mij maar als het wandelende bewijs dat je ook zonder klik kunt stoppen met drinken. Of dat de klik mááááááááánden voor het daadwerkelijke stoppen kan liggen.

Ik ga lekker nuchter in mijn bedje liggen, het raam staat open dus de vogels kunnen me al om vijf uur wakker tsjilpen (liever wat later eigenlijk).

Welterusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...