blacky Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 goeden morgen iedereen , zoals sommige van jullie weten heb ik de laatse jaren in spanje gewoond .sinds mijn eerste drinkstop kwam ik regelmatig naar belgie ivm bezinningen waar ik veel leerde , maar waar ik hoofdzakkelijk veel mensen leren kennen heb met idem probleem als ik =alcohol .eergisteren kreeg ik van een van die mensen welke ik ontmoet had een telefoontje of ik geen zin had in een dagje zee , en ja dat leek mij heerlijk , dus gisteren een prachtdag aan de belgische zee beleeft .we hebben veel gepraat ik uiteraard over hoe men een suicide verwerkt en hoe dit gebeuren de aanleiding bij mij was om een halt aan mijn drinken te brengen na de eerste periode van gevoelens weg drinken , mijn kennis vertelde dan weer haar manier van hoe het proberen om te gaan met niet meer drinken al gaf ze toe dat zij die eerste stap niet echt toe gegeven had .en ik vermoed dat die stap de voornaamste is voor mensen wie een echt alcohol probleem hebben , zij ook vondt de dag heel leerzaam en we hopen op een herhaling .zo en nu ga ik mij klaarmaken voor weer een dagje werken wens jullie allemaal een fijne nuchter dag toe blacky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Fijn dat je zo'n mooie dag hebt gehad Blacky. De Belgische kust is fantastisch, dat weet ik omdat ik er als kind vaak op vakantie ben geweest. Het was er gisteren echt een dag voor.Ook fijn dat je zo goed gepraat hebt met een lotgenoot. Ik merk steeds meer dat nuchter blijven helemaal in je eentje niet te doen is. Contact met anderen is heel belangrijk. Een fijne dag allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Hallo,Voor degenen, die moeten werken, sterkte. Voor de anderen geniet van het mooie weer.Maar vooral, laat de eerste staan.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Goedemorgen allemaal!!Een leuke fijne dag gewenst en hopelijk kun je van het mooie weer genieten!!!Liefs van knuffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Hoi beste mensen,Allemaal een goeie morgen.Het was al behoorlijk heet toe ik vanochtend op pad ging.Dat wordt zweten vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
debbie Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 goede morgen allemaal, en lekker genieten van het mooie weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Zonnig. Na snel oplossen van lokale mistbanken wordt het in het grootste deel van het land nog zeer warm. Het wordt op veel plaatsen weer rond 25 graden, alleen langs de kust blijft het kwik bij wind van zee steken bij een graad of 18. In de loop van de dag draait ook verder landinwaarts de wind naar het noordwesten, trekt geleidelijk wat aan en er stroomt dan minder warme lucht binnen. De temperatuur daalt dan naar een graad of 20. Komende nacht overheerst de bewolking, maar het blijft droog. Het minimum ligt rond 5 graden. Overdag schijnt geregeld de zon, maar het wordt niet meer zo warm als afgelopen dagen. 's Middags wordt het hooguit 15 graden bij een matige wind uit noord tot noordwest. ---Hallo Allemaal,Allereerst bedankt voor het warme hart onder de riem van jullie gisteren! Het is toch altijd weer fijn om iedere boei (hoe klein ook) even te omarmen en daarna pas weer verder te zwemmen.Het gaat goed. De trekmomenten zijn er wel, maar ze worden steeds minder heftig (een kindje wat nog een beetje zeurt maar al weet dat het geen zin heeft). Het wordt steeds normaler om niet te drinken, en ik denk er vaak niet eens aan. Alleen in gezelschap, en vaak dan nog alleen omdat anderen erover beginnen. Ik slaap goed, voel me rustiger, beter uitgerust. Vorig jaar ben ik een keer 2,5 maand gestopt, en toen voelde ik me net zo goed als nu, dus ik weet dat ik niet de eerste moet nemen in een overmoedige bui. Ik weet nu dat ik gewoon niet moet drinken, punt. Zoals ik al schreef ben ik nu ook mijn andere verslaving gaan aanpakken, het roken. Ik ben een week geleden begonnen met Zyban, en heb vanochtend met mijn huisarts afgesproken dat ik morgen ga stoppen. Stien vroeg naar de bijwerkingen. Die zijn er bij mij wel in lichte mate (droge mond, moeilijk in slaap komen), maar staan natuurlijk weer niet in verhouding met de effecten van een leven lang roken. De Zyban kuur duurt zeven weken, en ik heb goede moed. Door het medicijn neemt inderdaad de trek in roken af, en heeft het sinds een paar dagen zelfs niet zoveel nut meer, je wordt er niet meer rustiger van, want dat ben je al. Afijn, ik ga er niet teveel op in, daar is dit forum niet voor... Liefs en sterkte allemaal!Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Prachtig weer is het vandaag en hoef vandaag niet naar mijn werk.Maar ja huishouden gaat door dus toch af en toe wat aktie ondernemen.Ik had voor mezelf ondanks het mooie weer toch een planning gemaakt, voor mij is het goed om toch bezig te zijn en niet alleen in het zonnetje onderuit te zakken.Toch twee vervelende dingen ondernomen, twee ondingen weggooien en wat saaie akties.Maar flinke pauze's ingelast om te kunnen genieten van het zonnetje.Een ieder een hele fijne dag met positieve gedachten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Twan,Het gaat je vast lukken om naast ADB ook NDB te worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Twan, knap dat je de andere verslaving nu ook aanpakt. Ik ben zeer benieuwd hoe het gaat met dat medicijn. Hou ons maar op de hoogte, ook al is het een alcoholforum.Corinne, begin je je al een beetje beter te voelen???Stien, geniet van je vrije dag en laat je schouder lekker rusten.Ariel, ben je alweer thuis?Ik ben vanmorgen naar de osteopathie geweest. Hij heeft mijn staartbeen recht gezet, kan nu weer iets beter traplopen en fietsen met mijn onderrug. Zo de laatste dag de kermis voor de deur, dan is het kabaal afgelopenVandaag is het niet echt druk meer, maar er zitten alwel weer mensen te zuipen. Vanavond gaan we met ons damesgroepje schilderen, dus dat wordt een veilige avond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Marion,Ik voel me weer lekker. Alleen nog een beetje duffe hoofdpijn.Ben net weer gemangeld door de fysiotherapeute, die schouder gaat nu ook goed. Over 5 weken op controle, ws. laatste keer. Ondertussen veel oefeningen doen natuurlijk, met gewichten.Dus gaat het goed met me.En jij bent morgen van die kermis af. He, he, je zult de stilte kunnen horen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Stien,Huishouden doen, nee niet vandaag, veel te warm. Morgen wordt verwacht dat het koeler zal zijn, zal me er dan wel aan wagen.Vandaag: computer, piano, lezen.Inspannend genoeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Ik heb een flinke wandeling gemaakt bijna 30 minuten en gelijk een paar boodschapjes gedaan.Er moet natuurlijk wel een maaltijd op tafel komen, dus lekker sla en rauwkost.Heb ik toch even beweging gehad. Mijn fiets stond plat, dus daar had ik weinig aan.Mijn schouder moet overigens wel wat in beweging blijven anders kan ik straks helemaal niets meer.Nu is het te heet in de tuin, geen zuchtje wind. Parasol wel vast uitgeklapt en dan kan ik straks wat in de schadus zitten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Hoi Marieke, wat heerlijk dat er nu eindelijk iets lijkt te gebeuren. En als je met meerdere buren bent heeft dat denk ik ook meer impact, dan als jij de enige bent die klaagt. Ik denk trouwens dat als je buren met dit mooie weer de radio keihard zetten de halve straat daar last van heeft, want iedereen heeft natuurlijk alles open en zit buiten. Laten we hopen dat er een oplossing gevonden wordt.Wat het weer betreft, niet te veel doen, niet pal in de zon de tuin gaan schoffelen (doe ik ook niet), veel water drinken, en dan is het ronduit heerlijk. Dit weer zegt niets over de zomer hoor, voor hetzelfde geld regent het dan twee maanden (laten we hopen van niet). Dus ik zou zeggen, geniet ervan zolang het duurt!Mijn werk voor vanochtend zit er weer op, en aangezien het zonde is met dit weer te gaan poetsen, en ik bovendien officieel ziek ben, installeer ik me lekker met mijn boekje ergens in schaduw. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Marieke, nadat wij elkaar op 18 februari hadden ontmoet schreef jij op het draadje dat je niet zoveel durfde te zeggen in groepen. Je was idd stil maar je was er wel!Later heb ik daar vaak aan gedacht. Ik bedacht me; potverdikkemie. die Marieke mag dan een stille zijn, ze gaat wel mooi naar de AA. Dat vond en vind ik zo knap van je.Ik wist dat stoppen met drinken stap 1 was. Ik wist ook dat er nog meer stappen gezet moesten worden. Even voor alle duidelijkheid; ik heb het nu niet over de twaalf stappen van de AA want die kende ik toen nog nauwelijks.Mede door de verhalen van Rudy, Ziza, Ferry die zo blij was dat hij naar de AA was gegaan, én door jou raakte ik toch geinspireerd en begon me te bedenken dat als zoveel mensen er iets aan hebben het misschien ook wel iets voor mij zou kunnen zijn.Ik dacht; wat Ferry en Marieke kunnen en durven, kan en durf ik ook!Ik vind het zo goed van je dat je op weg bent naar VIJF maanden adb.Laat niets of niemand je verleiden om te gaan drinken Marieke, niets of niemand!In 'Dagelijkse weerspiegeling' staat een stukwat ik met jou, en de rest natuurlijk, wil delen.GRAMSCHAP: "EEN "TWIJFELACHTIGE LUXE".Wilden wij leven, dan moesten wij ons bevrijden van boosheid. Gemopper of drift moeten wij vermijden.Zij kunnen voor een normaal persoon een twijfelachtige luxe zijn, maar voor alcoholisten zijn deze gevoelens vergif.Uit: Anonieme Alcoholisten. Hoofdstuk: Hoe het werkt."Twijfelachtige luxe..."Hoe dikwijls herinner ik mij deze woorden!Niet enkel gramschap wordt best aan niet-alcoholisten overgelaten.Ik stelde een lijst samen met inbegrip van rechtvaardige toorn,zelfmedelijden, kritiek, eigendunk, valse trots en valse nederigheid.Ik ben altijd verwonderd als ik de huidige notities lees.De principes van het programma zijn zo diep in mij doorgedrongendat ik blijf denken dat al deze fouten zijn opgesomd.God zij dank, kan ik ze me niet veroorloven. Ik zou er zekeraan toegeven.Dagelijkse weerspiegeling, 16 april.Sterkte met je buren.Knock 'm dead girl!(niet letterlijk dus he!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Fantastisch stukje BamBam. Ik vind het eigenlijk wel een goed idee, om die dagelijkse weerspiegeling dagelijks hier op het forum te plaatsen. Ik heb er ook veel aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Marieke, fijn dat er stappen ondernomen worden en dat er meerdere buren aan je zijde staan.Moet een goed gevoel geven.BB, dank je voor de bespiegeling = mooi En nu je het benoemd hoe eng Marieke het vond en stilletjes in de groep, hoe bewonderenswaardig het is dat juist Marieke deze stap heeft gezet. Neemt niet weg, dat het een hoge drempel blijft die jij toch ook maar even genomen hebt! Beide, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Moet je zeker doen Marieke, kan al je aggressie eruit in het water.Zo, heb je de lotto gewonnen. Je hebt het verdiend om eens wat voor jezelf te kopen, ook daar kun je soms enorm van opknappen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Bam Bam, mooi geschreven, mag je inderdaad voor mij ook wel iedere dag doen.Marieke, fijn dat er nu aan je buren "gewerkt"wordt.Anjo, heb je genoten van je Poppedeintje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Snowy, als je nou es naar de AA ging, ken je het boekje zelluf kopen:DFlauw he. Ik ga het er zeker niet iedere dag opzetten maar wil best vaker es wat schrijven.Vond dat ook wel een beetje eng want dan denk ik weer dat jullie denken; heb je BB weer met die MM's en AAgebrabbel:huh:lekker weertje he, pffffffffff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Hoi BB,Bedankt voor je mooie stukje, ja, ik ben inderdaad blij, dat ik naar de AA ben gegaan. Ik verheug me al weer op woensdagavond, we hebben dan een feestje. Iemand krijgt zijn jaarpenning, hij heeft dan één jaar niets gedronken. En dat vind ik zo knap en is dan ook een rede voor een feestje.Ik heb vandaag dan ook weer echt genoten van het weer.Marieke, fijn dat je nu steun krijgt van andere buren. Laat je niet gek maken en blijf rustig, dan ga je ook dit winnen.tot later.Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Nee Bammetje, dat is niet flauw hoor, maar er zit hier geen AA in de buurt.Ik zal toch nog eens een keer gaan neuzen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Ik heb een mail gedaan naar de AA Oost Nederland.Ik vind het wel een beetje eng, maar ik zie dat jullie er allemaal zoveel baat bij hebben, dat ik toch even mijn voel-angels uitgestoken heb.Ik zie wel of ze reageren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Marion,Succes ermee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 16 april 2007 Rapport Share Geplaatst 16 april 2007 Corinne, ik weet het nog niet hoor, maar vragen kan geen kwaad toch.Je gaat goed Corinne. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden