Spring naar bijdragen

12 april


stien

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allen,

Twan, het wachten is op het weerbericht. Maar volgens mij moet ie goed uitpakken voor vandaag.

Gisteren heb ik mijn uurtje lezen in het zonnetje gemist, er was al weer bewolking toen ik thuis kwam.
Vandaag heb ik een positieve instelling, het zonnetje gaat op mij wachten en het gaat lukken!

Allemaal een zonnige droge dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 177
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Charlie,

Die fles staat echt niet naar jou te lachen...
De angst die ik had om zonder drank en drugs te zijn kan ik zeker herkennen... ik kon mij alleen comfortabel voelen als ik genoeg in huis had om de dag door te komen... en als ik het in huis had dan gebruikte ik het ook...misschien dat ik het even kon uitstellen maar ik ging ALTIJD voor de bijl....

Wat wil je gaan doen Charlie ? En wil je stoppen of twijfel je nog een beetje ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon terug grijnzen en lekker laten staan, Charlie! Ga lekker lopen in het zonnetje, ga lekker slapen, ga lekker dingetjes in huis doen, maar laat die fles maar mooi staan! Alcohol was, is en zal nooit je vriend zijn, het is een wolf in schaapskleren en dat weet je best!
Je kan het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonnig, maar in Groningen eerst nog enkele mistbanken. Rond 20 graden.

In Groningen eerst nog mistbanken, verder een zonnige dag. Vrijwel overal wordt het vanmiddag rond 20 graden en dat is 7 graden warmer dan normaal voor half April. Op de Wadden wordt het ongeveer 17 graden. Er staat een zwak tot matige oost tot noordoostenwind, kracht 2 of 3, vanmiddag langs de noordkust O-NO meest 4. Misschien wordt de wind langs de westkust vanmiddag enige tijd N-NO. In de nacht naar vrijdag is het helder, lokaal nevelig en daalt de temperatuur tot rond 10 graden. Morgen overdag is het zonnig en nog wat warmer met maxima rond 22 graden. Er waait een matige wind uit oostelijke richtingen, kracht 3 tot 4.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alcohol is niet mijn probleem..... IK was (en ben) mijn probleem...

De gremlins waar zo veel geschreven over wordt worden geboren in mijn eigen hoofd ; het is ook de enige plek waar ze vandaan kunnen komen... gremlins zijn negatieve , obsessieve gedachtes over drank met de meest krankzinnige excuses om wel te drinken en te gebruiken vandaag...

Voor mij is het belangrijk om me goed te realiseren dat de gremlins maar uit zijn op een ding : mij vernietigen... meer niet... en het zit ook nog in mijzelf..... al geef ik graag anderen de schuld van mijn lijden en pijn... en de gremlins helpen mij een handje om anderen de schuld te geven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, het is zeer herkenbaar voor mij. Ook ik draai veel nachtdiensten en draaide de hele boel om ten behoeve van de alco. Mijn eerste gang was boodschappen te doen en thuisgekomen was het legitiem om direct het glas te vullen, voor mij was het immers avond. Ik sliep dan van 12 of 13uur tot 20.00uur 'savonds, heel normaal dus. Deze gewoonte moet je doorbreken.
Ik nam een andere route terug naar huis, een langere route, maar dat maakt niet uit. Als ik maar niet langs de bekende winkels kwam die al begonnen te juichen voor ik er al was. Het ging om de gewoonte te doorbreken. Ook haalde ik geen boodschappen meer op de terugweg. Als je direkt thuisgekomen nog wat warms drinkt ofwel niets, maar direkt naar bed gaat sta je weer fris op.
Kun je tot (bij ons 19 of 20.00uur nog boodschappen) doen, daarna aan de koffie en naar het werk.
En mijn familieleden vonden het veel gezelliger dat ik nog even in hun gezelschap was alvorens te gaan werken.Het gaat dus om je eigen creativiteit om de gewoontes in z'n geheel te doorbreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, ik ken de eerste regel van de AA ook niet. Wel kan ik daar zelf een invulling aan geven, jij gaat zodadelijk slapen, je hebt immers je portie binnen. Maar wij vechtende alco's blijven hier achter met in ons achterhoofd, wat vreet Charlie uit. Wat gebeurd er, wat doet ze. Laat ze nog wat van zich horen.
Hoezo, zonnige fijne droge dag voor ons.
Dus kan ik me voorstellen dat die eerste stap is, sterkte forumleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Charlie,

Zoals ik het kan beoordelen ben je niet stom maar een alkie.... en alkies doen dingen zoals jij aan nu aan het doen bent...niets vreemds aan wat niet wil zeggen dat het behoorlijk verstrekkende gevolgen kan hebben als je medicijnen met alcohol gaat mixen... dat is geen goed plan...

Charlie, je bent niet zielig en je hoeft tegen mij geen sorry te zeggen... ik heb er geen last van als jij je volgooit met alchol... of onder invloed op het forum schrijft...

Ik zou je dolgraag willen helpen.... het enige wat je hoeft te doen is het te vragen als je nuchter bent... en als je mijn hulp niet wilt vraag het dan aan een ieder ander op dit forum....

Mijn ervaring is dat de mensen om ons heen gewoon verder gaan met leven terwijl ik steeds verder de afgrond inging...

Ik wens je veel sterkte Charlie.... er is een weg uit de ellende.... ik kan het weten want ik ervaar het nog steeds zo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie......zoek hulp, dit red je zo niet alleen. En medicijnen innemen is wel de laatste en meest drastische oplossing!!!
Zet de stap nog een dezer dagen, want het kan niet zo zijn dat er voor jou ook niet een oplossing is.
Er zijn er al velen voor jou gegaan en zij hebben het ook gered.
Dit wilde je gewoon, ook al hadden 20 mensen op het forum gezegd, dat je het niet moest doen.
En dat betekent, dat je het alleen niet in de hand hebt!!
Ga jezelf nou niet in zelfmedelijden onder laten sneeuwen, daar schiet je niets mee op, het was jou keuze en
je kunt ook de keuze maken om hulp te vragen......WAT WIL JE...!?

Die fles kopen is jou keuze....
De dop eraf halen is jou keuze....
De eerste nemen is jou keuze.....
De tweede nemen is jou keuze.....

Hulp vragen is is ook een keuze.....

Ik wens je heel veel sterkte!!!!

liefs moesje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,

Ik weet natuurlijk niet wat je in huis heeft maar overdodis aan medicijnen lijdt
tot een maagspoeling, niet leuk, en mogelijke beschadingen aan je organen.
Ga lekker slapen en zoek hulp bij je huisarts,of bel tactus zij kunnen je doorverwezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even van mij afschrijven. Ik hoop maar Charlie, dat je geen domme dingen gedaan hebt.
Blijf ik hier weer met een schuldgevoel en maar weer malen. Mijn laatste berichtje Charlie, was misschien niet erg tactisch over die AA regel. Maar zo werkt het voor mij wel. Dus ik hoop dat je weer gauw wat laat horen hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien je hebt gelijk. Wij zijn een forum en als mensen dan ineens wegblijven dan
dan denk ik best aan ze.
Zoals Water een paar weken geleden. Ik snap wel waarom het gebeurd maar
het is een rot gevoel, machteloosheid.
Ik merk bij mijzelf ook dat ik bij deze berichten veel directer wordt.

Hoe gaat het met jou Stien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...