CPAS Geplaatst 27 april 2007 Rapport Share Geplaatst 27 april 2007 Goede morgen allemaal,Ik ben net wakker geschrokken omdat ik dacht dat het al avond was.Zo dadelijk ga ik even terug naar bed, maar eerst even warme melk drinken.'t Is nog vroeg op de ochtend en er wacht nog een hele vrijdag.Ik kon niet aan de verleiding weerstaan een dagdraadje te openen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 april 2007 Rapport Share Geplaatst 27 april 2007 Mn nacht was kort, de dag weer begonnen. Ik ga zo naar de zon kijken.Ik laat de eerste staan en voel me daar goed bij. Ik 'hoef' niet meer en dat vind ik een erg prettig gevoel.De rest er omheen is behoorlijk verwarrend en pijnlijk soms maar dat geeft niet. Nuchter is dat toch een stuk beter te hanteren, hoe moeilijk ook.Alleen vandaag drink ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 27 april 2007 Rapport Share Geplaatst 27 april 2007 Dat is akelig wakker worden, Corinne. BamBam, het is niet gemakkelijk maar je bent een knokker!!!!Goed, ik ben weer goed georganiseerd, er draait nog een was, kan mijn paspoort niet vinden en ik moet nog naar het ziekenhuis bloed laten prikken en dan nog een bezwaarschrift schrijven. Hmmm,daar zit een les in verwacht ik.Marieke, fijn dat het uitgesproken is. Misschien valt die vrouw wel mee als ze niet in een groep zit.Blacky, Elisabeth Kubler Ross heeft een heleboel boeken geschreven over rouwverwerking, eigenlijk over sterven maar vooral ook over leven.Oja, ik had een boek van haar besteld in de bieb, moet dat ook nog ophalen.Als je interesse hebt kijk dan eens http//:www.elisabethkublerross.com Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 27 april 2007 Rapport Share Geplaatst 27 april 2007 Zonnig, zomers warm en droog.Het is tamelijk zonnig en het wordt opnieuw zomers. Op veel plaatsen bereikt het kwik 25-26 graden, wat zeer warm is voor eind april. De noordoostenwind is overwegend matig, kracht 3 of 4, maar 's middags langs de westkust vrij krachtig, 5 Bft. Ook zaterdag is er in een groot deel van het land weinig of geen bewolking. Pas in de loop van de dag neemt in het zuiden de bewolking iets toe, het blijft droog. De wind is noordoostelijk, zwak tot matig, rond kracht 3. De minima liggen rond 12 graden en de middagtemperatuur loopt uiteen van 20 graden aan de kust tot opnieuw 27 graden meer in het binnenland. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 27 april 2007 Rapport Share Geplaatst 27 april 2007 gisteren werd het onverwacht heel laat, dus ben ik niet meer op het forum verschenen. een zonnige dag hoef ik niemand toe te wensen, die regenen er al bij bosjes de laatste dagen. maar we houden het droog! groetjes aan iedereen, vooral als het moeilijk is om je aan je voornemens te houden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 27 april 2007 Rapport Share Geplaatst 27 april 2007 corinne en bambam: na een slechte nacht kan er een prachtige dag komen, dus laat de verwarring en de pijn achter (stop ze bijvoordeeld bij het bed opmaken straks diep onder de dekens, en gooi ze er vanavond laat wel uit) geniet van de zon! fijn dat jullie het allebei nuchter aanvatten. liefs hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 27 april 2007 Rapport Share Geplaatst 27 april 2007 @marieke,fijn dat jij zelf je nieuwe accordeon wel mooi vindt, en jij moet er op spelen, en jij hoort de muziek het beste. wat die anderen er van denken moeten zij weten. jaren geleden leerde ik een oefening als ik onzeker was over iets (nieuwe jurk, ander haar, of zo): in gedachten zette ik zo'n glazen stolp over mezelf heen, je weet wel, waar ze soms antieke klokjes onder zetten. dan kon ik iedereen zien, maar hun opmerkingen gleden langs de denkbeeldige glazen koepel zó van me af. door dat als het ware te zien gebeuren voelde ik me veel zelfbewuster. en doordat ik die zelfbewustheid uitstraalde, haalden 'men' het niet inhet hoofd om rotopmerkingen te maken. overigens: de oefening leerde ik van de therapeut van één van mijn kinderen, toen het over pesten op school ging.kijk maar of je er iets aan hebt, en anders: laat maar langs je koepeltje afglijden, ik vind je in elk geval een kanjer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 27 april 2007 Rapport Share Geplaatst 27 april 2007 Allen een hele goede morgen,Veel water drinken en zover het kan, genieten van het mooie weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 27 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2007 Oh Bibelle,Ik vond dat helemaal niet zo erg vanochtend vroeg om zo wakker te worden, per slot kon ik nog lekker terug duiken en was de dag nog nauwelijks begonnen. Ik heb nog een hele dag. Erger is wanneer het echt de avond is waardoor je wakker wordt. Dat is me al eens overkomen, en dan voel je je schuldig omdat je een dag kwijt bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 27 april 2007 Rapport Share Geplaatst 27 april 2007 goedemorgen, ik geniet van de zon, droogje natje en met een goed boek erbij...ik heb de gesprekken met God van ND Walsch weer uit de kast gehaald....gaan er steeds weer deuren open die voorheen voor mij gesloten waren.Ik lees hardop want anders vliegen mijn ogen over het papier en dringt het niet tot me door wat er werkelijk staat.Sommige passages snap ik niet en dat zou vroeger een reden zijn het boek dan maar in een hoek te smijten.Nu sla ik sla deze regels over voor later en denk dat de tijd nu nog niet rijp is om me deze inzichten eigen te maken.Ik geniet van deze boeken voel me even in een andere wereld en herken veel tekst over hoe ik zelf omga met mijn leven en mijn HM.Over genieten.Gisteren op de groep vertelde een vrouwtje dat ze minder vrijwillig ging werken om wat meer te kunnen genieten van het leven samen met haar kinderen en kleinkinderen en dat het haar geen moeite koste dit aan de mensen te vertellen waar ze momenteel werkte.En dat vind ik nou schitterend te horen en te zien hoe een vrouw, die een jaar geleden nog diep ongelukkig was, haar leven in eigen handen neemt.Zich niet eerst afvraagt wat anderen van haar keuze denken, maar die afhankelijkheid van zich af heeft geschudt door zelf keuzes te maken en beslissingen te nemen. Dat raakt me..Bibelle fijn dat je er weer bent.Marieke je schrijft.... ik kan dat mesn wel schieten, maar ach, ik geef haar toch maar een kans, we zijn tenslotte allemaal volwassen mensen en geen kinderen meer. .......Draai de rollen eens om en geef niet haar maar jezelf een kans door met haar kennis te maken en probeer er achter te komen waarom je haar wel kunt schieten.Als je gestopt bent met drinken kom je op je pad mensen tegen die je wat te zeggen hebben.Ik denk dat de wegen van mensen elkaar niet kruisen zonder een bedoeling.Toeval bestaat niet..Ik vraag me in moeilijke situaties altijd eerst af wat liefde nu zou doen..Een fijne dag allemaal en drink veel water.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 27 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2007 Rudy,Je staat vandaag heel positief tegenover de mensen. En wil jezelf beter leren kennen. Je bent een zonnestraal vandaag.Geniet van je boek en put er de wijze dingen uit.Een hele fijne dag gewenst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 27 april 2007 Rapport Share Geplaatst 27 april 2007 Oei, wat ben ik stout. Ik zag de stapel administratie, toch wel handig als er geld binnen komt en dacht aan mijn stiefschoonvader. Gezien mijn dochter 27 is en heel goed met haar vader overweg kan en hij alleen maar de terugreis alleen zou moeten doen, Dacht nee, ik doe het niet. Ik heb geen zin in m ijn stiefschoonvader die zegt dat ik X longkanker heb gegeven.Ik neem even tijd voor mijzelf. X is nog redelijk fit, ik kan het rijden toch niet overnemen.Even time out nu kan het nog.Rudy, wat zeg je toch waarheden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 27 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2007 Anjo,Hou het rustig, je hebt het zo al druk genoeg. Berperkt je tot waar je je grens hebt gelegd. En laat je geen schuldgevoelens aanpraten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 27 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2007 Marieke,Ik heb dat ook wel eens, dan wil ik eigenlijk dat iedereen het huis uit is zodat ik ongestoord kan doen wat ik wil.En ja, ik zou mijn kind ook adviseren een oude broek aan te doen. Maar ja, in sommige leeftijdfasen horen ze zoiets niet graag en zetten ze zich af, om achteraf toch maar de raad op te volgen.En bel straks maar even je zus, je maakt je vast om niets ongerust. Als iemand jou perse had willen bereiken om die tijd, zouden ze de telefoon wel langer laten bellen.Geniet van het zonnetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 27 april 2007 Rapport Share Geplaatst 27 april 2007 @marieke45je hebt hardstikke gelijk! als een begeleider bij een koor zelf de melodie gaat meespelen dan baal ik altijd als een stekker: zowel als koorlid en ook als toehoorder. mijn reactie is dan: is dat koor zo slecht dat ze die melodielijn er bij nodig hebben? kunnen ze niet op eigen kracht zingen? of zijn ze bang dat ze zullen 'zakken'? kortom: begeleiden is wat anders dan het melodietje meespelen!zo, dat moest me even als ondersteuning van het hart, nu ga ik gauw weer aan het werk, hoe eerder klaar, hoe langer ik nog in de zon kan zitten. straks begint een lekker lang weekend, en latman heeft gebeld dat hij een verrassing voor me heeft; spannend!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 27 april 2007 Rapport Share Geplaatst 27 april 2007 Realiseer je dat alles vergankelijk is en dat je ego een illusie is. Of op zijn best een tijdelijk verschijnsel. Dan is het niet meer zo belangrijk hoe je op anderen overkomt en wat anderen van je denken. Ik heb er ook veel last van gehad, Marieke. Als ze opmerkingen maken is het niet goed en als ze niks zeggen is het ook niet goed Maar mensen zijn meestal veel te druk met zichzelf en andere dingen om op jou te letten. En als ze kattig zijn heeft dat meestal helemaal niks met jou te maken. Er kan een wereld voor je open gaan als je anders naar deze zaken gaat kijken en volgens mij ben je begonnen daar over na te denken. Weet je wat mij ook heel goed helpt als iemand iets zegt wat ik vervelend vind. Om te denken: dit ""cadeautje" maak ik niet open, daar mag de schenker zelf mee blijven zitten. Zijn of haar karma, niet het mijne. Niet reageren kan ook heel prettig voor jezelf zijn.Nog even de spreuk van de week uit mijn agenda: Een glas water is verbonden met al het andere water in de hele wereld. Woorden van liefde en waardering die je uitspreekt naar een glas water hebben effect op het water in de hele wereld.Ik vind het wel iets moois hebben. Ga ik maar eens aan denken komende week, als ik dagelijks op terasjes zit met drinkende mensen om me heen.Niet te geloven trouwens hoe mensen vanmiddag in de supermarkt met bierkratten en wijnflessen liepen te slepen. Half Nederland gaat zich weer bezatten met koninginnedag. Zoals ik ook vele jaren heb gedaan.Anjo, fijn dat je een nieuwe huisarts hebt. Dat is gebruik maken van de kansen op het goeie moment!Kies nu maar lekker even voor je zelf.liefs,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 27 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2007 Hoi, Marieke,Misschien moet je de mensen eens wat basale muziekkennis bijbrengen.Bij het koor waar ik meezing is de begeleiding begeleiding. Bij een repetitie wordt soms inderdaad de melodie even ten gehore gebracht om de leden erop te wijzen dat ze duidelijk lager, hoger, zachter of harder of zo moeten zingen, soms ook om te laten horen hoe lang een lettergreep moet aangehouden worden. Maar verder alleen begeleidende tonen en akkoorden.Is er geen koordirigent(e) bij jullie koor?M.a.w. Marieke hou je poot maar heel stijf, en weet dat je 100% gelijk hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 27 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2007 Kate,Je hebt gelijk. Alles alles goed gaat en draait, is niemand geneigd daar een opmerking over te maken, laat staan even met een complimentje te strooien. Als er ook maar ietsie pietsie mis gaat, staan allen met hun vinger te wijzen.Terwijl ieder mens toch zou moeten weten dat belonen meer oplevert dat af en toe afstraffen.Rare Jongens die mensen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 27 april 2007 Rapport Share Geplaatst 27 april 2007 Marieke, om me ook nog even tegen de begeleiding aan te bemoeien, ik heb ook jarenlang begeleid op piano of orgel. Diverse koren, solozangers, en ook andere instrumenten zoals fluit en viool. Ik heb ook orgel gespeeld bij kerkdiensten zonder koor, waarin ik de gemeente begeleidde. Je hebt gelijk dat het meestal niet gebruikelijk is dat de begeleider de melodie van het koor speelt, maar een eigen partij. Is het koor minder ervaren, of bijv. bij een kerkdienst, dan is het soms wel prettig voor de zangers als je de zangpartij speelt, omdat ze dan gemakkelijk toon kunnen houden.Jij zegt dat het conflict eruit bestaat dat jij niet de muziek van papier speelt. Nu weet ik niet of op jullie papieren gewoon de zangpartij staat, of dat daar jullie muziekpartij, als begeleiders op staat. Als het laatste het geval is kan ik me er iets bij voorstellen dat de andere accordeonisten het niet zo prettig vinden dat jij niet van papier speelt. Ik weet namelijk uit ervaring dat als iemand een heel andere partij speelt dan die op de partituur staat, dit vaak niet goed samenklinkt met de eigenlijke partituur. Het kan zijn dat jij andere accoorden gebruikt en andere loopjes, die waarschijnlijk heel leuk klinken als jij alleen zou begeleiden, maar die misschien minder goed klinken in combinatie met hetgeen de andere accordeonisten spelen. Je zou dan kunnen proberen in ieder geval wel dezelfde accoorden te gebruiken. Ik denk dat de andere accordeonisten dat erg prettig zouden vinden.Anjo, ik begrijp dat je toch niet mee gaat naar Engeland? Dan kun je mooi het weekend van de zon hier genieten. Denk je serieus dat schoonpa jou verantwoordelijk houdt voor de ziekte van zijn zoon? Dat is toch idioot!Corinne, fijn dat je toch nog een hele dag hebt. Geniet ervan.BamBam, je hebt helemaal gelijk. Maar zolang je niet meer 'hoeft' kom je er wel. Dat geldt voor mij ook.Rudy, ik vond je berichtje over die vrouw erg mooi en heel herkenbaar. Het is een van de dingen waar ik ook nog erg mee worstel, angst anderen te benadelen als ik doe wat ik zelf het liefst zou willen. Het is mooi te lezen dat deze vrouw dat nu kan.Stien, ik ben druk met je advies bezig, ik heb al minstens een liter op.:DB) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 27 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2007 Hoi, Anna, De dag is alweer aardig gevorderd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 27 april 2007 Rapport Share Geplaatst 27 april 2007 Tja, ik moest werken. Nu ga ik even uitpuffen en genieten van het idee dat ik weekend heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 27 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2007 Anna,Zo te zien ben je blij dat het weekend is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 27 april 2007 Rapport Share Geplaatst 27 april 2007 Hoi allen!!!ik heb een nieuwe verslaving.......... Ik blijf kleren kopen nl!!!! Denk steeds, ach, anders had ik het geld aan alco besteedt...... Nu pas gaat me opvallen hoe mn meeste kleding eruit ziet, brandgaten in shirts, gaten in mn spijkerbroeken, portvlekken, enz enz....En als ik het niet voor mezelf koop, dan koop ik het wel voor mn kleinzoontje, erg he, zo,n verslaving!Heb zelfs een badpak gekocht nav jullie verhalen over zwemmen, gisteren!En ik ben nog steeds blij, blij, blij..............maar zie een beetje tegen morgen op....Van 2-6 heb ik dan een verjaardag waar ik achter de bar moet staan en s ávonds vanaf 19.30 nog een groot feest waar ik merendeels ook achter de bar sta. En daarna de nachtdienst in......En dan s'morgens is voor mij altijd een punt waarop ik het meest terugval. Maar ik heb lekker alle boodschappen binnen, zondag zijn de winkels hier dicht en maandag zien we wel weer verder.Maar ik voél dat ik het ga redden deze keer, dat moét gewoon, ik voel me veels te lekker en blij!!!!Greets, Charlie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 27 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2007 Charlie,Volgens mij is dat de goeie instelling om de dag van morgen tegemoet te treden. Je bent nu al psychisch voorbereid en klaar om die valkuilen te ontwijken.Het zal je lukken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lindi Geplaatst 27 april 2007 Rapport Share Geplaatst 27 april 2007 charlie,ai 2 bardiensten - wat een verleidingen! heb je een leuke beloning voor 's morgens in het vooruitzicht als alternatief? jammer dat je dan niks effe voor jezelf kunt kopen...sterkte! moet lukken he....(heb jij inmiddels al een behandelaar toegewezen gekregen? ze zitten nogal vol he?) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden